Top 10 låtar - off All time!
Såg tråden om top 10 rappare. Ville se vilka som är Top 10 Låtar Har en egen lite lista men kom bara fram till detta Fabulous - Breathe Jay-Z & Beyoncé - Pray Philly's Most Wanted - Cross the border T.I - For Real Akon - Gansta Bop kommer bara upp med detta nu i min skalle.. Kanske inte den bästa lista men den är personlig och det är trotts allt min subjektiva åsikt som är intressant då.. Skriv din lista istället för att klaga på min;) Peace Dudes!
jag kom, jag såg, jag segra! http://www.myspace.com/Gencooe
Larvigt svårt, men ja kan skriva 10 som lätt hör till toppen imho. Utan nån speciell ordning; * B.I.G - Gimme The Loot * Finsta Bundy - Where Ya At? * The Grimm Reaper - So Watcha Want Nigga? * Big L - Put It On * J Rock - Drug Dealer * Black Moon - Son Get Wrec * Tha Lowa - Hard 2 Get Remix * Low Profile - Funky Song * Da Henchmen - Flippin' With Da Henchmen * Lord Finesse - Yes You May Remix feat. Big L
pete rock & CL smooth - troy a tribe called quest - check the rime a tribe called quest - scenario pete rock & CL smooth - for pete's sake nas - ny state of mind common - i used to love h.e.r. de la soul - me myself & I några atmosphere och någon brother ali... känns som man skulle kunna rabbla hundra låtar till som är på samma nivå, sen skulle det se annorlunda om man plockade in från annat än hiphop. MJ, erykah badu, otis redding, al green...
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy." - Alessandro Nesta
Jag kan omöjligt ranka de, men några som kan kvala in på listan: Eminem - Lose Yourself Eminem - 'Till I Collapse Eminem - Rock Bottom Eminem - The Way I Am Eminem & Jay-Z - Renegade Jay-Z - 99 problems Jay-Z - Encore Jay-Z - You don't know Biggie - Juicy Pac - Thugz Mansion OutKast - Hey ya Nas - One Mic Nas - Halftime Sen har jag ju säkert glömt 20 till.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Omöjligt. En Top 500 kanske hade funkat.
your heart pump project kool-aid
omöjligt och välja 10 men jag rabblar väl 10 st.. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck Mobb Deep - Shook Ones Pt. II Eminem - Lose Yourself OutKast - ATLiens GZA - Liquid Swords Rakim & Eric B. - Know The Ledge Canibus - Poet Laureate II Masta Killa - Silverbacks ft. GZA & Inspectah Deck Bone Thugs N Harmony - Let The Law End 2Pac - Komradz
Jag gör om frågan för att kunna besvara den: "10 låtar du måste ha på din spotify" ;) ..utan någon direkt rangordning.. 1. Gza - Shadowboxin 2. Big L - Put it on 3. CunninLinguist - Lynguistics 4. De La Soul - Voodoo Circus 5. Famoso feat. Sadat X, Chubb Rock, Termanology mfl. - Underground Railroad 6. Jean Grae - Away with me 7. Killah priest - the confession booth 8. Madvillian - all caps 9. Mr.Lif - the sun 10. Nas - Halftime
JKIBMM
Det räcker med 3 Scarface - Now I feel ya Spice 1 - 187 he wrote Nas - NY state of mind
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Som påpekats ovan är uppgiften grymt svår. Det brukar kännas fullständigt omöjligt att välja de tio bästa låtarna från ett visst år. Hur svårt blir det då inte när det gäller 30 år? Jag nämner bara de tio första låtar jag kommer på som jag aldrig tröttnar på. Inte alls nödvändigtvis top 10, men de här skulle jag ha med på en top 100 iaf, garanterat.: EPMD: 'Strictly Business' Grandmaster Flash & The Furious Five: 'Superrappin'' Black Moon: 'Act Like U Want It' (DJ Evil Dee Remix) Grand Puba: '360° (What Goes Around)' Lord Finesse & DJ Mike Smooth: 'Funky Tecnician' Pete Rock & CL Smooth: 'Can't Front On Me' MC Lyte: 'Lyte As A Rock' Nas: 'Halftime' BIG: 'Party & Bullshit' Lords Of The Underground: 'Chief Rocka' Percee P & Diamond D: '2 Brothers From The Gutter'
Eller kanske dessa tio: Crash Crew: 'Breakin' Bells (Take Me To The Mardi Gras)' Eric B. feat. Rakim: 'My Melody' MC Shan: 'The Bridge' Jay-Z: 'D'Evils' Showbiz & AG: 'Soul Clap' OC: 'Time's Up' Gang Starr: 'Who' Gonna Take The Weight?' Jeru The Damaja: 'Come Clean' Jamal: 'Fades 'Em All' (Pete Rock Remix) Run-D.M.C.: 'Sucker MC's' Wu-Tang Clan: 'Protect Ya Neck' ...eller tio helt andra. I don't know man!
Poor Righteous Teachers - Gods, earths & 85ers Capone -N- Noreaga - Invicible Wu-Tang Clan - Protect ya neck Big Noyd - Usual suspects (stretch armstrong remix) Big L - Put it on A Tribe Called Quest - The hop (tack vare Phife Dawg) Funkdoobiest - Rock on Mobb Deep ft. Big Noyd - Give up the goods Souls Of Mischief - 93 til infinity Snowgoons ft. The Kreators - Wait a minute Idag ser det ut såhär, imorgon är det antagligen tio andra...
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Sjukt svårt. Men här är tio iaf: Audio Two - Top Billin' Nas - Halftime Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Funky Technician Mobb Deep - Survival of the Fittest Diamond D - Check One, Two Showbiz & A.G. - Soul Clap Big Daddy Kane - Set It Off Eric B. & Rakim - My Melody Boogie Down Productions - The Bridge Is Over Pete Rock & C.L. Smooth - T.R.O.Y.
som sagt, omöjligt att ens försöka göra en sånhär lista, ändras ju hela tiden
Extremt, extremt svårt men här är åtminstone någon form av ögonblicksbild. Östkusten: Eric B & Rakim - No Omega Nas - Memory Lane (Sittin' In Da Park) Big L - Let 'Em Have It L GZA - Gold Jay-Z - D'Evils Black Moon - Shit Iz Real Big Daddy Kane - How U Get A Record Deal? The Notorious B.I.G. - Everyday Struggle Mobb Deep - What's Ya Poison O.C. - Born To Live Södern: Goodie Mob - The Day After Clipse - Keys Open Doors Twisted Black - Broke Street 8 Ball & MJG - I Don't Wanna Die Lil Boosie - Pain UGK - 3 In The Mornin' Geto Boys - Geto Fantasy T.I. - No More Talk Young Jeezy - Bury Me A G G-Side - Youth Of The Ghetto
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Schenn: Audio Two - Top Billin' Tack. Skönt att jag glömde världens bästa låt nånsin. Ingen mer julöl för mig.
Jadu, svårt svårt.. som nämnt ovan, men drar väll bara ihop de första 10 som ploppar upp i huvudet ; Notorious B.I.G ft Eminem - Dead Wrong Mobb Deep - Shook ones pt.2 OutKast - Ms Jackson Jay-Z ft Eminem - Renegade The high & Mighty ft Eminem - The last hit 2pac - hit em up Notorious B.I.G - Juicy Eminem - Rock bottom Eminem - dont give a fuck Jay-Z - 99 problems låtar jag alltid har tillgängliga iaf.. Sedan finns det så sjuuuuuuuukt många låtar, knappt så man vill lägga ut en top10 =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
oscar_ jävligt bra lista! här är min utan inbördes ordning scenario - atcq check the rhime - atcq you got me - the roots in the music - the roots the light - common cereal killer - method & redman halftime - nas what's golden -jurassic 5 i'm back - eminem hiphop - dead prez
www.riffknives.com
Jag nämner bara de tio första låtar jag kommer på som jag aldrig tröttnar på. Inte alls nödvändigtvis top 10, men de här skulle jag ha med på en top 100 iaf, garanterat.: Säger och gör samma sak...
InI - What You Say
2pac - Life Goes On
Redman - Funkorama
B.G. Knocc-Out & Dresta - D.P.G. Killaz
Heltah Skeltah - Da Wiggy
Boot Camp Clik - And So
Gravediggaz - Neva Gonna Come Back
Camp Lo - Coolie High
Outkast - Bombs Over Baghdad
Common - G.O.D.
Som bubblare kan nämnas:
E.P.M.D. - Crossover
Jeru The Damaja - Come Clean
Black Moon & Smif-n-Wessun - Black Smif-n-Wessun
Osv...osv....osv
Inte det lattaste, 10 feta, ingen speciell ordning... Goodie mob – Cell Therapy Pharoahe Monch – Simon says Dead Prez – Hip hop ODB – Brooklyn Zoo Shyheim – Manchild Gza – Liquid Swords Gangstarr – Full Clip Prodigy – Keep it thoro Dr.Dre – Aint nothing but a G-thang Pharcyde - Runnin
QNS-D: alltid fint att se någon reppa lite clipse, kanske 2000-talets bästa duo/grupp, händer inte ofta här. men en fråga som dök upp i mitt huvud när jag läste din post: räknas VA o clipse till södern?
Don_Gorgon:
Verkligen. Clipse är enligt min mening den mest kreativa duon på 2000-talet. Har alltid räknat dem till Södern, även om det förstås är knepigt att dra en gräns. Samtidigt känns det inte rätt att klumpa ihop hela Virginia med östkusten.
Vad jag har sett verkar de flesta räkna VA till Södern, inklusive arkivbloggen
Bottom Of The Map
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
jo du har nog rätt där, aldrig riktigt tänkt på om man ser VA som södern elr inte hur som helst, don't sleep on VA :) my list from the top of my dome: mobb deep - shook ones pt II clipse - i'm not you pete rock & cl smooth - troy ghostface killah - mighty healthy outkast - mainstream ugk & outkast - int'l players anthem the roots - what they do jay-z - anything (inte den från kingdom come..) az & nas - the essence three 6 mafia - stay high
1.Let em have it l- BIG L 2.put it on- BIG L 3.yes, you may remix- BIG L 4.represent- BIG L 5.MVP- BIG L 6.danger zone- BIG L 7.98' freestyle- BIG L 8.ebonics- BIG L 9.all black- BIG L 10.how will i make it- BIG L ne men helt ärligt så e de omöjligt att göra en lista med fler... hmm
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
Genc , det måste varit den sämsta listan jag sett på länge.. var något av de du skrev hiphop ens?
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
Producent
2010-01-18 14:50
svårt svårt svårt! gjorde bara om listan hela tiden så nu droppar ja några ja alltid kommer tillbaks till Mobb Deep - Shook Ones Pt. II Shyheim ft Big L - Furious Anger GZA - Shadowboxin Raekwon - Guillotine (Swordz) Big Daddy Kane - Aint no Half Steppin Smiff-N-Wessun - Hellucination Onyx - Last dayz Dr dre ft snoop dogg - Deep cover ODB - broolyn zoo Jay-z - D'evils Group Home - Up against the wall (low budget mix) Method Man/Redman - Maaad crew hoppsan droppa för många, men men, listan skulle kunna bli hur lång som helst och känns som att många skulle få vara med som missats
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950
mf doom - kon karne lord finesse dj mike smooth - baby you nasty jeru the damaja ft afu-ra - mental stamina ghostface - nutmeg gangstarr - code of the streets quasimoto - low class conspiracy geto boys - mind playing tricks on me wildchild - code red nas - halftime masta ace - the i.n.c ride svårt som fan, men 10 tunga som spelas lika mkt nu som förr, och dom kommer fortsätta spelas lika mkt
Omöjligt att säga. Den första låt jag tänkte på var dock Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: A Vietnam Story (ft. R.A. the Rugged Man).
TURN IT UP!
va ja kan komma på nu... mobb deep - shook ones II mobb deep - survival of the fittest biggie - sky is the limit snoop dogg - murder was the case 50 cent - ghetto quaran 2pac - it aint easy Big l - now or never WuTang - c.r.e.a.m finns hur många som helst..
1. Run DMC - Sucka MC's 2. Souls of Mischief - 93' til infinity 3. DJ Shadow - Midnight in a perfect world De tre mest perfekta låtarna någonsin. Sen kan vafan som helst komma efter men istället för att fortsätta med kanoniserad amerikansk hip hop fyller jag resten av platserna med någonting annat: TTC - Ambition The Opposites - Dom, Lomp & Famous Youngblood Brass Band - Bone Refinery eller March eller Nuclear Summer (kan inte riktigt bestämma mig) Dizzee Rascal - I Luv U Justin Timberlike feat. T.I - My Love Max Peezay - Hjärtlös Zucchini Drive - Good Music & Indian Food
Äh fuck-it en boom-bap lista också: O.C - Time's up Nas - NY state of mind KRS One - Sound of the Police Whodini - Escape Eric B. & Rakim - Microphone Fiend Lord Finnesse feat. Big L - Yes you may remix Dilated Peoples - Service Mos Def, Diverse, Prefuse 73 - Wylin Out (RJD2 remix) Dead Prez - Hip Hop Audio Two - Top Billin Jävligt random känns det som
Producent
2010-02-01 21:09
The Genesis N.Y. State of Mind Life's a Bitch The World Is Yours Halftime Memory Lane (Sittin' in Da Park) One Love One Time 4 Your Mind Represent It Ain't Hard to Tell
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
kul att de bara va 2 som nämnde 2pac, "world best raper ever"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-02-01 23:36
2pac är wiggedywack
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Wu-tang Clan - Protect ya neck Nas - N.Y. State of Mind Eminem - The Way I am Method Man - Bring the pain Big L - Put it on Jedi Mind Tricks - Blood in, Blood out CunninLynguists - Hellfire Eazy-E - Real Muthaphuckkin' G's Ice Cube - It was a good day KRS-One - Mc's act like they don't know
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Wyclef Jean - Fast Car Puff Daddy - Senorita Nate Dogg - First We Pray Nate Dogg - Crazy, Daengures Puff Daddy feat Black Rob - I love you baby P.Diddy feat Twista - Is this the end part 2 Puff daddy feat Faith Evens,112 - I'll Be Missing You Do or Die - Wy do I get so fucking blow Do or Die - Victory Mase feat Total - What You Want Total feat Mase - If You Want Me 112 - Stay with Me 112 - It's Over Now 112 - Q, Mike, Slim, Daron (Interlude) 112 - Don't Hate Me - (featuring Twista) Bone Thugs - Mo Murdha Bone Thugs - Change The World EJ i följd. Men klart bästa låtarna asså. Orginella (förutom puffy låtarna kanske), Skiljer sig från mängden. Bästa melodierna... Helt unika när dem släpptes. Det jag kom på nu på min 5 min rast aif. Sen massa låtar med r.kelly , gentleman, 2pac, Ded Prez Bob Marlye m.m.m.m, som säkert lika gärna kunnat vara med . Skulle lätt kunna göra en top 100 lista iaf,
Oj vad jag glömde låtar. aja =D
13&God - Soft Atlas Wu Tang Clan - Protect ya neck cLOUDDEAD - Apt A (räknar hela som en låt) Pharcyde - 93' til Infinty Smif' n Wessun - Sound bwoy bureill Stacs of Stamina - Lemon Pepper Themselves - Grass Skirt & Fruit Hat why? - Bad Entropy MF Doom - Tic Tac Masta Ace - Born to Roll Kanske. Eller inte. Får väl se.
Alltidrett: Jag tror trådskaparen menar hiphoplåtar då detta ligger i utländsk hiphop. samopo: Det heter inte "raper", det heter "rapist".
Soul_Survivor_II Njaaa, Han själv tog upp Akon så vette f*n. Jag tog inte upp pop/rock direkt.
Ill Al Scratch - Where My Homies Mf Doom - Rhymes Like Dimes Pete Rock & Cl Smooth - One In A Million Nine Ft. Smooth Da Hustler - Make Or Take Nas - It Aint Hard To Tell Masta Ace - Born To Roll (Jeep Ass Niguha Remix) Keith Murray - Life On The Street Group Home - Supa Star Showbiz & AG - Next Level Capone N Noreaga - Invincible Chubb Rock - Treat Em Right Knäck den listan snälla.... hahaha
Varför gillar alla Born To Roll så mycket? Originalet är ju mycket bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Shit skit svårt, ser troligen olika ut från dag till dag.. Top 10 känns fan omöjligt, kan dock droppa nårra låter som gått på högvarv i hörlurarna genom åren.. Onyx - Last Dayz Beanie Sigel - Feel It In The Air Reakwon & Ghostface - Heaven & Hell 2Pac & Bad Azz - Krazy Jadakiss - Still Feel Me NWA - Alwayz Into Somethin' Craig Mack, Biggie, LL, Busta, Rampage - Flava In Ya Ear remixen Cam'ron & Prodigy - Losin' Weight Fat joe, Big Pun, Nas, Jada & The Chef - John Blaze Jay-Z - 99 Problems
"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"
Immortal Technique - Dance with the devil Nas - NY state of mind Immortal Technique - Obnoxious Immortal Technique - Reverse Pimpology Jedi mind tricks - Heavy metal kings Raekwon - State of grace Sugar Hill Gang - Rappers delight ( Ett måste :D ) Immortal Technique - 3rd World Ghostface Killah - The Champ Kanye West - Jesus Walks
1. Young Buck 2. Scarface/Keith Murray 3. Snoop dogg 4. South Central Cartel 5. Ice Cube 6. NWA 7. G-unit (När dom gjorde bra låtar men de va endast 50 och Young Buck som va bra i den gruppen) 8.Biggie smalls 9.dr.Dre 10. House of pain/Everlast
Producent
2010-02-04 23:32
gaze: va?
eightball - this is dedicated e med på den listan iaf.
gaze: Det var top 10 LÅTAR , inte grupper.