Rappare som gör film
Såg inlägget med den sista batteln i 8 mile http://www.whoa.nu/forum/utlandsk-hiphop/audio-och-video/683453/1.aspx o kom o tänka på en grej. Varför ska alla rappare göra film? De flesta är ju tyvär ganska kassa skådespelare. (Fast jag gillar dock eminem i den här filmen, vet inte vf, det har väl med nostalgi att göra.) Bara för de kan låssas vara lite mer gangsta än de egentligen är i sina låtar, betyder det inte att de är tillräckligt bra skådespelare för att göra film. Tänkte göra en lista på de rappare jag kommer på så här på rak arm (det är väl så man säger?) som har gjort film och även vilka filmer (ursäkta min okunnighet på filmtitlar).Eminem: 8 Mile50 cent: get rich or die tryin' och en relativt ny film jag inte kan namnet påIce Cube: Boys n the hood, alla friday filmerna, någon film där han åker på familjesemsterIce T: New Jack Hustler, massa tv-serier och säkert massa andra filmer (lite ironiskt att han alltid spelar snut, haha)T.I: Har gjort någon hyfsat värdelös film där de åker rullskridskor och har en liten roll i American GansterCommon: har en liten roll i American GangsterThe Game: spelar macho gangster som påminner lite om scar i lejonkungen i en film jag inte kan namnet på. Tyrese (vet inte hur det stavs) Gibson är huvudperson i den. Han rappar visserligen inte men han sjunger lite halvbra, har gjort någon låt med chingy vet jag.Andre 3000 (eller är det 2000?): 4 brothers (Tyrese är med i den också), tror han har vart med i fler filmer...Will Smith! är den enda rappare jag kan respektera som en skådespelare. Dock ser jag mer honom som en skådespelare som rappare vid sidan av det och inte tvärt om, som alla jag nänmt ovan. Det är dem jag kommer på så här lite snabbt, fyll gärna på med mer och hjälp mig komma på filmtitlarna jag inte kan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Första Friday va ju grym! Mycket tack vare Chris Tucker men tycker ändå att kuben har en viktig roll i den också :)
Andre Benjamin (Andre 3000) gör en skön roll i Semi-Pro.
Här är The Game rullen du sökte: http://www.imdb.com/title/tt0456020/ , Den är också helt ok , brutal karaktär av the game, sen skådespeleriet är väl inte på topp kanske :) Jag tyckte om filmen dock.
O Tyrese är i grunden en rappare, Black Ty.
Och han är fan inte helt dålig heller :P
"Everybody's a thug now even Nick got a Cannon" - Jin the emcee
Outkast - Idlewild (hiphop musikal som utspelar sig på 30talet... tror jag) Eminme - The Slim Shadys Show (tecknad serie... typ dålig version av south park). Ludacris - Hustle & flow (Luda spelar en rappare som är ett stort rövhål! och Common är ju faktiskt med i mer bra filmer som.... Smokin' Aces, Street Kings, Wanted och nyaste Terminator... Sen kan man ju rabbla upp alla one hit wounders rappare som har livnärtsig på att göra två tre b-filmer varje år i tio års tid... som t.ex Coolio... men kanske inte är så intressant?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Oj höll på glömma Mos Def :) 16 Blocks med han o Bruce willis och filmatiseringen av The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Två helt ok rullar, mos def är en hyffsad skådis faktiskt.
att ingen nämnt Tupac än - juice, above the rim mf snoop dogg - baby tror jag den hette
RZA - American Gangster, fast har för mig att han har varit med i nån annan också ? LL Cool J - Deep blue sea bland annat, sen den där usla NCIS LA nu också Slaine - Gör en grym fast lite mindre roll i Gone Baby Gone Method Man - Spelar Cheese i världens bästa serie The Wire, sen har han ju gjort film med Redman också.. har för mig att han e nån reggae lirare i The Wackness ocksp
Eminem spelar i en till film som heter Da Hiphop Witch eller nåt
tror Slaine från La coka nostra har varit med i nån film
Ja oj, Tupac är nog den som hade störst skådespelartalang. Gridlock'd är f-n en av de bästa filmerna ever.
Drake är väl med i någon tv-serie?
chino xl har ju gjort lite b o c filmer
New Jack City heter filmen, New Jack Hustler var Ice-T's singel. ATL heter forovrigt filmen dar T.I aker rullskridskor. Den suger ganska hart...Philip : Baby Boy FreddE : Han brukade vara med i Degrassi: The New GenerationFresh2Death : Tror du behover kolla pa Salvation igen, den filmen var verkligen inte bra och Common's oformaga som skadespelare, lyste igenom valdigt starkt. Forovrigt tycker jag Mos Def ar den enda (forutom Will Smith) som verkligen kan agera och ar bra pa det.
At the gates of Eternity...
Även om inte Salvation är så där jätte bra. Så är den fortfarande en bättre film än de flesta filmer i den här tråden....
50 cent var väl med i Righteous Kill med de niro och al capone? rätta mej om jag har fel :p
Dr Dre i Training Day. Saigon i Entourage Kid cudi i How to make it in america
kom på lite mer snoop dogg e med i starsky & hutch LL cool J e med i swat J-Kwon e med i nån film där även xzibit och ice cube är med både xzibit och obie trice rappar lite i 8 mile, xzibit i lunchkön och obie i parkeringshuset om jag itne minns fel
jaojao_P20 Just det da hip hop witch, haha, helt störd film. Där är det bara massa rappare t ex mobb deep, eminem, spliff starr, royce da 5' 9'' och hundra till som berättar att de blivit våldtagna av en galen häxa
Ludacris är ju faktiskt den som har varit med i de överlägset bästa filmerna:- Crash - RocknRolla - Hustle & Flow Hans insatser har väl inte varit mer än bra, men filmerna i sig är riktigt grymma.
Eminem och snoop är ju med i Car Wash också, Eminem är med i Funny people likaså
50 cent var väl med i Righteous Kill med de niro och al capone ? rätta mej om jag har fel :p Hehe, Al Pacino.
Method Man hade även en liten roll i serien Oz, och så var han ju med i Garden State.
Mos Def i Be Kind Rewind också. Asgrym film.
haha hade precis vaknat om man får skylla på det, menade Pacino ursäkta mej :)
Konsertbesökare
2010-03-16 16:26
Producent
2010-03-16 17:20
ll cool j hade ju oxå en liten roll i Oz
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
dogge har ju gjort lite film med, hehe
Ferdii Haha ok, jag har själv inte sett den, har däremot just Eminems berätttelse på youtube, verkar helt flippad
how high med method man & redman är riktigt bra xzibit har varit med i The X Files:i want to believe och tupac har varit med i många bra filmer till ex juice, gang related, above the rim och gridlock'd
Ingen som nämnt Queen Latifah? Tycker hon dyker upp i alltfler filmer, t.o.m. nån med Steve Martin. Känns som hon sadlat om helt?
jamie foxx (inte direkt rappare men endån) är rätt grym skådis ... gillade han i Ray
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
1995 Cop Land Shondel 1996 The Great White Hype As himself 1997 One Eight Seven Dennis Broadway 1998 Belly Shameek 1999 Black and White As himself 1999 Big Daddy Man #7 2000 Backstage 2001 How High Silas P. Silas 2002 Brown Sugar 2003 Volcano High Voice of Mr. Ha 2004 My Baby's Daddy No Good 2004 Garden State Diego 2004 Soul Plane Muggsy 2005 Venom Deputy Turner 2006 Hood of Horror Himself 2008 Meet the Spartans Persian Emissary 2008 The Wackness Percy 2009 Sinners & Saints Weddo TBA Red Tails Sticks många filmer method man medverkar i
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
Kommer ihåg att jag såg Cop Land på bio och inte hade en aning om att Method Man skulle vara med. Gissa om man vart förvånad!
Haha, alltid undrat vad fan det är Method Man gör med polisen i Cop Land? Trycker han honom framifrån, eller cuttar han honom?
Soul : Yeah man ser hennes kassa b-filmer pa BET varje dag har borta hehe. Hon sjunger nowdays (Superbowl bland annat) och sjalvklart ar med i filmer. Man kan inte klandra henne dock, hon har trots allt bada en Emmy och Oscars nominering i bagaget. Sa roller far hon hehe. Sen vet jag inte om hennes Maxfactor (eller ar det Loreal?) reklam for smink visas i Sverige.
At the gates of Eternity...