I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad hette nu den skivaffären??

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-04-15 21:59

Vad hette nu den skivaffären??

Vafan har hänt med FAQ:en, egentligen?

Anywayzzzz, jag kommer ihåg att för många år sen så fanns det reklam på Whoa om någon skivaffär som sålde mer underground skivor som är lite svårare att få tag på...Recordnet? Recordstore? ich kanst nicht komma ihåg. Kommer någon ihåg vad den hette, eller alternativt en annan sjysst internet affär som säljer underground plattor för sjysst pris?

Jag letar specifikt efter MF Doom/Madvillain/Danger Doom grejer. Finns på sidor som CDON och CD-WOW men de kör ganska skandalösa priser för skiten.

Kultursnobb

2010-04-15 22:19

2010-04-15 22:22
Nopp. Men sjysst ändå! Tyvärr ligger priserna på samma nivå som CDON o co (som jag litar mer på)
Kultursnobb

2010-04-15 22:29
Gamla Record Net ägdes väl av dom som äger Record Hunter nu så det var väl mest därför jag trodde du menade dom. Är du ute efter CD eller vax?

2010-04-15 22:34
ahhhh men då är det ju i princip den affären jag leta efter :)

Ute efter CD. Jag är främst ute efter Madvillain - Madvillainy, helst närmre hundralappen en tvåhundralappen .
Kultursnobb

2010-04-15 22:39
Aight. Köpte bla Madvillainy där på Record Hunter ett bra tag sedan, dom har nog mer i markhöjd än på internet skulle jag tro.

Megastore har en del grejer med.
Poet

2010-04-16 01:41
http://www.coulisse.se/

är riktigt schysst !
"life's a garden, dig it."

2010-04-16 12:51
Record Hunter är grymma, och pålitliga. Men man ska ju gå till butiken, deras webshop är nada jämfört med vad de har inne.
you'll probably never see again, somebody so deadly via the pen - jigga

2010-04-23 12:45
på tal om Recordhunter.. Låg inte gamla klassiska skivaffären Street Level i deras lokaler back in the day? Eller också är jag heelt ute o cyklar..

2010-05-07 00:00
Ja.. Och street level-grabbarna jobbade på record hunter i flera år innan street level-butiken startades.. Både där och record hunters andra butik som låg vid centralen ett tag på 90talet. Dom har alltid haft feta hip hop-skivor där med andra ord. Nu är det väl som sämst för hip hop där till och med, även fast dom väl får räknas som en av dom bättre i stan på CD skivor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.