I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

maino släpper nytt mixtape den 21 september

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-09-16 14:06

maino släpper nytt mixtape den 21 september

21 september släpper maino tillsammans med dj drama ett mixtape som kommer heta art of war

2010-09-20 22:42
är det bara jag som ser fram emot detta...iallafall i morgom släpps det ska böi fett och ser vad han leverera..jag tycker maino är en av dom artister som bara bli bättre och bättre
Producent

2010-09-20 23:11
mycket intressant!
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-09-21 13:57
Någon som vet när han ska släppa nästa platta då ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-09-21 14:15
han skulle väl egentligen släppt ett studioalbum i juli men har väl haft lite prooblem med det...dels att eminem tog 3 beats till recovey som maino skulle ha på albumet dhan hade spelat in på dom men hade dock inte betalat för dom.så producenten sålde dom till eminem.. skivbolaget tyckte att det var fel tid att släppa mainos skiva i juli för att intresset har svalnat för hans musik..maino håller på att återuppbygger sin hype därför han nu släpper mixtapet för att visa skivbbolaget att det finns fortfarande finns intresse för han..men mycket tyder på att han släpper nästa studioalbum i dec..

2010-09-21 16:06
FETT.

Brooklyn Way låten är fet iaf.
Juventus
Producent

2010-09-21 17:15
har mixtapet släppts nu?

2010-09-21 17:32

2010-09-22 00:57
introt...riktig grymt flow beat o lyrics

låt 1Retaliate.....
fett jävla beat maino mördar låten me med ett modernt tupac koncept tillochmed lite tupacflow på hooken..

låt 2fuck you
beaten är ett typiskt mixtape beat ingen märkvärdig låt lite chockad att maino fortsätter ger ut låtar där han låter som en medelmåtta

låt 3 i am not the one..
fet beat synd att dom använder autotunehook..dock måste jag säga att maino leverrera men måste säga att styles p o ltd lyfter låten kraftigt ...

låt 4 ask about me
beatet hör mer hemma på eminems recovery han hade gett detta beat rättvisa tyvärr gör inte maino det.. medlmåttigt flow dock blir det ett lyft i låten när joell ortiz(fett beat.. lilwayne och eminem på denna o den hade varit mord)

låt 5 maino nation
skitfett beat, grym hook, ett par lyssningar på denna låten så kommer denna hamna på favoritlistan

låt 6 hustle hard
ännu en autotune låt (tyvärr)däremot kör maino på med just det flowet jag diggar lite tupacflow med just den känslan där man man känner mainos djup..

låt 7 brooklyn way
helt klart mixtapset bästa spårallt är bara precis bäst på denna låt text flow beat..allt man vill ha av maino leverera han i denna låt

låt 8 this and that
medelmåttig låt tycker det är lite synd att han släpper sånna här låtar när man vet att han kan ge mkt mer redcafe lyfter låten.beaten är perfekt för redcafe.en beat han borde köra solo på...

låt 9 hats poppin
maino tillbaka med magkänsla en clubbbanger som garanterat kommer växa på en efter ett par lyssningar.har hört den nu 2 ggr och andra gången redan 5 ggr bättre än den första...

låt 10 glad to alive
beaten bör jar bra.. tycker dock att den inte passar maino.inte med denna text.men fortfarande en bra låt.. maino lägger en bra text och håller upp hela låten bara med sin text ..
.
låt 11 dont say nothing
fet beat mainos flow är ganska tight han bounsar på beaten men så kom diddy in o jag gick till nästa låt

låt 12 black flag city
fet beat maino kör på med vers 1 hooken är trallvänlig gästartister bonsar vidare och lyfter låten ...en låt som jag är ganska säker hade kunnat slå som inom mainstream..

låt 13 its on tonight
detta är ett fett beat man passa dock inte maino.snopp dogg lägger några enkla rim på detta track.hoppas bara att maino inte har betalat hanför dom rimmen för då har maino blivit blåst.maino gör dok inte mkt för låten i heller och jag måste säga att detta är den sämsta låten på skivan...

låt 14 girlfriend
fett beat maino leverera... samtitigt är dock inte vad jag tycker är en stil som maino passar till.hela detta playerkonceptet är uttjatat och många andra rappare gör det mkt bättre än så här..

låt 15from the ghetto
maino leverera med text och flow.hooken fördärvar låten.mouse lägger en medelmåttig vers i vers 2 pusher montana plockar dock upp i låten i vers 3 ...

låt 16 the realest
helt klart tupac inspierat koncept och även lite i flowet påminner om tupac tycker dock att konceptet är lite uttjatat och väcker inte mitt intresse längre..

låt 17 snitchin
autotune i gen (autotune suger).bra gäster feta texter en beat som jag skulle vilja höra young buck på..vers 2 lyfter låten ..

låt 18 close to heaven
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
låt 19 me against the world
tupac koncept men det fattar man väl bara på namnet.hade han skippat hooken så hade detta varit en fet låt

2010-09-27 20:57
Fet mixtape! Håller med Redgunn, "Brooklyn Way" är bäst, den borde ha sparats till hans kommande 2a album!

För er som inte vet, jag har proddat track 14 "It's on tonite" ft Snoop och track 17 "The realist" (som oxå var på hans EP som han släppte i våras, "Unstoppable")

Kolla även in nya videon till låten jag proddade, "Gangsta" från hans debutalbum:

http://rapradar.com/2010/09/20/maino-if-tomorrow-comes-the-film-pt-1/

(Videon är ny, albumet är från sommaren 2009)

Förhoppningsvis får jag med en beat på hans kommande andra platta "The day after tomorrow" som ska släppas 2011... Men i den amerikanska musikbranschen är inget säkert.

(Om nån undrar så var det inte mycket pengar inblandat i mixtapet för min del, man får nästan aldrig nåt för mixtapes, nån lax hit eller dit bara...)
MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen

www.myspace.com/blastoffcaliste
Producent

2010-09-27 21:07
Gangsta är riktigt fet!
Grymt att ni fortsätter samarbeta, även om mixtape-låtar inte drar in storkovan direkt så kan det ju vara lönsamt på sikt!

Tyckte mixtapet var helt OK, men jag fixar inte riktigt att lyssna på mixtapes mer än ett par gånger (ljudnörd). Ser fram emot albumet!

2010-09-28 10:09
Så sant, så sant.
Mixtapes ger inte så mycket, oftast ingenting, men det hjälper ju att knyta kontakter och på sikt så kan det hjälpa en att få med låtar på kommande plattor.

Glömde bort att skriva att jag proddat 2 till låtar på 2 tidigare mixtapes, "Welcome to my Black Flag City" (ft PUSH Montana & Mouse) och "Unstoppable" som var med på hans "Unstoppable" mixtape.

MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen

www.myspace.com/blastoffcaliste