I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Album som ännu inte fått men kommer få en klassikerstämpel

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2009-05-25 15:47

Album som ännu inte fått men kommer få en klassikerstämpel

Jag undrar alltså vilka album ni tycker ännu inte fått en klassikerstämpel, men som ni tror kommer eller borde få de. Jag syftar mest på nyare skivor som behöver tid på för att bli klassiker. Men det kan även va skivor som har blivit rejält förbisedda eftersom dem släppts samtidigt då andra klassiska album släppts.

Min åsikt.

Q-Tip - The Renaissance
Den skivan blev med all rätt direkt mottagen mycket väl av kritiker. Men jag hör aldrig några fans snacka om den. Den är värd flera lyssningar och innehåller de som så många tycker saknas i dagens hiphop. Bra texter med produktioner som flörtar med de gamla utan att låta gammalt.

Lupe Fiasco - The Cool
Överproducerat? Nej bara modigt och långt före sin tid. Kanske inte lika bra som Food & Liquor, men den kommer bli mer uppskattad.

OutKast - Speakerboxxx/The Love Below
Så jävla kreativt och jag kan inte komma på nåt album som är de minsta likt detta.

Kanye West - Graduation
Kanske inte lika bra som dem två första albumen och enligt KRS inte hiphop. Men ännu något som vågar låta annorlunda och briljant samtidigt.

Lil Wayne - Tha Carter III
Inga kommentarer.

Jag vet att dessa skivor blev väl mottagna bland kritiker och i viss mån av hiphopfans. Men jag tror inte att alla riktiga "hiphop heads" håller med. Fast jag kanske har fel.

Vilka album tycker ni borde eller kommer få den klassiska stämpeln dem förtjänar?

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe