I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappare som gör film

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2010-03-15 19:49

Rappare som gör film

Såg inlägget med den sista batteln i 8 mile http://www.whoa.nu/forum/utlandsk-hiphop/audio-och-video/683453/1.aspx o kom o tänka på en grej. Varför ska alla rappare göra film? De flesta är ju tyvär ganska kassa skådespelare. (Fast jag gillar dock eminem i den här filmen, vet inte vf, det har väl med nostalgi att göra.) Bara för de kan låssas vara lite mer gangsta än de egentligen är i sina låtar, betyder det inte att de är tillräckligt bra skådespelare för att göra film. Tänkte göra en lista på de rappare jag kommer på så här på rak arm (det är väl så man säger?) som har gjort film och även vilka filmer (ursäkta min okunnighet på filmtitlar).

Eminem: 8 Mile

50 cent: get rich or die tryin' och en relativt ny film jag inte kan namnet på

Ice Cube: Boys n the hood, alla friday filmerna, någon film där han åker på familjesemster

Ice T: New Jack Hustler, massa tv-serier och säkert massa andra filmer (lite ironiskt att han alltid spelar snut, haha)

T.I: Har gjort någon hyfsat värdelös film där de åker rullskridskor och har en liten roll i American Ganster

Common: har en liten roll i American Gangster

The Game: spelar macho gangster som påminner lite om scar i lejonkungen i en film jag inte kan namnet på. Tyrese (vet inte hur det stavs) Gibson är huvudperson i den. Han rappar visserligen inte men han sjunger lite halvbra, har gjort någon låt med chingy vet jag.

Andre 3000 (eller är det 2000?): 4 brothers (Tyrese är med i den också), tror han har vart med i fler filmer...

Will Smith! är den enda rappare jag kan respektera som en skådespelare. Dock ser jag mer honom som en skådespelare som rappare vid sidan av det och inte tvärt om, som alla jag nänmt ovan.

Det är dem jag kommer på så här lite snabbt, fyll gärna på med mer och hjälp mig komma på filmtitlarna jag inte kan!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.