rappare som typ aldrig verkar få slut på idéer??
sho ! fundera lite på vilka rappare som aldri verkar få nog och alltid har nya grejer & skriva om.. #1 på listan måste ju ändå va Ice-T?? han håller fortfarande på och gör det bra vid 50 års ålder. andra givna kandidater e rappare som canibus, kool g rap, eminem med mera.. vilka rappare tycker ni förtjänar top5 på listan? Peace
PEACE
kanye west och madlib verkar rätt idé rika tycker jag. båda ses väl ifs hellre som producenter än rappare.. men idé rika är dom dom!
"life's a garden, dig it."
Producent
2009-10-02 19:23
Timbuktu, Jay-Z och Nas.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jay-Z Nas Kanye West Eminem Akon
The only time you feel alive is when you're dead
Fast Eminem hade väl lite idébrist på Encore, jag menar. Big Weenie, Puke, My 1st Single, Ass like that osv. Sen har han gjort ett otal med låtar om sin morsa och Kim.
...och det är det som är så fint med whoa!
Jo, sant fan
The only time you feel alive is when you're dead
Ken för fan, alltid nya koncept, nya typer av beats....fett mångsidig
madlib e väl den mest syrade gubben i gänget, har man en kvartett där man utgör samtiliga deltagare, plus ett alter ego i form av quasimoto plus massa annat så måste man väl kallas idérik. sen snoop, jag menar låten sexual eruption säger allt.
Hov!
"Visst är det vackert.."
iderik från d6aa lär ju kunna så jävla mycket inom hiphop
njut
Han som gör det bäst är ice cube imo.
Vet inte med Doom, men han får då aldrig slut på skumma barnprogramssamplingar
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
Hangaround
2009-10-04 17:39
Del the funky homosapien ar min definition pa kreativitet.
Ken för fan, alltid nya koncept, nya typer av beats....fett mångsidig Tycker helt tvärtom alltså. "Nu måste vi dra" är ett undantag men annars är det väldigt mycket "negern ifrån västerort" bla snack..
OT; Eminem, Kanye, Jay-Z, Simon G från Las Palmas, Mos Def, Lupe Fiasco!
http://www.johnlemon.se - varje dag
DOOM, slut på diskutionen. Eller Slaughterhouse hehehehehehehe|hEhE| ;> (nej)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vet inte själv vem jag skulle kunna namedroppa just nu, men.... Hur kan alla tycka att Jay-Z är idérik ? No hate men jag tycker bara han har låtit bra tråkig ända sedan Kingdom Come.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Ken för fan, alltid nya koncept, nya typer av beats....fett mångsidig Haha ärligt talat vafan snackar du om. Han snackar om exakt samma skit idag som han gjorde när han började rappa för 10 år sen. Enda skillnaden är att han varvar weedet med ladd nu också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hehe grabbar IRONIN genomsyrade inte mitt inlägg...Ken är den mest monotona jäveln som finns. ALLTID samma sak...det enda som har ändrats är rösten o flowet
Håller med om att Ken under mycket av sitt material har kört samma tugg, men jämför ni hans platta för 10 år sen med hans senaste platta, eller fuck it, ni kan t.o.m. ta Äntligen Hemma-plattan, så märker man stora förändringar. Frågan är bara om vissa undviker att höra förändringarna med flit bara för att man är bestämt att hata på karln, man kan faktiskt börja undra ibland......
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Sen undrar jag bara varför folk drar upp Ken överhuvudtaget i en tråd som ligger i "Utländsk Hiphop" ? :S
Apathy.
illmaticly ill (www.tonkonst.net)
Tech N9ne? det måste jag fan hålla med om. I mina ögon slutar han aldrig att utvecklas. Tycker han bara blir bättre och bättre.
Producent
2009-10-12 14:43
Jay-z? kom igen, "bästa surfarn" kanske, säg vilken våg han inte ridigt på?
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950
E Four O
"Italian stallion" 10 years of Connection!
Jag tänker på Grand Puba som nyligen släppte ett nytt album, blev faktiskt väldigt förvånad.
vi haffar småflickor med galnaste makmode, allting från stureplan till smutsiga crackhoes
Ghostface Killah, går alltid in helhjärtat i vad han än sysslar med.. allt från hederlig coke rap och streetlife som han flippar på en mängd olika sätt, kärlekshistorier, märkliga samarbeten med MF DOOM och den bästa jävla storytellern hip-hop har sett sedan Slick Rick.
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
MRsalesman, Då har du nog missat Organismen
Lyricist
2009-10-13 21:01
freeway kör på rätt kreativt jusst nu
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Mykcet jävlight dåliga förslag här :P KRS-One liksom? Hans största problem förutom att han är hjärnskadad är väl att han upprepar sig precis hela tiden. Och DOOMs senaste var ju ettr uppenbart bevis på att han pumpade ut allt han hade i sig idé-mässigt 03-05. Om man bara kollar på matrialet och inte på hur länge de hållt på så skulle jag säga Zion I, som låtit helt annorlunda på så gott som varje platta. Madlib brukar också hålla sin skit fräsh och innovativ.
Producent
2009-10-16 18:56
Joe Budden
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Kool Keith
Crime Pays, ask the Rothschilds!