Snoop Dogg - Vilket album är bäst? (enligt dig)
Eftersom det finns så många trådar om Eminem här på whoa (och en liknande tråd som den här) tänkte jag att vi/ni kan göra samma sak med denna tråden fast med Snoops albums. Kul och se hur allihopa placerar och tycker.
Vilket/Vilka Snoop albums tycker DU är bäst? gör din lista, motivera gärna varför =).
Jag börjar med:
1. Doggystyle Helt klart först på min lista för att den är en av historians fetaste hip hop platta. Sköna produktioner och gäster. Helt unik! Finns så mycket jag kan säga om den här plattan. Alla som hört den vet vad jag snackar om =). Bästa lyricsen snoop gjort också.
2. Doggfather Underskattad album som fan trots att den är minnst lika fet som debut albumet. Fast lite mörkare än den första också.
3. Paid Tha Cost To Be Da Boss Den första välgjorda plattan ända sen Doggystyle. P-Funk hela vägen. Sköna produktioner som f*n utav Dj Premier, Hi-Tek, Just Blaze och många fler det säger sig själv liksom.
4. Tha Last Meal Skön West Coast platta precis i början av 2000 då när west coast eran var på tillbaks på topp ett tag. Innehöll också sköna producenter och gäster.
5. Blue Carpet Treatment Den här plattan ser jag personligen som Doggystyle 2. Kan bero på att han gått tillbaka till det stadiet, väldigtmycket snack om brudar, crips & bloods, impalas o.s.v. Hade kunnat skippa vissa låta i den som exempel "i wanna fuck you feat akon" och "which one of you bitches". Hade man skippat sånna spår hade det varit ett mer stabilt album. Han hade kunnat skippa lite gäster också det var för många gäster.
6. R&G Rhythm & Gangsta Vissa spår var riktigt bra här men känns ändå som han var FÖR soft på den. Tycker att han sjöng mer än att rappa. Inte bra!!!. Det som räddade plattan var The Neptunes hyfsade bra beats. Och öppnings spåret "Bang Out". Sen har jag inte mer och säga om denna faktiskt.
7. Ego Trippin' Får inte riktigt nån Snoop-känsla av den här men den är ändå speciell på sitt sätt. Ganska mycket sjungande i den här också men på ett snyggt sätt. Plus att legenden Teddy Riley spelar albumets största roll efter Snoop. Sjuka produktioner och ett stort plus i denna var att det inte fanns så många gäster.
8. No Limit Top Dogg 4 låtar av 21. Behöver jag säga mer?
9. Da Game Is To Be Sold Not To Be Told Total fiasko. 2 låtar bara som var bra här.
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
|