I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Meth vs. (idioten) Joe Budden

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-02-09 23:56
Jeppehehe, vet inte om du har lyssnat på Cuban Linx 2. Men om du inte gjort det så har du nog missat Meth på dessa låtar.

Fan vad jag älskar Wu-Tang (no homo)

:)

2010-02-10 00:05
Ja, Meths vers på "House of Flying Daggers" gillar jag starkt faktiskt.. Sjukt jävla fett. Hade dock inte satt den på en topp 20 över förra året.

2010-02-10 01:13
Tror det för många här handlar om status, inte själva rappskillsen i sig. Vilket är jävligt synd.
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection

2010-02-10 01:38
jeppehehe
De senaste låtarna Budden släppt med J. Cardim är mycket bättre än allting som släppts från Wu senaste åren..

Förstår inte denna oförtjänta hype. Hört samtliga via 2dopeboyz och det är verkligen inga bangers. Inte dåliga eller så men inget som kommer kommas ihåg. Så att det skulle vara bättre än något på OB4CL2 förstår jag verkligen inte. Sen har GFK mycket starkare spår på sin senaste. Blackout 2 tyckte jag var rätt kass, men Ayo slår ändå dem J.Cardim låtarna pga replay value i min mening även om verserna är sämre.

Buddens styrka ligger i textskrivande, men att du påstår att dem låtarna skulle vara bättre än nyligen släppt Wu material är ju veerkligen att ta i. New Wu i ena handen VS something something i den andra. Tror inte riktigt någon kommer minnas dem låtarna och det finns en anledning.

Ja, Jay Elec är sjukt tung och han verkar ha koll på vad mer som är bra:

Ja han erkänner att han är bra. Tänker inte diskutera det för Budden är en bra rappare/MC. Men jag lovar att jag kommer byta namn här på whoa till Budden_Stan_II om Jay Elec skulle ha med Joe Budden på sitt kommande album. Eftersom det inte kommer hända då Budden värde aldrig har legat i att göra starka låtar. Det är inte direkt som att man förväntar sig något i klass med Exhibit C någonsin av honom.

Förövrigt kan jag inte förstå hur någon kan inbilla sig själv att SH är "bortglömda" när de ska vara med på Relapse 2, signa till ett major label

Källor på det? Inte för att det låter orimligt utan för jag är nyfiken på R2 och Shady Records grejen.

För argumentets skull vill jag också att du toppar låten nedanför med en låt Buddens någonsin gjort.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-02-10 02:02
Förstår inte denna oförtjänta hype. Hört samtliga via 2dopeboyz och det är verkligen inga bangers. Inte dåliga eller så men inget som kommer kommas ihåg. Så att det skulle vara bättre än något på OB4CL2 förstår jag verkligen inte. Sen har GFK mycket starkare spår på sin senaste. Blackout 2 tyckte jag var rätt kass, men Ayo slår ändå dem J.Cardim låtarna pga replay value i min mening även om verserna är sämre.

Nu kan ju jag knappast övertala dig om att du har fel eftersom det inte går att säga så men jag håller inte med dig alls. Har lyssnat på Money's On Me, Keep On och speciellt Downfall hur jävla mkt som helst.. Förstår inte hur någon kan påstå att dessa inte har replay value.

Buddens styrka ligger i textskrivande, men att du påstår att dem låtarna skulle vara bättre än nyligen släppt Wu material är ju veerkligen att ta i. New Wu i ena handen VS something something i den andra. Tror inte riktigt någon kommer minnas dem låtarna och det finns en anledning.

Downfall är den djupaste och bästa låten som släppts på väääldigt länge.. I en klass för sig imo.

Ja han erkänner att han är bra. Tänker inte diskutera det för Budden är en bra rappare/MC. Men jag lovar att jag kommer byta namn här på whoa till Budden_Stan_II om Jay Elec skulle ha med Joe Budden på sitt kommande album. Eftersom det inte kommer hända då Budden värde aldrig har legat i att göra starka låtar. Det är inte direkt som att man förväntar sig något i klass med Exhibit C någonsin av honom.

What? Du vet tyvärr inte vad du snackar om. Exhibit C är förövrigt galet fet, men Budden har ett antal bättre låtar.

Källor på det? Inte för att det låter orimligt utan för jag är nyfiken på R2 och Shady Records grejen.

Enligt Just Blaze (finns loggat på hans twitter) och uttalanden från SH själva har de redan gjort låtar tillsammans med Eminem och dessa ska vara med på Relapse 2 om allt går rätt till.. Anledningen till att de inte signat SH till Shady Records ännu är för att SH har en deal med Amalgam och att Em försöker gå independent med detta projekt och bort från Interscope.

För argumentets skull vill jag också att du toppar låten nedanför med en låt Buddens någonsin gjort.

Enkelt..

Om du syftar på storytelling:

2010-02-10 02:11

"Go to the store and get me a fuckin 40 before I smack the shit out you, word up, while you at it, go to the freezer and get a steak for your eye"

:D
Steve Rifkind must of been sniffing!

2010-02-10 21:49
Och vilka verser skulle det vara? Hahahaha..

New Wu, House Of Flying Daggers, Four Minutes To Lock Down

Bah, enkel match.. Budden vinner på KO.

Självklart känns de så för killen som håller Joe budden som top 3 rappare någonsin. Don't get me wrong, finns några Budden låtar jag tycker är feta men så otroligt begåvad som du vill få honom framstå att vara kan resten av världen komma överens om att han inte är.

2010-02-10 21:55
New Wu, House Of Flying Daggers, Four Minutes To Lock Down

Hört samliga verser flera gånger och hade förmodligen inte satt någon av dom i en topp 50 från förra året.

Självklart känns de så för killen som håller Joe budden som top 3 rappare någonsin. Don't get me wrong, finns några Budden låtar jag tycker är feta men så otroligt begåvad som du vill få honom framstå att vara kan resten av världen komma överens om att han inte är.

Självklart känns de så för killen som tror att Method hade 3 av årets bästa verser under 2009. Don't get me wrong, finns några Method-låtar jag tycker är feta men så otroligt begåvad som du vill få honom framstå att vara kan resten av världen komma överens om att han inte är.

2010-02-10 22:20
Hört samliga verser flera gånger och hade förmodligen inte satt någon av dom i en topp 50 från förra året.

Okej grattis då tycker vi olika.

Självklart känns de så för killen som tror att Method hade 3 av årets bästa verser under 2009. Don't get me wrong, finns några Method-låtar jag tycker är feta men så otroligt begåvad som du vill få honom framstå att vara kan resten av världen komma överens om att han inte är.

Ojoj vilken kontring känner mig mållös. Men till och med du kan väl hålla med om att det är mindre kontroveriellt att säga att Method Man hade några av de 30 bästa verserna 2009 än att säga att Joe budden är en av de 3 bästa rapaprna som någonsin gått i ett par skor?

2010-02-10 22:26
Fattar inte varför man ska disskutera hiphop/rappare med Jeppe. Det e helt tydligt att killen e rätt ny till det hela.

2010-02-10 22:46
Haha, exakt varför skulle det vara relevant huruvida något är "mindre kontroversiellt"? Folk i allmänhet är idioter (exempelvis Presidente) så det är inte intressant.

2010-02-10 23:47
Ja det är relevant för att meningen
men så otroligt begåvad som du vill få honom framstå att vara kan resten av världen komma överens om att han inte är.

syftar på att personen ifråga är relativt ensam om sin åsikt. Om du inte vet meningen bakom vad du själv skriver föreslår jag att du lägger ner det helt. Tack och adjö

2010-02-11 00:38
Samtidigt som jag blir lite rädd för hur Wu-Tang-folket argumenterar (fler klassiska skivor, varit med längre, "det går inte ens att diskutera för att Wu är överlägsna"-tänk) så håller jag med om grundtanken. Hellre Wu än Slaughterhouse, det är min personliga åsikt byggd på smak.

2010-02-11 00:47
Även om det handlar om smak, så e det svårt att förstå att nån tycker att bajs (läs SH) e gott.

2010-02-11 19:35
har inte så mkt koll på budden är det nånn som kan förklara varför nästan varenda jävla rappare har vatt på honom har bara hört ett par grejer av honom och det låter ändå ganska sjysst, men vad är et han har gjort?
Rappare

2010-02-11 22:47
Får väl ge mig in i det här som alla andra :)

Själv måste jag outa mig själv som ett stort Joe Budden-fan och är heller ingen stor fan av Wu-Tang även och jag uppskattar vissa låtar och respekter deras bidrag till kulturen. Känns som det är mycket en generationsgrej var man har sina sympatier.

Hela diskussionen om vem som är bäst ju subjektiv. Det är ju inget som kan avgöras som t.ex. en fotbollsmatch. Det hela handlar om vad man själv uppskattar och fastnar för hos en mc och dennes låtar. Man är heller inte tvungen att välja läger. Det går att gilla båda. Okej? :)

Men jag känner att Joey fått tagit mycket skit av människor som inte verkar ha någon speciell koll på hans musik. Här är några av mina favoriter. Kolla in dom, det kanske finns nåt du gillar till och med.

Downfall
Just To Be Different
Move On ft. Slaughterhouse
Pray For Me
Sidetracked
Who Killed It pt.1, 2 & 3
40 Licks
I Want You Back
Keep On
Three Sides To A Story
Better Me
Dear Diary
All Of Me
RIP
Whatever It Takes
Send Him Our Love
Long Way To Go
Money's On Me
World Keep Spinnin'
Still My Hood
State Of You
Good Enough
No Comment
Connect 4
Not Tonight ft. Slaughterhouse
Cut You Loose ft. Slaughterhouse
Onslaught ft. Slaughterhouse
Onslaught 2 ft. Slaughterhouse
Get The Picture
Check Me Out
Are You in That Mood Yet?
Anything Goes
The soul
Def Jam Diss
So-long, Good-bye
For A Reason
Walk With Me
Calm Down
4 Walls
Roll Call
If I Should Die Tomorrow
Pump It Up
No Competition
Pain In His Life
My Life
Star Inside Of Me
Stained

Bara för att nämna några... ;)

You don't think rational when you're lovesick
The heart convince the brain that the glove fit

2010-02-16 17:48
Jeppehehe
Big L var väldigt monoton och 90% av alla hans låtar är i princip likadana. De flesta beatsen har ett fattigt Fruity Loops-sound och han kör massor halvt meningslösa rim med några dugliga punches.

Intressesant att du skrev så i tråden om Big L när det liknar mina åsikter om Joe Budden. Bara det att jag tycker du har galet fel om beatsen Big L har rappat på. Några av dem beatsen på Lifestylez Ov.. och The Big Picture är fan klassiker och långt ifrån något Buddens någonsin rappat över. Var seriös nu, Beats från Lord Finesse, Premier, Pete Rock, Buckwild och Showbiz vs beats från The Klasix, Moss, Blastah Beatz och Dub B. Hmm svårt val?! Jag fattar verkligen inte hur dem beatsen skulle vara fattiga. Budden får dock dem luffigaste beatsen.

Över till Budden

Budden är en medelmåtta när det kommer till att skapa musik. Det går att konstatera att Budden inte tillräckligt bra för att bli erbjuden bra beats eftersom han inte får några. Sen kan han inte hålla sig inom visa konventioner vilket resulterar i att hälften av hans låtar är 7 minuter långa och han bara tuggar på om sina känslor och om hur han är missförstådd. Seriöst, kan han försöka lyckas göra en fet låt med 16 bars och vers-hook-vers-hook. Han är inkapabel till detta och gör därför tråkig och gäspframkallande musik där man måste lyssna på hans monotona rabblande. Lägg där till en intetsägande röst som antingen är sömnig eller låtsasaggressiv. Varenda låt är också fylld med skrik (ooh! Chea! etc) och ekande i bakgrunden så till och med hans album låter som mixtapes.

Nej fy fan alltså. Han kan skriva texter men att göra musik är inte hans starka sida. Och det är ingen generationsgrej att han får skit. Det görs musik idag som folk tycker om, men om man tycker om Budden så tycker man om textskrivande. Big L och Raekwon är både musik och text.

Man kommer aldrig få höra något i närheten av samma klass som det nedan ifrån Budden. Han fixar det inte.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-02-16 21:07
Budden är en medelmåtta när det kommer till att skapa musik. Det går att konstatera att Budden inte tillräckligt bra för att bli erbjuden bra beats eftersom han inte får några. Sen kan han inte hålla sig inom visa konventioner vilket resulterar i att hälften av hans låtar är 7 minuter långa och han bara tuggar på om sina känslor och om hur han är missförstådd. Seriöst, kan han försöka lyckas göra en fet låt med 16 bars och vers-hook-vers-hook. Han är inkapabel till detta och gör därför tråkig och gäspframkallande musik där man måste lyssna på hans monotona rabblande. Lägg där till en intetsägande röst som antingen är sömnig eller låtsasaggressiv. Varenda låt är också fylld med skrik (ooh! Chea! etc) och ekande i bakgrunden så till och med hans album låter som mixtapes.

Nej fy fan alltså. Han kan skriva texter men att göra musik är inte hans starka sida. Och det är ingen generationsgrej att han får skit. Det görs musik idag som folk tycker om, men om man tycker om Budden så tycker man om textskrivande. Big L och Raekwon är både musik och text.

Man kommer aldrig få höra något i närheten av samma klass som det nedan ifrån Budden. Han fixar det inte.

Kunde inte sagt det bättre.

2010-02-22 01:05

If you see Joe Budden in the streets just slap him in the back of the neck. He is so full of it. When somebody punches you in your eye, and put you on film and make you apologize. Quit!

What has Joe done to be regulated anywhere? You aint nobody! Relax bro.

2010-02-22 15:03

Kan hålla med om att Budden blir långtråkig, men att påstå att Budden enbart är lyrics är ju idiotiskt. Tycker beatsen passar honom perfekt och jag har inget emot sorgsna/neråt låtar med djup lyrik och kryddar man detta med ett felfritt flow så hamnar han faktiskt rätt bra till bland nutida rappare.
Vidare är det ännu mer idiotiskt att dra slutsatsen att Budden helt enkelt måste vara kass rappare för att han inte fått/får "bra" beats enligt ditt tycke.

2010-02-23 11:41
amereon
Vidare är det ännu mer idiotiskt att dra slutsatsen att Budden helt enkelt måste vara kass rappare för att han inte fått/får "bra" beats enligt ditt tycke.

Jag har faktiskt skrivit att han är en bra rappare. Men han är en dålig musiker, han kan inte göra musik. Det är de jag har skrivit. Hans musik är kass för han har inget annat val än att jobba med sunkiga producers. Han kanske får det se ut som att det är en medveten grej för att "beatsen passar honom perfekt", men sanningen är snarare att ingen annan vill jobba med honom. Han är ingen att slösa beats på.

2010-02-23 17:16
Jag har faktiskt skrivit att han är en bra rappare. Men han är en dålig musiker, han kan inte göra musik. Det är de jag har skrivit. Hans musik är kass för han har inget annat val än att jobba med sunkiga producers. Han kanske får det se ut som att det är en medveten grej för att "beatsen passar honom perfekt", men sanningen är snarare att ingen annan vill jobba med honom. Han är ingen att slösa beats på.

J.U.S.T.I.C.E. League, 9th Wonder, StreetRunner, Just Blaze, Sean C & LV, J. Cardim, DJ Khalil, Pete Rock.. Dåliga producers?

Gå och häng dig snälla.

2010-02-23 17:19
Så jävla roligt att Roeth verkligen spammar sönder tråden med hatinlägg.. Stackare, torka tårarna till denna:

2010-02-23 17:29

Såhär gör man musik.. Lär av den bästa.

2010-02-23 20:26
jeppe

Ta bort Dilla från din pres bild, det e fan blasfemi med tanke på din "musik" smak.

2010-02-23 20:40
"If you real"
Vad heter 50 Cent låten Joe har stulit flowet ifrån?
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2010-02-24 13:08
jeppsson
J.U.S.T.I.C.E. League, 9th Wonder, StreetRunner, Just Blaze, Sean C & LV, J. Cardim, DJ Khalil, Pete Rock.. Dåliga producers?

Streetrunner - Är ok. Ingen tungviktare direkt.

J.Cardim - Sådär.

DJ Khalil - är bra men beatet till Hate Me är skräp/leftover, säg inget annat. Jämför med låtar som Kinda Like A Big Deal och Fear.

9th Wonder - Den låten (Tito Santana) tillhör Wale. Men visst han fick vara med. Och den är bra. Så det ska låta.

Just Blaze - Fire och Pump It Up är väl bangers. Men Budden vill ju inte bli associerad med dem låtarna längre.

Pete Rock , J.U.S.T.I.C.E. League, Sean C & L.V. - Han har aldrig gjort något med någon av dem. Men på wikipedia står det att dem ska vara med på hans kommande album. Det hade varit fett, men producentlistan på wiki brukar aldrig vara densamma när skivan väl är ute. Men jag hoppas den stämmer.

Måste iallafall säga att "If You Real" var fet.

2010-02-24 13:22
Han hade föresten gjort en låt med J.U.S.T.I.C.E. League. Den var inte så bra.

2010-02-24 15:26
Streetrunner - Är ok. Ingen tungviktare direkt.

Haha.. Skämtar du?

(Usel kvalitet pga youtube tyvärr)

J.Cardim - Sådär.

Har du hört Term - That's Life, Sha Stimuli - Good Day och Saigon- Breathe Through the Years? Om inte så får du tyvärr inte uttala dig.

DJ Khalil - är bra men beatet till Hate Me är skräp/leftover, säg inget annat. Jämför med låtar som Kinda Like A Big Deal och Fear.

Beatet va långt ifrån hans höga standard ja.. Men det var inte poängen.

9th Wonder - Den låten (Tito Santana) tillhör Wale. Men visst han fick vara med. Och den är bra. Så det ska låta.

Eftersom att låten var med på Buddens album Escape Route tillhör den honom minst lika mycket. :)

Just Blaze - Fire och Pump It Up är väl bangers. Men Budden vill ju inte bli associerad med dem låtarna längre.

Sant, men ska man gå efter vad Blaze själv sagt har han och Budden nyligen jobbat tillsammans.

Pete Rock , J.U.S.T.I.C.E. League, Sean C & L.V. - Han har aldrig gjort något med någon av dem. Men på wikipedia står det att dem ska vara med på hans kommande album. Det hade varit fett, men producentlistan på wiki brukar aldrig vara densamma när skivan väl är ute. Men jag hoppas den stämmer.

Jag går inte efter Wikipedias tracklist dock. Han har spelat in ett antal låtar producerade av Sean C & LV ämnade för Great Escape, har själv hört många utav dom. Ena låten med Justice finns ute men han har även fler beats/låtar tillsammans med dom, som förmodligen även är med på albumet. Angående Pete Rock kan du läsa själv här http://twitter.com/mousebudden/status/2859215321.. Men du kanske menar att Budden bara ljuger om detta för sina 65.000 followers på twitter.. Hehehehe.

Måste iallafall säga att "If You Real" var fet.

Sjukt tung ja.

Han hade föresten gjort en låt med J.U.S.T.I.C.E. League. Den var inte så bra.

Nae, blev besviken på den.. Rätt chill men Justice brukar droppa mkt bättre grejer och Budden ansträngde sig inte direkt. Men eftersom jag hört det andra beatet han fått av dem så är jag jävligt taggad på hur bra det kommer bli.

2010-02-24 15:38
http://www.xclusiveszone.net/2009/03/vid-sean-c-lv-play-beats-for-joe-budden.html

Detta är dock inte något utav beatsen som kommer vara med på albumet.. Men du kan ju försöka ljuga bort detta. :DDD

2010-02-24 15:53
Så jävla roligt att Roeth verkligen spammar sönder tråden med hatinlägg.. Stackare, torka tårarna till denna:

du spammar ju ännu mer med dina k*ksugar inlägg!, du måste verkligen försvara ALLT sopan gör?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-24 15:59
Nej, det måste jag verkligen inte. Men det är alltid lika underhållande att köra över mindre begåvade dock. Varför vågar du inte skriva "kuk"? Hoppa bort från mina nötter och diskutera något du har kompetens i.. Typ hur livet som efterbliven fungerar.

2010-02-24 16:03
jeppehehe P20 Så dom som inte delar din åsikt om budden är mindre begåvade?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-24 16:22
Givetvis inte. Jag syftade enbart på tillvägagångssättet för hur personen i fråga lägger fram sin "fakta", argumenterar för sin sak och resonerar i allmänhet. Sedan påverkar det en del när någon har otroligt dålig musiksmak eller bara är oinsatt.
Producent

2010-02-24 17:20
ett gäng vuxna människor svär så mycket dom kan i en tråd om en beef, vad häftiga ni måste känna er :>

2010-02-24 19:21
Bara jag som har svårt att se Joe budden som annat än en sucker efter vad han gick igenom 2009

2010-02-24 20:59
Rolig tråd, förstår inte varför folk ska bli så arga på varandra över en så liten grej.. sen tycker jag personligen inte Joe Budden har något alls att säga till om när det kommer till Mr Meth.

2010-06-28 17:43
btfw FUCK SLAUGHTERHOUSE aka Slaughter whatever whatever , holla at me när de har släppt en skiva som enter the 36 chambers eller wu-tang forever....

Amen...

2011-05-19 08:33
btfw FUCK SLAUGHTERHOUSE aka Slaughter whatever whatever , holla at me när de har släppt en skiva som enter the 36 chambers eller wu-tang forever....

Enligt mig håller rappen högre kvalité på deras första platta vs random wutang platta.