I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En skiva ni sovit på: S.A. Smash (Camu Tao & Metro) - Smashy Trashy

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-05-05 18:23

En skiva ni sovit på: S.A. Smash (Camu Tao & Metro) - Smashy Trashy

Om 20 dagar är det ett år sen Camu Tao dog och, enligt mig, en av de mest underskattade rapparna försvann...

Därför tänkte jag uppmärksamma en skiva som kom 2003 som väldigt få jag snackat med ens verkar ha hört...

Det är Camu Tao som teamat upp sig med Metro för en fartfylld och tung skiva. Produktionerna är till största delen av Camu Tao men El-P, PRZM m.fl. är också med på ett hörn.

Gäster på skivan är Cage, Vast Aire och Aesop Rock.

Bästa låtarna på skivan (enligt mig) är:
Illy, Bang, Last Night, Spot Tonight, Clout och Slide on 'em

Men jag gillar skivan rakt igenom.
Just låten "Illy" är en av mina absoluta favoriter och lyssnar jag gärna på under en förfest :)

Skaffa skivan helt enkelt!

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-05-06 01:45
PRZM är en helt underbart grym producent och Aesop har en tendens att alltid leverera. Det låter onekligen lovande.

Får försöka lägga vantarna på skivan och återkommer eventuellt med kommentarer.

2009-05-06 08:29
RIP Camu Tao :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-06 08:56
Jo den är rätt bra. Tycker kanske inte den är supebra, men vissa av spåren är sjukligt sköna. Och just Illy som du nämner är nog min favorit också, det beatet är sick. Tycker f.ö att produktionerna är det bästa med plattan, och så gott som varje beat träffar hårt.

Slide On em är skön som fan också. .

R.I.P Camu Tao

2009-05-07 01:14
Definitivt... Camu Tao var en oerhört underskattad producent också.

2009-05-07 21:55
han släppte aldrig en soloplatta va?

2009-05-08 09:13
Nope, men Cage snackade om att han höll på att spela in en, och såklart att det materialet var sjukt bra. Har för mig att han sade att de ville släppa skiten på något sätt, men ville inte bara pumpa ut det på ett respektlöst sätt. Hittade intejvun nu också:
http://www.okayplayer.com/interviews/latest-interviews/cage:-depart-from-me-200904137785/

Cage platta lär väl släppas rätt snart också. mums.

2009-05-18 17:16
Lyssnade på Nighthawks igår.. också fet skit.

2009-05-19 01:13
hur dog han?
bra skiva för övrigt!
"Our purpose is to educate as well as to entertain" - Curtis Mayfield

2009-05-19 01:44
har bara lyssnat på låten med cage för länge sen. nighthawks bumpas ibland.