I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Värde på cd-skiva

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-04-28 19:45

Värde på cd-skiva

Finns det någon seriös sida för det? Tror jag sitter på en riktig guldklimp, har kolalt runt lite på nätet men hittar ingen sida som säljer den, bara någon på amazon som vill ha 90 dollar för den. Jag skulle inte släppa min för under 10k:)

Ja ni läste rätt, cd-skiva..

9-1

2010-04-28 20:02
Jag hade en omvänd fundering: sitter på en rätt fet cdsamling. Skulle uppskatta till 4000 skivor. En stor del var rätt ovanliga grejer fram tills napster exploderade. I en diskussion med mitt försäkringsbolag kom de fram till att räkna med max 10 kr/skiva om jag inte har extremt väl underbyggt underlag varför en viss skiva skulle vara värd mer än så second hand...

Vad är det för skiva? Är det en signerad biggie promo från 1994 eller något annat som höjer värdet?

´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2010-04-28 20:09
Nej inte riktigt, men för mig är det nästan så. Man får inte bli naiv på något vis när det kommer till värdering av cd-skivor, det handlar väl mest om det finns en köpare till en viss skiva av nostalgiska skäl eller dylikt. Skivan är ett släpp från tidigt 90-tal från skivbolaget rap a lot, hittade den när jag var i tyskland och bläddrade, bakfull och med en big mac med ägg på någonstans runt 94.
 9-1

2010-04-28 22:07
Strömmingen:

Flummigt det där med försäkringsbolaget, jag hade inga som helst problem med att få en feet värdering på min skivsamling av försäkringsfarbrorn.

Har du 4000!!! hiphop skivor?? eller är det blandade genres?

2010-04-29 13:31
Tottenham.. Vilken skiva är det? :)
Har, i princip, en komplett Rap-a-lot-samling.. Har oxå vatt inne på att försöka försäkra den eller nått då den säkert är värd en del
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2010-04-29 14:05
man brukar kunna se på e-bay vad tidigare ex gått på, sen får man väl gissa lite. Jag vill ha 1000 pix för min young d boyz promo, men jag misstänker att jag skulle få nöja mig med mindre så den får vara kvar i ramen på väggen.

Menar du verkligen 10000?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-04-29 14:36
Jag har flera skivor som jag minst skulle vilja ha 10 lax för men det är ju inte för att dom är värda det egentligen utan för att dom har ett sånt värde för mig..
Ganksta NIP - South Park Psycho skulle ingen få köpa av mig oavsett..

Hade mycket väl kunnat sälja en del av juvelerna från boom-bap eran 92-96 New York men då snackar vi ju "vanliga" priser
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2010-04-30 03:46
t2, det är nip south park psyco:)
 9-1

2010-04-30 03:50
t2

Har du Raheem - The Invincible också?
 9-1

2010-04-30 09:06
Tottenham.. HAHA, e det sant?? Jag visste att JAG uppskattade den skivan men jag trodde fan jag va ensam:)

Raheem är en av plattorna jag saknar, eller ja, jag saknar många plattor idag men om vi snackar åren 89-95
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2010-04-30 09:23
Jag samlade också stenhårt på rap a lot ett tag, men så kom det en tid när man ville kröka och sålde av allt man hade när man var ung och dum. Saknar många gamla juveler som Big Mellows funkwichyamind.. 3-2, the terrorist, willy d´s första etc. Har kvar några nu, mest geto boys tidiga skivor och Bushwicks debut. SKa ta en titt exakt vad jag har kvar senare.
 9-1

2010-04-30 09:25
Nip´s skiva är makalös bra, en favorit. Texterna är så roliga och sjuka, beatsen gana med en bas som tar dig till helvetet heheh.

If you wanna live, your ass better beg
People say I'm crazy 'cause I go with a cow's leg
Don't run up - 'cause I kick like Bruce
I wanna and I'm gonna trade heads with a moose
Ganksta N-I-P with the psycho voice
Some say I'm insane 'cause I married a dead horse
It's Christmas time - Happy New Year G
A dead pig's head makes a good-ass Christmas tree
 9-1

2010-05-01 23:00
Haha, Horror movie rap funkar alltid:)
Hela skivan e så jävla fet dock.. Han har en massa olika topics o dödar allihop.. INGEN har gjort en pimplåt som Ganksta Mac, INGEN har gjort en döda-polisen-låt som Slaughter, INGEN har gjort en knull-låt som Disgusting, INGEN har gjort en representlåt som H-town.. O han gjorde det -92.. Han släppte precis en ny platta förresten, håller på att tanka
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2010-05-02 04:13
Word på allt!!
 9-1

2010-05-04 20:03
Ganksta NIP - South Park Psycho skulle ingen få köpa av mig oavsett..

ärligt? jag sålde den dyngan här på whoa för ett gäng år sedan för typ 60 spänn. allt har tydligen ett värde för nån.
:D