I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

J-Dilla - Jay Stay Paid

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2009-06-02 15:19

J-Dilla - Jay Stay Paid

har lyssnat på snippets på ughh.com sen i torsdags o shit vilken fet skiva av det jag hört. allt är inte i min smak fullt ut men det finns några riktigt feta spår på plattan:

7. Blood Sport feat. Lil Fame of M.O.P.
16. On Stilts
18. Glamour Sho75 (09)
20. 9th Caller
28. KJay and We Out


dessa har blivit faoriterna än så länge men det finns fler som är riktigt riktigt bra också. gillar upplägget med Pete Rock som radio host på plattan och bara vetskapen om att han varit med lagt finishen gör det bara ännu bättre. detta är en värdig platta som gjorts med omsorg. dilla har producerat mkt skit som släppts på inofficiella samlingsplattor och jag vill inte framstå som ngn dickrider men detta är det bästa jag hört på mkt länge. väntar på vinylen o cd:n innan jag kan uttala mig fullt ut om plattan då jag bar hört 1min från varje spår. men checka in snippets här:

Länk till http://www.undergroundhiphop.com/store/detail.asp?=Jay-Dee-aka-J.-Dilla-Mixed-By:-Pete-Rock-Black-Thought-Blu-DOOM-Havoc-M.O.P.-Raekwon-Jay-Stay-Paid-Nature-Sounds&UPC=NSD141LP