Jag håller inte alls med dig angående Outkast. Outkast är en av mina absoluta favoritakter och det beror helt på dynamiken mellan Big Boi och Andre 3000. Jag tycker i ju för sig att Andre 3000 är snäppet vassare, men det är inte med mycket. Man får intrycket av att Andre är den mer kreativa av dem, men jag tror att framgången för Outkast ligger i samspelet av deras olika stilar. Jag tror verkligen inte att de blivit lika bra utan Big Boi. Men jag tror nog Andre hade haft större möjligheter att gå solo än Big Boi. Men samtidigt har Big Boi sin soloplatta på gång och allt jag har hört ifrån den har varit riktigt bra. Tror till och med att det blir årets album om den släpps i år. Om vi fortsätter jämföra dem två. På The Love Below/Speakerboxxx gör båda två väldigt bra ifrån sig. Gillar båda två men föredrar Andre's pga att den är mer kreativ. Men båda är väldigt starka. Om man går igenom deras diskografi vers för vers så tycker jag inte att Big Boi ligger efter Andre, det är i princip "neck-to-neck". Det finns tillfällen då båda två har outshinat varandra. Jag tycker inte Big Boi är mindre pigg än Andre. Jag tycker inte riktigt det går att jämföra Outkast och Mobb Deep. Jag instämmer om att Prodigy är bättre än Havoc på att rappa. Men på Infamous och Hell On Earth gör båda bra ifrån sig. Resten av deras album bryr jag mig inte direkt om. Men Prodigy är bättre än Havoc på ett sätt jag inte tycker man kan jämföra Outkast med. Sen kan man ju ställa sig frågan hur bra Prodigy klarat sig utan Havoc's beats. Inte särskilt bra tror jag. Jag tycker också att kombinationen av Andre och Prodigy låter väldigt konstigt. Prodigy är ju motsatsen till pigg. Jag tycker också att Big Boi är hästlängder bättre än Prodigy. Lite off topic. Infamous och Hell On Earth är två av mina favorit album, mycket pga bådas rhymes, men främst beatsen. Jag undrar ibland om inte Havoc's beats hade fått ut sina fulla rätt med Nas på micken. Eftersom han var i sin prime runt 94-95 och får Prodigy att se ut som en amatör på låten "Eye For An Eye".
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe