I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den förtappade generationen..

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-06-16 19:16

Den förtappade generationen..

Funderar lite på den här Eminem-hypen som alla kids idag verkar ha. Bara i detta forumet spammas trådarna sönder av personer som vill uttrycka sin kärlek till Eminem och hans musik. Visst, det är klart man får digga det man diggar, smaken är som baken. Men allt folk verkar prata om är Eminem och BARA Eminem. Jag menar, det finns ju så sjukt mycket bra hiphop att lyssna på? Speciellt all musik från mitten av nittiotalet såsom de bästa skivorna av Wu-Tangmedlemmar, NAS, Mobb Deep, Gangstarr mfl. Personligen tycker jag Eminem är sådär, gillade honom fram till Marshall Mathers LP sen blev det bara fånigt. Typ nördiga låtar på plastiga beats, klä ut sig i superhjältedräkter och hålla på. Kan dock köpa att hans självvalda image säkert går hem i stugorna hos de typiska vita lite nördiga tonåringarna. Det handlar ju som oftast om att sälja så många skivor som möjligt. Han är dock en av de främsta lyricisterna och har feta freestyleskills. Synd bara att han slösar bort det på sådana fåniga grejer som han gjort de sista 6 åren typ. Men det är ju såklart en smakfråga det också, alla får ju tycka som de vill.

MIN poäng med tråden handlade dock inte om Eminem som artist i första hand utan om att så många verkar helt förtrollade av en enda person inom en och samma genre. Varför rubriken är utformad som den är beror på att jag tror att många av de så kallade "hiphopfansen" idag egentligen inte alls bryr sig om hiphop, bakgrunden och historian utan egentligen bara gillar Eminem + några få till and that's it. Lite synd tycker jag då man isf går miste om mkt bra musik.

//Paz

2010-06-16 19:27
ANTLIGEN! Vad glad jag blev att lasa detta inlagg!
Det verkar som att jag inte ar den enda som har lagt marke till att Eminem ar DEN ENDA artist man over huvud taget kan kalla for "hip hop" som far nagon uppmarksamhet hos mainstreamen. Eller ja, jag vill val inte riktigt kalla Black Eyed Peas, Flo Rida, Drake, Lazee, Adam Tensta, eller ens (dagens) Kanye West for hip hop, de ar ju mer electro/house/pop med lite rap over som jag ser det. Jag haller helt med om att Eminems tva senaste plattor var katastrofalt daliga i synnerhet Relapse (bestod ju i princip BARA av en massa trams genom hela skivan), om Recovery inte lever upp till forvantningarna sa tror jag faktiskt att Eminem e helt slutkord som rappare. Men vare sig han tramsar eller ej sa gor han ju faktiskt hiphop, det ar inget javla autotune over trakiga synthbeats, poprefranger, dansgolvsvanliga flirtar med house eller nagonting over hans musik, och han e val tyvarr den enda RIKTIGA hiphoparen som kan salja idag, och darfor bryr val sig den yngre generationen mest om honom. Da jag e rappare sjalv, och mest lyssnar pa Old school (det nyaste jag lyssnar pa kom val ut kanske 2002) sa tanker jag dock fortsatta gora riktig hip hop, och darfor e jag anda glad att Em finns pa scenen fortfarande.
Dock maste jag uppmarksamma dig om att det faktiskt finns en del grym hiphop som gors an idag, till exempel Ill Bill och Immortal Technique, for att inte tala om Nas & Damian Marleys nya platta, fast det ar svart for den att horas.
Jag skulle slutligen aven vilja tipsa dig om den franska scenen, dar finns det javligt mycket bra hiphop, sag bara till om du vill ha lite tips darifran?
THE TALENTED MR BRAT

2010-06-16 19:31
Dock maste jag uppmarksamma dig om att det faktiskt finns en del grym hiphop som gors an idag, till exempel Ill Bill och Immortal Technique, for att inte tala om Nas & Damian Marleys nya platta, fast det ar svart for den att horas.
Jag skulle slutligen aven vilja tipsa dig om den franska scenen, dar finns det javligt mycket bra hiphop, sag bara till om du vill ha lite tips darifran?

Du behöver inte påminna mig om något jag redan vet kompis. Det släpps massa bra hiphop hela tiden, kanske inte att det spelas på radio bara.

//Paz

2010-06-16 19:48
Immortal Technique

pff vilket trams..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-06-16 20:34
Meh, tråden känns lite krystad.. Varför ska man sitta och diskutera "musik från mitten av nittiotalet" hela tiden? Det har gjorts hundratals gånger redan. Inget nytt under solen.

Däremot så blev ju exempelvis Raekwons senaste platta ordentligt hypad och omtalad här inne.. Nas och Damians senaste album likaså, folk har hyllat det och diskuterat. Vinnie Paz, AOTP etc brukar också ständigt dyka upp. Jag själv försöker dra mitt strå till stacken genom att sprida musik från relativt okända rappare (Nino Bless, R-Mean, One-2 osv).

Eminem är den största rapparen någonsin, lägg därtill det faktum att han även är en av de bästa (den bästa imo) och att många här inne växte upp till hans musik så är det självklart att han blir den mest omtalade. Jag har utforskat det mesta inom hiphopen och nej, det finns fortfarande ingen som varit i närheten av Em.

Personligen lyssnar jag på hur mycket som helst och det är väldigt blandat: The Psycho Realm, Elzhi, Consequence, K-Rino, J. Cole, Scarface, 2Pac, Rakim, Chino XL, Edo. G, Canibus, East Coast Avengers, Ludacris, Pete Rock & C.L. Smooth, Ice Cube, Supastition, Wu-Tang, Biggie, Blu, Nas, Fabolous, Evidence, Inverse, Lupe Fiasco, Nickelus F, Rakim, Skyzoo, Xzibit osv osv..

Eminem är dock överlägset 1:a. Ingen kan matcha hans högstanivå när det gäller musikaliskt, rappmässigt och tekniskt samtidigt.

2010-06-16 20:41
Glömde fan Budden och Sha Stimuli.. Dom våldtar det mesta.

2010-06-16 20:47
Jeppehehehe:
Ta bort Canibus från dendär listan NU! ;)

2010-06-16 21:00
Ja, tekniskt satt kan jag ju inte neka till att Eminem alltid har varit (och fortfarande) ar den utan jamforelse skickligaste rapparen, tycker bara att det ar lite trist nar han ska halla pa och tramsa genom hela skivan som han gjorde pa Relapse, i stallet for att kora 50/50 som han gjorde pa t.ex. Eminem Show, som ar en av hans absolut fetaste skivor. Men vad jag forstod kan man nastan se "Recovery" och "Relapse" som en dubbelskiva, dar Relapse skulle utgora skoj-delen och Recovery delen med de mer allvarliga latarna. Smart tankt egentligen. Hursomhelst, jag forstar att folk gillar Eminem och han e ju oxo det ultimata beviset pa att hip hop fortfarande KAN salja om det laggs ner lite tid och energi pa materialet!
THE TALENTED MR BRAT

2010-06-17 01:12
istället för att gnälla om eminem trådar ...skapa trådar om dom artister/grupper ni är intresserade av..tipsa om deras skivor begär feedback ..det är därför forum finns ..är själv uppväxt med 90 tals hip hop..innebär dock inte att jag dissar dagens hip hop för det finns mkt bra hip hop som görs idag..ibland undrar jag om rapmusik har en gräns kan man pusha en musikgren så långt att den går från bäst till skit..vi får se..time will tell
Användaren är inte inloggad

2010-06-17 10:13
VARFÖR KONCENTRERAR SIG ALLA HÄR PÅ DET DOM INTE TYCKER OM ISTÄLLET FÖR ATT SNACKA OM DET SOM DOM TYCKER!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!??!
VARFÖR KONCENTRERAR SIG ALLA HÄR PÅ DET DOM INTE TYCKER OM ISTÄLLET FÖR ATT SNACKA OM DET SOM DOM TYCKER!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!??!

Det är ju inte direkt bara här som Eminem är populär. Han blev ju framröstad till Världens bästa rappare på Vibe.com för ett tag sedan. Han har sålt med album world wide på hela 2000 talet. Så det är inte någon jävla Whoa grej att gilla Eminem!!

Enligt mig har Hiphop aldrig vart mer varierat än vad det är nu!
Det finns "nördar" som Kanye West, Drake, Lupe Fiasco, osv.. Du har popiga/club rappare som Flo Rida, T-Pain, Soulja Boi osv... En del exprimentela rappare som Kid cudi, Asher Roth. Du har en hel del artister som gör "klassisk" hiphop som Reflection Eternal (som gick in på billboard singellista den här veckan, kan ni inte va glada för det?) och Reakwon va grammy nominerad va?, Redman och method man släppte Blackout 2 förra året!!! Och du har ett par legender (har iaf vart i spelet 10 år+) kvar som Jay-Z, Nas, Big Boi, Eminem, Busta Rhymes och Ludacris. Och sen har vi en hel del intressanta ny artister som B.o.B, Wiz Khalifa, Pill, J cole,

2010-06-17 11:11
instämmer med dig Gaia, men orka bry sig.. folk måste lära sig o leta själva istället för bli matade med mainstream.

2010-06-17 13:43
Den där inställningen är den jag hatar mest... Bara för att musik är mainstream så behöver det inte betyda att det är skit... Sluta hata på att artister tjänar pengar, folk som gör bra musik är värda fame därefter... Många är inte värd den, men får den ändå, och det är synd, men all musik idag är inte så... Det finns bra många här som diggar mainstream OCH underground, jag är en av dom.. Min hip hop är inte kategoriserad på en fläck, och man begränsar bara utbudet av bra musik genom att tänka som SuckaFree & GAIA.... Dock håller jag med om Eminem-hypen.. Halva förstasidan med Eminem-trådar liksom, come on.....
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-17 13:54
Så svennigt. Att lyssna på hiphop och säga att enimem är bäst är att säga att man inte egentligen lyssnar på musik. Det är som att säga att man lyssnar på hårdrock och ens favoritband är metallica, att man lyssnar på reagge och ens favoritartist är bob marley. Är man över 18 och fortfarande tycker att eminem är bäst ska man hålla käften om det.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-06-17 14:04
dundermannen

first I was like ehh, then I was like ooh..

2010-06-17 15:14
hört att eminems nya cd ska vara lite mer seriös och inget encore,relapse trams, true? isåfall köps den nog, eminem ska vara aggressiv då är han vass som få
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-17 15:47
Kan ju vara att "kidsen" inte kan relatera till mitten av 90talet som 70talister och oss från första halvan av 80talet. Hur många som lyssnade på rock under 70-80talet tror har lovordat den rock som kommit på 2000talet?

2010-06-17 15:50
fbws

Min hip hop är inte kategoriserad på en fläck, och man begränsar bara utbudet av bra musik genom att tänka som SuckaFree & GAIA.... Dock håller jag med om Eminem-hypen.. Halva förstasidan med Eminem-trådar liksom, come on.....

Hur vet du vad jag tänker och gillar eller inte? Spekulerar gör kärringar i en syjunta. Vem har påstått att inte jag också gillar kommersiell musik? Eller musik som görs idag? Tråden handlar om att många idag inte bryr sig om ngn hiphopkultur, andra artister, historia osv. De bryr sig bara om Eminem. Har sett flera personer som är runt 15 - 20 år påstå att de är hiphopare och dessa personer har kanske varit med i Idol, talangjakten, lokala intervjuer och annat. Och när de får frågan av ngn kanal eller tidning så är det i det stora egentligen bara Eminem de lyssnar på (medan de alla kickar baggy pants, flashar tecken med händerna, har kepsen bak och fram och är sådär allmänt "yo"). Pinsamt alltså..

2010-06-17 15:57
GAIA, för att det är ju så alla ungdomar idag ser ut om dem lyssnar på eminem och är true hiphop..

2010-06-17 16:02
Blir lite väl "kul att du kör" som Organismen hade sagt, om vissa idag.. Många försöker lite för mycket och det blir fort ganska fånigt, haha..

2010-06-17 17:04
Samtidigt så är väll i princip dagens hip-hop publik uppväxt med Eminem så tycker att redan där ser man logiken i varför han får så mycket kärlek som han får. Jag själv tar inte åt mig av "topicen" då anser att jag lyssnat på allt emellan ifrån DJ Kool Herc till dagens hiphop. Då anser jag att jag har rätten att dela ut en extra-hype runtom den rapparen jag anser är bäst idag såsom igår, dvs eminem. Jag hoppar iof på eminems hype-kuk varje gång ett tillfälle ges, så jag är väll den typiska vita by-bon med ett inslag av "nörd" ;)

Klart det finns en massa rappare som folk borde öppna ögonen för, riktiga hip hop heads håller väll med mig när jag säger att André 3000 är en av de bästa. Medan en annan skala inte ens vet vem han är trotts att han är med i gruppen som gjorde Ms. Jackson (trotts att den har visats lika mycket på TV under 2000 talet som eminems singlar)

menmen, jag hade något jag ville säga men medan jag skrev så försvann allt! =) så kan det gå.

2010-06-17 17:38
enda bra med OutKast är ATliens. period!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-17 17:43
verkar som om alla i dagens hiphop försöker göra clubhits så dom kan tjäna feta pengar och köra ferrari och sen göra cd om det också.... det är därför den är så dålig...har jag kommit fram till..

2010-06-17 18:25
Vanilla

Så du menar att "Southernplayalisticadillacmuzik" är dålig? :)

Aquemini är väl ändå helt okej också?

Men jag är enig att ATLiens är deras bästa skiva.

//Paz

2010-06-17 18:29
Eminem är den rappare som verkligen lyckats sälja skivor utanför USA, om och om igen. Han är den enskilt största orsaken till att hiphop är så stort i vårt land som det faktiskt är. Och man får alltid en speciell relation till sina "inkörsportar" så jag antar att det är många som uppmärksammar honom just därför.
www.plaingold.com

2010-06-17 18:35
Han är den enskilt största orsaken till att hiphop är så stort i vårt land som det faktiskt är. Och man får alltid en speciell relation till sina "inkörsportar" så jag antar att det är många som uppmärksammar honom just därför.

Jag trodde att det var Petter och till viss del MBMA-medlemmarnas förtjänst? ;)

Men sure, Eminem har nog en del i det också vill jag tro.

2010-06-17 18:35
Hm, intressant tråd. Men jag personligen fattar inte varför hiphopfans är så förttrollad och kåt i 90-talets hiphop. Hiphopen utvecklas hela tiden, och du ser vad som händer nu på 20-talet. Vissa tycker det är skit och att det förändras till pop, och vissa tycker som mig att det bara är bra för genren... smaken är som baken!

2010-06-17 18:39
Hm, intressant tråd. Men jag personligen fattar inte varför hiphopfans är så förttrollad och kåt i 90-talets hiphop. Hiphopen utvecklas hela tiden, och du ser vad som händer nu på 20-talet. Vissa tycker det är skit och att det förändras till pop, och vissa tycker som mig att det bara är bra för genren... smaken är som baken!

Kanske för att musiken, texterna, ja allt, var bättre enligt många då? Men visst, det är alltid positivt med utveckling. Man får lyssna på vad man vill, det är ett fritt val. Synd som sagt bara, att dagens så kallade hiphoppare inte verkar bry sig nämnvärt om all tidigare hiphop.

2010-06-17 19:07
jo southernlallalala.. är också rätt bra..

var mer grimey förritiden..93-95, inte mycket sånt idag, för plastigt..usch

2010-06-17 19:20
jag håller med trådskaparen om att många går miste om massa musik genom att vara för insnöad på en viss artist eller klick. beror väl på hur pass intresserad man är. jag började också att lyssna på hiphop under 90 talet och pga det så e det så jag tycker det ska låta. inte så konstigt med det.

tycker också att utveckling är positivt men den utvecklingen som hiphopen har tagit senaste 5 åren är kass enligt mig. släpps inte alls lika mkt bra musik nu som det gjorde för 10 år sedan. blir konstant besviken på saker som släpps nu även om det finns mkt bra också om man sållar bort skiten.

anledningen till det är väl en kombination utav mindre budget för albumen, hårdare regler för samplingar och att jag personligen kanske har vuxit ifrån hiphopen lite. men men, musik går alltid i cyklar så när det inte är lika hett längre så kommer kanske de oppurtunistiska rapparna försvinner och det blir mer kvalitet än kvantitet.

2010-06-17 19:42
GAIA, när du skrev detta så handlar det verkligen inte om SPEKULATIONER:

Men allt folk verkar prata om är Eminem och BARA Eminem. Jag menar, det finns ju så sjukt mycket bra hiphop att lyssna på? Speciellt all musik från mitten av nittiotalet såsom de bästa skivorna av Wu-Tangmedlemmar, NAS, Mobb Deep, Gangstarr mfl. Personligen tycker jag Eminem är sådär, gillade honom fram till Marshall Mathers LP sen blev det bara fånigt. Typ nördiga låtar på plastiga beats, klä ut sig i superhjältedräkter och hålla på.

Håller med Bruzz lite grann.. Och vadå, texter har blivit sämre på 2000-talet ? Så jääävla bullshit.. Handlar mycket om att så många (speciellt här på whoa) ska vara så jävla bakåtsträvande och äkta backpacker hiphop-head och hata på allt som inte har ett golden age-beat ! Med den inställningen missar man jävligt mycket bra, inte minst textmässigt... Men men, fuck it, alla bestämmer själva vad man vill lyssna på.. Synd att vissa ska klaga på andra bara, och skapa trådar med namnet "förtappad generation" för att man inte rider 90-tals-kuken fortfarande.

// MVH en snubbe som växte upp med Wu-Tang, Nas & Cypress Hill.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-17 20:19
Förstår fortfarande inte hur du får "speciellt musik från mitten av nittiotalet" till att betyda att musik från 2000-talet automatiskt skulle suga? Det är som att jag skulle säga att jag gillar frukt, speciellt citrusfrukter. Det betyder inte att jag dissar äpplen för det. Men du får tolka mitt inlägg hur du vill, jag skiter i vilket, haha..

Btw, vem säger att texter har blivit sämre på 2000-talet? Måste ha missat det inlägget.. Sen tycker jag personligen att texterna har blivit sämre om du ändå frågar. Hela Rick Ross, 50 cent, Lil Wayne eran där texterna är otroligt simpla och gjorda för klubben, typ bangers, är kanske inte så intressant ur en lyricistisk aspekt. Candy Shop, Lollipop osv, wack..

Eminem gör dock fortfarande en och annan låt med riktigt bra textinnehåll, tema, rim och/eller punchlines osv.

2010-06-17 20:46
Ditt inlägg var VÄLDIGT lätt att tolka som så att du menade att den enda bra musiken inom hip hop gjordes på nittiotalet, läs om det du skrivit själv så får du se. Fler håller nog med mig.

Btw, vem säger att texter har blivit sämre på 2000-talet?

DU sa det.. Och vadå, Rick Ross, 50 & Lil Wayne representerar ju inte hela 2000-talets hip hop, eller hur ? Finns så bra mkt mer.. Att du drog upp de värsta singlarna av singlar hjälpte ju inte ditt påstående heller.. Dessa herrar är ju inte känd för deras avancerade textskrivande direkt, så det var bara dumt av dig att dra upp dom.. Även om Wayne kan leverera feta texter ibland.

Ja, Eminem är nästan alltid på topp tekniskt sätt, det kan man ju inte förneka..

2010-06-17 20:49
Fast angående texter och allt så kan den här diskussionen komma att gå väldigt långt åt helvete.. Enligt mig behöver en text inte innehålla punches, multies o.s.v. för att vara en BRA text. Min poäng var väl bara att texter idag har inte blivit sämre än förr, det finns fortfarande ett stort utbud av artister som skriver bra tekniskt sätt, och som skriver texter med bra budskap, känsla och mening, som det fanns på nittiotalet.

2010-06-17 21:05
Hip-Hop fans är för nostalgiska. Bättre att se framåt (inte för att jag säger att Em är framtiden) istället för att drömma sig tillbaka till en tid som aldrig kommer igen...
¨Cause when you try hard, is when you die hard¨
- Kanye West

2010-06-17 21:07
Word.

2010-06-17 21:25
pffft, jag har lyssnat en del på 2000tals grejor.. men tröttnat sjukt jävla snabbt. finns verkligen ingenting som intresserar mig, eminem är fan så man gråter.. marshall matters var ok, allt efter är rent utav värdelöst.
orkar inte ens gå in på lil wayne o kanye o allt annat.
rick ross har faktiskt nån skön låt.. men textmässigt, Nej.
har inte hört nån låt senaste 5 åren som har story-telling.. t.ex.
att jag ens orkar skriva det här.. man märker lätt på folks smak vilka som är unga måste jag säga.
Hej.

2010-06-17 22:58
......Och direkt så fortsätter folk snacka om lil wayne, rick ross m.m. som om det var det enda 2000-talets hip hop-scen har att bjuda på idag...

2010-06-17 23:12
SuckaFree, är du ute efter story telling så har du väll en av de bäst genom tiderna här;

här har du två till som är äckligt bra, detta är båda låtarna

"finns ingen storytelling värd att nämna" juste ja.. snacka om att vara blind

2010-06-17 23:19
Bra där DMAt, prove 'em wrong! =)

2010-06-17 23:48
rätt dåliga låtar

2010-06-18 00:28
Vanilla, då finns det med 100% annat material för dig att hämta om du tycker detta var skit.

Förstår inte ens dessa argument om att hip-hop idag vore sämre än under 90talet.. Visst, all ära åt 36th chamber, illmatic, ready to die osv.. Men LETAR ni idag finner ni hip-hop som är 2 gånger bättre, tyvärr har jag inga förslag då jag inte vet vad folk gillar, men man kan ju allvarligt talat inte säga att det vore sämre idag? Förfan, vi har internet numera, dvs.. alla kan sprida sin musik.. leta leta leta leta.

2010-06-18 02:38
har inte hört nån låt senaste 5 åren som har story-telling.. t.ex.

Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2010-06-18 02:57

Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2010-06-18 03:21
Hahaha bra där, keep pushin' 'em out !

2010-06-18 04:36
Men LETAR ni idag finner ni hip-hop som är 2 gånger bättre, tyvärr har jag inga förslag då jag inte vet vad folk gillar

Sluta. name one :)?
Keep playing sega-games
Producent

2010-06-18 05:04
dundermannen P15: Så svennigt. Att lyssna på hiphop och säga att enimem är bäst är att säga att man inte egentligen lyssnar på musik. Det är som att säga att man lyssnar på hårdrock och ens favoritband är metallica, att man lyssnar på reagge och ens favoritartist är bob marley. Är man över 18 och fortfarande tycker att eminem är bäst ska man hålla käften om det.

GTFO... Dummaste jag hört på evigheter.
One Day.

2010-06-22 11:24
Frågar du mig är typ all 80 och 90-talsrap helt värdelös i princip.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-06-22 15:58
tänkte bara säga till dom som underskattar alla generationer.
BCC har hålt sin stil uppe nu så alla som är över och under 20 borde veta att dom kör på tungt sett. ni kan ju kolla sean p figure 4 o dyl.
Annars tycker jag att svensk hihpop går jävligt frammåt i tiden, kolla alla tunga beats som kommer ut varje dag, TEX bjarneb´s beats på maddix - vissa drar.
Helt fel att säga att texterna är outdated eller dåliga. DOC så går det inte o gå ifrån att 90 talet var ett guld-tal
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset

2010-06-22 19:22
"...alla som är över och under 20..."

Öh.... Är det inte som att säga... typ... Alla som är mellan födseln och döden, fast någonstans i mitten och även dom som är yngre och äldre?

2010-06-23 04:57
Bara för att man skriver massa inlägg om eminem betyder väl inte de att han är de enda man lyssnar på? :)

Gammal musik va bra på sin tid, tycker inte de håller samma standard idag då de tenderar o bli lite tråkiga. Däremot kan jag hålla med om att de släpps mycke skit i dagsläget också, man får sortera en hel del för att hitta rätt i djungeln. Personligen tål jag inte denna uppskö av rap-pop med electro stuket. Typ The Rangers, Lost generation, The pack, New boys etc etc.

Men håll med om att de inte är samma känsla att slänga igång te.x Outcast - 2 dope boys in a cadillac nu som de va back in the day?
"Everybody's a thug now even Nick got a Cannon" - Jin the emcee

2010-06-23 05:00
Va bara här om veckan då jag vart råtaggad o kom på att jag skulle lyssna på lite gamla tribe called quest dängor. Blev så sjukt besviken när jag satt där o lyssna o tänkte bara hur fan jag kunde tycka om skiten så mycket förut.

Känn bara kontrasten mellan nytt o gammalt!

"Everybody's a thug now even Nick got a Cannon" - Jin the emcee