usch, det är fan äckligt.
*skruvar upp too strong*
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Vad tycker ni om skivan?
Låt som fastnade direkt:
Sample: Beginner - Danke
ses
1. I-Gettin (Prod. by DJ Premier) 7. Voices (Prod. by DJ Premier) 9. Sichuwayshunz (Prod. by Gemcrates) 12. Let The Guns Blow 15. Never Goodbye (Tribute to KL) (Prod. by DJ Premier) Feta
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
gurrgurr P23 tror inte riktigt att beginner - danke är samplen...men ja han/de har samplat samma låt..
"Sichuwayshunz" samplingen är från "How do you feel the morning after" med Millie Jackson
"Can't believe you on the canvas, I'm just throwin jabs" - Inspectah Deck
fel av mig! "How Do You Feel In The Morning" heter den
how do u feel the morning after :P
grymt bra skiva, bästa i år än så länge med "Blackout II".. gillar varenda låt på skivan även om låtar som "Aint Nuttin Changed", "Rap Addiction", "Never Goodbye", "I-Gititin" och "Hate" sticker ut lite extra mycket. kul med en hel skiva proddad av DJ Premier, första sedan 2003 och Blaq Poet är stenhård!
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
tolido: I'm confused man...! Youtube o Wikipedia säger olika hahahaha :P
Skivan har många bra beats!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu har jag fått hem den och lyssnat igenom hela albumet tre gånger. Jag är JÄVLIGT imponerad! OK, man vet att det är Preem, så man vet att det ska vara bra beats, men jag var lite orolig att bli besviken. Att det skulle vara två bra beats och sen såna där beats som Preem ibland ger till no names. Jag tycker han lyckas både överraska och variera och ändå hålla grymt hög genomsnittskvalitet på beatsen här. Inget av dem känns som nåt överblivet. Och båda beatsen som Preem INTE gjort är tighta som fan. Det finns noll (0) dåliga beats på den här skivan och noll neutrala. Det finns BARA bra beats. Det händer fan inte ofta nuförtiden. Även gällande rappen är jag glatt överraskad. Man har ju diggat Screwball länge och handlat en del tolvor med Poet på sistone, så jag visste att han är hård, street, tight och on point. Men det kunde blivit enformigt över ett album. Det blir det inte alls. Dels varierar han det och kör en hel del lite mer innovativa grejer jag inte hade väntat mig. T.ex. Voices och Sichuwayshunz är galet välskrivna konceptlåtar. Man får inte alls den här känslan av att "nu har jag lyssnat på 60 something minuter galet hård, men galet enformig street rap". Man har mer den där känslan av att ha lyssnat på ett helgjutet album. Ska man vara petig tycker jag beatsen överlag är något bättre på första skivan, medan sid C och D har lite svagare beats. Hade det här varit en enkel LP med bara de tio bästa låtarna hade jag inte tvekat att direkt utropa den som en femma och en instant klassiker. Nu får jag skruva ner det lite, men 4 och en halv mick kan den fan få och så får tiden utvisa klassikerstatus eller ej. Peace
^^ äntligen en som förstår storheten bakom Blaq Poet, unga killar här säger att han inte kan rappa men vet antagligen inte vad hip-hop utanför MTV's ramar är isf. både lyrically, production och guest features plus grym förpackning har jag spelat skiten ur den här regelbundet i månader. Det är bara Raekwon som ahr gjort ett album som kommer upp i samma kateogieri i år. kul som fan att see att killen får sina props, SCREWBALL is coming (Blaq Poet, Kyron/Solo/, Ty Nitty (Infamous Mobb) and a new female MC by the name of Verse). if they get production like on previous Screwball albums and especially the shit Poet's been rocking on his solo shit, kmr det här bli totally off the fucking wall!
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
Blaq Poet tycker jag är en av de intressantast rapparna just nu. Han är så street och så äkta att man håller på o göra ner sig vid vissa spår. I Gititin kan vara bästa låten 2009, så jävla hård. Håller den som minst lika bra som Raekwons skiva om inte bättre
claaaa: Att döma av den här tråden verkar ju de flesta digga honom iaf! :D Att han var "hård som ett köksbord" som Ayo sa var det väl ingen tvekan om, men jag gillar att han flexar så mkt lyrical skills också. Damn, vilken skiva. Blir helt lycklig.
^ yes, detta tillsammns med Raekwon är två skivor värda sin vikt i guld. måste dock säga att D-sidan på 2xLP:n innehåller bland de allra bästa beatsen för mig ("Rap Addiction" och "Never Goodbye" är bland de allra bästa, och "Don't Give A Fuccc" är ren jävla adrenalin)
Rap Addiction är galen. Never Say Goodbye är ju en bra och intressant och gripande låt på många sätt, men inte en av mina favoriter på skivan beatmässigt. Men som sagt. Det finns inga dåliga beats här. Bara grymma och grymmare.
Så jävla tung platta. Lätt ett av årets fetaste.
En av mina absoluta favoritmcs....hittade den här låten för ett tag sen men undrar om den är ny eller gammal? hur som helst jävligt fet....
BOIA CHI MOLLA
Ain't Nuttin Changed-videon är så jävla vacker. Vinterbleka solstrålar över de klassiska QB-gårdarna.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
SielenzioStampa: Personlig favorit här också. Kom 06, 07 någon gång har jag för mig.
your heart pump project kool-aid
SilenzioStampa Det är min favoritlåt med Poet. Har för mig att den inte är så gammal.. skulle tippa på 08.
tack för svaren!
BOIA CHI MOLLA