Method Man And Redmen - Blackout! 2
Tracklist: 01. BO2 (Intro) 02. I'm Dope Nigga 03. A-Yo (Featuring Saukrates) 04. Dangerous Mcees 05. Errbody Scream (Featuring Keith Murray) 06. Hey Zulu 07. City Lights (Featuring Bun B) 08. Father's Day 09. Mrs. International (Skit) (Featuring Tanisha Green, Michelle Pinckney And Saukrates) 10. Mrs. International (Featuring Erick Sermon) 11. How Bout Dat (Featuring Ready Roc And Streetlife) 12. Dis Iz 4 All My Smokers 13. Lock Down (Skit) (Featuring DJ Kayslay, C.O Ellis, Reggie Noble And Ready Roc) 14. Four Minutes To Lock Down (Featuring Raekwon And Ghostface Killah) 15. Neva Herd Dis B4 16. I Know Sumptn (Featuring Poo Bear) 17. A Lil' Bit (Featuring Melanie Rutherford) Ser ju lovande ut, den har läckt nu. (Inlägget ändrat av Oracle 2009-05-23 14:02:40)OBS! Frågor om var man kan ladda ner låtar/skivan eller om någon kan skicka etc kommer att resultera i varning och eventuellt ban från admin/ Oracle
Kommer bli the shit. Alla låtar jag hört än så länge har varit feta.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
rockz, har du lyssnat på den? jag var inne på att beställa denna för det är två favoriter på en o samma platta men det känns som en hit or miss platta. ngn som har hunnit lyssna än som kan säga om den är köpvärd?
Har bara lyssnat igenom skivan snabbt, men det låter lovande!
När släpps den för handel?
Keep crushin'!
Det där kommer bli årets skiva.
njut
tror det är 19 maj enligt ughh
Najs. Finns ju att ladda ner redan nu. Efter en genomlyssning tycker jag inte den är lika bra som första Blackout. Men tung som fan är den.
njut
Kommer bli grym, de låtar jag har hört har varit riktigt dope
Nån som vet vem som producerat vad ??
Producent
2009-05-14 21:24
fan va fett..måste ju köpa
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Method Man & Redman Blackout! 2 2009 Def Jam Records 1. BO2 (Intro) Produced by Allah Mathematics 2. I'm Dope Nigga Produced by Havoc 3. A-Yo feat. Saukrates Produced by Pete Rock Contains samples of "Magic Mona" by Phyllis Hyman 4. Dangerous MCees Produced by Erick Sermon 5. Errbody Scream feat. Keith Murray Produced by Swiff D 6. Hey Zulu Produced by Rockwilder 7. City Lights feat. Bun B Produced by Nasty Kutt Contains samples from "One Day" by UGK 8. Father's Day Produced by Ty Fyffe 9. Mrs. International (Skit) feat. Tanisha Green, Michelle Pinckney & Saukrates Produced by Reggie Noble 10. Mrs. International feat. Erick Sermon Produced by Buckwild 11. How Bout Dat feat. Ready Roc & Streetlife Produced by Vinny Idol 12. Dis Iz All 4 My Smokers Produced by DJ Scratch 13. Lock Down (Skit) feat. DJ Kay Slay, C.O Ellis, Reggie Noble & Ready Roc Produced by Reggie Noble 14. 4 Minutes To Lock Down feat. Raekwon & Ghostface Killah Produced by Bink! 15. Neva Heard Dis B4 Produced by Erick Sermon 16. I Know Sumptn feat. Pooh Bear Produced by King David 17. A Lil Bit feat. Melanie Rutherford Produced by Rockwilder
Det här albumet är JÄVLIGT TUNGT! jag har lyssnat på låtarna och kommer lyssna mer imon! En sak är säkert, det här är lätt bland de bästa albumen det här året hittills med "Relapse". REKOMENDERAS STARKT! många här kommer gilla "blackout 2"
http://www.myspace.com/deadlykanha
Den är mer än köpvänlig den här plattan =D
http://soundcloud.com/ey-rainy-dayz/
fett, skall köpa denna men kunde inte hålla mig från att ladda ner o lyssna lite ikväll. fan production creditsen ser ju fet ut fö.
Om någon tror att den kommer på något sätt efterlikna eller vara lika fet som 1'an som kommer ni att bli oerhört besvikna.. det blev jag iallafall
det är 2009, klart den inte efterliknar förra plattan, klart man hoppas att den är lika fet fast i 2009-uppdaterad-form.
Redaktionschef
2009-05-23 14:10
Ska bli jävligt kul att höra, men känslan av låtarna dom släppt på sistone har varit att den är svagare än förra.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Graffare
2009-05-25 11:06
d här e fett ju... diz is for all my smokers.. bun b.. mrs international.. bra o röka till m.m
Tycker bara om halva skivan, alltså till spår 10 om man tar bort spår 5 med Keith Murray, den tycker jag inte om. Sedan är det bara spår 12: Dis iz 4 all smokers som är okey och sista låten A lil bit som är bra...
Helt okej album..Inte mer än så. Bästa spår: City Lights
See, I don't give a fuck, that's the problem
har pumpat skivan snart en vecka , den är bra. Finns ca 5-6 låtar som jag inte tyccker om 3-4 skit feta låtar och resten av låtarna är bara bra. Men skivan är en av de bästa som släppts ut detta året. Redman är helt sjuk gillar hans stil och meth är också bra diggar hans röst.
Har lyssnat igenom den ett par gånger nu, och än så länge så är Mrs. International den enda jag inte gillar. Men I´m Dope och Errbody Scream är softa båda två.
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
Efter första lyssningen tycker jag den är riktigt jävla bra.. rakt igenom.. ett par dåliga spår kanske.. inte som ettan men det hade väl ingen förväntat sig. Fetaste tracksen: BO2 A-Yo Hey Zulu City Lights Mrs International How Bout Dat Four Minutes To Lockdown Och det är bara efter första lyssningen.. denna kommer pumpas febrilt i sommar.. belii that!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Producent
2009-05-27 15:26
Tycker hela plattan var grym rakt igenom. Snygga produktioner, skickliga Mc's , mycket punclines & wordplays. Lagom många spår. Grym uppföljare och lätt årets bästa platta. Ljusår bättre än Relapse.
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
Lyricist
2009-05-28 19:59
ojojoj va fett det va, brutal platta, man känner den verkligen
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
city lights har fått tagit över när a-yp blev sönderspelad. hela skivan är awesome, kommer förmodligen uppskattas mer i sommar :)
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Riktigt tråkig skiva. "A-Yo", "Mrs International" och "Four Minutes To Lock Down" är tunga. Men resten av låtarna är faktiskt ganska så värdelösa..
Ligger på spotify för er som är nyfikna, riktigt skönt album http://open.spotify.com/album/7csyD697uAdgFm8j9GFcLT
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
precis börjat lyssna, låter riktigt bra.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."