Slaughterhouse - Slaughterhouse (Albumet har läckt)
01. Sound Off (Produced By STREETRUNNER) 02. Lyrical Murderers Ft. Kay Young (Produced By TheRealFocus) 03. Microphone (Produced By The Alchemist) 04. Not Tonight (Produced By STREETRUNNER) 05. The One Ft. The New Royales (Produced By DJ Khalil) 06. In The Mind Of Madness (Skit) 07. Cuckoo (Produced By DJ Khalil) 08. The Phone Call (Skit) 09. Onslaught 2 Ft. Fatman Scoop (Produced By Emile) 10. The Phone Call 2 (Skit) 11. Salute Ft. Pharoahe Monch (Produced By STREETRUNNER) 12. Pray (It's A Shame) (Produced By RealSon) 13. Cut You Loose (Produced By Mr. Porter) 14. Rain Drops Ft. Novel (Produced By Filthy Rockwell) 15. Killaz Ft. Melanie Rutherford (Produced By Emile) Albumet släpps officielt den 11:e augusti, men har nyligen läckt.
PRAY!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ska bli intressant att höra hur detta låter.
Ska nog bli fett, fetare rappare än Crooked I får man leta efter, och då har jag bara hört ett par stycken låtar.
Blunted in stockholm
11. Salute med Pharoahe Monch ere Streetrunner som proddat? Mr Porter sägs det i början.
Börjat lyssna nu lite på skivan. Någon som tycker det låter lite mer som ett mixtape än ett album? Samma typ av beats hittils. Hoppas de blir bättre har ett par låtar kvar.
Andra halvan av albumet är mycket bättre än första delen. "Salute", "Pray" och "Rain Drops" är de fetaste låtarna imo. Crookeds vers på "Rain Drops" är nog den fetaste på hela albumet.
Är jag ensam om att tycka om "sound off" alla är ju galna, fan t o m budden
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Lion-O Håller med. Tycker personligen att joell skiner lite extra i den låten :)
Sound off är astung, Royce och Joell slaktar den låten.
Har precis lyssnat genom alla låtarna, my god är allt som finns o säga.. finns ingen låt jag tycker är dålig, dock finns det några jag tycker mindre om .. men not tonight, pray, rain drops, cut you loose är skit feta! sinnes! lyrical murderers beatet är riktigt tungt! bye haters!
you wish you was me but woke up n' you was you again
Sound Off, Not Tonight, Cuckoo, Raindrops och Salute var de fetaste. Joell skiner mycket på skivan, det brukar alltid vara Crooked eller Royce som lägger det fetast på låtarna, men nu har Joell klivit fram lite! Och Budden är under de andra nivå totalt...
Sound Off 4/5 Lyrical Murderers (ft. Kay Young) 3/5 Microphone 3.5/5 Not Tonight 4/5 The One (ft. The New Royales) 4/5 Cuckoo 2.5/5 Onslaught 2 (ft. Fatman Scoop) 3.5/5 Salute (ft. Pharoahe Monch) 4.5/5 Pray (It's A Shame) 4/5 Cut You Loose 5/5 Rain Drops (ft. Novel) 3.5/5 Killaz (ft. Melanie Rutherford) 4/5 Hehe, något sådant tror jag.
PS. Your cunt is in the sink
Tycker det var en fett skiva. Crooked I och Joell Ortiz står definitivt ut mer än vad Buddens och Royce gör.
solid skiva rakt igenom, med viss förkärlek till onslaught 2 och not tonight
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..
Fan vad "Cut You Loose" är äkta.. Joells vers är FEEEEET.
Precis tankat hem, tänker nog köpa skivan oxå, någon som vet var man kan förbeställa? Tycker Michrophone va ganska fet, första låten jag lyssnade på, dock var eminems snäppet bättre, han verkligen slaktade det beatet. Nu blir det att avnjuta hela albumet, från början till slut!
Levde upp till förväntningarna... Joell sken mer än vad jag hade vågats hoppats på, på flera spår.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Efter en lysning har jag inte blivit direkt överväldigad. Men bättre beats än jag hade hoppats på. Krävs nog flera lysningar (för mig iallafall) för att kunna lyssna ordentligt på alla texterna. "Cut You Loose" fick mig dock att gå i taket så jävla fet den var! Förutom Joe Buddens lama inledning på sin vers.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Lite besviken pa Royce faktiskt. Trodde han skulle steal all the spotlight, men a andra sidan sa ar ju knappast Ortiz och Crooked nagra Whoa rappare precis. Riktigt imponerad av dem tva. Budden var lite som vantat, men imponerade hart i "Sound Off".
At the gates of Eternity...
Damn, jag måste fixa min data...
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Precis tankat hem, tänker nog köpa skivan oxå, någon som vet var man kan förbeställa? Jag förbeställde på
http://www.megastore.se !
Mitt enda problem med skivan är att de gav bort de bästa låtarna innan albumet släpptes. Onslaught, Move On, Flight Club, Woodstock etc är bättre än nästan allt allt på skivan.
PS. Your cunt is in the sink
Årets skiva. Ortiz och Crooked I utmärkte sig mest.
Min misstanke är att om jag laddar ner den här så kommer jag lyssna på den ett par tre gånger, sedan upptäcka att jag inte ens kommer ihåg någon låt och kasta den. På samma sätt som jag gör med 90% av alla nya hiphopskivor nuförtiden. Så är den värd det? Tror någon att jag har fel så ska jag ge den en chans. (Och såklart köpa om jag gillar)
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Min misstanke är att om jag laddar ner den här så kommer jag lyssna på den ett par tre gånger, sedan upptäcka att jag inte ens kommer ihåg någon låt och kasta den. På samma sätt som jag gör med 90% av alla nya hiphopskivor nuförtiden. Så är den värd det? Tror någon att jag har fel så ska jag ge den en chans. (Och såklart köpa om jag gillar) Du kommer ladda ned den för att sedan kasta den i papperskorgen.
håller med nazeem. Är du smart så köper du istället "sound off" i itunes. Vilken låt!
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Bästa på länge
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Min misstanke är att om jag laddar ner den här så kommer jag lyssna på den ett par tre gånger, sedan upptäcka att jag inte ens kommer ihåg någon låt och kasta den. På samma sätt som jag gör med 90% av alla nya hiphopskivor nuförtiden. Så är den värd det? Tror någon att jag har fel så ska jag ge den en chans. (Och såklart köpa om jag gillar) wöööörd upp
Ingen Woodstock? Ingen Move On? Jag är besviken
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
Helhetsmässigt vetefan alltså, det är ju exakt samma malande rap och samma texter och samma beats hela skivan igenom, blev jobbigt att lyssna på efter typ tre spår. Låt för låt är det ju säkert fett, alltid bra verser etc, men inte ett enda spår som är särskilt minnesvärt. Inget riktigt bra beat, ingen riktigt bra refräng, ingen instant classic-vers (även om varenda vers är tight!).. Jag lyssnade igenom en gång, trots att jag blev less efter en kvart, och har inte varit sugen att höra skivan sen dess.. Minns heller egentligen ingenting anmärkningsvärt från skivan, förutom att Royce hade en bra vers på "pray".. Man kan inte göra ett grymt album baserat på enbart tekniskt tighta verser, detta är bara ännu ett bevis på det. tyvärr! trots att det är några av dagens grymmaste MCs så tycker jag att slaughterhouse är en mixtape-grupp
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
SOUND OFF! Det är fan bomben
Med tanke på internetkrigarnas ständiga hypande av denna grupp och detta kommande album, så är den något av en besvikelse för alla som inte är upplysta eller övertygande om varför denna grupp skulle mörda, slakta och skita på allt annat just nu. Instämmer mycket med det DrKista skrev. Många av beatsen är rent av kassa, men samtidigt är texterna tighta. Men ja, man pallar inte lyssna mer än en gång. 3 bulla skits också. Men det fanns några godbitar på albumet som alla var värdiga hypen kring gruppen. Sound Off Not Tonight Onslaught 2 Salute Cut You Loose Dem andra låtarna kommer jag inte lyssna på igen. Istället bränner jag ut dem ovantstående låtarna tillsammans med. Wack MC´s Move On Onslaught Slaughterhouse Warriors Fight Club Det hade varit en jävligt stark skiva. Men ja folk hade ju hört dem för längesen. Synd bara att de som kom på albumet inte kunde matcha de tidigare släppta materialet. Hoppas detta albumet säljer iallafall 100 000 första veckan(fett önsketänkande, lär ligga på 15-20 000). Man kan ju nästan tro på såna siffror när man läser kommentarer om gruppen på internet av alla som ska köpa 2 eller t.o.m. 3 kopior för att visa stöd. Om dem säljer bra kanske dem får göra en skiva till. Och då kan de använda sig av lite bättre producers. Eller bara välja bättre beats. Fan vilken hatare jag är nu. Jag har varit förväntansfull inför detta albumet, men inte klarat av alla stans, så när albumet var en besvikelse är ditt svårt att dölja sin besvikelse.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Roethlisberger : Du ar ingen hatare, det ar ju inget annat realistiskt det du sager. SH ar ju grymma, inget snack om saken. Bara att musiken dem gor ar inte riktigt det som saljer just nu. Hade det varit 10 ar sen, sa hade dem formodligen hamnat i samma liga som MOP, Onyx, Lost Boyz mm. Men aven om det hade varit for 10 ar sen, sa haller inte skivan fullt ut. Men det ar vad det ar. Sen tror jag inte riktigt det handlar om att dem haft med daliga producenter att gora, snarare att de sjalva valt lite kassa beats. Jag menar The Alchemist, StreetRunner och DJ Khalil ar langt ifran nagra blabarsproducenter. Hela skivan ar ju lite av ett langfinger till industrin, med tanke pa vad dem har killarna varit med om sen innan. Time well tell...
At the gates of Eternity...
Jag tycker att skivan är riktigt riktigt jävla bra. Enda låten jag skippar är Cucko, beatet är värdelöst.
Att man inte gillar överfeta låtar som Lyrical Murderers, Pray, Rain Drops och Killaz känns för mig som att säkert tecken på att man inte har så bra uppfattning om vad bra musik är. Allt handlar ju givetvis om ens personliga smak, men i mina ögon är det ändå väldigt skrattretande. Beatsen är ju råtunga förövrigt, den som säger något annat får kanske sluta lyssna på musik genom 99-kronors-hörlurar utan bas.. Seriöst.
har förbeställt. Alla som tankar gratis är våldtäktsmän
Blunted in stockholm
överfeta låtar som Lyrical Murderers, Pray, Rain Drops och Killaz Tycker de låtarna du nämnde är galet bra, dem är ständigt på repeat. Icke att förglömma, microphone, den är ju svinbra.
Icke att förglömma, microphone, den är ju svinbra. Word, tycker förövrigt faktiskt att Budden tar hem den låten. Hans delivery och text är feeeet som fan.
Jag tycker att skivan är riktigt riktigt jävla bra. Enda låten jag skippar är Cucko, beatet är värdelöst. Tycker de låtarna du nämnde är galet bra, dem är ständigt på repeat. Icke att förglömma, microphone, den är ju svianbr. megaword
damn, fet skit. lyssnat igenom skivan typ 5 ggr nu och den blir bara bättre och bättre..
Efter ett antal lyssningar, cirka 10 st, så måste jag säga att skivan är otroligt bra, tycker inte någon låt är särskilt dålig, inte ens Cucko, tycker den faktiskt är fet som fan. Det jag tror fattas på skivan är lite mer slagkraftiga refränger och några fler låtar med annat koncept/tema än vanlig battlerap, t.ex. Pray och Rain drops som står ut lite är perfekta exempel på att SH kan göra annat än rena battlelåtar, icke att glömma Move On som är helt underbar.
Ringström, word. Och håller med om att Cuckoo är dundertung, fattar inte varför folk hatar på den. "I'm weird I'm in a voodoo, you know how dude do towel on the bed, fuck while she bloody and call it Soo Woo"
Jeppehehe, nä alltså, textmässigt är Cucko galen. Men beatet, nä, den faller inte mig i smaken. Låter inte alls bra i mina öron.
Köp skivan alltså! Sjukt värt det... bra grejer!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Precis beställt albumet. :) Hoppas folk stöder äkta hiphop och gör likadant. De som inte ens köper detta har fan ingen som helst rätt att klaga på att hiphopen är död och grina om autotune, Lil Wayne, mainstream etc..
Steve Rifkind must of been sniffing!
Den låten är tyvärr inte med på albumet. :) Med andra ord är du ute och cyklar som vanligt. Förövrigt så dog väl användandet av uttryck som "moget" ut för ett par år sedan?
Personligen tycker jag att cuckoo-beatet är ett av dom tyngsta på hela skivan, men each to his own antar jag.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
jag ska tanka, sen ska jag lyssna. fan vad jag ska lyssna.