Ditry South - Atlanta, Georgia
Tjenixen :)
Jag, med flera, håller på att skriva om Georgias betydelse för musikens framväxt och hur det kommer sig att Georgia har ett såpass rikt musikliv som delstaten har. Tack och lov (eftersom vi valde att skriva om något så omfattande som en hel delstat) fick man välja en genre man är intresserad av, självklart valde jag hiphop :).
Det var bakgrunden det. Nu till saken: Det är fett svårt att hitta konkreta fakta om detta och jag har hittills mestadels använt mig av spekulationer och egna tankar om detta. Eftersom jag har jobbat med arbetet ett tag, tänkte jag att det kunde vara roligt att se vad ni whoaiter har för åsikter/tankar/spekulationer/funderingar om detta lilla fenomen :)
Så:
1. Varför tror du att Georgia (främst Atlanta) har "släppt" så många framgångsrika artister? 2. Hur tror du det kommer sig att hiphop-scenen är så stark som den är i Georgia/Atlanta? 3. Om du kommer på någon mer fråga (just nu står det otroligt stilla i maskineriet) så lägg in den :)
Tråden är inte ett komplement till mitt arbete, mer en allmän reflektion över subgenren och ett roligt diskussionsämne. Men svaren kommer jag beakta när jag skriver klart sista biten på arbetet, intressant att beakta andras kommentarer och reflektioner när man skriver en slutsats; ni kanske skriver någonting jag helt har förbisett.
Have a good one, peace ^^
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
|