MF DOOM - Born Like This LP
Tungt album om än väldigt kort och med ett par spår som redan släppts på mixtapes, samlingar, etc. DOOM rhymar tyngre än kanske någonsin dock, hans flow är sjukt tight nu och en stor del av texterna är grymt kluriga. Känns som det blir ett inköp av denna plattan när den väl släpps. Va tycker ni som hört den?
Keep CD alive
vart har du hört den ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vart har du hört den ? !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Metal Face DOOM!!! Värdens mest underskattade rappare! OOooOOooOoooooOOOoo
Jag kan meddela till er som började tvivla, efter att hört homofob låten, att "born like this" är riktigt grym. För tillfället kan jag inte få nog av "yessir!" med Rae. Men sen även "ballskin" och "thats that", som funnits ute ett tag, går om och om igen i iTunes! Oh, ett inlägg med 5 låtar inkluderade finns uppe på bloggen. Ta en titt förbi vettja...
rip stephen perry
A.S.N.O.M
^^ hahah "Batty Boys" är ju tung som fan..
Keep CD alive
Daniel Dumile kan vara världens bästa rappare. Blir lätt ett köp.
sjukt bra skit....gillar Absoluteley!
BOIA CHI MOLLA
Instämmer floorless, han är en otrolig MC. Skivan är för övrigt skitbra.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Vadå?! Är den släppt eller? Kan någon ge någon riktig information - tracklist/skivbolag etc.
haha, flummigt! Kolla min mail och hade precis fått ett utskick från Mental Recordings angående skivan med en länk där man kunde lyssna på snippets också. Lyssnar nu och det här låter som att det kan va DOOMs bästa!!! Ett beat har Planet Asia använt på sin senaste skiva men DOOM gör det mycket bättre.
2/5, typ. Överskattad rappare, sämre beats än vad man är van vid.
Överskattad? Tycker han är bättre än både Biggie och 2pac, men de hör man aldrig någon säga.
http://www.slagskottfilm.com/
Helt ok album, hade förväntat mig ännu bättre dock, ska iaf köpa den på vinyl ändå.
hahaha, såå fett det verkar vara.. blir lättaste ett köp yao
Blunted in stockholm
Synd att ingen jävla svensk affär kan ta in den samma datum som den släpps på både vinyl och cd, skandal.
fet skiva! den kommer spelas väldigt mkt framöver. angående batty boyz, om han nu ogillar homosexuella, så borde han väl hålla det för sig själv. känns som ett omoget drag.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>
tssst, tror nog att den låten är vääääldigt med glimten i ögat, knah'mean?
Blunted in stockholm
ja, man får väl hoppas på det.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>
Men asså, jag hajar inte vad folk gnäller över. Han är ju en gully ghetto-kille plus att han är en Supervillain. Skulle inte direkt komma som en chock ifall han va homofob, tycker inte alls det bryter från hans karaktär så att säga. Sen så är det ju bara en rolig låt, och han snackar ju om en extremt stereotyp bög och den handlar ju om typ kläder o shit. Han säger ju aldrig typ nåt om att homosexualitet är fel och att dom hamnar i helvetet eller nåt.
Tror mer den låten är en känga till fashionrappare som Kanye etc. Ska nog inte tas på allt för stort allvar. Handlar nog mer om att han saknar hårda MC's.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
exakt...
"Worthy title, lock it with pockets on empty He work harder than a steam engine like John Henry Turn dirt to dollars like Don Henley Ugly and still get hollers like Ron Jeremy"
floorless hahaha, min favoritdel!
Beatboxare
2009-03-30 16:11
En femma i min bok. Doomsday, Black Bastards, Mr Hood är tillsammans med den här det fetaste han gjort tycker jag..ruff n rugged, rugged and raw med svärta, lekfullhet, närvaro gata o tyynga beats, gully. Hård platta..feta gäster!
/KG BOOM
oooh det lät ju inte dåligt translatorn soulseek!
Klart fet skiva. Låter precis som han brukar göra så den som tidigare uppskattar doom kommer garanterat gilla nya.
HMOR
satte på platten i lurarna för första gången, traskade till skolan i solskenet... det blev en bra dag helt enkelt
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
DJ_Josh: hänger mkt på ett annat amerikanskt forum där det även finns många stora Doom fans.. kan säga att en väldigt stor del av dem var besvikna på plattan, men det handlade väl främst om att den var så kort att och att DOOM producerat strax över hälften av beatsen själv bara. sedan har ju "Yessir!" och "Angelz" funnits ute i 2-3 år redan. tycker själv plattan är riktigt tight dock, 4/5 i betyg från mig.. trodde att Danger Mouse skulle prodda på plattan dock, synd att vi inte fick ett nytt DangerDoom samarbete men det kmr kanske. Madlib, Jake One och Jay Dee står för de produktioner som inte DOOM proddar själv.
Keep CD alive
ja tycker den e fet som fan, men som sagt, många låtar som legat ute ett tag, ja lyckades inte hooka skivan förrän igår, så.. gazzillion ear, still dope och cellz går på repeat! vill däremot ha ghost o doom samarbetet på skiva nu, hade vart sjukt bra! all and all, helt klart bra, men inget madvillainy eller operation doomsday
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
Äckligt fet! håller med om att en Ghost/Doom skiva är efterlängtad.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Kanske den bästa skivan hittils i år...
rysligt bra platta...med grova klassiska beats han har gjort och från J dee
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
hmm, jävligt kluven faktiskt. Att den är kort är absolut itne ett problem, jag menar VV2 är tvärfet och den klockar ju in på typ 34 min och har väl en 10min med DOOM-rap, och INGEN produktion från honom själv. Nej ett problem däremot är att typ en kvart av de 40 minuterna är mer eller mindre gammal skåpmat för oss som lyssnat mycket på DOOM. (och då har jag inte så stor koll på JD, men jag misstänker att folk hört hans beats tidigare?) Och även om även den kvarten är bra så känns det lite tråkigt att vi väntat så länge och ändå får beats och t.om kompletta låtar vi lyssnat på ett bra tag. Men det helt nya är ju riktigt bra OCH fräsht. Tycker inte heller att den känns så enhetlig som hans tidigare album. Många kanske skulle säga att den har en variation hans tidigare album saknat, men de har ju fel ;) Kanske är det bara att Madvillain, Vaudville Villain och Take Me To Your Leader är så äckligt bra och jämna som gör att det här inte får mig att hoppa. Men still, det är bättre än det mesta trots att det inte riktigt når upp till mina föväntningar. En rolig detalj är ju också hur de låtarna som DOOM gjorde med Jake One till White Wan Music är mer eller mindre crap jämfört med dom på den här. Jake One ska dock ha cred för låtarna på den här. Övertygande.
Doom är alltid jämn och levererar alltid
http://www.aktivdemokrati.se/
Madvillain seems like it's closer to being done. I'm working on the shit now. That shit'll be done within the next two months Det där låter ju dock inte helt fel.
Älskar That's That . Helt galet bra beat och skön rap + lite sång :)
TURN IT UP!