Hiphop året 2010 – Gör din årslista
Året är snart över så det är på sin plats med sedvanliga årslistor. Gör era egna som ni vill. Här är min.Årets bästa album 1. Kanye West – MBDTF 2. Big Boi – Sir Luscious Leftfoot 3. Rick Ross – Teflon Don 4. Nas & Damian Marley – Distant Relatives 5. Fat Joe – The Darkside Volume 1Årets bästa låt 1. Big Boi - Shutterbugg 2. Kanye West – All of The Lights 3. Rick Ross – Maybach Music III 4. KRS One – 5 % 5. Fat Joe – Valley Of Death 6. Big Boi – The Train Pt. II 7. Little Brother – Tigallo For Dolo 8. Curren$y – Airborne Aquarium 9. J.Cole – Too Deep For The Intro 10. Drake – The ResistanceÅrets besvikelse Eminem - RecoveryÅrets värsta Guru’s bortgång.Årets bästa beat Rick Ross – Maybach Music IIIÅrets bästa vers Curren$y feat. Jay Electronica - The Day (Jay Electronicas vers)
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Måste vänta på att Ghostface-skivan kommer innan detta är möjligt för min del. Inte för att jag tror den kommer bli bättre än Marcberg-CD:n, men den Pete Rock-producerade låten som kommer vara med kan mycket väl bli årets låt.
Skivor: Roc Marciano: Marcberg EP Nutrageous & Branesparker: Da Grittey & Da Grimey EP The Funk League: Boogie Down Bombers 12" Rah Digga: Classic CDLåtar: DJ Premier feat. KRS-ONE & Grand Puba: 5% DJ Premier & Bumpy Knuckles: Gang Starr Bus Rah Digga feat. Pete Rock: My Joy Highwon: Från Hjärtat Action Bronson: Shiraz Ganska magert år, känns det som. Men jag har varit lite absent några månader också, så jag har nog missat en del.
Glömde årets bästa låt, om man räknar datumet den kom ut på nätet, och inte datumet 2011 då den kommer på skiva:Roc Marciano: Scarface Ni**a
Årets bästa album 1. Eminem - Recovery 2. Kanye West – My Buiteful Dark Twisted Fantasy 3. Nas & Damian Marley – Distant RelativesÅrets bästa låt 1. Kanye West - Monster ft. Jay-Z, Nicki Minaj & Rick Ross 2. Emienm - Almost Famous 3. B.o.B. - I'll Be In The SkyÅrets besvikelse Nicki Minaj - Pink FridayÅrets värsta Guru’s bortgång.Årets bästa beat --- Årets bästa vers Eminem - Love The Way You Lie pt. 2
Producent
2010-12-14 04:42
Top 25 låtar, 2010: 1. Dr. Dre ft. Snoop Dogg, Akon & Sly - Kush (Produced by: DJ Khalil) 2. Lil Wayne - I Am Not A Human Being (Produced by: DJ Infamous & Drew Correa) 3. Brotha Lynch Hung ft. C-Lim & G-Macc - Colostomy Bag (Produced by: Justinn Axis Patton) 4. T.I. - I'm Back (Produced by: Trackslayerz) 5. Eminem - Almost Famous (Produced by: DJ Khalil) 6. Smoke DZA ft. Devin The Dude, Curren$y, Asher Roth & June Summers - Marley & Me (RMX) (Produced by: Scoop Deville) 7. Bun B. ft. T-Pain - Trillionaire (Produced by: J.U.S.T.I.C.E. League) 8. KRS-One ft. Grand Puba - 5% (Produced by: DJ Premier) 9. Kid Cudi - Marijuana (Produced by: Dot Da Genius, Kid Cudi & Mike Dean) 10. King Driis ft. Shadow - Hold On (Produced by: 9th Wonder) 11. E-40 ft. Stressmatic - The Weedman (Produced by: Rick Rock) 12. Yelawolf - Pop The Trunk (Produced by: WillPower) 13. Bone Thugs-N-Harmony - Thin C. - Rebirth (Produced by: Pooh Bear & King David) 14. Yo Gotti ft. Lil Wayne - Women Lie, Men Lie (Produced by: Bradd Young & Seneca Cayson) 15. Curren$y ft. Mikey Rocks - The Hangover (Produced by: Ski Beatz) 16. Nipsey Hussle ft. Lloyd - Feelin' Myself (I'm So Fresh) (Produced by: 1500 Or Nothin') 17. Nas & Damian Marley - Nah Mean (Produced by: Nas & Damian Marley) 18. Big Boi ft. Cutty - Shutterbugg (Produced by: Scott Storch & Big Boi) 19. Slash ft. Cypress Hill & Fergie - Paradise City (Produced by: Eric Valentine) 20. B.O.B. ft. Eminem & Hayley Williams - Airplanes pt. 2 (Produced by: Alex Da Kid, Eminem & Luis Resto) 21. Nump Trump ft. Thai Viet G. & Drew Deezy - Rock, Rock, Rock (Produced by: Traxamillion) 22. Far East Movement ft. Jermaine Dupri, Obie Trice, Adam Tensta, The Cataracs & Dev - Like A G6 (RMX) (Produced by: The Cataracs) 23. N.E.R.D. ft. Nelly Furtado - Hot-N-Fun (Produced by: The Neptunes) 24. Waka Flocka Flame - Bustin' At 'Em (Produced by: Lex Luger & Southside) 25. Lil Kim - Black Friday (Produced by: Pharoahe Monch)
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Inget bra ar...In search of Stoney Jackson var ett av de fa albumen jag gillade, har dock inte skaffat Roc Marciano's album annu.
Årets bästa album 1. Kanye West – MBDTF 2. Big Boi - Sir Lucious Left Foot: The Son of Chico Dusty 3. Earl Sweatshirt - EARL 4. MellowHype - BLACKENEDWHITE 5. Rick Ross - Teflon DonÅrets bästa låt 1. Kanye West - Devil In A New Dress (feat. Rick Ross) 2. Big Boi - The Train Pt. 2 (Sir Lucious Left Foot Saves the Day)(feat. Sam Chris) 3. Kanye West - Blame Game (feat. John Legend) 4. Big Boi - Shutterbugg 5. Big Boi - Fo Yo Sorrows (feat. George Clinton, Too Short & Sam Chris) 6. Vado - Large On The Streets 7. Reflection Eternal - Strangers (Paranoid) (feat. Bun B) 8. Fat Joe - I'm Gone 9. Earl Sweatshirt - EARL 10. Dipset - SaluteÅrets besvikelse Drakes platta. Kid Cudis platta.Årets bästa beat Big Boi - ShutterbuggÅrets bästa vers Jay-Z's på "So Appalled" Har inte lyssnat på Marcberg så kan inte uttala mig om den. Samma med Curren$y's plattor, som jag dock lyssnat igenom lite snabbt..
Årets bästa album . Curren$y - Pilot talk . Curren$y - Pilot talk 2 . Trademark da skydiver - Super villain issue 2 . Trademark da skydiver - Super villain reign supreme issue 3 . Big Boi – Sir Luscious Leftfoot . Kid cudi - Man on the Moon II: The Legend of Mr. Rager . Big K.R.I.T. - K.R.I.T. Wuz Here . Ski Beatz - 24 Hour Karate School
Högt liv
Producent
2010-12-14 18:57
Håller med om Curren$y och Kid Cudi-albumen iallafall, annars inget bra år. Glömde räkna in Ice Cube - I Rep That West bland årets låtar... klantigt!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
De här har jag lyssnat mest på hittills: - Big Boi - Sir Luscious Leftfoot - Celph Titled & Buckwild - Nineteen Ninety Now - Curren$y - Pilot Talk - Freeway & Jake One - The Stimulus Package - Kanye West - My Dark Twisted Fantasy - Wiz Khalifa - Kush and Orange Juice - X.O. - One.One.Ten.
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
Shit inte lyssnat på mycket nytt iår.. Men rick ross platta e grym så säger: Låt: Rick ross - aston martin music, BMF, free mason Album: Rick ross - Teflon don Beat: Rick ross Bmf
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
låtar: M Dot - Eastcoast Points Slaine - Mistaken Identity Meyhem Lauren - Queenz Action Bronson - Imported Goods,Shiraz... Prose - Whats Love Q Unique - crack era Ill Bill - Ill Bill TV The Left - Frozen feat Kool G Rap Hell Razah - Book of Heaven Razah,Fear of god... Moe Pope - Foolish feat REKS Rhyme Asylum - Open mic surgery feat ill bill Nutso - So Tired Stu Bangas - Kingz from Queens feat Twin Gambino & Godfather pt 3 Veteran Assassins - Hitmen for Hire,fakehunters Wisemen - Makes me want a shot, Gotta Know, The Illnes pt2 El Da Sensei & The Returners - Nu world Celph - i could write a rhyme,Wack Juice,Mad Ammo Raekwon - Butter Knives Har säkert missat en massa men detta kom jag på just nu iaf.... Album: svårt,men får väl säga Wisemen - Children of a lesser god och Hell Razah Heaven Razah....Rhyme Asylum - Solitary Confinement..Q Unique - between heaven and hell....Celph Titleds platta var fin den med....
BOIA CHI MOLLA
Album: CNN - The War Report 2
Roc Marciano - Marcberg
Gangrene - Gutter Water
Låtar: Raekwon - Pioneers
Smiley The Ghetto Child - I'm Legend
Freddie Gibbs - C.H.L.
50 Cent - You Should Be Dead
Joell Ortiz - Nissan, Honda or Chevy feat. Jim Jones
Prodigy - The Phone Tap
Kid Cudi - I Do My Thing feat. Snoop Dogg
Raekwon - Lizz
Vado - Large On The Streets
Bun B - Let em Know
Dipset - Salute
Joell Ortiz - Sing Like Bilal
Don Notz - Lost feat. Ali Vegas & Torae
Rakaa - Aces High feat. Fashawn, Evidence & Defari
Royce da 5'9" - Horse Shoe feat. Horse Shoe G.A.N.G.
Sauce Money - No Average Joe
REKS - This Or That
Sean Price - Let Me Tell You
Young Buck - Solid As a Rock
Doppelgangaz-Doppelgang Affiliation
Duke da God - Gangster Gangster (feat. Hell Rell & Herb Mcgruff)
Joell Ortiz - Night Train feat. Novel
Ab-Soul - Fame
Mello Music Group - Helpless Dreamer feat. Roc Marciano, X.O. & Tranquill
Rah Digga - The Joy
Saigon - I Want It All
Skyzoo & !llmind - Barrel Brothers feat. Torae
Strong Arm Steady - Makings Of You
Strong Arm Steady - New Love Feat. Chace Infinite & Tri-State
The Planets - Sound Clash feat. Roc Marciano
Yelawolf - Pop The Trunk
L.E.P Bogus Boys - Goin' In For The Kill feat La Roux
Trademark Da SkyDiver - J.E.T.S feat. Curren$y
Curren$y & Wiz Khalifa - Huey Newton
Wiz Khalifa - In The Cut
Wiz Khalifa - Black and Yellow
The Bounce Squad - The Bounce Is Back
Pill - On Da Korner
Freeway & Jake One - One Thing feat. Raekwon
Marco Polo & Ruste Juxx - Nobody
Wu-Massacre - Meth vs Chef 2
Wu-Massacre - Criminology 2.5
Statik Selektah - Critically Acclaimed feat. Lil Fame, Saigon & Sean Price
Statik Selektah - The Coast feat. Evidence, Fashawn & Kali
Nas & Damian Marley - As We Enter
Roc Marciano - Scarface Nigga
Action Bronson - Shiraz
Black Milk - Deadly Medley feat. Royce Da 5'9" & Elzhi
Vila i fred: Killa Sha
Guru
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Redaktionen
2010-12-17 11:03
Freeway & Jake One - The Stimulus Package Currensy - Pilot Talk 1 & 2 Organismen & Dj Large - Om gud vill och vädret tillåter Skillz - The world need more Skillz Young Buck - The Rehab Pimp C - The naked soul of Sweet Jones Freddie Gibbs - Str8 Killa Trainspotters - Dirty North Roc Marciano - Marcberg Devin The Dude - Gotta Be Me Queff & Denniz Prime - Greetings from Russia ett urval av vad som snurrat i år. känns extra kul inför 2011 att den svenska hiphopen verkligen har börjat röra på sig och de flesta är sjukt produktiva och släpper grejjer titt som tätt! förresten, nån som har koll på om det är nåt nytt på g med Heltah Skeltah?
niggaz want me to rhyme? $3,99!
måste bara få tillägga.. The Left - Gasmask Ghostface Killah - Apollo kids Gangrene - Gutterwater
BOIA CHI MOLLA
top 3 The Left - Gasmask Roc Marciano - Marcberg Strong Arm Steady - In search of Stoney Jackson
Album: Roc Marciano - Marcberg The Left - Gasmask Krs one & True master - Meta-historical Strong arm steady - In search of Stoney jackson Homeboy Sandman - The good sun Apollo Brown - The Reset Dj Muggs & Ill Bill - Kill devil hills Kan lyssna rakt igenom från första till sista låt på alla dessa i princip (skippar dock Krs skitsen. Kan han inte bara knipa igen ffs)
Manifesto! – this is what we want to see happen For my peoples still breakin’, graf writin’ and rappin’ B-sides aayeah!
10. The Left - Gas Mask 9. Jake One & Freeway - The Stimulus Package 8. Paper Tiger - Made Like Us 7 Dessa- A Badly Broken Code 6 Open Mike Eagle- Unapologetic Art Rap 5. Big Boi- Sit Lucious Left Foot...The Son Of Chico Dusty 4. Currensy- Pilot Talk 3. Collective Efforts- Freezing World 2. Dark Time Sunshine- Vessel 1 The Roots- How I Got Over
Glömde helt bort Styles P - Make Millions from Entertainment Styles P - Shadows
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Album 1. Big Boi - Sir Lucuious left Foot 2. Kanye West - My beautiful twisted fantasy 3. the Roots - How I got over 4. MF DOOM - Expektoration 5. Slum Village - Villa ManifestoÅrets HipHopSpelning MF DOOM på Vega i Köpenhamn. Eller att se Ghostface släppa loss på Way out west.Årets återupptäckt Endtroducing - Dj ShadowÅrets video Big Boi - Fo Yo Sorrows (mycket för att George Clinton är med)Årets blanding Girl Talk är galen http://www.youtube.com/watch?v=Ka3GznTXur8Årets drömspelning hade fan velat se Mos Def och De La Soul köra med Gorillaz på Plastic Beach turnén.
You know what I'd rather do than fuck with Vik vaughn
Låtar: http://open.spotify.com/user/chezz/playlist/09NhFrvtlGPAvYs7GOVQXU Nedre delen är Hip-Hop/R n' B/Reggae (bortsett från allra längst ner där låtar som antingen är re-issues eller live-versioner släppta i år finns). Album: http://open.spotify.com/user/chezz/playlist/3qgzrJ6gbor3j2vN9AeV49 10 bästa pop/rock internationellt 10 bästa pop/rock svenskt 10 bästa hip-hop
Som många av er andra så förväntar jag mig att Ghostface tar en plats på listan. Jag ska även ge Yelawolf, The Left och Roc Marciano några extra lyssningar. Jag skulle gärna byta ut Petter, BOB, Kid Cudi och Bun B mot något ännu bättre.
Album Roc Marciano - Marcberg A.G. - Everything's Berri (även om den är aningen ojämn) Blacastan - Black Sabbath Har dock en del kvar att lyssna igenom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Album Zion I - Atomic Clock Roc Marciano - Marcberg A.G. - Everything's berri lost children of babylon present: Lex Starwind - Outlaw starBästa låtar: A.G. - Dancin with a shifter Roc Marciano - Whateva Whateva Zion I - The sun came out
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Lyssnar igenom Ghostface nu. Den här skiten är bananas. Unbeleivable!
Håller med.
You know what I'd rather do than fuck with Vik vaughn
Fan Gas Mask var ju svinflottig!
Tack whoa!
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Producent
2010-12-24 23:32
Årets bästa album 1. Cypress Hill - Rise Up 2. Bizzy Bone - Crossroads 2010 3. Eminem - Recovery 4. Redman - Reggie 5. Kanye West - MBDTF 6. Nas & Damian Marley - Distant Relatives 7. Snoop Dogg - More Malice Årets bästa låtar 1. B.o.B ft. Eminem & Hayley Williams - Airplanes pt 2 2. Styles P - Shadows 3. Game - M.I.A 4. Lil Wayne ft Eminem - Drop The World 5. Dr. Dre ft Snoop Dogg & Akon - KUSHÅrets bästa mixtapes 1. Game - Break Lights 2. Bishop Lamont - Shawshank Redemption Årets bästa producent Dj Khalil
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
Årets bästa album 1. Big Boi – Sir Luscious Leftfoot 2. Nas & Damian Marley - Distant Relatives 3. Rick Ross – Teflon DonÅrets bästa låt 1. Big Boi - Shutterbugg 2. Dipset - Salute 3. Nas & Damian Marley - PatienceÅrets Besvikelse Ludacris - Battle of the SexesÅrets bästa beat Dipset - Salute (Araabmuzik)Årets "Vad fan e detta för skit!?" Soulja Boy - The DeAndre Way
"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"
Att man på fullaste allvar fått för sig att det släppts fem stycken hiphop-plattor som är bättre recovey detta året...Årets bästa album 1. Eminem - Recovery 2. Nas & Damian Marley – Distant Relatives 3. Kanye West – MBDTF 4. Drake - Thank Me Later 5. Method Man, Ghostface Killah & Raekwon - Wu MassacreÅrets bästa låt 1. Eminem - Space Bound 2. Eminem - No Love 3. Nas ft Damian Marley - Strong Will Continue 4. J. Cole - The Badness (ft. Omen) 5. Kanye West - Looking for Trouble (ft. Pusha T, CyHi Da Prynce, Big Sean & J. Cole) 6. Kanye West - Monster (ft. Rick Ross, Bon Iver, Nicki Minaj & Jay-Z) 7. DJ Khaled - All I Do Is Win (ft. T-Pain, Ludacris, Snopp Dogg & Rick Ross) 8. Eminem - You're Never Over 9. Ludacris - How Low 10. Jeremih ft 50 Cent - Down On Me 11. J. Cole - Before I'm Gone 12. Kanye West - Gorgeous 13. Eminem - Not AfraidÅrets besvikelse T.I. - No MercyÅrets bästa beat Usher ft. Jay-Z - Hott TottieÅrets bästa vers Royce Da 5'9 ft. Eminem - Echo (Royce vers)
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
Ingen som nämnt
Fashawn - boy meets world ?
Well, den är nummer ett hos mig iaf.
Mayor Hawtorne - a strange arrengment, inte hiphop, men hey, den ska med.
O ja, hard in the paint, det är ju ba o vika ner sig, årets roligaste o dummaste låt. Vinner med en kokslängd över Ricky Rauws BMF.
Får se om ja orkar idisla fram en vettig toptio, prolly not.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
The Matt: Kan vara för att de räknar den till -09 när CDn kom, snarare än till -10 när vinylen kom. Så brukar folk på whoa räkna, enligt min erfarenhet. Samma anledning som att ingen nämner OBFCL II och Wild Cowboys II. Peace
Ingen som nämnt Fashawn - boy meets world? Well, den är nummer ett hos mig iaf. Trots att den kom förra året så det ju en riktig klassiker redan imo (och sånna görs ju tydligen inte längre)!
Manifesto! – this is what we want to see happen For my peoples still breakin’, graf writin’ and rappin’ B-sides aayeah!
OT: Kalla mig bananas, men 2009 års klassiker var Freestyle Professors för mig, inte Fashawn.
Aah, fan.. Plattan (cd'n) släpptes visst '09, my bad. Trodde den kom i år. Hursomhaver, 2lax10 så snurrade den förjävla flitigt här hemma iaf.
http://1200.nu - building a bright spot for hip-hop
Håller med de flesta om era "bästa skivor" 2010. Tyvärr ser jag INGEN som nämner K-Dot-O-Dot!! En skiva som finns att ladda ned gratis!
http://1200.nu - building a bright spot for hip-hop
OT: Kalla mig bananas, men 2009 års klassiker var Freestyle Professors för mig, inte Fashawn. Hoppas och tror att det kan komma mer än en klassiker per år!
drench Man nyss sa du ju att klassiker tydligen inte kommer längre! ;) Skämt åsido, jag hajar. Peace
Oh har du inte hört? Hiphopen är död. Nas han sa det och och gjorde en skiva om det. En.. hiphop skiva? Vilken ironi :)
maybach music III var ju nog något av det sömnigaste jag hört
drench: Hehe, ja och dessutom en av de sömnigaste skivor han gjort (!)
Mina 25 favoritlåtar 2010 utländsk hiphop, utan inbördes rangordning: Roc Marciano: Thug's Prayer Roc Marciano: Scarface Ni**a Rah Digga & Pete Rock: My Joy Nutrageous & Branesparker: It's A Shame Nutrageous & Branesparker: Here We Come Nutrageous & Branesparker: Bloodshed feat. Giff Ghostface Killah: Purified Thoughts feat. Killah Priest & GZA Ghostface Killah: In Tha Park feat. Black Thought Ghostface Killah: Street Bullies feat. Shawn Wiggs, Sheek Louch & Sun God Ghostface Killah: Ghetto feat. Raekwon, Cappadonna & U-God Ghostface Killah: Troublemakers feat. Raekwon, Redman & Method Man CNN: Pain CNN: Bodega Stories feat. LOX Saigon: It's Cold The Funk League: The Boogie Down Bombers feat. Sadat X & Diamond D Action Bronson: Shiraz Action Bronson: Imported Goods Rah Digga: Classic Rah Digga: You Got It Rah Digga: Straight Spittin' IV DJ Premier: Gang Starr Bus feat. Bumpy Knuckles DJ Premier: 5% feat. KRS-ONE & Grand Puba DJ Premier: Lifetime Membership feat. Teflon, Saigon & Papoose The Left: Frozen feat. Kool G Rap Nottz: Cars RMX feat. Rah Digga
Mycke Rah digga dära. Minns att jag köpte hennes debut för låten What they call me. Pete rock prod om jag inte minns fel.
Ja, What They Call Me var Pete Rock och Lessons Of Today var Premier. Inte riktigt samma klass på beatsen på nya CDn (Nottz rakt igenom) men de tre bästa spåren fick komma med. Sen tyckte jag hon var bäst av de som körde på Joy-beatet. Remixen på Cars vet jag inte var den är ifrån, fick tips av allmighty DJ Grass om den.
Har pulat så innihelvete med den här listan som först skulle bli en topp-20 men slutade som en topp-40! Orkade inte rangordna skiten men kan väl säga att Papermill, Dont Do It, Scarface Nigga och Senor Kaos grymt feta Strange Day är dem jag lyssnat allra allra mest på. 1.Roc Marciano - Scarface Nigga 2. Y-Society - Don't Do It 3. The Left feat Kool G Rap - Frozen 4. John Robinson & Lewis Parker - International Summers 5. Kanye West feat Jay-Z, Pete Rock & Curtis Mayfield - The Joy 6. The Roots feat Blu, P.O.R.N & Dice Raw - Radio Daze 7. Senor Kaos - Strange Day 8. Black Milk feat Royce Da 5'9 & Elzhi - Deadly Medley 9. Boog Brown & Apollo Brown - Carpe Diem 10.Ghostface Killah & Black Thought - In Tha Park 11. Ras Kass feat Planet Asia, Phil The Agony, Krondon, Montage 1,Mistah F.A.B. & Chino XL - Scenario 2012 12. The Roots feat Joanna Newsome & STS - Right On 13. Action Bronson - Imported Goods 14. RacecaR feat Truth Enola 6 Thaione Davis - Moves 15. Soul Khan - Minyan 16. Action Bronson - Shiraz 17. The Incredible Funk League feat Diamond D & Sadat X - Boogie Down Bombers 18. Beneficense - Heavy Hitters prod by Diamond D 19. A.G - Infected 20. Big Boi - Shutterbugg 21. BLEE feat Pento, VON & JA - Sound Wine 22. Tanya Morgan - Cheesesteak 23. Damian Marley & Nas feat K Naan - Africa Must Wake Up 24. Grand Puba & Krs One - 5% 25. Freddie Foxxx - The Gang Starr Bus 26. J-Live - The Way That I Rhyme 27. Madvillain - Papermill 28. Maffew Ragazino - Get It Together 29. Meyhem Lauren - 7000 Thoughts 30. Nottz feat Rah Digga - Cars rmx 31. Reflection Eternal feat Jay Electronica, J Cole & Mos Def - Just Begun 32. Sadat-X feat Pete Rock - Turn It Up 33. Strong Arm Steady feat Phonte - Best Of Times 34. The Away Team - First Class 35The Bounce Squad feat Jadakiss - The Bounce Is Back 34. Branesparker & Nutso - It's A Shame 35. Earl feat Ace Creator - Couch 36. Branesparker & Nutso - It's A Shame 37. Heather.B - Flying high 38. The Funk League feat Large Professor - Throught Good & Bad rmx 39. Jon Connor feat Saigon & Consequence - The Message 40. Buckwild Remixes - Kool G Rap feat Nas - Fast Life unreleased rmx Eftersom alla låtar är postade gratis på nätet samlade jag upp alla i en mapp så ni kan pumpa all skit ni missat(om någon nu har det) http://www.megaupload.com/?d=NT31X5JO Årets album ratade jag så här: Roc Marciano - Marcberg Ghostface Killah - Apollo Kids The Roots - How I Got Over Reflection Eternal - Revolutions Per Minute Strong Arm Steady - In Search Of Stoney Jackson Damu The Fudgemunk - Supply For Demand Earl Sweatshirt - EARL The Left - Gas Mask Branesparker/Nut Rageous aka NUTSO Da Gritty & Da Grimey EP Nottz - You Need This Music bonus: Action Bronson - Holy trinity (Mixtape) Årets överaskning - En fet rödskäggig kock från Queens kom och blåste oss alla av stolen, Action Bronson är den mest intressanta rappare jag hört på väldigt länge. Årets besvikelse: Eminem som vanligt. "Så jävla kass" som Peter Forsberg skulle ha sagt! Dopest verse of the Year: Black Thought på In Tha Park (Ghostface Killah) Så jävla rå och lyckas langa in referenser till både Krown Rulers och Tuff Crew vilket en gammal hiphopgubbe bara älskar. Årets producent: Vill säga Premier men samlingsplattan höll inte måttet så jag säger Damu The Fudgemunk. Årets MC: Black Thought, tog äntligen steget in i de stora salongerna. Årets tolva: Incredible Funk League feat Sadat X & Diamond D - Snyggt förpackad med skön retrovibe som om det vore 94 all over again. Årets NEJ: Gurus död såklart. Årets JA: Lil Wayne försvann för ett tag och Nicki Minaj tog iofs hans plats men hon hördes inte lika mycket. Ser fram emot 2011: Lord Finesse - Unreleased rmx project Ny Y-Society Ny Nas? Den där Prop Dylanlåten med Preemo Big L dokumentären Att Lord Finesse plockar upp micken igen. Årets fråga: Hur det kommer sig att Sadat X & Pete Rock - Turn It Up inte var med på Soul Survivors topplista?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Checka Grandmaster Grass filer nu allihop, mkt bra skit där. Och jag håller med om att Bronson är jävligt lovande. Ang. Wild Cowboys finns en enkel förklaring, trodde den kom -09. Vilken menade du som den andra Branesparkerlåten btw? Står ju It's a Shame två ggr nu.
Dessutom borde jag såklart haft med samtliga spår från Smiley The Ghetto Childs tolva som kom i år. Älskar den snubben. Helvete, såna här listor blir aldrig definitivt klara. Kanske två år after the fact typ...