I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

50 Cent & Rick Ross Beef = ...Fake??

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2009-04-27 21:34

50 Cent & Rick Ross Beef = ...Fake??

Är det bara jag som tycker det är lite "bekvämt" att 50 och Rick Ross började beefa, sedan strax efter så släpper Ross en ny skiva?

Jag hade nästan glömt bort Rick Ross, han fanns inte ens på kartan mer. Hade det inte varit för beefen så hade jag inte tänkt på honom mer.

Det som fick mig att tro på det ännu starkare var när Rick Ross började släppa sina 1 min klipp med diverse innehåll som var riktad mot 50 Cent. Varje klipp avslutades med att han skiva släpps datum xx-xx-xx.
Det fanns hur många blog inlägg om Rick Ross på Thisis50.com som helst. Varför skriva om någon du har beef med, varför ge honom ännu mer publicitet tänker man.

Tror ni inte att med deras pengar (Interscope mm) så har de ett x antal anställda vars deras jobb endast går ut på att komma på hur det går att tjäna pengar på själva varumärket "50 Cent", eller vilken känd rappare som helst för den delen.
När man tänker på alla kläder, spel mm som släpps i deras namn.

Allt handlar om pengar.

Problemet, som jag ser det i detta fallet är att de utnyttjar godtrogna fans eller lyssnare för att så folk att tro att de "beefar" för att hypa deras image via att man snackar med varadra om det.

Det finns en liknelse i detta och falsk marknadsföring.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.