Läste det där med SOB och hans släpp..blir nog riktigt bra det där! någon som sett någon tracklist lr liknande producent lista?
BOIA CHI MOLLA
Kommer bli årets platta!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Läste det där med SOB och hans släpp..blir nog riktigt bra det där! någon som sett någon tracklist lr liknande producent lista? producentlistan fanns ju med i den postade länken (eller iallafall som jag fattade det, att det är samma som på plattan):
"confirmed special guests include DJ Premier, Pete Rock, Large Professor, Easy Mo Bee, Havoc, Buckwild, DR Period, Nottz, Lil Fame, Emile, Ayatollah and all the producers on the album."
riktigt fet line-up, alla nämnda ovan är sjukt duktiga producenter.. har höga förväntningar på det här albumet och tror inte jag kmr bli besviken.
Keep CD alive
Det stämmer, ingen tracklist finns ännu ute.
ser fram mot denna platta som fan, har aldrig varit ngt mega mega fan men snubben har gjort en del guldkorn och producentlistan ser riktigt tung ut. tycker det är kul att på senaste tiden man har sett att veteranerna backar upp producerar åt feta artister, närmast tänker jag på terms album bla. finns det en officiell traqcklist?
förlåt läste att det inte fanns ngn =)
Har för mej att Tragedy Khadafi är med på skivan med, men han sitter ju på kåken så därför kan han ju inte vara med på spelningen den 8.e April.
Alla Cormga & Tragedy spår är feta, tror Tragedy har 2 år kvar på sin dom på 4 år som han fick.
Cormega Ft Tragedy Khadafi - They Forced My Hand:
Har också läst att Tragedy ska va med på plattan. Vad sitter han för? Rätta mig om jag har fel men Prodigy har väl släppt en del material när han satt inne?
Jo det har han, Tragedy's vers på Born & Raised är nog inspelad för några års sen...eftersom Cormega har ju hållit på med denna skiva länge! Han har ju inte släppt någon "riktig" skiva sedan "The True Meaning" .
Har också läst att Tragedy ska va med på plattan. Vad sitter han för? Läste precis på Wikipedia att Tragedy sitter för drogförsäljning och fick 4 år, kommer ut i Jan 2011.
Tragedy verkar ha värdens otur, rekommenderar verkligen att ni ser hans dokumentär:
"Tragedy: The Story of Queensbridge" ...den är nog en av dom bästa "hiphop" dokumentärer jag sett.
Rockz: Var får man tag på den?
http://duckdown82.tumblr.com/
Jag tankade ner den för flera år sen, vet inte vart man kan köpa den på dvd...tror den är svår att hitta.
Fan vill se den, men som sagt skitsvår att hitta
http://duckdown82.tumblr.com/
"Tragedy: The Story of Queensbridge" är en riktigt jävla bra dokumentär. Tankade den också för ett par år sen och har lyckats bli av med den. Ska ut på jakt sen..
your heart pump project kool-aid
Mm.. hittade också den.. men jag vill ha versionen utan den franska texten och i bättre kvalite om den nu finns.
Lycka till, skicka ett PM om du hittar någon bättre.
Last night Cormega presented in more then 7 years time his new album"Born And Raised" at the SOBs. Cormega presented two tracks produced by DJ Premier, one we already know as the "Dirty Game". The other is a track we never heard before, so watch out for that one! Also Large Professor, Havoc, Lil' Fame and Pete Rock are on the boards. People who visited the party were able to tell me that the new Premo track is doper then the "Dirty Game" track, which was also nice with the lovely Barry White sample. The new Pete Rock track was also outstanding I've heard. Album date isn't annouced yet, but it will be released on Legal Hustle Records. Vet inte hur nytt detta är för er som har stenkoll på BaR, men men...
Saxat från preemos blogg
rip stephen perry
A.S.N.O.M
här är videon som ska vara till mitt citat:
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Dom hade ju tydligen filmförbud på SOB's, men det var ju inte mycket man fick höra.
Vad är nu länken till hans forum?
står ju längst upp? legal hustle...
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Missa det
Drog till SOBS i onsdags för att spana in showen strax efter 23 och blir nekad i dörren pga av showen redan var över. Helt annan stagetime i staterna än vad man är vad med här hemma.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Kingsize.se postade hela litan plus tracks! Rätt länge sedan så hittar inte länken. leta lite så finns den där. Vet dock att det kommer bli sjukt grymt!
"Our purpose is to educate as well as to entertain" - Curtis Mayfield
Förmodligen en gammal tracklist.
Ja för det har inte läckt någon tracklist än.
det kan vara riktigt..
Kan o kan, men det är inte det. Länka den.
Exakt.
http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=3803 det var ingen lista men det står vilka som kommer att producera iaf.
Det är ingen nyhet direkt.
nej men va jävla cool du är då, fjant..
SK718 Jag vet, jag är skitcool, du är en fjant.
Kan bli riktigt bra det här.
your heart pump project kool-aid
Såg dom på hans forum, 20.e okt!
Länge sen man såg fram emot en skiva som man sett fram emot den här
20:e Okt it is alltså? Skivomslaget var helt okej, men samtidigt inget mästerverk.
Det är ok, men skivan lär vara bättre.
ABOW vilken bomb, trodde cormega inte rappa längre. han e en av mina favoritrappare, han håller de sjukt äkta till skillnad från många.. fett som fan me en ny skiva ser fram emot det som fan!
slänger in en av dom låtar ja tycker e bäst! jävligt fet låt, gammal.
1. Intro (The 3rd Coming) 2. Girl 3. Love Your Family (feat. Havoc (of Mobb Deep)) 4. Get It In (feat. Lil Fame (of M.O.P.)) 5. The Other Side 6. Live And Learn 7. Make It Clear 8. Journey 9. Define Yourself (feat. Tragedy Khadafi & Havoc (of Mobb Deep)) 10. What Did I Do 11. Dirty Game 12. One Purpose 13. Rapture 14. Mega Fresh X (feat. DJ Red Alert, Parish Smith (of EPMD), Grand Puba (of Brand Nubian), KRS-One & Big Daddy Kane) Vet inte om denna är den riktiga men tror den ska vara det, men det fattas nån remix så jag är inte 100.
var fick du tag i den? på megas sida?
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Albumet har läckt nu. Ska strax lyssna igenom det, har relativt höga förväntningar då Cormega är sjukt tung.
pallade inte vänta på att skivan ska komma på posten så har precis tankat ner skivan :-), låter fett (är bara på intro't).