Top 10 Emcees of ALL TIME
Har varit po tapeten innan men kor igang en frasch trad. Top 10 MC's of all time. 1. Nas 2. Notorious B.I.G. 3. Rakim 4. Jay-Z 5. Big L 6. Eminem 7. Andre 3000 8. 2Pac 9. Scarface 10. Kool G Rap Bubblare: Big Pun, Jadakiss, Styles P, Black Thought, Sadat X, Guru, Chuck D, Black Thought, Big Daddy Kane, Slick Rick, Common, Ice Cube, Q-Tip, Canibus, Raekwon, Sauce Money, Papoose, R.A the rugged man, Kurupt, Masta Ace
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
1. Eminem 2. Joe Budden 3. 2Pac 4. Notorious B.I.G. 5. Nas 6. Rakim 7. AZ 8. Ludacris 9. Canibus 10. Scarface
Producent
2009-12-23 23:33
De man tycker är top 10 mc's eller sina top 10 favorit m.c's?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
1. 2Pac 2. Eminem 3. Notorious B.I.G. 4. Nas 5. Big L 6. Big Pun 7. Rakim 8. Ice Cube 9. Andre 3000 10. Jay-Z Don't hate on my LIST
The only time you feel alive is when you're dead
Anledningen till att Nas är den han är heter Rakim, så redan där är det fel ;) Annars vet jag inte. Topplistor är inte min grej, men följande ska vara med;Rakim, Kool G Rap, Big Daddy Kane, KRS-One, Tupac, Biggie, Big L, Ice Cube, Big L, Nas, Jay-Z, Eminem, Common, GZA, Raekwon, Ghostface och MAX 4-5 till som jag har glömt i stundens hetta. Gillar bubblare-listan som fan. En typisk lista över sådana som borde vara bubblare. Underskattade, bortglömda och skillade helt enkelt. Förutom Sauce Money och Papooese, krävs mer solo-släpp än den tunna dsikografin. Vill inte provocera för mycket, men krävs mer kvalitet helt enkelt:)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
1. Nas 2. Rakim 3. The Notorious B.I.G. 4. Big L 5. Big Daddy Kane 6. AZ 7. Lord Finesse 8. O.C. 9. Jay-Z 10. Bun B Bubblare: Sean Price, Kool G Rap, GZA, Talib Kweli, Jadakiss, Percee P, Scarface
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
1. Nas 2. Biggie Smalls 3. Jay-Z 4. 2Pac 5. Big L 6. Andre 3000 7. Ghostface Killah 8. Prodigy 9. KRS-One 10. Treach Bubblare: Big Daddy Kane, Rakim, Eminem, Snoop Dogg, Redman, Scarface, Raekwon
your heart pump project kool-aid
Blanda personliga favoriter med realism. Blir dock svart och ta listor seriost om man ar mer personlig an realistisk, amirite? eccan: Jaz-O hjalpa Jay-Z komma upp, betyder det att jaz fortjanar en hogre position? :) you get the drill...
Min varierar konstant men 3 namn som alltid brukar vara med i topp är Redman, Masta Ace och Pharoahe Monch
http://soundcloud.com/jasthesupacat
1. Prodigy 2. Rakim 3. Big L 4. Notorious B.I.G. 5. 2Pac 6. Nas 7. Redman 8. Jay-Z 9. Eminem 10. Big Daddy Kane/Kool G Rap Svårare än man tror när man verkligen kommer igång. Fick ihop en någorlunda genomtänkt lista iaf. Peace!
Hade velat veta varför Nas kommer så högt upp på i princip varenda lista : p med tanke på hur mycket han gjort, och hur lite som är bra.. förstår jag inte vart han får så hög placering under just "underhållare" ;P är det bara för det ligger en holy aura runt han.. jag kan ju knappast vara den enda som känner att han är överskattad ;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Ska man köra.. "vilka som är dom största mc's" genom tiderna lär det väll vara.. 1. 2pac 2. Jay-Z 3. Eminem 4. Notorious B.I.G 5. Nas 6. Dre 7. Wu-tang kåren (främst method, gfk, raekwon) 8. Lil Wayne 9. Rakim 10. Ludacris eller något liknande.. detta är väll baserat på vad jag själv tror ;P skulle jag säga mitt skulle det vara 1. Eminem 2. Jay-Z 3. Big L 4. Ice Cube 5. Xzibit 6. 2pac 7. Notorious B.I.G 8. DMX 9. Scarface 10. Nas (möjligtvist.. GFK/method man/ royce da 5'9", outkast, the game, Snoop dogg) svårare än jag trodde att sätta ihop en top10 ;S .. aja, kanske inte helt rätt placerad lista men någorlunda :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
1. BIG L 2. Scarface 3. Notorious B.I.G. 4. Ghostface 5. Kool G Rap 6. 2pac 7. Redman 8. Lord Finesse 9. Methodman 10. Raekwon
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Roligt att du först sågar Nas och kallar honom överskattad sen placerar honom på båda dina listor.
1. Eminem 2. Kanye West 3. Saigon 4. AZ 5. Big Sean 6. One-2 7. NAS 8. Jay-Z 9. XV 10. Emilio Rojas
Finslipat lite. 1. Nas 2. Notorious B.I.G. 3. Rakim 4. Big L 5. Jay-Z 6. Big Daddy Kane 7. Andre 3000 8. Eminem 9. Scarface 10. Kool G Rap
1. Method man 2. Rza 3. Ol Dirty 4. Ghostface 5. Raekwon 6. Inspectah Deck 7. Masta Killa 8. Gza 9. U-God osorterat
Follow the dao, right about....NOW!
1. Eminem 2. Jay-Z Resten har jag ingen ordning på: Pac, André 3000, Biggie, Nas, Dre osv osv
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
elem, sågar gjorde jag inte.. menar bara att tycker folk verkligen att han är 1-3 på TOP emcees all time ;P 10e plats har jag inget emot.. Sedan den första listan sa jag bara hur jag tror det låg till, inte hur jag själv tycker : ) Nas är duktig, det har jag heller inte sagt nått om : P men STÖRSTA underhållaren bland alla? njaa ;P
Producent
2009-12-24 21:50
ingen direkt ordning utan listar bara mina top 10... 1. Tech nine 2. Treach 3. Biggie 4. Crooked I 5. Rass Kass 6. Big Pun 7. Twista ( om han får ett tungt beat ) 8. Canibus 9. Black thought 10. Common
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
svårt att slänga upp en lista men tycker de e tjänstefel att inte ha med prodigy.. så de här e mina.. 2pac, biggie, prodigy, big l, snoop dogg, ice cube.... slänger in en outsider.. BG
Eminem borde va på allas listor
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
@DMAT Jag tycker inte Nas är den bästa underhållaren. Bästa rapparen är han däremot och då kollar jag enbart på skills och struntar i all dålig musik han släppt.
sincedayone P20 varför skulle jag vilja lista någon som gör varannan låt med någon rolig röst och sen klär ut sig på videon, han hör hemma på hitz for kidz.OK att han var jävligt ball när man gick i 6:an
Hur kan man ha med andré 3000 men inte Big Boi?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Hur kan man inte ha med Em? Han är väl den största underhållaren av dom alla, seriöst.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Lundahl P20 Jag "gettar the drill", men inte du ;) Anledningen till att Jay-Z rappar som han gör heter Big Daddy Kane och han förtjänar definitivt en plats på topp 10. :) Gettar du du den drillen nu?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Producent
2009-12-25 13:09
01. Nas 02. Rakim 03. Biggie 04. Jay-Z 04. Kool G Rap 05. Big Pun 06. Big Daddy Kane 07. Pharoahe Monch 08. Scarface 09. Cormega 10. Mos Def
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
01. Redman 02. Masta Ace 03. Ice Cube 04. Nas 05. KRS-One 06. Pharoahe Monch 07. Notorious BIG 08. Eminem 09. Grand Puba 10. Jay-Z Bubblare: RA The Rugged Man, Planet Asia, Buckshot, 2Pac, Mos Def, Slug mfl.
Älskar alla som inte har med 2pac på sin lista..
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Producent
2009-12-25 14:47
Fan-jag glömde krs-one.
Sadat-X glömde jag också och säkert 100 till... som sagt, omöjligt att göra sin egna topp 10 eftersom den varierar för varje timma som går typ
Att inte ha med en enda medlem av wu-tang är att begå tjänstefel.
Fuzz Att inte ha med en enda medlem av wu-tang är att begå tjänstefel. Jag önskar att mitt yrke hade varit rangordna rappare efter mitt tycke.
---------------------------------------------------------
1. Nas
2. Rakim
3. Notorious B.I.G.
4. Jay-Z
5. KRS-One
6. 2 Pac
7. Raekwon
8. Andre 3000
9. Scarface
10. Eminem
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Min favorit top 10 1. GZA 2. Flesh-N-Bone 3. Eminem 4. The Last Emperor 5. Zion I 6. DMX 7. Pharoahe Monch 8. Reef the Lost Cauze 9. Inspectah Deck 10. Xzibit
Roethlisberger P21 I know you would :P Men seriöst alltså.. det är ju en upp o ner värld när the last emperor går före vem som helst i wutang, tom. U-God.
elem, jaja på top bästa rappare i världen då äre klart han är där iaf runt 5e plats.. men MC står ju för underhållare och inte bara rapp :P
1. Notorious 2. Nas 3. De La Soul (går inte att separera dom anser jag :)...) 4. Big L 5. Gza 6. Kool G Rap 7. ..tycker ärligt talat att Masta Killa förtjänar en plats någonstans på listan..så får bli här 8. Pharoahe Monch 9. Krs-One 10. Killah priest
JKIBMM
01) Rakim 02) Lord Finesse 03) Grand Puba 04) KRS-ONE 05) MC Lyte 06) Jeru The Damaja 07) Percee P 08) Sadat X 09) Edo G 10) Big L Bubblarna: Busy Bee, Kool G Rap, Pharoahe Monch, OC, Roxanne Shanté, Jay-Z, GZA, MF Grimm, Biggie, KANE, Chuck D, Nas, Kool Moe Dee, MC Shan, Lauryn Hill
1. Kool Keith 2. Dr. Octagon 3. Dr. Dooom 4. Rythm-X 5. Black Elvis 6. Poppa Large 7. x-74 8. Mr. Gerbrik 9. Big Willie Smith 10. Reverend Tom Ordningen kan variera lite ibland, men de här är lätt topp 10 all time.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
01. Eminem 02. Big L 03. Jay-Z 04. Tech 9 05. 2pac 06. Redman 07. T.I. 08. Ludacris 09. Fabolous 10. Nas
Producent
2009-12-26 22:53
1. GZA 2. Rakim 3. Big L 4. Notorious BIG 5. Masta Ace 6. Mos Def 7. KRS One 8. Talib Kweli 9. Big Daddy Kane 10. Kool G Rap Det ändrar sig hela tiden, men GZA är alltid på topp
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
01. Lord Finesse 02. Biggie Smalls 03. Rakim 04. Jay-Z 05. Big Daddy Kane 06. Kool G. Rap 07. Nas 08. EDO. G 09. Big L 10. Ghostface Killah
1. Eminem 2. Andre 3000 3. Nas 4. Jay-Z 5. AZ 6. Rakim 7. Prodigy 8. Notorious B.I.G 9. 2Pac 10. Kool G Rap
1. Rakim
2. Jay-z
3. Krs-One
4. Lord finesse
5. Big Daddy Kane
6. Kool G Rap
7. Ice Cube
8. Biggie Smalls
9. Ghostface Killah
10. Nas
Bubblare: LL Cool J, Chuck D, Big L, Edo G, Raekwon, Buckshot och OC.
05) MC Lyte Visst kul med kvinnliga MC's men c'mon son
1.Big L 2.Big Pun 3.Jedi Mind Tricks 4.Rakim 5.Nas 6.Kool G Rap 7.Canibus 8.Lord Finesse 9.Slick Rick 10.Gang Starr
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
DBK: 05) MC Lyte Visst kul med kvinnliga MC's men c'mon son Om du reducerar Lyte till "kul" undrar jag exakt hur mkt av hennes katalog du lyssnat på och hur noga? Hon har fler klassiska tolvor och album än både KANE och G Rap, straight up. Att hon är kvinna är snarare anledningen att en sexistisk bransch och fan-skara undervärderat henne i 20-25 år, särskilt de senaste 10-15 åren... Ice Cube är "kul" i jämförelse.
Och till skillnad från många andra kvinnliga MC-talanger har hon aldrig sadlat om till R&B-sångare eller låtit branschen försöka sälja henne med billiga tricks. Hon har låt efter låt efter låt med straight up tunga rim.
Om du reducerar Lyte till "kul" undrar jag exakt hur mkt av hennes katalog du lyssnat på och hur noga? Diggar både Lyte as a rock och Eyes on this hårt. Borsett från de om du syftar till lite nyare matrial så har de aldrig intresserat mig. Tyckte hon Peaka med sitt debutalbum.
Det var inte inte det att det just var en kvinna på din top 10 som jag reagera på, utan det var mest det att i mina ögon är Lyte inte ens nära att vara så skillad att hon kan knipa en femteplats på en top 10 dead or alive lista. Det kändes då lite som du använde dig av affirmative action, speciellt eftersom jag följer din blogg. Därför menade jag att det är kul att kvinnliga MC's också får shine men femte bäst någonsin är hon ju knappast.
Hon har fler klassiska tolvor och album än både KANE och G Rap, straight up På denna punkt får vi nog agree to disagree då smaken är som baken. Både G rap o Kane är bra mycket bättre rappare än Lyte i mina ögon. De båda var ju monster på micen som vräkte ur sig multies, avancerade flows och punchlines medan MC Lyte var mer basic.
Och till skillnad från många andra kvinnliga MC-talanger har hon aldrig sadlat om till R&B-sångare eller låtit branschen försöka sälja henne med billiga tricks. Ja detta är ju både starkt och beundransvärt men det gör väl henne knappast till en bättre MC och det är väl kvaliten på rappen det vi disskuterar här, right?
hur många sånna här trådar finns det?
Fuck karma, I don't need karma!