I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sammanslagning av Mobb Deep och Outkast

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2010-06-02 14:17

Sammanslagning av Mobb Deep och Outkast

Vissa hiphopduor dras med problemet att en av medlemmarna är ofantligt mycket vassare än den andra. Nästan så att man låter en av dem köra sin vers och sedan byter låt. Mobb Deep är en sådan. Prodigy låter (nästan!) ständigt på alerten medan Havoc bara bidrar med trötta "yo face is red like ketchup sauce" rader som man minst sagt purknar lite på i längden.

Outkast likaså. André 3000 betydligt piggare än Big Boi och dessutom (rätta mig om jag har fel) står han bakom en hel del produktioner och låtidéer som Big Boi bara hakar på. Det är i varje fall André Ice Cool som håller liv i Outkast vill jag framhålla.

Drömscenariot således: Prodigy och André 3000 går ihop i ett projekt och gör låtar som håller hela vägen då de slipper dras med sina kompanjoner. Big Boi och Havoc är ett skrattretande trött projekt men om de känner sig bortglömda får de gärna mumla i ett par låtar tillsammans. Så länge de vassaste MC:erna i vardera gruppen får skina så att man slipper byta låt efter halva.

Vad tycker Whoa?