raekwon och eminem
raekwon och eminem träffades i helgen och pratade om att göra musik tillsammans....men det kanske inte intresserar er här på whoa dom tillhör trots mainstream..
hade kanske vart mer intressant om du hade haft en länk...
hmm.. najs ;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Jag är jävligt skeptisk till det här samarbetet
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
kan du utveckla varför du är skeptisk
haha snacka om missanpassad kombination asså! Hoppas det inte blir något av det eller att rae bara ska gästa någon eminem låt.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Producent
2010-07-14 14:02
raekwon är tung ju, hoppas dom gör en fet låt ihop.
Producent
2010-07-14 16:05
två bra rappare men kan inte tänka mig att ett samarbete skulle bli så grymt! konstig kombination
https://soundcloud.com/jakkthemixer
har svårt att se mig de två på samma låt men det hade vart roligt o se vad de kan komma upp med
EN låt får man ju hoppas på
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag är jävligt skeptisk till det här samarbetet såhär va typ allas kommentarer på Em & wayne inför Drop the world (inkl. mina kommentarer!)
men sen så droppar dom bomben tillsammans!
så vem vet, detta kan oxå bli fett!
en sak jag lärt mig av eminem senaste åren är att han slutar fan inte överraska mig!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
okej dizzy håller fan med dig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dizzy89 P20 Inte Eminem jag är oroad över. Utan Rae ihop med Em.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Producent
2010-07-14 23:46
Raekwon passar ju fan över vilket beat som helst, i princip.. blir alltid en grimy vibb över det han gör. Risken är däremot stor att eminem töntar bort den vibben rätt rejält.
Det samarbetet later inte bra, det ar ungefar som att Peter Tosh skulle gora en lat med Shaggy.
Fast a andra sidan kanske det kan bli bra, Rae kanske lyckas overtyga Eminem om att gora riktig musik igen.
Två helt olika stilar. Jag vet inte hur jag ska förklara min skepticism(heter det så?) men jag är sjukt oroad över att dessa två ska göra musik ihop.
Det heter "skepsis". Skepticism är mer en filosofisk inriktning.
Producent
2010-07-18 23:51
haha, sjukt oroad är väl att ta i lite!? antingen blir det bra eller så blir det dåligt, tror inte att någon kommer behöva lida på grund av samarbetet...
Hahaha, fan vad folk yrar. Gick ju utmärkt när tex Em och Redman kickade ihop. Tror detta kan bli fett.
Vem bryr? Antingen blir dålig eller bra,blir det dåligt behöver ni inte lyssna på det, blir det bra är det bara lyssna och njuta, vem bryr sig?
jeppe:
Vad fan har jag missat nu? När har Eminem & Redman kickat tillsammans? :O
Förövrigt kan inte detta bli annat än skitgrymt!
bild/
jaojao Eminem - Off the wall (feat. Redman). Finns på skivan med samma namn :)
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Brazen: Haha just det, fan va dum jag är :)
Jaojao Kan hända den bäste... Typ ;)
Spännande, i alla fall. Det kan man ju inte säga något om :)
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
Gucci-maffia-tjockisen- från köket med sin obegripliga NY-slang och den arge- blonde- Detroit trailer -park- trashen ...Om dom gjorde ett par låtar ihop så skulle det nog kännas lite som att Raekwon var Eminems äldre o erfarnare farbror som ville lära honom ett och annat, men Eminem är för arg och skriker sig till det han vill ha hela tiden.. Och Eminem som typ ändå alltid velat klä sig i NBA gear,mjukis byxer och plaina kejdor, eller se ut som en snickare eller flyttkille på methadon skulle inte ha nå´n glädje i att vilja vara street hösslare som Rae med Guld halsband, frotté-jackor, clark wallabees och Fila-dräkter. jag tror jag vilar i mitt fall .. men jag skulle nog ge det en lyssning
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Inte för att jag är ett särskilt stort fan av Eminem, men han kommer ju fan döda Raekwon. Vi vet alla varför.
At the gates of Eternity...
BC99 näe varför ?
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
BC99 P27 Verkligen inte. Varför?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
För det som gör Eminem så jävla bra många gånger, är att han vet att han måste prestera utan like. Han nöjer sig inte med slänga iväg en bullshit rap på någon random låt om han har en gäst eller själv gästar. Exempel på det har vi sett många gånger. Och i det här fallet när han är upp against a legend som Raekwon, så kommer han skriva om sin text 100 gånger tills den dödar allt motstånd.
BC99, intressant tanke men undra om Em ser Rae som nå´n legend så sett, Wu kom ju ut 93 och rae fick sitt egna genombrott 95, det var la bara 4 år innan Slim Shady LP kom ut ? Ok, 4 års skillnad kan vara mycket inom Hiphop iofs..
Inte för att jag är ett huge fan av Rae, men Rae can still hold his own every now and then. Men sen tror jag inte riktigt det handlar om åren, utan mer vad för status och inflytande Wu-Tang haft för Eminem och hela hip hop världen. Saken den är ju att det ligger en djupare tanke bakom det. Efter att ha bott på andra sidan Atlanten ett tag, så kan jag säga att många avskyr Eminem av det ytliga faktumet att han är vit. Och Eminem vet ju om det också att han fortfarande än idag, av många (inte bara av lyssnare utan även av media) fortfarande inte får full recognition just pga hans hudfärg. Patetiskt i min åsikt. Men det är just därför han är så duktig. Han visste ju om pressen han hade på sig när han blev stor, han har fått jobba hårt för att sudda bort bilden av wacka white boy rappers som Marky Mark och Vanilla Ice, ur folks minnen. And guess what? Han är den enda relevanta vita rapparen kvar där ute. Så för Rae att bli out-rapped av Eminem på en låt är inte hela världen, han är en gammal Wu-tang räv, en legend. Men för Marshal så kommer folk inte vara lika förstående. Det kommer börja snackas om förtidspensionering och att han har "tappat det". Som sagt, kanske inte något man tänker på så mycket här i Europa eftersom vi redan har så många vita rappare. Men där borta är det annorlunda.
BC99 P27
Undrade när du skulle berätta för alla att du minsann bor på "andra sidan atlanten". Har nog inte sett en tråd där det gått mer än 2-3 inlägg från din sida innan det har kommit upp. Men, fortfarande jättespännande och givande att höra, tack!
And guess what? Han är den enda relevanta vita rapparen kvar där ute. Nej? Brother ali, vinnie paz, asher roth är ganska stor, yelawolf är påväg upp osv..
Jag tror att om de kommer göra något tillsammans så kommer båda givetvis göra bra ifrån sig. Bägge är duktiga på det de gör, har olika stilar och man kommer inte hålla på och jämföra vem som hade de bästa raderna i någon större utsträckning. Definitivt inte till den nivå att det kommer bli en häxjakt på eminem för att han inte var bättre än rae, AMAGAD lika bra han lägger ner likzommm!
Som sagt, kanske inte något man tänker på så mycket här i Europa eftersom vi redan har så många vita rappare. Men där borta är det annorlunda. Jo blir nog många sömnlösa nätter över en så komplex och universalt viktig fråga.
Jaquil : Kul att veta att jag fortfarande är att lita på :) Du jämför independent rappare (och nej, jag snackar inte om deras skills) med en av världens mest kändaste rappare? Ingen av de där snubbarna spelas på radio där borta och knappast här heller. Relevans var ordet. Och ditt inlägg bekräftade bara de stora skillnaderna jag ser på publik i Europa och där borta. Ska lägga mig nu, ha det bäst! :)
BC99 P27 Om relevans var ordet så hoppas jag att du förstår att de flesta radiolyssnarna som dessutom är eminem fans kommer tycka att allt han gör är fantastiskt. Både i europa och amerika. Om nu en låt med rae och eminem kommer spelas mkt på radio. Beror ju dessutom på vilken radiokanal :) Och jo, de är väldigt relevanta när det kommer till ämnet vita rappare.
Jaquil : Du missförstod vad jag menade. Jag syftade på att han var mer eller mindre den enda vita mainstream rapparen kvar där ute. Vi hade åtminstone Paul Wall för några år sen, but he fell of the charts too.
BC99 P27 True. Men jag tror ändå inte att en låt med rae och em kommer locka mainstreempubliken så mkt. Ingen av dem vet ju knappt vem rae är.
Producent
2010-08-03 10:57
Raekwon och Eminem, whoop whoop!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Jaquil : Nej det är iförsig sant. Fast de båda vinner ju på det. Eminem får lite extra credibility och Rae får extra lyssnare.
BC99 P27 Jo finns ju definitivt ingen dålig sida till det hehe
hej alla :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Helt OT men:Dizzy , fyller du möjligtvis år idag, eller har du nyss fyllt? Hur som: grattis!! (i efterskott om du nu redan fyllt) :)
Han har varit 21 ett tag nu, i alla fall vad jag kommer ihåg.
Haha åh fan, märkte det idag. Men men :p