Reflection Eternal - Revolutions Per Minute
Hittade ett exemplar häromdagen och har lyssnat in mig på plattan någorlunda. Tycker att det låter riktigt, riktigt bra. Vad tycker ni andra?
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
jag har bara hört några låtar som läckt o det har jag diggat. skall beställa den när cashen trillar in nästa vecka.
Toastare
2010-05-17 15:05
Har också bara hört det som läckt och säger som Philip, låter mycket bra! Har varit pepp sen förra plattan. Är nog den enda skiva som jag regelbundet lyssnat på sen den kommit ut och inte tröttnat.
Jag skyller allt på Emma!
ni som bara hört det som läckt ut, kolla tråden i audio video, där kan man lyssna på hela albumet gratis.
((MAAD))
^^tack, men jag väntar på att få albumet hemskickat=) vill inte förstöra ngt.
Toastare
2010-05-17 15:18
Såg att den finns på Spotify nu!
köp den och stödj bra musik
det ena utesluter ju inte det andra.
((MAAD))
RIP reflection eternal... Det är nog jag som förändrat smak under åren, men jag lyssnar på debutplattan och lyssnar på denna - KLAR skillnad: Hitek är ljusår ifrån det han en gång var. Våghalsigheten, hans mjuka lekfullhet och funk, existerar inte alls längre. Detta album är stelt, tråkigt och inte alls vågat. Lyssnar på låtar som Stranger, Got Work och tycker bara det verkar som han försöker göra en blandning av dagens populära skitrytmer och trummor, med hans gamla sorts jazziga, mjuka samplingar. Och blandningen blir, enligt mig, bara stel. Soo Good? Jag menar... jävla skitlåt . För att nämna en... RPM's, Lifting off och My life var de enda låtar som hade småtrevliga tendenser, men är inget jag lyssnar på mer än idag. Och Kweli är lika tråkig som aftonbladet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2010-05-18 01:05
Det är så jävla bra... och Super-Nerd du har tappat det. ;) har varit besviken på Hi-Teks Hi-Teknology 2 och 3 (ettan gillar jag) och är mycket mycket belåten nu.. och som sagt Philip.. spotify utesluter ju inte ett köp. Tvärtom..
Bounty :) Det köper jag. Men vad är, enligt dig, specifikt bra med denna platta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
och som sagt Philip.. spotify utesluter ju inte ett köp. Tvärtom.. va bra att du poängtera det igen. förstår dock inte resonemanget att den finns på spotify och då ökar det ens lust att köpa den också?
philip bountyboo utgår väl från att du kommer ÄLSKA skivan (när du lyssnar på spotify) lika mkt som hon gjort, och då ökar din lust att köpa den haha
^^mmm precis, jag kan ju ladda ner den också och köpa den sen. det e ju så folk brukar göra ;)
Visst, skivan är bra i jämförelse med mycket annat som släpps nu för tiden. Men när Reflection Eternal jobbar tillsammans ska det låta bättre än så här. In This World, RPM, City Playgrounds, Lifting Off, Just Begun är bra låtar. Kanske nån till jag glömt. Men annars är jag lika besviken som på Wild Cowboys II.
Stranger är ju årets låt. Vad är det med er?
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
Vad spelar det för roll när året är 2010 och hiphop är skit? Memories Live, Too Late, The Blast, Good mourning... det är "årets låtar" :)
Toastare
2010-05-18 19:50
Super-Nerd, inte hunnit lyssna in mig så mycket.. får återkomma. Men mina första lyssningar är bra. Och självklart så ska de ha utvecklats också och självklart är det svårt att slå Train of thought skivan. Philip, men böla då.. du är JÄTTEduktig som köper dina skivor.
Philip, men böla då.. du är JÄTTEduktig som köper dina skivor. det var inte det som var poängen huruvida jag köper eller inte köper mina skivor, utan argumentet att man skulle bli mer sugen på att köpa skivan om man lyssnar på den på spotify.
Toastare
2010-05-18 20:16
Philip, ja om man gillar den.. har du missat vad Spotify bygger på? Om det inte skulle leda till skivförsäljning (förutom lite spotify pengar) så skulle inga artister låta sina album finnas där. Förutom då de som vill nå ut med sin musik.
^^vet faktiskt precis vad spotify bygger på, men jag tror inte på argumentet att man sen köper skivan tack vare spotify. men skit samma, onödig diskussion, ser fram mot att lyssna på den i vilket fall som helst.
Tycker om skivan. Visst, den är inte lika bra som föregångaren men jag tycker fortfarande att det är en skön skiva.
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
jag är tvärtom nöjd att de båda har utvecklats och inte försöker bakåtsträva och leverera en kopia av förra skivan. det har gått 10 år sedan första omgången, vilken va deras bådas debut, och sen dess har Hi-Tek jobbat mkt med Aftermath och G-Unit vilket gjort att hans sound idag är mer inspirerat av Dre än Pete Rock skulle jag våga påstå. ändå har han sitt eget sound med sköna laid-back jazz-samplingar och hans trummor håller fortfarande måttet. Kweli är Kweli och levererar tänkvärda grejer som vanligt. vissa halvkeffa låtar men all-in-all ett av årets starkaste album än så länge.
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
Jag diggar det, men tycker att Hi-Tek låter lite oinspirerad i många beats... Inget experimenterade alls. Talib är bra som vanligt, men har mindre att säga än tidigare tycker jag. Train of Thought är ju klart bättre, men självklart ska man inte vänta sig en likadan platta, det hade varit misslyckat, man utvecklas på 10 år. In This World, Ballad of the Black Gold och Just Begun är mina favoriter
Årets besvikelse. Det finns absolut låtar som är okej på skivan, men jämfört med Train of Thought, Hi-teknology,tillomed Hi-Teknology 2, så är detta FRUKTANSVÄRT . Man börjar nästan tro att Hi-Tek haft nån co-producent på sina gamla grejer. SKANDAL Blir fan förbannad när jag läser folk skriva att Strangers är årets låt. Det är fan det sämsta jävla skitbeatet Hi-Tek någonsin producerat. Midnight Hour är ett skämt. So Good är löjlig. Fyfan.claaa7 När man gjort den top 5 bästa hiphopskivan någonsin så känns "bakåtsträvande" bra mycket bättre än alternativet. "Hi-Tek jobbat mkt med Aftermath och G-Unit vilket gjort att hans sound idag är mer inspirerat av Dre än Pete Rock skulle jag våga påstå" Hi-Tek hade en period tillsammans med Aftermath där han bara gjorde bangers. I Get High, Eye for an Eye osv. Hi-Tek har jobbat med Dre bra mycket längre än man tror också. Checka låten Truth Hurts - Hollywood ft. Dr Dre. Hursomhelst, soundet därifrån skiljer sig grymt mycket från denna skivan.
____________________________________________ G'd-Up Funk OG Beats @ http://www.myspace.com/skylermuzik Freshbake !
personligen känner jag att skivan växer med varje lyssning, spelas front-to-back i princip dagligen. var längesen jag lyssnade på dem men från vad jag minns gillar jag den här bättre än alla volymerna av "Hi-Teknology" serien som visserligen är feta även dem
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
Jag håller med Super-Nerd, skivan är en enda stor besvikelse. Jag får inte alls samma vibes av denna skivan som jag fick av förra. Sen är det som många sagt, Hi-Tek har förfallit. Tittar man på plattan Madlib och Kweli kokade ihop för tre(?) år sedan, Liberation, så märker man en stor kvalité skillnad på hur man samplar jazz och soul. Men att jämföra Madlib med Hi-Tek är förvisso som att jämföra en nudelsoppa med en kebabtallrik. Och att folk ens har pratat och dragit likheter mellan Hi-Tek och Jay Dee gör mig bara förbannad när något sådant som denna skivan släpps.
Keep crushin'!