Drake!
Ser till min förfäran att ingen gjort en Drake-tråd ännu. Därför skapar jag en. Här kan vi diskutera exakt hur episk To Far Gone är och hur ännu mer Episk Drake är i största allmänhet. Folk som vill hatea på Drake kan ju skriva någon annanstans. Typ i kommentarsfältet på Nah Right eller nåt.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
"you gotta love the Drake!"
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Redaktionen
2009-03-27 15:10
inte lyssnat in mig särskilt bra på hela so far gone än men uptown e ju helt klart en av de mest slicka låtarna på länge.. riktig stämningshöjare i mina öron.. har det snackats om nån debutskiva lr e det mixtape-drops-a-la-weezy vi kan se fram emot?
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Ingen aning faktiskt. Album känns ju lite omodernt faktiskt.
Har han släppt mer än ett mixtape? November 18th (tror jag den heter) spelar jag varje dag.
Jävligt grym. Men mer R&B än hip hop.
your heart pump project kool-aid
Overdrivet hypad har borta i Toronto.
At the gates of Eternity...
Vill bara försäkra dig, YUN_DI, att din kommentar inte var förgäves. Jag log! Seinfeld!
Producent
2009-05-18 22:21
jag fick höra en drake låt igår på kingsize radio beatet var jättebra, har hört det förr nånstans men aldrig kopplat att det var han. Iom att jag läst och sett drakes namn lite överallt så lyssnade jag för att se vad hypen var om. Grymt besviken. Flowade precis som lil'wayne, samma sätt att avsluta vissa bars och ändelser och samma typ delivery med tongivning i rösten och liknande. Är han någon young money affiliate eller nåt sånt?
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Change : Alltid sagt samma sak sa fort jag landade har, att han later som blanding av Lil Wayne och Kanye West. Ryktet ar det att han spokskriver at Weezy. Men han ar Toronto's next big thing, med tanke pa att han haller pa och spelar in med Jigga, Weezy och mm. Plus ryktet sager sig att han ska vara med pa Detox.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Drake & The Empire - The Drought Is Over: Friends With Money Mixtape har ju kommit nu. Ska mest vara gamla grejjer på det dock.
Feeta rader lägger han iallafall
Chain snatch flow, they say get it of your chest alot of theese rappers still sounding like last year, the game needs change and im the mufuckin cashier
"Charge it to the game, Ill bill myself"
han är grym
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Omg omg omg Kellz-remix på Best I Ever Had. Omg omg omg.
Jag gillar hur han sjunger i denna (först)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Jag har gjort drake trådar förut så försök inte!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Drizzy! Favoriten bland nykomligarna, brevid Kid Cudi o Wale.
Nån som vet om Drizzy har nån platta på G?
Han slapper "Thank me later" i slutet av det har aret. Hans forsta album.
Yun_DI: "Hate the Drake"
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
overrated
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!
Yun_DI: haha skön Seinfeld referens.... Gillar Drake, känns som en bättre Weezy
I got a letter from the government the other day
Freestyled AT Hot 97 haha freestyle my ass =)
Och har ni missat det så måste ni se Affion Crockett göra narr av hans lilla "freestyle", hänvisar till den riktiga videon innan ni kollar på denna. hahahahahha han dödar drake :(
IT'S THE ROC!
Chascon : Du vet val att begreppet "freestyle" i USA inte alltid betyder att det ar improviserat and fresh made right on the spot? Fast det ser riktigt luffigt ut att sta med mobilen och rappa en "freestyle" haha.
vem bryr sig om han kan freestyla?, om man vill ha det kan man lyssna på någon annan!
Killen är grym. Under min visit i Toronto och Ottawa spelades han sönder på radiostationerna, diggar han otroligt. Helt klart the next big thing.
Drake är den mest talangfulla rapparen just nu.. Sjukt mångsidig och hans texter är jävligt feta. Hans debutalbum kommer vara ruskigt tungt och sälja väldigt bra.
Det har inlagget kanske hor hemma i "Asikter om rappare som ingen tycks halla med om", men jag tycker faktiskt att Drake ar det utan jamforelse basta som har hant hip hop under 2009 (som for ovrigt ar ett av de ruttnaste aren i hiphopens historia, inte bara for att de natt de lagsta saljsiffrorna nagonsin, utan ocksa for att ett rekordstort antal rappare har lyckats doda sina karriarer). Killen ar bara 22 bast och han gor redan mos av alla andra i gamet i princip (atminstone av rapparna under 30). Han ar bade en kvinnokarl, socialt medveten rappare och har alltid nagonting att saga, samt kan han rappa over nastan vilka beats som helst. Vi har inte sett en sadan har artist sedan Lauryn Hill (da menar jag ju naturligtvis faktumet att han kan blanda hip hop och rnb och anda fa det att lata snyggt). Och nar det galler hans hype sa tycker jag att den ar valfortjant, och nar det galler jamforelserna med Jay-Z - jag ser mycket hellre Drake pa tronen som hiphopens konung istallet for den griniga gamla gubben Jigga. Och jag tror att om hypen kring Drake forsatter i denhar takten kommer han latt att bli varldens storsta rappare cirka 2011 (och formodligen den bast saljande rapparen ar 2010!). Drake ar hiphopens raddning!
THE TALENTED MR BRAT
jag chansar på att du läste i min tråd lil wayne best rapper just nu? & bland kommentarerna hittade drake elr? oavsett.. drake är en talang som jag själv tror kommer att bli större o större...
d-d-elfi
drake är ju med i ym? som ägs av baby o wayne elr ? spökskriver åt wayne ... nä ta o se weezy dokumentären så kommer du att förstå ett o annat, drake wane bird gucci osv osv antingen älskar du dom elr så hatar du dom! drake kommer under åren bli större o större, men störst karriärmässigt just nu är LIL WAYNE! one love
d-d-elfi
Hahaha Drake låter ju som ett såpoperanamn...
Drake är helt klart duktig.. sedan hur intressant han är, är en helt annat femma :) Får se vad som kommer med han
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
vart nyfiken men det här var fan inget för mig drar på Raekwon - Sneakers....istället.... Max B knullar draken med hästlängder.....
BOIA CHI MOLLA
Han är årets nykommling. Riktigt fet
Drake är det enda som finns i min ipod, killen kommer bli så jävla stor. Helt unik, killen kan rappa,skriva,sjunga, och är allmänt intelligent, pratar som en vanlig människa utan en massa "yo yo" ,leker inte skottskadad gangster och klär sig riktigt snyggt (men det kanske mer är kompisens Oliver´s förtjänst) Drizzy Octobers very own!
och vem fan är du?
en komplett artist. unik! sånt här behövs...
Hahaha Drake låter ju som ett såpoperanamn... Han var med i en tv-serie förut. =)
Han ar bade en kvinnokarl, socialt medveten rappare Ja du, Young Money artisterna ar ju kanda for sin politiska medvetenhet..
Drake is Babylon music, I say burn down Babylon !!!
Babylon music är framtiden!
Har inte hört så mycket av honom men det jag har hört har vatt fett. Får ladda ned mixtapet (n?)
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Producent
2010-01-06 02:21
fattar inte hypen. Trista beats, irriterande röst och flow. Lika skön på o rappa som kanye west typ. men om Akon och weezy kan lyckas sälja plattor ska väl han också kunna görat.
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950