I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Eminem - Recovery [Kommande Album, förväntansfulla?]

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-05-27 22:11

2010-05-27 22:18
Jäävlar, hyfsade skrällar där ja. Inge Slaughterhouse?

2010-05-27 22:30
Vafaan? Wayne? Rihanna? Han måste skoja va?! Ärligt? Snälla säg att det är fake? Var är Royce?! Först Lost och nu detta..
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-05-27 22:34
Sjukt fet tracklist, årets album. Tur att man slipper obligatoriska halvbra låtar ft 50 och Dre.

Att Slaughterhouse inte skulle få en plats var väntat.

2010-05-27 22:34
omg omg omg omg omg :D:D:D:D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-05-27 22:36
nej inga roliga gäster alls faktiskt.. aja får hoppas att dom är med så lite som möjligt på låtarna iallafall!

Ta bort collabsen med wayne och rihanna så kan vi snacka om tracklisten sen... alltså... det blir fan bara värre och värre...
- Dexter Morgan

co-sign på mhhk!!
- Dexter Morgan

2010-05-27 22:50
lönt att dömma gästerna DIREKT? ni har liksom inte hört låten ännu?
ni kan ju fedeglömma att eminem inte har lagt sig i rätt så mkt hur det ska låta i gästernas delar och så!
jag personligen trodde drop the world skulle va en plåga för wayne va på, men han va faktiskt grym på den! likadant tror jag att de kan bli så här igen. eminem sätter nog inte vad som helst på denna platta som han verkar va väldigt väldigt stolt över..?
jag ser mkt fram emot collaben med Pink, diggar mkt av de hon gjort o tror hon kan lägga en nice reff eller så!

men sen undrar jag vemfan Kobe är? ^^

2010-05-27 22:59
Dizzy

han är med på denna låten!

2010-05-27 23:16
ouch, vilken tracklist.. kan bli intressant men med tanke på hur not afraid lät så kommer jag nog gå med corny istället.
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2010-05-27 23:27
Kobe och DJ Khalil är ett asfett radarpar. Detta blir årets album utan tvekan.
Producent

2010-05-27 23:50
Tror inte på ett skit för ens Em själv gått ut med en bekräftelse, är så pass mycket "fake listor" ute nu.
Han har slängt ut allt hittills via twitter, varför skulle han då skippa att droppa tracklist för !?
One Day.

2010-05-27 23:53
men alltså, skulle tom hemsidan ha fel? :/

2010-05-27 23:59
Haha, tracklisten är 100%. Eminem.com är officiell hemsida och om man nu är så kåt på twitter ser man att Em länkat till sidan flera gånger.
Producent

2010-05-28 00:10
Och det tror du inte jag vet !?

Är osäker eftersom man hört både det ena och det andra när det kommer till samarbeten osv.
Inte direkt så man förväntar sig något som detta, inte ens i närheten.
Hur än track listan ser ut så kommer det vara hett, har inget emot listan åvan.

Jag väntar hur som helst tills Em personligen har yttrat sig.
Man kan aldrig vara 100% säker innan källan har sagt sitt.
One Day.

2010-05-28 00:20
Din foliehatt, tracklisten är 100%.. Finns inget att vänta på.
Producent

2010-05-28 00:31
Hehe, gick in på Aftermath och alla andra sidor och kollade,..
Stämmer tydligen, hehe.. Sjukt svårt att tro på det bara efter allt man hört :P

One Day.

2010-05-28 00:34
Ja, förstår dig alltså, är ju sjukt många påhittade tracklists som dykt upp senaste dagarna.

Är sjukt hypad nu iaf.
Producent

2010-05-28 00:44
Ait, samma här, can`t wait.

Snacka om att släppa en bomb...
Alla Em fans är antagligen rätt chockade över listan.
Kommer antagligen skapas en massa nya haters nu..
One Day.

2010-05-28 01:07
här är tracklist

1. Cold Wind Blows
2. Talkin’ 2 Myself f. Kobe
3. On Fire
4. Won’t Back Down f. Pink
5. W.T.P.
6. Going Through Changes
7. Not Afraid
8. Seduction
9. No Love f. Lil Wayne
10. Space Bound
11. Cinderella Man
12. 25 to Life
13. So Bad
14. Almost Famous
15. Love the Way You Lie f. Rihanna
16. You’re Never Over

http://www.2dopeboyz.com/2010/05/27/eminem-recovery-tracklist/#more-98577

2010-05-28 01:13
Fyfan alltså! Jag tycker inte listan verkar lovande nånstans alltså, Pink WTF?! Var är Royce? Jag trodde stenhård på en Bad Meets Evil comeback :(

Vilken låt tror ni är Proof-tributen? :)

2010-05-28 01:19
när jag kollade denna såg jag bara pink, lil wayne, rihanna....va fan. pink o em på en singel skulle väl onekligen lämpa sig väldigt bra för radion o klart att det kan vara lite roligt men det var inte sånna gäster jag förväntade mig bara.

2010-05-28 01:24
fyfan alltså! Jag tycker inte listan verkar lovande nånstans alltså, Pink WTF?! Var är Royce? Jag trodde stenhård på en Bad Meets Evil comeback :(

Vilken låt tror ni är Proof-tributen? :)

håller med dig faktiskt, verkligen varit fett med en bad meets evil pt.2
och ska ja va ärlig tror ja inte de kommer en tribute låt på denna plattan heller.

2010-05-28 08:04
Ja Pink och rihanna är väl inga höjdare direkt. Men det gäller ju som tur är bara två spår. Väldigt sällan en Eminem-skiva är helt gjuten ändå.
Straight from the Suarn!

2010-05-28 09:22
Jag tycker inte det gör nåt om Em låter Pink, Rihanna och Kobe sjunga var sin hook på ett 16 låtar långt album istället för att han i vanlig stil sjunger alla hooks själv. Eminems skivor brukar vara bra trots en del irriterande hookar, inte tack vare dem.

Det är också skönt med rappare som inte låter halva rapvärlden komma till tals utan litar på sin egen förmåga.

Produktionslistan ser enligt ryktet ut så här och den gör mig än mer exalterad över det här:

1. Cold Wind Blows (prod by Jake One)
2. Talkin’ 2 Myself f. Kobe (prod by Khalil)
3. On Fire (prod by Eminem & Frank E)
4. Won’t Back Down f. Pink (prod by Travis Barker)
5. W.T.P. (prod by Eminem)
6. Going Through Changes (prod by Dr Dre & Denaun Porter)
7. Not Afraid (prod by Boi 1-da)
8. Seduction (prod by Just Blaze)
9. No Love f. Lil Wayne (prod by Just Blaze)
10. Space Bound (prod by Just Blaze)
11. Cinderella Man (prod by Boi 1-da)
12. 25 to Life (prod by Dr Dre)
13. So Bad (prod by Jim Jonsin)
14. Almost Famous (prod by Jim Jonsin)
15. Love the Way You Lie f. Rihanna (prod by Just Blaze)
16. You’re Never Over (prod by Havoc)

Jake One och Khalil är underskattade och jävligt grymma. Havoc och Just Blaze behöver inte ens nämnas hur bra de brukar vara. Det här kan bli riktigt nice.

www.plaingold.com

2010-05-28 09:23
Kobe är förresten inte Kobe Bryant, som det spekulerats på en del håll på nätet om, utan samma snubbe som sjunger här http://open.spotify.com/track/2J86BONmBOJyR0FdZg0ma4
www.plaingold.com

2010-05-28 09:46
jag får tårar...Em' I've missed u<3
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~

2010-05-28 14:59
Eminem suger. Tack och hej.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).

2010-05-30 09:03
For those 'patiently waiting', the NOT AFRAID video will premier Saturday 6/5. Details later... #recovery

http://twitter.com/Eminem/status/15017821524

2010-05-30 09:35
Ny intervju från Shade 45 med Royce där det snackas en del om Shady Records, Eminem och Recovery:
Del 1
http://usershare.net/b7wgdfk17c63

Del 2
http://usershare.net/h27zvwwd0nvi

2010-05-30 12:01
4. Won’t Back Down f. Pink (prod by Travis Barker)

tycker att det där ser jävligt intressant ut!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-05-30 12:30
Den produktionslistan stämmer inte, var bara någon som ljög ihop den på Wikipedia. Låten med Pink ska vara proddad av Khalil.

2010-05-30 20:14
Äntligen fick man bekräftat när videon kommer, undrat jävligt länge

2010-05-30 20:25
Den produktionslistan stämmer inte, var bara någon som ljög ihop den på Wikipedia. Låten med Pink ska vara proddad av Khalil.

Ja jag såg det också. Tydligen ska inte låten som Jake One gjort ha kommit med på plattan. Trist, men hoppas det stämmer att Dre bara har ett par låtar på skivan. Kombinationen Dre/Eminem har aldrig varit fullt så lyckad som den borde.
www.plaingold.com

2010-05-30 20:27
Kombinationen Dre/Eminem har aldrig varit fullt så lyckad som den borde.

min åsikt nu, men det där måste vara bland det dummaste jag sett någon skriva:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-30 23:46
min åsikt nu, men det där måste vara bland det dummaste jag sett någon skriva:)

Jag menar naturligtvis inte ur ett kommersiellt perspektiv. Men jag anser inte att Dr Dre och Eminem i de flesta fallen får ut det maximala hos varandra när de samarbetar. Dr Dre är kanske min favoritproducent genom tiderna och Eminem är en av mina absoluta favoritrappare men låt oss ta det från början:

SSLP: Guilty Conscience är sinnessjukt bra, och Role Model är hyfsad, men jag tycker att My Name Is är en av de tråkigaste låtar Eminem nånsin släppt som singel.

MMLP: Inte ett enda av Dres beats på den här plattan når ens i närheten av beatsen han hade på sin egen 2001-skiva som kom ett halvår tidigare.

TES: Eminems överlägset jämnaste skiva. Dre gjorde tre beats och två av dem är trista. Do the math!

Encore: Här kommer allt till sin spets. Dre/Em gör några av sina absoluta lågvattenmärken på den här skivan: Big Weenie, Rain Man, Ass Like That och Just Lose It. Evil Deeds är dock bra. Ett par månader efter Encore släpps Games debutplatta där Dre bidrar med beats som pissar på de beats han gett till Em på denna skiva.

Relapse: Hela skivan känns oinspirerad från Eminems sida, men Dre gör ett bra jobb här. Han har nog aldrig gett Eminem bättre beats än på den här skivan.

Jag står fast vid att Dr Dres största ögonblick oftast inte har varit med Eminem och att Eminems största ögonblick nästan alltid varit utan Dre, detta trots att de jobbat ihop väldigt mycket i mer än tio år och att båda två har galet mycket talang.

Det mest lovande med detta Eminem-album, för mig och för de flesta andra hiphop-fans, är att han börjat jobba mer med utomstående producenter.

Här är hooken från Talkin' 2 Myself:

Nice beat som jag tror Khalil gjort. Hooken känns däremot sådär.
www.plaingold.com

2010-05-30 23:51
nej den hooken kändes sådär, eller den är bra men känns lite tom? :) Tror inte Khali gjort det, han skulle göra med pink va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-31 00:11
Rubio,

Dre och Mel-Man producerade dock, om jag minns rätt Role Model på SSLP.

Även Dre och Mel-Man som gjorde Remember me på MMLP, tycker inte det är något fel på den. Och glöm då inte att Mel-Man och Dre proddade Bitch Please II.

Men jag står fast vid att Mark och Jeff Bass har producerat eminems bästa hittills, i princip hela SSLP, dom bästa spåren på MMLP och även den bästa på Relapse dvs Beutiful..

blir dock intressant att se vad dessa producenter kan leverera.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-05-31 00:27
nej den hooken kändes sådär, eller den är bra men känns lite tom? :) Tror inte Khali gjort det, han skulle göra med pink va?

Han kan ju ha gjort två beats på skivan. Dels så låter detta lite som ett Khalil-beat och dels får jag fram infon att den här Kobe lagt refränger på några (5-10) låtar innan och samtliga de låtar jag hittar är proddade av Khalil. Så jag vågar nog nästan slå vad om att Khalil gjort låten jag länkade till.
www.plaingold.com

2010-05-31 00:34
Dre och Mel-Man producerade dock, om jag minns rätt Role Model på SSLP.

Även Dre och Mel-Man som gjorde Remember me på MMLP, tycker inte det är något fel på den. Och glöm då inte att Mel-Man och Dre proddade Bitch Please II.

Ja, jag nämnde ju just Role Model och Remember Me är också en bra låt, som jag missade nämna. Bitch Please II är bra men egentligen bara en remake av Bitch Please ju, med samma beat och allt.

www.plaingold.com

2010-05-31 00:36
Remember Me var för övrigt en leftover från 2001, den fanns med på tidiga tracklists för det albumet. Därmed inte sagt utan att det är en riktigt bra låt. Sticky Fingaz borde fått göra med musik med Dre.

www.plaingold.com

2010-05-31 11:30
Remember Me var för övrigt en leftover från 2001

Intresant, källa på det? :)

2010-05-31 16:02
Won't back down, kan kanske reffen vara tagen från johnny cash låt med samma titel?

http://www.youtube.com/watch?v=-niro6p2x4o

spekuleramera-jatack.

2010-05-31 16:40
Intresant, källa på det? :)

Jag bara råkar komma ihåg att jag såg låttiteln på tidiga tracklists för 2001. Den plattan var nästan lika mytomspunnen som Detox och det kom flera tracklists och låtar som nämndes innan skivan verkligen kom ut. Det är inte allting som man kan länka källor till, och jag kan givetvis inte svära på att låten verkligen var tänkt att hamna på 2001, men det skulle ju knappast vara något sensationellt då jag antar att en stor del av Dres beats under åren 2000-2002 var just leftovers från 2001.

Won't back down, kan kanske reffen vara tagen från johnny cash låt med samma titel?

Jag hatar att vara en besserwisser, men jag tror du menar Tom Pettys låt med samma titel, som Johnny Cash sedan gjorde en version av på ett av sina coveralbum. :)
www.plaingold.com

2010-05-31 16:52
Stämmer, hade det på känn att det inte var cash som skrivit den, men har bara hört hans version, så jag körde på han!

2010-06-01 15:32
Typ tre veckor till drop nu? Ska inte skiten läckas snart? :D

2010-06-01 15:50
"skiten" borde faktiskt läcka inom en vecka gissar jag på. SENAST nästa fredag! ^^
men vafan, KÖP SKIVAN Sen :D

2010-06-01 17:23
Mycket möjligt att det börjar läcka låtar i slutet av veckan.. Men i värsta fall tar det ända tills början/mitten av nästa vecka dock. Längre tid än så är hursomhelst orimligt.

2010-06-01 20:07

http://rapradar.com/2010/06/01/eminem-royce-alchemist-in-france/

http://www.rap-up.com/2010/05/31/eminem-kicks-off-european-promo-tour/

Kul att det börjar hända lite saker.. Kommer förmodligen upp en fransk radiointervju ikväll iaf. På fredag ska Em till England och köra ett par intervjuer med osv. Lär dyka upp en hel del nu i veckan.