I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Roots - How I Got Over (Ute nu)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-06-26 17:12

The Roots - How I Got Over (Ute nu)

http://en.wikipedia.org/wiki/How_I_Got_Over_%28album%29

Blev lite chockad över att ingen gjort en tråd om detta album ännu.. Det är riktigt bra. Guld rakt igenom.

Dear God 2.0 dödar.

2010-06-27 12:38
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-06-27 19:20
Ja, ett riktigt grymt album. Kul att rötterna fortfarande håller otroligt hög klass och kör i princip samma gamla stil de alltid gjort...
TURN IT UP!

2010-06-28 18:37
Älska The Roots!
Straight from the Suarn!

2010-07-05 02:19
Tyngaste på tusen år! Äkta hiphop!
Det är bara att älska.

2010-07-05 09:31
Riktigt grym platta!

2010-07-05 10:49
Ja den är riktigt nice. Jag har inte lyssnat på the Roots sen typ, Things fall apart, men detta var sjukt nice. Jag bör kanske kolla igenom de senaste skivorna också för att se vad jag missat.
Genomgående tight platta som verkligen känns som en helhet.

2010-07-07 01:12
Riktigt bra platta, känns väldigt mogen och fräsch. Otroligt att de lyckats med ta sin musik i ännu en riktning och att resultatet blir så bra. ?uestlove är en av de bästa producenterna någonsin, och han lyckas så gott som varje gång pussla ihop album som känns helgjutna och mer än bara en samling låtar. Känns som att ?uest och resten av gruppen varje gång har en vision om hur det ska låta och sedan gör det. Jävligt bra.

Var lite besviken på Rising Down efter den fantastiska Game Theory, men det här är guld och Birthdaygirl är så gott som glömd ;) Finns det någon grupp som hållt på lika länge och fortfarande utvecklas och växer?

2010-07-08 14:51
?uestlove är ett geni!