I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bone Thugs N Harmony - Uni5: The Worlds Enemy.

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-05-04 19:05

Bone Thugs N Harmony - Uni5: The Worlds Enemy.

Skivan släpptes idag och ligger på Spotify.
Fyfan vilken jävla platta.

Only God Can Judge Me, Rebirth, Wanna be, Gone, My life och Meet Me In The Sky är låtar som jag diggar mest.
Har ni lyssnat? Inte? Gör det. Vad tycker ni?

En sak till, Krayzie äger skivan totalt. Fyfan vad bra han är.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-04 21:08
kass skiva

2010-05-05 00:48
Ska kolla in

2010-05-15 16:24
Krayzie Bone är royalty! Utan Krayzie hade gruppen inte varit någonting alls, bizzie har varit borta och hans närvaro märkte man av, men om Krayzie inte lagt sina flow och rhymes (som bara han kan) så hade bone thugs fått gå i graven. Midwest choppers med Thec n9ne, där levererar han, bombar hela låten. Booom!

Uni-5 är en grym skiva, men det är jobbigt med en comeback efter några år, förhoppningarna växer för varje dag och alla blir inte nöjda, jag blev det !
Sångare

2010-05-26 02:12
Lyssnade på Bone Thugs en hel del i början av 2000-talet men har inte gjort så på ett flertal år. Tycker att denna plattan var dunderfet av det jag hört ett par låtar in. Upptäckte just hur mycket jag ändå diggar dessa jävlarna. Hade tacksamt mottagit lite info om dom 5 medlemmarna, kan ju vara kul att ha lite kött på benen (höhöhö) när man lyssnar på en grupp.

Vilka är superstjärnorna och vilka är doldisar i gruppen? Av det jag får fram så verkar Bizzy och Krayzie vara dom två mest framträdande följt av Layzie, och sedan kommer Wish Bone och Flesh-n-bone. Hur ser ni på det? Är jag helt ute och cyklar? Annan kuriosa man bör känna till? Shoot.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Manager

2010-05-26 07:54
Bizzy är den galna som också är mest produktiv (tusen soloskivor). Krayzie är som du säger tillsammans med Bizzy den mest framträdande och också han väldigt produktiv. De är också de två som har de unika rösterna, ena ljus och den andra mörk. Lazyie är även han väldigt produktiv (hundra soloskivor samt Bone Brothersprojekten med Bizzy) men har aldrig fått samma shine. Jag tycker han är den sämsta rent rapmässigt, han har en tendens att snubbla lite på orden. Han ser dessutom rädd ut hela tiden, eller skakad. Wish är doldisen som aldrig släppt något solo och som knappt gästar någonstans. Det har varit snack om en soloskiva i tio år men jag tror inte det finns något. Flesh-n-bone är väl rätt ny som fullvärdig medlem? Han är vilket fall den riktiga thuggen i gruppen som suttit inne i åtta bast för att han har viftat med sin AK och what not.
Redline!

2010-05-26 14:13
Måste säga att skivan var skräp som allt annat de har släppt efter Resurrection skivan. Det folk inte vet är att DJ U-Neek är han som skapade deras sound efter deras första platta och han som har bidragit med de bästa produktionerna åt Bone, b.la Crossroads som de vann en Grammy för. U-neek hade ett finger i skivorna Creepin on ah Come Up, East 1999, Art of war och Resurrection. Nu har Dj U-Neek återigen börjat producera åt Bones Uni5 skiva, men denna gång så har hans kreativa sida försvunnit med tiden. U-Neek låter inte som samma gammla producent som han en gång var och inte Bone helelr för den delen. Visst har de kvar sin rapstil men deras stil passar inte beatsen de kör på tyvärr, och skivan väldigt tråkig på alla sätt. Jag som växte upp med Bone 96' har slutat hoppas de på, även nu när Flesh är tillbaka så är Bone inget intressant rap grupp längre.
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2010-05-26 14:14
Dr.Octagon,

Flesh var alltid med i gruppen, men han hade sin incident relativt kort efter deras succee vilket gjorde att han hamnade utanför gruppen under de åren han satt.

2010-05-26 17:29
Själv tycker jag att Wish är sämst i hela gruppen. Hans verser är helt ointressanta och han ska alltid säga sista ordet i en mening två gånger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-26 17:38
Dieallot: håller absolut inte med, Wish är nog den mest underskattade av de 5 textmässigt. Han har ofta blivit glömd och visst har det mkt med att hans röst inte utmärker sig som de andras och att han aldrig själv har valt ta släppa solo skivor som resten av Bone har. Lyssna igenom East 1999 och Ressurection skivorna så krm du förstå poängen, dessutom är inte Flesh i samma nivå som resten enligt mig, men men
Manager

2010-05-26 17:57
Rebel-Ape: Åh fan, visste inte om det med Flesh. Jag kom in på Bone när East 1999 släpptes och där är de ju bara fyra. Även om Creepin är de ju fyra på omslaget (iofs. ser jag nu att det är ett stort ansikte i luften?!). Jag trodde Flesh var typ Bones Cappadonna :D
Redline!

2010-05-27 15:05
Ok, anledningen till atth an inte kom med i Creepin on ah Come Up minns jag inte om, men jag vet att han officiellt var med i gruppen när de hette Bone poch släppte Faces of death 1993. Han släppte sin solo samma år som East 1999 och det kan vara en av anledningarna... sedan är han Lazies storebror. Jag minns att när Krazie presenterade bandet för Easy så var Flesh med i gruppen men jag måste nog googla anledningen till varför han inte kunde delta lika flitigt som resten av gruppen.

2010-05-27 15:12
Tydligen var Flesh officiellt med i gruppen men han följde aldrig med och träffa Easy som sedan signade gruppen. Vilket klingar hos mig...

Hur som helst här har du hans egna svar:

What were you doing when you weren’t with the group?

Flesh: I wasn’t actually signed to the record company, Ruthless. I missed out on the signing so I was always sort of a free agent.
Manager

2010-05-27 17:42
Haha, vad flummigt. Han var med i gruppen enligt gruppen men eftersom hans namn inte stod på pappret (som omöjligen kunde fixas en annan dag?!) så var han inte med i gruppen enligt skivbolaget :D

Redline!

2010-05-29 04:13
sista versen med wish bone..världsklass<3..till er som inte förstår..
I ain't the type of brother made for you to start testin!!

2010-05-29 11:06
Håller med Rebel Ape
Ingen ide att hoppas att btnh ska låta som förr..

Bizzy har en del softa nya låtar tycker jag däremot.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-05-29 11:23
psyko_slusk

Nej det gör jag inte längre, och med de så är jag nöjd, jag har af 4 solida plattor med de, so ism happy. Värre med Outkast som släppte ATLiens och sedan började flumma ut med Aquemini ..o sen dess försvann den stilen från kartan. ATLiens är en av 1996 allra bästa plattor... så originell och före sin tid. Synd nog kommer vi aldrig att höra en sån platta igen :(

2010-05-29 11:41
Aldrig varit inne på OutKast men kanske ska kolla in den där skivan då B-)

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-05-29 16:30
Du har mitt ord att du kommer inte bli besviken, snarare frälst :)