Vilken sida har gett oss bäst musik?
Yes, vilken sida har då gett oss bäst musik? (från USA alltså) Midwest? Westside? Eastside? Southside? EXEMPEL Midwest: Eminem, Trick Trick, Obie Trice, D12 Westside: 2Pac, The Game, Dr. Dre, Snoop Dogg, Xzibit, Ice Cube Eastside: 50 Cent, Slick Rick South side: Ludacris, Lil' Wayne, T-Pain, Trick Daddy, DJ Khaled, T.I., Young Jeezy So... what side is the best side? Själv tycker jag Southside!
The only time you feel alive is when you're dead
a sidan är i regel fetare än b iaf.
((MAAD))
Lite fult att bara sätta två på eastside i ditt exempel varav en är 50 Cent. East Side: Rakim, Nas, Jay-Z, Biggie, KRS-One Dom fem bästa genom tiderna. Så jag antar att east är bäst.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Lite fult att bara sätta två på eastside Sorry, men jag fick totalt hjärnsläpp där alltså!
Utan tvekan eastside... Wu-tang clan, Boot camp clik, Gangstarr, Rakim, KRS-One, Biggie, Cormega, Cage, Company Flow, Redman, EPMD, det finns hur många som helst....
Sorry, men jag fick totalt hjärnsläpp där alltså! smh, hur är det ens möjligt?
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Den sidan som gett mig mest musik är nog Nah Right faktiskt.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
eller piratebay!
((MAAD))
Eller RGF!
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
Kom igen nu vart är Common, Kanye, Outkast, UGK? Östkusten ska vi inte ens snacka om.
your heart pump project kool-aid
East har nog flest bra grupper/artister men samtidigt måste man ju höja Bay areas artister
sjukt svårt att välja när det finns så sjukt många att välja på. det blir en draw mellan west side o east side med lite mer fördel till eastside då det kommit ut fler bättre artister från deras kust även om det som väst åstadkommit inte skall förbises.
skönt hjärnsläpp. soundbwoy bevisade att östra sidan är bäst
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eastside: 50 Cent, Slick Rick skojar du? hur kan du sätta dessa två som representanter för east side i en tråd?
krs, wu, r gap, nas, vem som helst but 50 ... kom igen ... !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist
2009-04-14 17:25
hahahaha piratebay xD där har vi dagens kommentar hahaha. för att gå ontopic, tycker east har i huvudsak absolut fetast artister, men jag är ett stort fan av cali-soundet... men skiter väl vilket sida dom sitter på, finns så många bra överallt
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Jag gillar New York bäst. Gangstarr Foundation, Juice Crew, DITC, BCC, Wu-tang, Rakim, Nas, Jay-z, Notorious BIG, Krs-one, Public Enemy, Run-DMC, Mobb Deep, MOP, LL Cool J osv osv....
gillar New York som fan men tycker väst är snäppet vassare. Souls of mischief, The Pharcyde, Ice Cube, Dr. Dre, Blackalicious, Jurassic 5, Blu, Dilated Peoples, Eazy-E, Too Short, Warren G, Planet Asia, Madlib, Luniz, Juice, Hieroglyphics, Freestyle Fellowship, 2Pac, Murs, Ras Kass, Defari, Cypress Hill, Snoop Dogg, Alkaholiks, Digital Underground, Sir Mix-a-lot, MC Eiht. Mycket galningar därifrån
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/
Midwest, får inte glömma Slum Village, Black Milk, Royce Da 59 som e feta!
varför dissar ni 50? alla ni går igång på hans låtar när ni e packade hahah nördar
Grabbar, dont TRIP! Det var bara EXEMPEL på de som poppa upp i mitt fucking huve, och jag hade hjärnsläpp och tänkte på något annat. Vill ni att jag skulle droppa varenda artists namn eller? Whatthefuck!?
vatte fack
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/
Southside är ju den sämsta sidan.. Haha, utan tvekan...Jag menar, T.I ? haha..Lil Wayne är top5 fulaste rapparen.. Så.. EastSide vinner utan att tveka alltså..
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
ja för det är ju det vi diskuterar.. vilka områden som har bidragit med dem fulaste rapparna.
Imalamp Kan säga också att Lil Wayne, T.I och dem ahn nämnt ovan förutom Ludacris är ju helt värdelösa, specielt med sina jävla Autotones crap...
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Det blir svårt med såna här diskussioner då ni är ett gäng efterblivna barn allihop som inte ser skillnaden mellan just era preferenser och faktiska skills. Det finns enormt många grymma rappare, både kommersiella och underground, i samtliga tre regioner. Vad som skiljer kusterna åt är snarare deras olika sound och de rötterna sträcker sig bra mycket längre tillbaka än det som era favoritartister representerar just nu. De grunderna finns istället i Jazz, Blues, Soul och Gospel och hur olika de musikstilarna lät beroende på vilket område de spelades i redan när växte fram. Geografiska skillnader i klimat ekonomi och urbana miljöer skapade olika förutsättningar och olika temperament i musiken som i grund och botten finns kvar än i dag. Lite schablonmässigt så har vi tex västkustens avslappnade, lekfulla stil kontra östkustens mörkare och Sydstaternas själfulla influenser från blues och gospel. Sen har de naturligtvis hela tiden lånat element från varandra och olika trender präglar musiken hela tiden. Men det finns en anledning till att det låter som det gör och att man föredrar en viss kust framför en annan har snarare med vad man gillar själv att göra än att någon kust producerat fler duktiga mcs. Alla tre har haft storhetsperioder och er förmåga att räkna upp namn beror i slutändan mest på hur gamla eller hur insatta ni är. Personligen så har jag lyssnat på hiphop i snart 20 år och under den tiden så har jag lyssnat intensivt på alla tre regioner men aldrig samtidigt. Preferenserna följer mitt humör och intresse. Då jag som nu lyssnar intensivt på sydstatsrap är jag nästan helt ointresserad av vad som produceras på östkusten. Jag vet att det finns bra rappare där men de intresserar mig inte. Därför bidrar jag med ett gäng namn från sydstaterna som ni andra varit mer eller mindre ignoranta kring: Geto Boyz (Scarface!), UGK, Z-Ro, Fat Pat, Lil Keke, Eightball & MJG, Three 6 Mafia, Young Bleed, Big Mike, Lil Boosie, B.G., Lil Wayne, Big Chief, Ludacris, T.I. Devin The Dude... Ett gäng tighta rappare med helt olika stilar sinsemellan. Framförallt Z-Ro skulle jag vilja lyfta fram som en av de mest begåvade rapparna någonsin. Både tekniskt, innehållsmässigt och oavsett kust.
Kan säga också att Lil Wayne, T.I och dem ahn nämnt ovan förutom Ludacris är ju helt värdelösa, specielt med sina jävla Autotones crap... T.I. och Ludacris med Autotune crap? Haha, de använder ju inte ens Autotune. De är bara Lil' Wayne som gör det av de tre du nämnt där...
De som använder Autotune mest nu förtiden är ju T-Pain, Lil' Wayne, Kanye West, Akon och Ron Browz, vad jag vet. Finns säkert fler.
Själv gillar jag bäst the Dirty South, eftersom de har ju gett oss bra musik (enligt mig). Men visst, jag gillar Westside också... egentligen är det svårt att bestämma sig vilken sida man gillar mest eftersom att jag lyssnar mest på olika rappare och artister. Men men...
T.I suger även om han använder det eller inte? Kvittar fallet? han är värdelös.. Accept or not..
maulin Z-Ro.. Jag kan väl förstå att du gillar honom, men shit, att någon som är allmänt inlyssnad på hip-hop tycker att Z-Ro är en av dom bästa någonsin kan jag inte alls begripa mig på. Nu lägger jag min smak åt sidan så gott jag kan och jämför honom med artister som jag själv inte gillar, Z-Ro är som en fluga i soppan. Finns mängder med artister som kremerar honom, i alla områden, period. Dina 20 år av lyssneri känns plötsligt inte så imponerande, med all respekt.
Eastside har gett oss det bästa..no doubt
See, I don't give a fuck, that's the problem
Det råder inga som helst tvivel om att East har levererat överlägset bäst musik totalt sett.
Östkusten och smutsiga södern i tät konkurrens. Omöjligt att välja det ena framför det andra. Pärlor från östkusten: Biggie Nas Jay-Z Big L Big Daddy Kane Rakim Mobb Deep Jadakiss Mos Def Talib Kweli Guldkorn från södern: Goodie Mob Eightball & MJG T.I. Dirty UGK A.B.N. Backwudz G-Side Twisted Black Geto Boys Killer Mike
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Inte alls omöjligt. Om vi bara jämför t.ex. lyrics, teknik och flow så kan ingen säga att de framstående inom södern är bättre än de från östkusten. Många som föredrar södra delen utav USA här har nämn T.I... Borde inte det räcka som bevis? Såklart så har alla sidor bra artister, men i överlag har enligt mig och många andra östkusten bättre rap-teknik. Om man sen föredrar South-soundet kan jag enklare förstå, men något annat häpnar mig. F.ö. så inräknar jag Detriot området i öst, men även om jag inte skulle gjort det vinner öst fortfarande stort.
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!
Så löjligt att snacka om bästa "sidan". Fattar inte grejen ens. Att sen nämna två rappare från öst (varan en 50) och missa bl.a. Common, Bone Thugs-n-Harmony, Atmosphere, Brother Ali, Slum Village (Dilla!) och Royce Da 5'9'' från midwest gör det barra ännu löjligare.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Eccan, dont trip. Jag har sagt det minst två gånger nu... Jag fick hjärnsläpp då. Inte att jag känner till Nas, Common, Bone Thugs, Jay-Z och de, men I told ya... hjärnsläpp. Jag skrev 50 för att jag fick hjärnsläpp och inte kom på någon annan... Royce suger enligt mig, dont dig him.
50 vem är de? VEM FAM ÄR 50? FITTI CENT DRA ÅT HELVETE! FICK JAG SKJUTA NÅGON HADE JAG INTE TVEKAT PÅ HONOM EN SEKUND!!
"Our purpose is to educate as well as to entertain" - Curtis Mayfield
wow måste bara säga de att maulin och sk718 är extremt häftiga..
See, I don't give a fuck, that's the problem
Min röst går utan tvekan till västkusten om jag tänker "vilken musik skulle du inte kunna leva utan?".
Varje gång jag kollar på Up in smoke tour(finns på youtube bl.a) blir jag mer och mer övertygad! Bara Tupac som saknades på den turnén!
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!
Svårt val mellan väst och öst. Men jag har lyssnat mer på öst i mitt liv, så det blir east!
Skribent
2009-04-24 10:00
East used to be my shit, MEN... Jag har tröttnat på det, westcoast är vad som gäller för mig. G-funk och Bay Area!
Vad är mest. 10kr eller 1miljon? Behöver bara säga WU-TANG! Såklart är det Eastside! Om man radar upp top100 bästa rapparna är det ju typ 1 som inte kommer från Eastside/NY!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Det är väl en smaksak, men för mig personligen har öst gett mig bäst musik. Lite löjligt att diskutera. Jag diggar artister från alla sidorna, så länge låtarna/artisterna är bra spelar det ingen roll var dom kommer från.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ