Försnack: Relapse 2
Hej! Som dem flesta redan vet så har Eminem's nya platta "Relapse" läckt på internet vilket såklart är tråkigt men också rätt bra för dem som inte köper skivor. Nog om det för med denna tråd hade jag tänkt att vi skulle diskutera "Relapse 2" som också kommer att släppas i år (om det blir som det är tänkt). Vad tror ni om den skivan med gäster osv , eftersom det endast var 2 gäster på Relapse (Dr. Dre & 50 Cent). Hur tror ni låtlistan på Relapse 2 kommer se ut och framför allt hur hoppas ni att den blir? Själv så hoppas jag på att se en massa gästartister som: D12 (RIP Proof), 50 Cent, G-Unit, Dr. Dre, Royce da 5'9 "The Reunion", Obie Trice. Och varför inte en "Bitch Please III" med Dr Dre, Snoop Dogg, Xzibit och Nate Dogg. (Inlägget flyttat av Oracle från audio & video 2009-05-11 19:00:43)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
OBS. Admins flytta tråden om jag lagt den fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eftersom Underground är sista låten på Relapse så hoppas jag att det är så han kommer låta i 2an :) Sen vill jag se gäster som Royce Da 5'9 och D12 och en tributelåt till Proof är ett MÅSTE!
En låt till Proof är ju redan på gång, kommer troligen på D12s platta som är tänkt att släppas i sommar nångång, enligt Bizarre. Hoppas på en riktigt tung skiva!
www.slackerz.se
Och ja det hade varit grymt om man kunde få råare låtar som Soldier, Under the Influence, I'm Back osv. Hoppas på mer D12!
www.slackerz.se
Underground är ett avstamp till Relapse 2, det är vad jag tror och hoppas. Eminem inleder Underground så här: "Dre I’m down here Under the ground Dig me up" Relapse 1 har ett tydligt koncept. Varför han använder den där dialekten här och där på skivan, ja det är Eminem på droger. På Underground hör vi Eminem som han lät på MMLP. Jag tror inte att vi kommer får höra en enda låt med dialekten på Relapse 2.
Sant en låt till Proof är ett måste. Sedan vill jag också se en fullversion av "Im Having A Relapse" varför vet jag inte men vill att den ska vara rå.
Hoppas på lite mer gäster, och inte 50cent. Jay-Z är ju drömmen.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
längtar redan till relapse 2 eftersom relapse va en av dom bästa skivorna på ett bra tag! inge g-unit på skivan, utan släng in d12, royce och dre
I'm Rich Bitch
Möjligen att han kanske slänger in nån sorts gammal freestyle eller "unoffical" låt med han och Proof, skulle va skoj=)
www.slackerz.se
drömgäster ja kan komma på såhär just nu är: Royce jay-z Kanye T.I Justin (kan säkert lägga en fett reff!) The game masta ace Xzibit Dre D12 Dröm låtar; Proof Tribute (kanske kommer en på D12's platta, men vill ha en solo av EM) Bitch please III Guess who don't give a fuck (xD) cleaning out my closet II Producenter som ja tänker just nu: Dre Timbaland (!) och att de inte blir för sent släppet av skivan...
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Hade varit trevligt om Royce, Jay-Z och Xzibit gästade var sitt spår. Kanske någon låt med Obie och D12 också, för nostalgins skull..
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
jag vill inte ha en massa gäster, räcker med d12, royce o dre
Det som va så bra på relapse var ju att det var slim shady och inte massa andra rappare. Jag kan möjligtvis tänka mig en bad meets evil 2 med royce men i övrigt ser jag gärna att han gör hela skivan själv. Min dröm är att han bjuder in R.A the rugged man på skivan, annars kan det va. Shady is back!
Ason Unique RIP
Moderator
2009-05-11 21:13
That's The Difference ft. Dr. Dre & Xzibit hade varit jävligt fett.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
ODB-Böna P22 - shit vilken galen collab med RA hade varit.
shit! att ja inte tänkt på dem 2?! whats the difference II och bad meets evil II åh, fan får se va de blir av det ^^
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Hade också missat att det kommer en tvåa.. hoppas den blir bättre än Relapse.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Producent
2009-05-13 01:42
va läste jag rätt i tråden att D12 släpper platta? damn. this must be magical year!
hoppas på den dj premier producerade låten
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/
Skulle vilja ha Eminem med: Dre Jadakiss Talib Kweli Weezy F baby! mmm nii hörde =)
Highfive anyone, anyone?
Hade velat att det skulle se ut så här: Dre Nate Dogg Royce Da 5'9 Obie Trice Jadakiss (nån gammal osläppt Proof vers) och helt producerat av Dre och Primo.
Battlerappare
2009-05-14 11:28
Eminem & Royce Da 5'9 - Bad Meets Evil VICE VERSA ska albumet heta hadde varit fett
You'll think im spellin' Iverson when the beef all done, cuz I'll leave you on the IV in the ER, SON.
Yes D12 släpper sin platta i sommar, bizarre från d12 asäger att den bör komma just efte4r relapse.
www.slackerz.se
Whats the difference II??? 1an var på dre-2001 och isf borde väl en uppföljare dyka upp på detox om någonstans. Min drömcollab på relapse 2 skulle vara att han squasha tjafset med Pacewon och återfaller till tiden med outsidaz med några tunga collabs med honom. pz.
...ey90.
D12 som gästar vore ju så jävla klassiskt! Om ni tänkte på låten "We made you" så kör han ju värsta avslöjandet "You should here the rest of my album/ Never has there been such finess and nostalgia/"
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
D12 får gästa, Royce skulle jag vilja ha som gäst... Men G-unit, 50.. nah, kanske 50 om han tar och skärper till sig som på Crack A bottle.. enda låten han är bra på i tidigare dagar.. Xzibit kan gästa.. de passar bra ihop
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
eminem och xzibit passar så SJUKT jävla bra ihop, alla låtar de gjort tillsammans är briljanta
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
bara han håller fifty långt åt helvete ifrån plattan så kan det nog bli fett. hoppas på lite gästinhopp från obie trice, xzibit, D12 och dre.. en Bitch please III vore tungt, haha.
Whats the difference II??? 1an var på dre-2001 och isf borde väl en uppföljare dyka upp på detox om någonstans. Min drömcollab på relapse 2 skulle vara att han squasha tjafset med Pacewon och återfaller till tiden med outsidaz med några tunga collabs med honom. pz. ehm, "Bitch please II" som är på MMLP, eminems album då.. 1an va på snoops skiva om ja inte har fel för mig, och va av Snoop,Xzibit & Nate dogg.
så Whats the difference II kaaan mkt möjligt vara på Relapse 2.
men bryr mig inte om den kommer på den,eller detox, båda ska inhandlas. bara fett om den kommer! :)
D12 som gästar vore ju så jävla klassiskt! Om ni tänkte på låten "We made you" så kör han ju värsta avslöjandet "You should here the rest of my album/ Never has there been such finess and nostalgia/" just dom raderna så syftar han nog mer på albumet som we made you ligger på, alltså Relapse.
för de albumet är just "finess and nostalgia".
Någon annan som oxå tycker att "RELAPSE 2" är sjukt fattigt namn för att vara ett Em-album? :S
ehm, "Bitch please II" som är på MMLP, eminems album då.. 1an va på snoops skiva om ja inte har fel för mig, och va av Snoop,Xzibit & Nate dogg. så Whats the difference II kaaan mkt möjligt vara på Relapse 2. men bryr mig inte om den kommer på den,eller detox, båda ska inhandlas. bara fett om den kommer! :) Ja det är sant, kändes mer rätt på detox dock :)
...ey90.
Royce är given.. Tech hade varit jävligt fett.. D12 är väl ett måste kanske? Bara han håller 50 cent och lil wayne så långt från tracklisten det går att komma så är jag glad och vet att eminem levererar ännu en sån här platta! im out
Gäster jag vill se ifall de ska va nåra vill säga är i så fall Obie, D12, Xzibit, Method Man, och sen Asher Roth.
Ja Tech Nine hade varit jävligt nice.. men ingen jävla Asher Roth.
Hoppas att hela Relapse 2 kommer ha samma sound som "Underground". Isåfall kommer det vara heeelt galet tungt. :D
Njaa Jeppe! Såfall lite mer som " Careful what you wish for " Underground är bra rapp, men beat o reff kunde vart bättre tyckeer jag personligen=)
Highfive anyone, anyone?
Jag hoppas han håller sig så mycket han kan från gäster. Nån låt med d12 vore kanske fett, men annars helt utan... Nån som vet om Eminem kommer vara med mycket på D12 skivan eller typ inget som på senaste?
En låt med Sean Price hade varit guld, båda är lika skruvade i huvet, men det är bara önsketänkande.