I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

CNN - The War Report 2

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-07-10 12:18

CNN - The War Report 2

Såg ingen tråd om den här skivan, som nu läckt ut på nätet. Som om inte den här månaden redan startat hyfsat med Big Bois underbara platta...Jag trodde för längesedan att det var läge att skriva av Capone och N.O.R.E som föredettingar men efter att ha lyssnat igenom nya plattan ett par ggr måste jag säga att det låter riktigt bra, betydligt bättre än förra plattan.

Här är låtlistan:

1. "Pain" Produced by Alchemist
2. "Bodega Stories" (featuring The LOX) Produced by Scram Jones
3. "Dutch Masters vs. Phillies vs. Bamboo" (featuring Raekwon) Produced by Scram Jones
4. "My Attribute" Produced by Dreddy K. Amarae
5. "Favor for a Favor" Produced by B.T.
6. "Hood Pride" (featuring Faith Evans) Produced by Neo Da Matrix
7. "The Reserves" (featuring Raekwon) Produced by Tha Bizness
8. "With Me" (featuring Nas) Produced by Buckwild
9. "Live On, Live Long Part II" Produced by SPK
10. "The Oath" (featuring Raekwon & Busta Rhymes) Produced by Hazardis Soundz
11. "Brother from Another" Produced by Kyze
12. "Thug Planet" (featuring Iman T.H.U.G. & Musalini) Produced by Tony Heathcliff
13. "Scarface" Produced by araabMUZIK
14. "The Corner" (featuring Avery Storm) Produced by M3
15. "Obituary" Produced by DJ Green Lantern

www.plaingold.com

2010-07-10 13:21
Håller på att lyssna igenom den nu och det låter bra :-)

DJ

2010-07-17 18:12
Lyssnar nu för andra gången. Håller med till punkt och pricka! Trodde också det var dags att avskriva dem. Mycket kärt återseende. Pain är skitfet. Men min favorit är Bodega-låten. LOX perfection. LOX vinner lyrically, men CNN har ju sin charm.
DJ

2010-07-17 18:44
"This for ni**as on they own/locked up, on the phone/and they NEVER comin home...I feel PAIN!"

Typ första hiphopsläppet jag orkar bry mig om i år.

2010-07-18 09:21
^^Håller med, har den släppts på LP ?

DJ

2010-07-18 12:04
Rockz: Jag har inte hittat den på de sedvanliga ställena iaf (fatbeats, hhv.de, ughh.com). Jävligt synd :(

2010-07-19 15:00
Ok, ja det är ju synd.

Konstigt att den har fått så lite uppmärksamhet här på whoa.

DJ

2010-07-19 18:37
Well, I guess real recognize real and whoa recognize jack shit. På whoa-fronten intet nytt.

2010-07-19 20:13
Pain (Alchemist), Hood Pride ft Faith Evans , The Reserves ft Raekwon, With me Ft Nas

plattans bästa spår. Ingen The War Report känsla ala 1997 men nästan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-19 21:01
har inte orkat lyssna på den iom att jag tyckte förra plattan sög. har aldrig varit ngt större CNN fan faktiskt. men om ni går i god för den så skall jag ta en genomlyssning vid tillfälle.

DJ

2010-07-19 21:04

2010-07-19 21:24
haha...du vill inte ha hela skivan på ditt goda ord?

2010-07-19 23:41
Har precis hunnit lyssna igenom skivan en första gång och är positivt överraskad. Mycket bättre än förra skivan. Låtarna som fastnat är Pain, Bodega Stories, The Reserves, Brother From Another och The Corner.

Som SSII skrev så har ju CNN sin charm och War Report 2 är helt klart en riktigt bra skiva.
your heart pump project kool-aid
DJ

2010-07-20 07:12
Philip: Har inte hunnit lyssna in mig ordentligt på alla låtar än, så jag tänkte man kunde dela upp det litet och gå i god för några låtar var, hehe...

2010-07-21 23:22
Jag kan gå i god för att denna tråd förtjänar mer uppmärksamhet än tråden om Rick Ross senaste och att skivan iallafall förtjänar att lyssnas igenom.
www.plaingold.com
DJ

2010-07-21 23:29
Jag går i god för sanningshalten och det hedervärda uppsåtet med Rubios inlägg ovan.

2010-07-23 12:30
Tycker dom bästa låtarna på skivan är: Pain, Bodega Stories, Hood Pride" (featuring Faith Evans), With Me (featuring Nas - en gammal Nas inspelning för som inte visste), Live On, Live Long Part II, Brother from Another", Thug Planet" (featuring Iman T.H.U.G. & Musalini) & Obituary, resten av låtarna är ok...mer eller mindre.

2010-07-25 01:49
War Report var det ända som gick ur mina speakers ett tag. Överraskande att se en 2:a. Kan inte säga att deras modern tids/senare grejor har imponerat. Men det här ska fan bli intressant. Kommer med update när jag hört den.
mok vurban

2010-07-25 11:21
Fan vad synd att inte Tragedy kunde vara med, men när skivan spelades in så hade Tragedy ca 1 år kvar på sitt straff, men han blev släppt tidigare av nån anledning.

Hoppas vi får höra något men d "riktiga CNN" nu när han är ute.

2010-07-25 11:27
NY intervju med Tragedy där han pratar lite om WW2 & lite annat: