I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Groupie

2010-06-04 22:12

LLoyd Banks

Han måste ju va en av världens bästa rappare, så jävla tung asså!

Användaren är inte inloggad ? 

2010-06-05 00:23
världens bästa rappare... njaa... Gillar hans två album dock. Ser fram imot Hunger For more 2.
Men han kan bli enformig och för monoton. Men han har punchlines och en del riktigt grymma låtar!

2010-06-05 03:58
En av världens bästa rappare ? Nu driver du med dig själv så hårt att du borde slå dig själv så hårt att du glömmer bort att du någonsin sa något liknande........... Banks e grym, hans första album e fan ett klassiskt album, hans andra album växer på en om man ger det en chans, inte ens i närheten så bra som hans första men ändå dope, men världens bästa rappare ? Nu fåru sluta rida kukarna på G-Unit.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Groupie

2010-06-05 14:10
Lyssnade på No Mercy, No Fear och 50 Cent Is The Future och han är inte att leka med asså

2010-06-06 01:44
världens bästa rappare... njaa... Gillar hans två album dock. Ser fram imot Hunger For more 2.
Men han kan bli enformig och för monoton. Men han har punchlines och en del riktigt grymma låtar!

Hunger For More 2? :O Källa på det? :) Hunger 4 More är riktigt bra, Rotten Apple tycker jag är skräp dock. Jag gillar Lloyd Banks, han är bäst i G-unit. Men världens bästa rappare? HAHAhahaha
Groupie

2010-06-06 11:09
Källa: Thisis50.com

2010-06-06 15:24
"Beamer, Benz, or Bentley" is the first official single from Lloyd Banks' third album H.F.M. 2 (The Hunger for More 2), which is set to release summer 2010. The song was released as a digital download on February 9, 2010. It was added to KAMP-FM in Los Angeles in four days from release. Interscope is trying to re-sign Banks due to the success of the single.

2010-06-06 20:21
Banks är ju såååå långt ifrån en av världens bästa rappare? Han har väl en och annan track som funkar.. Men världens bästa är ju en av de sjukare överdrifterna på senaste!

2010-06-06 21:26
Han måste ju va en av världens bästa rappare, så jävla tung asså!

rip stephen perry
A.S.N.O.M
Groupie

2010-06-06 21:34
Jag tycker iaf han är jävligt bra

2010-06-06 21:58
ja. han är en av världens bästa rappare.. gäller bara att förstå vem lloyd banks är.. gillar inte att han har fått en g-unit stämpel på sig och jämt förknippas med 50, yayo och de andra skojjarna.. hans två album är skitbra..

2010-06-06 22:36
gäller bara att förstå vem lloyd banks är.. gillar inte att han har fått en g-unit stämpel på sig och jämt förknippas med 50, yayo och de andra skojjarna..

Han har inte fått en G-Unit stämpel, han har själv valt att bära den.

Sen måste jag bara fråga, vilka menar du i och med "de andra skojarna" ? De enda som e kvar i G-Unit förrutom Banks (har åtminstone för mig att han är kvar, annars har jag missat något) är 50 & Yayo.

Förövrigt så hoppas jag verkligen att HFM 2 blir bra, men nånting säger mig att det kommer bli hans sämsta platta hittills, just pga albumtiteln. Brukar vara väldigt skeptisk till sådana follow up-plattor som ska dyka upp flera år senare, men han har talang och jag hoppas verkligen att nya plattan når upp till titeln. HFM var verkligen skitbra, finns inte ett enda dåligt spår på den plattan.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-07 10:29
har han gjort en låt som heter 50 Cent is the future?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2010-06-07 10:57
har han gjort en låt som heter 50 Cent is the future?

Han var med på ett album som heter 50 Cent is the future

2010-06-07 11:35
Lloyd Banks är medelmåttig som bäst. Han har bra punchlines, men monotont flow samt klyschiga texter och beats.

Gör man uppföljare till plattor som inte anses som klassiker så är man fan fantasilös. Hunger For More är en parentes i hiphop-historien, inte mer.
www.plaingold.com

2010-06-07 13:17
gggg_hatt

Har du någon annan favorit (utanför G-Unit) som skulle kunna konkurrera med Lloyd om förstaplatsen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-07 14:29
Hunger For More är en parentes i hiphop-historien, inte mer.

Njaaa... Den är en klassiker enligt mig iaf!Och för skoj skull gjorde jag en google sökning för att se vad andra folk tycker...

Gör en ctrl+f sökning på classic... Kanske inte rätt sätt att kolla up det på. Men 100 personer har get den 5/5 i betyg
http://www.amazon.com/Hunger-More-Lloyd-Banks/product-reviews/B0002ABSP4/ref=cm_cr_dp_all_summary?ie=UTF8&showViewpoints=1&sortBy=bySubmissionDateDescending

2010-06-07 15:25
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2010-06-07 15:42
? - vet inte alla ställen du kollade på men att gå på fansens betyg på amazon säger inte så mkt om man skall fastställa en klassiker. då är det mer rescensenter som väger tyngre i mitt tycke. jag tycker hunger for more är bra men knappast en klassiker i mina ögon och så vitt jag kan komma på har jag aldrig sett den i några andra sammanhang som en vedertagen klassiker. om jag ska vara ärlig så är det första gången jag hör ngn tycka det i den här tråden.

2010-06-07 16:50
Klassiker å klassiker.... Inte of all time, men jag kan nog tycka att det e en av de bästa albumen från 2000-talet up to date iaf, självklart med en hel del andra album med på listan. Buck's debut från samma år är minst lika grymt.
Groupie

2010-06-07 20:14
Har du någon annan favorit (utanför G-Unit) som skulle kunna konkurrera med Lloyd om förstaplatsen?

Tex Eminem

2010-06-07 23:45
Jag tycker ordet klassiker används alldeles för lättvindigt på det här forumet. Några album från 2000-talet som har klassiker-potential enligt mig är:

Jay-Z - Blueprint
Eminem - MMLP
Scarface - The Fix
Outkast - Stankonia
Common - Be

Plattor som är lite på gränsen:
Nas - Stillmatic
Kanye West - College Dropout, Late Registration
Dipset - Diplomatic Immunity 1
M.O.P - Warriorz
Jay-Z - Black Album
Clipse - Hell Hath No Fury
T.I - Trap Muzik, King
50 Cent - GRODT
Common - Finding Forever
Eminem - The Eminem Show
Outkast - "Dubbelplattan"

Detta är alltså inte en lista på personliga favoriter utan på plattor som hyllats av kritiker och fans samt satt avtryck på genren i allmänhet. Såna som jag tror har chans att kallas klassiker när det hunnit flyta tillräckligt med vatten under broarna.

Jag anser fortfarande att Lloyd Banks och hans musik är sådant som inte kommer lämna avtryck på sin omvärld och att det är löjligt att göra en uppföljare till en platta som inte är i närheten av att i allmänhet ses som ett mästerverk. Kom på nåt nytt, ingen börjar hypa Lloyd Banks för att han döper en skiva likadant som sin första, ganska bra platta.

www.plaingold.com

2010-06-08 10:26
Släng in J Dilla - Donuts också så håller jag med.

2010-06-08 16:18
alltså vad kräver ni... för mig är en klassiker något tidlöst men som ändå sätter en stämpel. typ "ååå det här känns verkligen så sommaren 2004, kommer du ihåg när..." eller liknande. Och ett klassikst album är när du kan lyssna från början till slut år efter år. Och det kan jag med Hunger For more. Och jag tror många kan göra det.

Och letar man upp lite betyg (från Allmusic, Vibe, XXL, Source, Rolling Stones etc) så fick albumet runt 3,5 till 4 av 5... Och det är inte dåligt. Och kollar man runt på forum och sälj sidor som amazon, cdunivers och liknande så är albumet helt kalrt omtyckt bland fans..

Och vad är viktigast kritiker eller fans?

2010-06-08 16:29
satt avtryck på genren i allmänhet

Du vet att G-unit va ganska populära ett tag va.... Och Banks ablum va andra albumet som släpptes på G-Unit rtecords... Känns som Hunger for more är en ganska stor anledning för att Interscope vill satsa på G-Unit Records.

För efter H4M så kom:

Young Buck - Straight Outta Cashville = Platinum
The Game - The Documentary = five million copies worldwide (Tror det blir 5x Plat)
Tony Yayo - Thoughts of a Predicate Felon =
Get Rich or Die Tryin' (soundtrack) = Platinum
Eminem Presents: The Re-Up = platinum

Sen har du artisterna på aftermath/shady. Game red på G-unit vågen på två album efter g-unit. Och G-unit kläder omsätte löjligt mycket pengar under ett par år...

2010-06-08 18:10

fansen så klart, men även om de gör det så speglar inte det alltid innehållet. som tex så drar sex and the city 2 filmen fulla salonger på biografer runt om i världen, men alla rescensenter sågar den vid fotknölarna. samma sak e det med musik, fansen diggar den o kritikerna gör väl det också till viss grad, men vem tycker du står för den mest objektiva beskrivningen. 3,5-4 är inte klassiker i mina ögon. det är ett bra album men inget banbrytande vare sig det gäller beats eller texter och förtjänar verkligen inte i mina ögon att betraktas som en klassiker.

2010-06-09 01:39
han är feeet världen bra texter bra fet och sköna beats!

2010-06-09 09:53
alltså vad kräver ni... för mig är en klassiker något tidlöst men som ändå sätter en stämpel. typ "ååå det här känns verkligen så sommaren 2004, kommer du ihåg när..." eller liknande. Och ett klassikst album är när du kan lyssna från början till slut år efter år. Och det kan jag med Hunger For more. Och jag tror många kan göra det.

Och letar man upp lite betyg (från Allmusic, Vibe, XXL, Source, Rolling Stones etc) så fick albumet runt 3,5 till 4 av 5... Och det är inte dåligt. Och kollar man runt på forum och sälj sidor som amazon, cdunivers och liknande så är albumet helt kalrt omtyckt bland fans..

Ingen bryr sig om vad det star for betyg fran kunderna hos cduniverse eller amazon. De som lagger up betyg pa grejer dar ar antningen fanboys till artisten ifraga eller hatare av artisten ifraga. Ofta ligger det uppe en massa betyg pa skivor som inte ens lackt pa natet och som troligen inte personen ens hort.

Ett bra matt ar www.metacritic.com, som raknar ut snittbetyg fran en massa mediers betygssattning.

Det enda jag storde mig pa ar hur latt man kallar album klassiker nufortiden. Personlig favorit ar INTE samma sak som klassiker.

www.plaingold.com
Groupie

2010-06-09 15:12
? Word

2010-06-11 11:56
den tyngsta låten han har gjort är officer down..och hans bästa vers han någonsin har gjort är på 50 cents låt dont pusch me han mördar både 50 cent o eminem på den låten

2010-06-11 16:24
Lloyd banks låter lite som Eminem ibland tycker jag i alla fall. Om man lyssnar på Warrior Part 2 så trodde jag länge att den var featurad av Em i första versen.
To the people I forgot, you weren't on my mind for some reason and you probably don't deserve any thanks anyway
Rappare

2010-06-16 09:35
Lloyd banks låter lite som Eminem ibland tycker jag i alla fall. Om man lyssnar på Warrior Part 2 så trodde jag länge att den var featurad av Em i första versen.

Troll!
STHLM GROOVE COLLECTIVE