I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lil Wayne - Rebirth (Leaked Hört?)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-12-18 02:30

Lil Wayne - Rebirth (Leaked Hört?)

Måste faktist säga att jag blev positivt överraskad utav albumet. Har hört av många att rock grejen kommer floppa, men dom flesta låtarna är faktist riktig bra.

We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2009-12-18 07:24
Tracklist?
det finns en chat! missa inte den...

2009-12-18 15:30
American Star
Prom Queen
Ground Zero
Da Da Da
Paradice
Get A Life
On Fire
Drop The World
Runnin
One Way Trip
Knockout
The Price Is Wrong

2009-12-18 15:33
hitta den nu. Återkommer med kommentarer. Blir spännande om den verkligen är bra. Trodde verkligen inte på den här skivan
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2009-12-18 15:46
"Drop the world" kan vara årets låt och "One way trip" med Kevin Rudolf är lite småskön, resten åker nog i papperskorgen, tyvärr. Värt att nämna är att jag fullkomligt älskade Tha Carter 3 och är ett stort Wayne-fan, men den här skivan är verkligen kass, tyvärr.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-18 16:38
Jag har aldrig varit ett stort fan utav lil wayne, hans förra album har jag inte ens.
Hört kanske 1-2 låtar sen resten kanske singlar? .

Enda anledningen till att jag tankade detta album var för att kolla om hypen var sann eller inte. Och jag tyckte väll den var helt ok. Knockout med NM tycker jag är grym.

2009-12-18 16:43
Drop the world är sjukt bra... sen var det en till låt som var rätt okej, nån smörig..

men i övrigt, alltså seriöst var det nog kanske den sämsta skiva jag någonsin hört, alla kategorier. helt jävla horribelt, fyfan!

och kalla mig inte för nåt töntigt som "hatare" nu, jag gillar lil waynes hiphop-skivor. men jag kan inte finna ord för hur dåligt detta lät... gav det visserligen bara en genomlyssning, men ser ingen anledning att testa en gång till
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2009-12-18 16:48
Har inte lyssnat på skivan ännu, men "drop the world" och "prom queen" är ju skitf eta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-18 18:08
har ju iaf hört "drop the world" och "prom queen" och dom är ju grymt feta.. får ta och lyssna på resten sen
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-12-18 20:20
Drop the world är grym... Prom Queen suger.

Måste checka detta.

2009-12-19 13:32
Denna album bör någ inte rankas som hiphop album, bortsett från några låtar. Om man uppskattar rock musik lär man gilla denna platta. Dock blev det lite löjligt med den överdrivna autotunen. Värt att lyssna på denna album iaf, vill verkligen se en fet video på 'Runnin', som var as grym.

2009-12-19 13:36
ali0418 knappast, gillar man rock (vilket jag gör) så skäms man när man hör detta :(

2009-12-19 13:41
Ja, för att autotunet förstör allt. Fatta då hur live skulle se ut. haha

2009-12-19 14:45
Word Ali. Vet ju hur T-Pain låter utan autotune. Lil Wayne vågar man inte ens tänka på.
http://www.johnlemon.se - varje dag

2009-12-19 16:23
T-Pain sjunger ju bra utan autotuner ?
Poet

2009-12-19 16:23
Varfor har Weezy "fulat" till sin rost, sa javla mycket? Han lat ju normal pa CII. For mycket sizzurp?
At the gates of Eternity...

2009-12-19 17:48
Det har väll mycket med att han sjunger på detta album eller?..
För han kan ju inte sjunga så bästa sättet är att ta autotune .

Jag tycker tex att det passar skit bra till låten Knockout. Till och med NM låter bra med autotune i den låten.

2009-12-19 18:45
jo knockout låter rätt bra. varför den där lama refrängen dock? hade ju kunnat göra en riktig dänga med en lite mer rakt på-refräng!

2009-12-20 04:23
Drop the world var keff, fast Eminem var jävligt tung iofs..

2009-12-20 11:36
Lyssnade genom de flesta lite snabbt. Autotune-sång över generiska rock och hip pop-beats, lät varken bra utifrån ett rock eller hip hop-perspektiv.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-12-20 12:20
Drop The World är sjukt fet!

Runnin, Knockout, One Way Trip, Paradice är också feta.

2009-12-22 01:05
Blev tyvärr ganska besviken på Rebirth, visst att den inte ska jämföras med nåt han gjort innan med tanke på soundet, men ändå.. Tycker de fanns typ 5 låtar som va sköna.. Nu ser jag fram emot C4 ist..
Högt liv

2009-12-22 18:19
Måste säga att plattan som helhet är enligt mig tråkig och han har använt överdrivet mycket Audiotune och bör återgå till Hip Hop. Sedan är inte jag ett LiL Wayne Fan men måste dock tillägga att "Drop The World" är ett helt underbart hitspår, där Eminem droppar en helt underbar line, helt fantastiskt...
Ö4L

2010-01-17 19:11
lil gayne hör nt ens till hiphop jävla pop fittor
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse

2010-01-17 22:06
you iz g

weezy for president !
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2010-01-17 22:48
Infamouz P16
tagga ner lite, och det gäller inte bara i denna tråden

2010-01-17 22:59
Första låten jag nånsin gillat med wayne e drop the world. Tänker inte skaffa albumet. h<r de släppts fressten? Läst på massa forum att de va "Push´d back" men att några album gått ut via Amazon. om så e fallet och om skivan suger ser de ut som att lil wayne floppar och inte säljer ett skit..
Producent

2010-01-18 14:41
tänkte "äh fan, kan väl ge han en ny chans, ja lysssnar på denna 'drop the world'.." men det blev bara samma sak.
Beaten känns som någons första experiment i FL studios, och wayne rappar ju inte ens?

förvirrad över hypen.
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950

2010-02-03 17:29
kollade runt på nätet lite efter reviews, inget bra betyg på denna platta. synd att ingen sa till wayne att detta skulle bli skit.

2010-02-06 15:40
Drop The World var hyffsad, resten var skräp. Årets sämsta skiva än så länge, och dne kommer nog förbli det.
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2010-02-06 16:01
Det var ju bara " Ett experiment" och Cater 4 kommer inte ha nåågot
med ribirth att göra!
Highfive anyone, anyone?
Skivsamlare

2010-02-06 17:22
lika dålig som vanligt
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2010-02-06 22:39
Jag börjar såhär:

* Har man ingensomhelst sångröst och har inte en blekaste aning om hur man gör ska man inte ens tänka tanken på en rock skiva. För detta är inte hiphop. Lil wayne kan VERKLIGEN sin sak inom hiphop, men sångröst nej det är inte direkt medfött.

* Sedan tycker jag vissa låtar är ganska bra, som proom queen och Drop the world. Men som sagt: ÖVERDRIVET AUTOTUNE!

Men i helhet är det långt ifrån lika tråkigt som vissa här säger. Tycker också att det är ganska coolt när dom gör lite andra saker. Även fast jag är en ett fett hiphop fan så var inte detta så dåligt!

7/10 medans Tha Carter III fick 10/10 av mej...

2010-02-07 14:39
Riktigt bull skiva måste jag säga efter att lyssnat igenom den snabbt! Sämsta man hört från Wayne.

2010-02-07 15:08
DrKista P22 - knappast, gillar man rock (vilket jag gör) så skäms man när man hör detta :(

kan inte annat än att hålla med, den enda låt jag tyckte om var drop the world
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2010-02-07 15:31
Tycker att han var riktigt fet på "Like Father, Like Son"-skivan men det nyare e för det mesta skit.

2010-02-10 18:06
Pinsamt dåligt.

2010-02-18 22:32
Patetiskt dåligt, inte för att jag är förvånad, det är ju Lil' Wayne men ändå ...

2010-02-25 18:56
Har lyssnat igenom Rebirth och kan konstatera att det va skräp! Drop The World är väl skön men i övrigt.. haha.. riktigt dåligt! Går inte att jämföra med rockgrejerna Cypress Hill har gjort.

Ska tillägga att jag knappt lyssnar på Weezy nuförtiden, var inte alls imponerad av Carter 3. Jämför han alltid med det han gjorde på Fast Money, Carter 2 och Like Father, Like Son skivorna. Som var helt fantastiska!

Uptown in the buildin not a sound,
Cuz killas don't get heard about,
They get whispered about,
Or you get murdered out, nigga!..

"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"