I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pete Rock x Nas x Jay-Z x Kanye West

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-10-02 22:54

Pete Rock x Nas x Jay-Z x Kanye West

Just the thought of these folks making music together is always a great thing for hip hop. And while we don’t have any new joints to listen to just yet, we can all get hyped as it’s definitely coming. Today, Pete Rock spoke with Billboard about his placement on Jay-Z and Kanye West’s upcoming Watch the Throne project.

That came as a surprise to me because Jay-Z and I had never worked together. I used to go to Jay-Z sessions to hang out, and once he asked me to help clear a Nas sample, but other than that… When the engineer called and said, ‘Pete, I got a surprise for you,’ and I heard Jay rapping over my beat, I was like, ‘Wow!’

It was great to hear Jay over a Pete Rock beat. Wow. He says my name on the shit and everything!

This comes just a few days after he announced that him and Nas have also reunited for The Lost Tapes 2. And this all wasn’t enough for the true hip hop heads out there, Pete Rock vs DJ Premier is set for 2011 as well!

riktigt jävla feta nyheter.....

2010-10-03 09:28
Förväntar mig bara bra från Pete Rock och Nas

Aldrig gillat Kanye (På rappen)

Jay-Z har jag inte lyssnat på sen "Kingdom Come"

har han förändrats någonting?
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2010-10-03 13:06
Jag är bara fascinerad över hur bayfotter har lyckats komma undan att inte höra Jay-Z sedan Kingdom Come. Vart har du varit dom senaste 4 åren?

Jäkla fett!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-10-03 15:24
american gangster var bra, gillar dock remix albumet med 9th wonder bättre. bp3 har sina guldkorn så han håller fortfarande bra klass.

Pete Rock vs DJ Premier is set for 2011 as well!

men detta framför allt kan blir riktigt sinnesjukt, jaylib plattan får passa sig.

Poet

2010-10-03 18:22
Stämmer det att Nas och Pete Rock cut the chord efter Illmatic pga att Pete baxade Nas's brud eller något?
At the gates of Eternity...

2010-10-03 23:11

Du kan väl ändå inte ha missat BP3?

2010-10-04 08:04

hahahhaha Americkan gangsta är 100 gånger bättre än kingdom och bp3
DJ

2010-11-01 13:41
Kingdom Come är gravt underskattad. Men Jay-Z har ju gjort några skitbra låtar efter det. Förutom de på American Gangster kan man nämna Brooklyn Go Hard, Death Of Autotune och Remixen på Put On. Tre riktiga Jay-Z-klassiker i modern tid!

On topic: Här är en av Kanye/Pete-låtarna om nån missat:

The Joy

2010-11-03 14:42
"Pete Rock vs DJ Premier"?

shieett! får man verkligen inte missa, blir att hoppa av gymnasiet för säkerhetsskull så att jag inte skulle missa nåt.

kan även tänka mig att Jay-Z skulle göra 20 gånger bättre ifrån sig när han gör det med Pete Rock o när han har Nas bredvid sig. Antar att han känner mer press på sig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-03 17:41
Pet Rock VS Dj Premiere har hänt minst en gång tidigare i Japan..

Finns live bootleg med bra kvalle som snurrar runt på nätet.
DJ

2010-11-03 20:29
Hiphop:
blir att hoppa av gymnasiet för säkerhetsskull så att jag inte skulle missa nåt.

Haha, det var den bästa anledningen jag hört att hoppa av skolan.

2010-11-03 20:35
Jo jag vet men det var ju en spelning, jag hoppades på att det skulle bli en platta i stil med jaylib

2010-11-05 14:59
var lite tveksam till lineupen men fan den där låten är fet
http://soundcloud.com/elbjornbjorn