I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DJ Premier – Year Round Records: Get Used To Us

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-11-20 08:36

DJ Premier – Year Round Records: Get Used To Us

01 Blaq Poet – Bang Dis!
02 NYG’z – Policy
03 Nick Javas – Opportunity Knoccs
04 Khaleel – Hot Flames
05 Dynasty – Epic Dynasty
06 MC Eiht – Fine By Me
07 Young Maylay – Temptation
08 Krs-One 5% f. Grand Puba
09 NYG’z – Ya Dayz R #’d (NYG Remix) f. Lady Of Rage, Bumpy Knuckles & Royce da 5’9?
10 Joell Ortiz – Sing Like Bilal
11 Tef – Married 2 the Game f. Styles P
12 Nick Javas – Not A Game
13 Blaq Poet – Ain’t Nuttin’ Changed (rmx) f. MC Eiht & Young Maylay
14 Tef – Lifetime Membership f. Saigon & Papoose
15 Khaleel – Rappin’ Exercise f. Panchi (of NYGz)
16 Freddie Foxxx – The Gang Starr Bus

Ser man framemot fast några spår har man ju redan hört, släpps den 7 Dec.

2010-11-20 10:08
Blir i alla fall några låtar man inte hört! Soft.

Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
DJ

2010-11-20 13:56
Mycket trevlig samling artister och fan vad nice att få 5%, en av årets tyngsta låtar, på vinyl. För Year Round + vinyl brukar man ju kunna lita på.

2010-11-20 15:02
oh yes, riktigt kul om premier börjar pumpa ut lite plattor nu från labeln efter detta.

Producent

2010-11-20 16:05
Är det här Premiers typ första "solo" album? Eller compilation kanske man ska kalla det?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-11-20 18:42
Han har ju släppt Outside Lookin' In & Inside Lookin' Out innan fast det kanske inte räknas som "solo" skivor.

Ser även framemot Freddie Foxxx - The Collection och Teflon & DJ Premier - Contraband, även Mc Eiht - Which Way Is West? kan bli fet....om nu dessa 3 skivor släpps...

DJ

2010-11-20 18:56
Rockz: Hm, då kanske NY Reality Check räknas också?

2010-11-20 19:04

DJ

2010-11-20 19:18
Ex.vis NY Reality Check har han ju bara mixat. Men den här LPn har jag, den rekommenderas till den som inte har: http://www.discogs.com/DJ-Premier-Beats-That-Collected-Dust-Vol-1/release/1441892

2010-11-21 18:42
Soul_Survivor_II P32

Beats that collected dust är grymmt bra, vore kul att höra samtliga beats från den skivan med rap.

2010-12-01 18:46
Fett!
www.creativejuicesmusic.com
www.myspace.com/ideologythealbum

2010-12-09 12:01
Här kan ni lyssna på skivan http://www.djpremierblog.com/ , själv väntar jag till i Januari då den släpps på cd/lp.

2010-12-09 12:02
Istället får att köpa mp3, men det låter bra :-)

DJ

2010-12-09 14:13
Är riktigt besviken. Sex spår står ut och låter bra som
NYG’z – Policy, Eihts Fine By Me, Krs & Puba, Gang Starr Bus och Aint nuttin changed samt Teflons låt med Sai och Pap MEN resten av skivan är fruktansvärt trist, mycket beror såklart på de mediokra rapparna Javas och Khaleel som drar ner kvaliten ordentligt.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2010-12-09 14:34
Nu när jag lyssnat igenom skivan så håller jag med ^

2010-12-12 11:52
Jag håller delvis med. Tycker det finns många jävligt bra låtar, dock är det surt att vissa av dom funnits ute tidigare.

Det jag inte förstår är vad Preemo ser i Khaleel? Jag tycker han är SKITDÅLIG. Förstår inte alls.

2010-12-12 14:54

2010-12-16 03:46
HAHA vafan gör denna khaleel på ett primobeat? vilken sopa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-23 11:18
tycker skivan är riktigt grym, äntligen ett "solo" album från DJ Premier.. blev lite besviken dock då den promotades som fan att den skulle släppas den 7e December men ett par dagar innan visade det sig att det var en digital release som även bara skulle säljas i fysisk form på DJ Premier's europiska turne. efter många klagomål ska albumet släppas på både vax och CD i Januari så den ska lätt inhandlas då.

fattar inte varför folk bryr sig om att flera låtar har släppts i radio rips tidigare, nu får vi ju äntligen en chans att köpa alla dessa bangers på CD eller vinyl i perfekt kvalitet. NYGz, Nick Javas, Khaleel och tidigare Blaq Poet är de som är signade på YRR för tillfället. NYGz är ju bland de tyngsta NY street rapparna just nu, påminner mig om MOP fast betydligt lugnare. Nick Javas kan va lite corny ibland men båda hans låtar här mördar, "Oppurtinity Knocks" haha så jävla skönt concept. Khaleel har jag personligen inget problem med, inte den bästa rapparen direkt men hans southern style låter tung över East Coast beats - speciellt "Rappin' Exercise" är uber imo.

riktigt grymt att höra Teflon igen med, han är ju tydligen en personlig tränare nuförtiden och har väl mer eller mindre lagt ner rappen men enligt Preem så har de i princip ett album klart ("Contraband") så man kan ju alltid hoppas att det droppar. Nån som vet vad det är för sample på "Married 2 The Game" förresten?? låter som nån klassisk musik, en symfoni eller liknande.

btw, hela skivan är producerad av Preemo förutom "Rappin' Exercise" som är gjord av Showbiz och MC Eith låten som är proddad av österrikes Brenk.
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^