I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-11-24 23:42
bytte till mej Phonetik - Sound Of Speech EP:n mot en halv kebabrulle av en hungrig polare en gång...... det va fan det bästa bytet ever!

2009-11-25 09:14
grass> jag har betalat en del skandalösa summor för vissa plattor. sen har ja hitta en del när ja vart utomlands, berlin, amsterdam osv. stockholm är inte riktigt de rätta ställer för att gräva i skivbackar. men ibland har man tur ;)

DJ

2009-11-25 14:16
Stockholm har varit helt klart bästa stället för mig, trots grävarresor till new york och london flera gånger så har jag alltid lyckats hitta den fetaste skiten på hemmaplan.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2009-11-25 14:25
Jasså..
Vad har du lyckats lägga vantarna på i denna sunkiga stad då? ,D

DJ

2009-11-25 16:16
Grymt fynd i vardagen: Idag på Record Mania:

AZ: Doe Or Die
Inspectah Deck: Uncontrolled Substance
Arsonists: As The World Burns
Rakim: 18th Letter
Eric B. & Rakim: Juice
PRT: New World Order
PRT: Holy Intellect

Alltihop för en tusing. New World Order gick loss på 300, så då kan ni räkna ut att resten var rätt billigt.

2009-11-25 16:20
New World Order är en ruggigt bra platta. Gods, Earths & 85ers är fantastisk.
Båda klistermärkena?

DJ

2009-11-25 16:27
psk: Ja, det är en fet skiva. Har tänkt köpa den länge, men den har aldrig dykt upp på vinyl när jag haft cash. Äntligen! Ja, det är en sticker med låtlistan och en med All Seeing Eye-loggan alltså om du menar dem? Holy Intellect är inte fy skam heller.

2009-11-25 16:29
Grass,
sån´t tycker jag inte man pratar om .. All vet att det är ganska dyrt helt enkelt. Vill du veta mer om standardprisr helt enkelt så kan du kolla alla tolver och LP´s på discogs.com
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2009-11-25 16:34
ILLINI_DUDE, discogs har ju en hel del sjuka överpriser. ;)

SSII: Precis. har den inte heller, måste införskaffas omgående. Den och Mannish LP.

DJ

2009-11-25 16:49
Holy Intellect är US Original och både omslag och skiva i bra skick. Hajar itne varför de bara tog 150 för den??
DJ

2009-11-25 19:03
ILLINI_DUDE
Tror inte du förstod mig. Jag har grävt efter plattor sedan början på 90-talet år så jag är mycket medveten om vad priserna ligger på. Det jag ville höra var historier om vilka fynd folk gjort när dem hittat rariteter för en spottstyver.
Varför inte? Det är väl allra roligast att höra om folk som gjort superfynd än om dårar som gladeligen slantar upp halva måndadslönen för en "rare" platta på discogs?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2009-11-25 21:33
Ja, det är en fet skiva. Har tänkt köpa den länge, men den har aldrig dykt upp på vinyl när jag haft cash.

då kollar du inte coulisse. det är rätt tråkig grej att min kundkrets exkluderar stockholmare rätt hårt...
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
DJ

2009-11-25 21:42
Klart jag kollar Coulisse ibland. Såg just den här skivan där för inte alltför längesen. Men nyckelsatsen där var "när jag har cash" och det hade jag idag!

2009-11-25 21:53
SS2
yes! idag många har cash (=
WWW.COULISSE.SE
DJ

2009-11-26 12:41
Osvensk: Kan tänka mig det, pengar rullar in som de ska nu på Coulisse konto? ;)

2009-11-26 13:14
SS2
you know that! inom kort kommer de första analoga släppen på coulisse (först tapes och sen vax). lågkonjunktur ain´t för oss.... Ok nog med reklam (;
WWW.COULISSE.SE

2009-11-26 23:41
I början på 90-talet hittade jag rätt grymma plattor här i Motala, 3 ex av Big Apple rappin' - Spyder D t.ex.

Köpte ett extra ex av Stezo - To The Max 12" för en krona i Linköping!
Bronx

2009-11-27 14:21
d-lite, wicked. big apple rappin' skulle man ju villja lägga vantarna på.

Producent

2009-11-27 15:12
jag gled in på recordhunter och hittade embees embeetious art ep för 40kr. inte direkt någon super rare skiva men betydligt billigare än vad den kunde ha varit.

hookade quasimoto - the unseen och black moon - enta da stage härom dagen också, två grymma plattor. sen har jag en 2lp instrumentals med dilla som jag köpte för ett par år sen, den här: Länk till http://www.discogs.com/J-Dilla-Instrumental-Joints-Volume-1/release/1617189

jag har ingen aning vad den kan vara värd, någon som vet? har inte sett den dyka upp någonstans efter jag köpte
http://www.soundcloud.com/luegoods

2009-11-27 17:19
Rabalder.

Du kan kolla sale history på discogs 12 månader bakåt i tiden.
I det fallet blev den skivan såld:
2009-01-27 Very Good Plus (VG+) Very Good Plus (VG+) $15.00 $15.00

WWW.COULISSE.SE
Producent

2009-11-27 19:29
allright. jag hittar inte sale history, kan du länka?

2009-11-28 11:39
sale history får man kolla själv. gå in på sidan med låtlistan, info o.s.v till skivan eller singeln eller epn. sedan klickar du på sell this item, går ner och där ser man sales history. vill man ha mer detaljer så klickar på more details bara och skriver in en kod. så kommer det upp en sida med detaljer. tror inte att det går att länka till den, därför länkade inte osvensktiger den.

peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-13 18:35
Nu hi-jackar jag tråden lite. Har rensat lite i mína backar,
följande skivor är till salu. Alla skivor är i mycket bra skick, VG++ till NM.
Skicka bud/frågor i meddelanden.

TILL SALU:

Live Wire (2) Feat. SMK - Fast Lane / As The Tables Turn (10/30 Uproar Records) 12" 1997
Tragedy Khadafi - True Confessions / Thug Paradise (25 To Life Entertainment) 12" 1997
Da Noe Doe Network - Untitled (4Self Records) 12", EP 1997
Ghetto Concept - Much Love / U.L. (7Bills Entertainment) 12" 1996
Dilated Peoples - The Platform (ABB) 2xLP 2000
Firm, The (6) - The Album (Aftermath Entertainment, Interscope Records) 2xLP 1997
All City - Who Dat? (Armee Records) 12", Promo 1995
Ill Biskits - Chill Factor / Hypnotic Blessings (Atlantic) 12" 1996
Kess - Against The Law (AV8) 12" 1997
Swollen Members - Bad Dreams (Battle Axe Records) 2xLP 2001
Various - SBX! Original Soundtrack EP (BBP Records, Soundtable) 12", EP 2005
Finsta Bundy - Who I Be / Bomb Shit (Big Willie Records) 12" 1995
Alps Cru* - The Unknown Intensity (Blue Concept Records) 12", EP, Ltd, Red 2009
Alps Cru* - Loudmouths / The Concept / No Question (Blue Concept Records)
Mic Geronimo - The Natural (Blunt Recordings) 2xLP 1995
Royal Flush - Ghetto Millionaire (Blunt Recordings) 2xLP, Album 1997
Brainsick* - Stick To The Plan / Swirving To The Music (Brainsick Enterprise) 12"
Ten Thieves - It Don't Matter (Break A Dawn Records) 12" 1995
Ten Thieves - Straight From The Slums (Break A Dawn Records) 12" 1995
Channel Live - Station Identification (Capitol Records) LP, Album 1995
L. - May I...? (Clientele Recordings) 12" 2003
Hyperdermic Needlz - Always (Cook Rock Records) 12" 1995
Tha Chamba - Hood Thang (Coroner Records, Inc.) 12" 1995
Bootsie - Harlem NYC (Die Hard Entertainment) 12"
L. The Head Toucha* - Too Complex / It's Your Life (Direct Records) 12" 1997
Powerule - Bright Lights, Big City / Well Connected (Dolo Records) 12" 1997
Aphillyation - United Snakes Of America / Had R.E.M. / Pupetmaster (Echo International) 12" 1996
Brand Nubian - Everything Is Everything (Elektra) 2xLP, Album 1994 Clean
Adagio! - Everybody (Emo Recordings) 12", Cle 1997
Arsonists, The - The Session (Fondle 'Em) 12" 1996
Nighthawks (2) - Nighthawks (High Times) 2xLP 2002
Hostyle (3) / Godfather Don - Live From New York / 3 The Hard Way (Hydra Entertainment) 12"
Dr. Frankenstein* - Frankenstein's Pain / Peace And Quiet (Knowledge Of Self) 12" 1995
Frankenstein - The Rain Is Gone / All Hands (Knowledge Of Self) 12" 1996
Frankenstein - UV (Knowledge Of Self) 2x12", EP 1997
Krumb Snatcha - Snatcha Season Pt. 1 (M.I.A. Recording Corp.) 12", Album 1998
Various - Tags Of The Times (Mary Joy Recordings) 2xLP 1998
Messiah (10) / Rubbabandz - Survival Of The Fetus / Purple Rain (Messenger Records (2)) 12" 1995
Mr. D. Original Ft. Crew Original - Absolutely (Money Entertainment) 12", EP
Mr. D. Original - 3 Joints EP (Money Entertainment) 12", EP 1997
Priest Da Nomad - Meet Me By The Bar / The Sure Shot (Mw² Entertainment) 12"
Khromozomes, The* - Buttermilk Biscuits EP (New Breed) 12", EP 1995
Major Stress - More And More / A Day In Da Stuy (Norfside Records) 12" 1995
Raidermen - Gettin' Over (Not On Label) 12" 1996
Khromozomes Projekt, The* - Sector 7 (Ozone Music) 12" 2000
Bushwackass - How Real Israel ? (Pallas Records) LP, Album 1994
Necro - I Need Drugs (Psycho+Logical-Records) 2xLP 2000
Money Boss Players - Bronx Niggas / Mind, Body & Soul (Qwest Records) 12", Maxi, Promo 1998
People Without Shoes - Green Shoe Laces / Evil For Eternity (Rage Records (2)) 12" 1994
Raidermen - Top Dollar / Strategy (Raidermen Entertainment) 12" 1997
Shamus - Big Willie Style / Try 2C Loot (Raw Track Records) 12" 1995
Shamus - Serving Life (Raw Track Records) 12", EP 1997
PMD - Bu$ine$$ I$ Bu$ine$$ (Relativity) LP, Album 1996
Da Great Deity Dah - To Take Hip-Hop Back (Royal Alchemist Productions) Vinyl, Maxi 1997
Reservoir Doggs* - The Difference / Back To Berth (Still Diggin' Music) 12", Promo 1996
Us Plus One - Murder Me (Swirl World Recordings) 12" 1996
A+ - The Latch-Key Child (Universal Records) LP 1996
Pos Neg - No Doubt (Vmax Records) 12" 1997

/Mange

2009-12-13 21:18
Vad jag värderar högst?.. Absent minded LPn kanske.. Antagligen den. Annars så kanske...vad som har sagts är det enda testpress exet av it's Promoe/off the record?.. Instrumentalversionen av Ken's första LP? Promoversionen av australiensiska killawattz platta?... Jag har aldrig hört talas om ett annat ex.. Det är iofs en CD. Annars är jag rätt kär i min oöppnade planet rock LP!...Och typ oöppnat ex av första run DMC LPn är kul med... Tyska alliance' LPn också.. Tysk 80tals electro med ett fett omslag av Jay, Skki & Amok.. Synd bara att det är pressen där en låt saknas. Son of beat street som inte är promon är schysst... Fett att jag hittade den för typ 2 spänn med.. Min felpressade black elvis och några andra plattor pga gamla minnen och så... Typ plattorna mitt ex har gjort och någon NWA 7a som tillhörde min bästa polare när vi var små och som mer eller mindre introducerade mej för NWA och en massa annan bra hip hop och nu är död osv.. Polares plattor.. Testpressar på deras grejjer.. Obskyra grejjer som folk har missat som man har grävt djupt för..

Mest eftertraktade? Ingen aning.. Länge var det nog australiensiska def wish cast's EP mad as a hatter.. Det vore fett med den första svenska DJ-tool'en som pressades i 4-9 ex (jag minns inte riktigt) inför DJ SM förut.. En platta som retar mej är norska B.O.L.T. warhead's white label 12a som ska finnas i få ex och ska vara deras enda grej på vinyl vad jag vet.. Den första dåliga pressen på brigade's första EP där dom flesta exen ska ha skickats tillbaka till fabriken.. Mest för att komplettera samlingen då. Jag fick höra igår av en polare att han har kommit över ett ex av geto boys 'we cant be stopped' som jag nog ska försöka få honom att släppa i någon sorts byte eller så.. Det måste vara en av mina mest eftertraktade med, det är väl ändå en av dom jag har lyssnat på mest.. En platta jag körde ständigt i freestyle'en när man var liten och kan varenda ord till liksom.. Och nu har jag bara ett repigt ex som knappt duger till scratchträning typ. Surt. Men jag har nog släppt det där rätt mycket med att hänga upp mej på en viss platta....det finns asmånga! Grejjer som jag har stött på men inte plockat upp retar mej massor! Jag tjurar fortfarande över grejjer jag inte tjackade när jag var liten!

...Och så grejjer som acetatet som var första hip hop plattan och guldskivan som nasa skickar upp med sina rymdfärjor, men det är väl inte så realistiskt...

Så... Det är ingen av er som har det jag saknar???

Tigern, vad är det för plattor som har pressats i 5-10 ex? Har du några kul britcore testpressar?

Big apple rappin' i Motala.. Rätt otippat... Jag köpte faktiskt den där Stezo 12an + LPn för en spänn var jag med! :D + K-solo 'fugitive' med plasten och klistermärket & 'me, myself & eye' mm samtidigt för en spänn var med.. Så trist att det stället har stängt nu, det var så fett!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-13 22:02
Jo, är det något jag vill ha så är det väl beat bop.. Ett av exen Ramm:ell:zee ska ha skrivit på.. Typ det recordmania hade för några år sedan.

På tal om Baquiat.. Undrar om den var äkta?..
Länk till http://www.popsike.com/MADONNA-Like-a-Virgin-ULTRARARE-ALTERNATE-COVER-MINT/280216388126.html

2009-12-13 22:38
Eller näe, det var ju inte 'to the max', utan 'freak the funk'....Inte alls lika kul alltså!...Snyggt med Spyder D 12an.. När jag var yngre så var nog 'smerphies dance' min mest eftertraktade en stund..

2009-12-14 16:43
om nån säljer gamla westcoast vinyler är jag sjukt intresserad, droppa ett pm om ni har några!

2009-12-14 17:44
Av några speciella eller bara random?

2009-12-14 19:19
orkar inte lista allt.. är så jävla mkt jag vill ha, det mesta är utgånget även.. men inget från death row är jag intresserad av.

2009-12-15 09:16
POSTAL

Har bl a testpressar på alla Mics Of Fury plattor,Rusty James / Aegiz, PS aka Marginal Error, felpress på MOF Blend som finns i 2 ex .Sen har jag instr till Street Level LP som finns bara i 5 ex (bara 1 ex va till salu, de 4 andra har fortf ägaren av skivbolaget), sen Lifestress testpress/promo (den finns i flera ex dock typ 30-50), Blues, Swingfly, 3 Pieces of a Puzzle ,Chords, Timebomb, ADL, Sond of Soul (hehe), grand master funk, timbuk testpressar osv. Har den där Rene Hulgren? s-sidade 12an som såldes en gång på tradera som ´sveriges första hiphoplåt´ + massa annat bull

Vet inte om kan kalla de brittcore grejjerna kul.Det är oftas vanliga whitelabels utan sticker handskriven text .Har typ ganska många från Kold Sweat och 691 influencial+ en del jag inte ens känner till.

Brigade promon har jag precis sålt på discogs.Har haft den 3 ggr på en ganska kort tid.

vad som har sagts är det enda testpress exet av it's Promoe/off the record?.

Säg whut? Har sett den till salu många ggr, både den med creative på b-sidan samt den vanliga.
WWW.COULISSE.SE

2009-12-15 14:05
Säg whut? Har sett den till salu många ggr, både den med creative på b-sidan samt den vanliga.

OK, det ska ena av street level grabbarna ha sagt till en bra vän till mej i alla fall.. Vem av dom är det som har dom andra 4 exen av instrumentalerna du nämnde förresten? Låter fett.. Vad gav du för den?

Du.. Kan man verkligen räkna en platta som att ha pressats i fem ex för att testpressarna är så många när den gjordes i vanliga ex med?.. Det låter lite konstigt faktiskt.

Brigade promon har jag med, men inte den första trasiga versionen av plattan som jag hörde något snack om... En platta som alltså ska ha skickats tillbaka till fabriken förutom några ex som gavs ut till polare och så..

Schysst med britcoregrejjerna.. Du är inte sugen på att släppa några? Tidiga 691 influential & dom övriga kan nog vara kul för mej i alla fall.. Har du tjackat dom av någon göteborgare?

2009-12-15 14:46
Jo, 'off the record' har alltså en helt vit etikett utan någon tyckt text på alls.. Är det samma grej som du brukar se?

2009-12-15 18:00
OK, det ska ena av street level grabbarna ha sagt till en bra vän till mej i alla fall.. Vem av dom är det som har dom andra 4 exen av instrumentalerna du nämnde förresten? Låter fett.. Vad gav du för den?

Han som äger/ägde Street Level. Jag vet inte vad han heter. Plattan blev pressad inför en liten turne som de gjorde. Det är en LP med 6 instrumentaler.Han lämnade en till försäljning och sparade de 4 andra till sig sj. Jag gav inte mkt för denna (=

Du.. Kan man verkligen räkna en platta som att ha pressats i fem ex för att testpressarna är så många när den gjordes i vanliga ex med?

Jag förstår inte frågan. Menar du att om det finns 30 testpressar av en 12a som släpptes sen officiellt i 5 ex så kan man inte säga att 12an släpptes i 5 ex? Vilken platta pratar vi om?

Brigade promon har jag med, men inte den första trasiga versionen av plattan som jag hörde något snack om... En platta som alltså ska ha skickats tillbaka till fabriken förutom några ex som gavs ut till polare och så..

Så det finns 3 pressar av den? Intressant

Schysst med britcoregrejjerna.. Du är inte sugen på att släppa några? Tidiga 691 influential & dom övriga kan nog vara kul för mej i alla fall.. Har du tjackat dom av någon göteborgare?

Nej, jag ska behålla de jag har kvar, har sålt nu dubletter. Har varit ganska bra på att bli av med bra grejjerna till löjligt låga priser pga det är väldigt begränsad marknad när det gäller sådana skivor. Ant folk vill inte peja ett skit för de eller så nappar en samlare som är redo att slänga flera tusen *överdrift*.
De tjackade jag i sthlm för verkligen löjligt pris av en snubbe som inte bor i Sverige längre.Det va bl a en back med bara us bootlegs ,skum skit och just de där testpressar. Köpte dock en del brittcore (vanliga pressar) för ett par månader sen av en gbgare, ja +de där mof grejjerna.

Jo, 'off the record' har alltså en helt vit etikett utan någon tyckt text på alls.. Är det samma grej som du brukar se?

Det är whitelbl jag menade, har sett den på discogs till salu bl a för typ 8 euro.
WWW.COULISSE.SE

2009-12-15 22:47
OK, dom är två grabbar som har street level..

Nä alltså, är det en testpress som finns i 5 ex så måste man ju ändå räkna hela upplagan som gjorts av dom tryckplåtarna.. Eller missförstod jag dej nu?

Vad gäller brigade EPn så är det i alla fall något jag har hört, men inget jag är 100% på.. Det är ändå bara något jag har hört av en enda person.. Som ska ha hängt med brigade...

Trist att du inte vill släppa på britciregrejjerna.. Man är ju svältfödd på det där här i stan.. Så tråkigt.. Bara en massa gang starr och native tongues, TRÅK!.. Jaja, vill du kränga eller kanske byta bort har du ju någon som är intresserad nu i alla fall...

Vad gäller 'off the record' så.... Kanske det gjordes testpressar på dom olika utgåvorna då? Nä, jag vet inte.. Man borde kanske fråga någon som hade med plattan att göra... Jag fick nyss tipset att ena street level grabbarna är ute efter en platta jag funderar på att kränga och höra mej till honom typ.. Så då skulle man ju kunna fråga det och.....Kanske få byta till sej en av dom där instrumentalerna hahaha.... Om dom ändå inte värderar dom sådär snorhögt så... Den plattan är ju faktiskt rätt schysst..... Få kolla in discogs sale'sen på Promoegrejjen till att börja med...

2009-12-16 00:01
Nä alltså, är det en testpress som finns i 5 ex så måste man ju ändå räkna hela upplagan som gjorts av dom tryckplåtarna.. Eller missförstod jag dej nu?

Ok.

Trist att du inte vill släppa på britciregrejjerna.. Man är ju svältfödd på det där här i stan.. Så tråkigt.. Bara en massa gang starr och native tongues, TRÅK!.. Jaja, vill du kränga eller kanske byta bort har du ju någon som är intresserad nu i alla fall...

Varför måste du ha just de felpressarna? De flesta är ospelade så du kommer stoppa de i backarna och aldrig ta ut.Då är det bättre att de stannar här.Jag säljer annars mkt ´vanlig´ brittcore till helt ok priser om du nu är så hungrig(finns faktiskt en testpress till salu där med).
WWW.COULISSE.SE

2009-12-16 00:02
testpressarna inte felpressarna
WWW.COULISSE.SE

2009-12-16 01:50
Jag går igång på britcore överhuvudtaget, det är nog det jag gillar mest nu, och dom plattorna brukar ju bara inte dyka upp här överhuvudtaget i stan.. Bara samma gamla plattor hela tiden.. Om inte någon GBGare säljer av lite grejjer.. Sedan är det väl kul med udda plattor, testpressar och så.. Jag gillar sånt.. Och blir nyfiken när du inte säger eller ens vet vad det är för plattor med.. Haha teaser ;) Förresten, en hel del av dom där gamla UK grejjerna finns bara med blank vit etikett, det vet du va? Och jo, jag skulle spela dom.. Jag är inte riktigt en sådan samlare.. Tänker du på planet rock så är det just för att det är den plattan.. Run DMC grejjen har jag ett par dubletter till på..

Så du har en massa sånt på siten nu i alla fall? OK, kollar in det..

2009-12-16 18:52
OsvenskTiger: Om man hittar skivor i ett återvinningsrum är det väl bara att plocka på sig?

Min guldklimp i hiphopväg är väl Lootpack - Antidoteskivan signad av Madlib, Wildchild och DJ Romes.
http://www.myspace.com/maurus1 <--- Ett gäng beats, hata eller älska!

2009-12-26 21:10
Alltid soft att få en platta signerad.. Har bara en signerad, The Juggaknots - Re:release Clear Blue Skies 2LP, rätt sweet.

Ingen som fått nån skiva under granen i år då?!

2009-12-27 12:50
Tomten tyckte jag varit snäll iår så jag hittade både Skyzoos "The Salvation" och Spark 950 & Timbo Kings "Nuff Ruffness" under granen.
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-12-28 11:18
Trevligt. Fick inga skivor så ja köpte 2 i julklapp till mig själv. ;D

2009-12-29 19:56
Jag fick vax, men inge hiphôp.
Dock Beatlarnas Revolver på org press bl a..
Får man va litt nöjder mä.

2010-03-07 14:22
Nä, nu ska jag reda upp det med 'off the record' innan någon får för sej något... Enligt den enda av dom två som hade skivbolaget som plattan släpptes på.. Och enligt honom är det den enda test pressen skivbolaget hade, det kan möjligtvis ha funnits en till som Promoe själv tog, men det är den enda han minns att dom har haft i alla fall. Så.

Sedan gjorde väl kanske dom på fabriken ett ex själv att ha som referens ifall skivbolaget inte hade varit nöjd och velat ändra på något i ljudbilden, som man gör... Men så brukar man i staterna, vad jag har förstått, smälta ned sådant och återanvända till nya skivor för att hålla ned kostnader..

Jo, en grej jag har klurat på är; vart köper folk sina skivor?? Är det bara nätet som gäller? Ebay? För dom senaste åren brukar man ju inte se andra som kollar igenom hip hop backar när man är ute... Eller inte folk som ser ut som hip hopare ute på samplings/breakjakt heller... Och butikerna som inte har nätbutiker brukar ju ha i stort sett samma plattor som står kvar i flera månader....om inte år....faktiskt....

2010-03-07 15:27
Lootpack - Da Antidote 3xlp + 7'', krängde jag för motsvarande 70kr på en skivaffär i Amsterdam. Ska ju va värt runt 900kr nu.

Någon som förresten har MF Doom - Operation Doomsday i vinyl i hyfsat bra skick. Inte villig att betala 100 euro för den som de på HHV vill ha för den.
Producent

2010-03-07 16:35
da antidote plattan går för 100-250kr. doomsday kan du få för 300-600kr

2010-03-07 16:42
Inte villig att betala 100 euro för den som de på HHV vill ha för den.

Det står tillomed US Original på deras hemsida men båda två de säljer är 2a pressen
WWW.COULISSE.SE

2010-03-07 17:01
Rabalder: Nja, det är mer 2xlp och 3xlp som går för det priset. Den med 7'' har jag sett några gånger gå för helt sanslösa priser.

2010-03-07 17:16
Det står tillomed US Original på deras hemsida men båda två de säljer är 2a pressen

Lite som att dom vill ha 300€ för den här, som dom erkänner inte är den officiella 12an, men ändå inte säger vad det är för run out-groove ristningar på den... Det kan ju vara en sida av vilken sunkig bootleg med R&B på b-sidan som helst.... "be the one and only person in the world to own this unique piece of hip hop history!!" -GTFO.

2010-03-08 12:38
Hittade Heads or Tails samt ring snuten på en loppis för sammanlat 50 spänn...
Båda i helt ok skick.
Annars var ju "the shock value" högre när jag hittade DJ Quiks way 2 fonky på någon mack mellan GBG-STHLM. Dock på cd.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2010-03-08 15:10
Jag har hört talas om att man kan hitta sjuka CD skivor helbilligt på mackar ute i landet, det lät som om dom har köpt in skivor som blivit osålda i skivbutiker.. En del väldigt obskyra och udda grejjer..