I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka är de bästa amerikanska rapparna?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-02-15 01:41

Vilka är de bästa amerikanska rapparna?

Tja! Vilka amerikanska rappare anser ni är de bästa?

Personligen tycker jag att Masta Ace och Del Tha Funkee Homosapien är i helhet de bästa, men när det gäller att flowa och rimma tycker jag att Cam'ron är vassast.

Men jag frågar er, vad tycker ni?

(Inlägget flyttat av Oracle från emceeing 2009-04-10 15:24:53)

2009-02-15 02:23
Busta Rhymes
Jay-Z
Celph Titled
Vinnie Paz

(Ja, jag är riktigt jävla mainstream när det gäller hiphop)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Promotor

2009-02-15 02:32
Har en stark känsla över att denna tråden kommer bli för lik Fetaste låtarna ni pumpar just nu? där alla bara slänger upp massa namn, utan att motivera osv.. fett ovärt.. Men celph titled och eastcoast avengers ligger på min lista just nu..

2009-02-15 02:40
Common & A tribe called quest
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-15 02:45
Bra sagt, förklara gärna varför också så blir allt mycket mer intressant.

Och när det gäller grupper så är A Tribe Called Quest i toppen hos mig också

2009-02-15 03:37
Okok TOP 5!!!
1. KRS One
2. Wu-Tang Clan
3. Slick Rick
4. A Tribe Called Quest
5. MF Doom (just för tillfället iaf)

men ibland byter vissa plats med t.ex Rakim, Kool G Rap, Big Daddy Kane m.fl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-15 03:39
R.A. The Rugged Man besitter århundradets tyngsta flow, en originell rimteknik och lyrikalisk bredd. Därmed är han i min bok självklar etta på en sån här lista.
Q-Unique från the Arsonists är också guld värd med sitt galna rimmande, sitt feta delivery och sin grymma berättarförmåga.
För tillfället delas bronsplatsen av Gutta och Slaine. Den förste kör en otroligt rå stil med aggressivt delivery, någonstans i gränslandet mellan Jus Allah och Ill Bill. Den senare är en otroligt bred artist som hanterar i princip alla former och stilar, helt enkelt asgrym!

Vill även nämna East Coast Avengers, Celph Titled, Outerspace, Hell Razah, The Maccabeez, Non Phixion etc.

2009-02-15 04:34
Joe Budden
Royce Da 5'9
Elzhi
Crooked I
Joe Scudda
Termanology
Joell Ortiz
One Be lo
RA the Rugged man
Sean Price
Saigon
Percee P
Pharahoe Monch
Reef the lost cauze
Chief Kamachi
Louis Logic
Masta Ace
Guilty Simpson
Wordsworth
Q-Unique
Ill Bill

Där har du dom flesta intressanta just nu... Vissa av namnen kanske lever på gamla meriter men... Jag har säkert glömt 21 stycken också, men dom där kunde jag freestyla fram lite småberusad!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2009-02-15 13:09
Illmaculate
Kenn Starr
Masta Ace

Teknik + innehåll, orkar inte motivera mer.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-02-15 21:15
Eminem, T.I. Kanye West.. (:

2009-02-15 21:27
jag är en såndär cool snubbe som gillar vita indierappare à la;

SLUG (Atmosphere) - fett flow som fan, grym jävla attityd (framförande av sina låtar), feta texter
AESOP ROCK - Typ samma motivering. sjuka texter också
BROTHER ALI - Skön som fan, älskar hans ilska. luv the rage.

förresten så är Trying To Find A Balance med Atmosphere typ den bästa låten som gjorts genom tiderna.

där har ni min lista =)

smajl
Blunted in stockholm

2009-02-16 16:43
OK kul att många av er förklarar varför ni gillar era favoriter. Jag vill bara säga att jag personligen inte gillar vita rappare alls, har en skum rasism mot min egen folkgrupp som jag inte ens kan förklara för mig själv, men så är det och jag har många vita kompisar eftersom jag faktist bor i Sverige men jag tycker inte om dom som rappare, t ex Ill Bill, Aesop Rock, R.A, Necro... Jag tycker inte att dom ska sluta rappa men JAG gillar dom inte.

2009-02-17 14:56
Första jag tänkte var "vad är det här för jävla tråd" typ. Den måste ju skapas på varje forum men har den inte redan skapats tillräckligt, vi vet ju hur det kommer sluta. Roligaste är ändå KillaWith3Chins som efter bara #2 i sin top 5 lista har sagt 10 rappare. Nä skärpning seriöst.

Rent tekniskt så är det nog inte många som kommer nära R.A., mannen som biggie sa "... and people say I'm sick?" till. Annars finns det rätt många skickliga. Jag skulle säga Masta Ace ligger rätt högt uppe för han kan göra vad som helst, VAD SOM HELST. Inget album av honom är ett annat likt. Han har ofta stora överliggande concept på sina album. Han kan göra låtar om precis vad som helst, diss låtar. Om hur allt är vackert... Allt. Allt från No Regrets till Jeep Ass Niguh. Now thats skill.

Sen personliga favoriterna är One Be Lo och Del Tha Funkee Homosapien av de som är aktiva nu för tiden typ.

2009-02-17 14:58
varför är det aldrig någon som nämner Planet Asia ?
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-02-17 15:33
Roligaste är ändå KillaWith3Chins som efter bara #2 i sin top 5 lista har sagt 10 rappare

Men Wu-Tang är en så jävla bra grupp så jag kan inte skriva alla rappare på listan.. Kul liksom 1a KRS och resten medlemar i wu tang :S

2009-02-17 21:41
Rakaa från dilated peoples är den rappare mina öron diggar mest :)

2009-02-17 21:55
lyssnar bara på typ "underground" amerikansk hip hop och jag tycker NoCanDo / illmaculate är fetastest sådetså!
B

2009-02-17 23:05
dumbfoundead/sahtyre är mkt roligare :D

2009-02-26 19:01
Budskap; Talib Kweli, Immortal Technique, Non Phixion, Jedi Mind Tricks & Nas
Beat; Gang Starr, Kanye (De äldre låtarna!) & DMX
Festmusik; T.I, Lupe Fiasco & Busta Rhymes!
You can kiss my whole asshole!

2009-03-17 14:11
Eminem,
2pac(rip)
Proof (rip)
Dr.Dre

2009-03-17 14:49
Dr. Dre? Som rappare? Seriöst?

2009-03-17 18:07
Crooked I.

Han har hittat en perfekt balans mellan att vara en äkta lyricist och West Coast/gangsta-rappare. Helt ärligt har jag aldrig sett någon annan rappare som kan rimma lika bra som Crooked I och samtidigt stanna on point och följa den röda tråden i låten. Visst, det finns en del rappare som kan rimma jävligt tungt men det blir ofta nonsens och väldigt intetsägande när man försöker rimma för mycket. Crooked I å andra sidan hanterar detta perfekt imo. Sen älskar jag hans typ av musik etc. Hans vers på Slaughterhouse - Move On är något jag rekommenderar.

R.A. The Rugged Man är för övrigt i mina ögon ganska långt ifrån att vara en av de bästa..

2009-03-17 18:09
Bortsett från Crooked I måste jag säga Nino Bless, Joell Ortiz, Joe Budden, Termanology, Royce Da 5'9'', One-2, Apathy, Esoteric m.m..

2009-03-17 18:50
Jeppe, det känns som att vi har identisk musiksmak typ.

2009-03-17 18:50
(förutom att jag tycker att R.A är överfet) hihi

2009-03-17 19:05
Missförstå mig inte, jag tycker också att R.A. är tung som fan, men att kalla honom den bästa känns ändå lite skevt. Han har sina stunder där han imponerar som fan men överlag är han inte någon jag skulle sätta på en topplacering.

2009-03-17 19:20
Mja, det är nog sant. Han skulle inte ha en overall top 5 placering på min lista. Dock så har han ju oförglömliga verser.

Måste säga att Crooked I är världens bästa rappare. Kan ju skryta med att jag bor typ en kvart från hans Hood också ;)

2009-03-17 19:44
Det finns ju så jäkla många men just nu tycker jag väl The game, Chamillionaire, Bone Thugs, Eminem och fler men det var dem jag kom på!

Eminem har jag tyckt om hela mitt liv, han håller allt så orginalt och bra!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Manager

2009-03-17 19:45
Flow : Jay Z
Texter: Nas
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-03-17 19:47
papoose, smif n wessun & mos def.
don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon..

2009-03-17 19:47
och jurassic 5 är/var grrryymma
don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon..

2009-03-17 20:02
Chali 2na rockar.. :)

2009-03-17 20:04
Sellish P13

Det är bra att du går mot strömmen! STARKT!
Blunted in stockholm

2009-03-17 22:56
Method Man
Redman
Brother Ali
Immortal Technique
Mos Def
Evidence
Dilated People
Blu
Krs One

De är väll dom som pumpas mest =)

2009-04-03 21:36
Nas är absolut den bästa Levande När du lyssnar till hans Lyrics och flowet så fattar ni vad jag menar.. Lyssna bara till låten NAS - One Mic

Inom Battle och freestyle är JIN den bästa Ingen knäcker han... Men killen har tagit en paus från karrieren nu.

2009-04-03 22:50
Inom Battle och freestyle är JIN den bästa Ingen knäcker han... Men killen har tagit en paus från karrieren nu.

Johoho du. Han skulle bli helt utklassad mot t.ex. TheSaurus.

2009-04-03 22:53
JIN är wack om man jämför med dagens battlescen.

2009-04-03 23:02
Illmaculate
Kenn Starr
Masta Ace
Chali 2na
Black Thought
Vakill
AZ
Nas
Apathy
Talib Kweli
Elzhi

2009-04-05 16:47
Han har lagt av.. hade han fortsatt hade killen fortfarande krossat alla som när han var igång.

2009-04-05 19:50
BenzoO: Nej, det tror jag inte.

2009-04-05 21:53
TUPAC HADE VARIT BÄST OM HAN INTE DÖTT R.I.P

2009-04-06 01:12
Okey så här lyder FREESTYLE RAP TOP 5 LISTEN,,

1. Canibus
2. Big L
3. Eminem
4. Jin
5. KRS-One

Är man wack om man är 4 på listan? nä skulle nt tro de men iaf..

Som sagt den bästa Amerikanska Rapparen

Genom tidernas bästa rappare är

TuPac

Bland de levande idag är de är utantvekan

Nas

Och

The Game på en andra plats

Imma Bounce PEACE!

2009-04-06 01:43
Okey så här lyder FREESTYLE RAP TOP 5 LISTEN,,

1. Canibus
2. Big L
3. Eminem
4. Jin
5. KRS-One

Haha, alltså... den bästa i den där listan skulle bli utklassad av vilken bra battlare som helst i amerikanska battlescenen. Du känner uppenbarligen inte till battlescenen, utan bara vilka kända rappare som kan battla.

Några av de bästa:

1. TheSaurus
2. Illmaculate
3. Anecdote
4. Kid Twist
5. Iron Solomon
Lyricist

2009-04-07 08:53
försökte göra en lista, sen ändra jag den, och ändra den, och ändra den, det är fan omöjligt, finns så många olika typer av rappare som passar olika tillfällen, som e bra på olika sett, och går fan inte att sätta upp en lista, möjligtvis om ja skulle ta mig tid och dela upp rappen i flera kategorier, och dra en topp5lista i varje.... och det är jag för lat för ;)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-04-07 22:11
niickee

menar du att vinnie paz och celph titled är mainstream??
Zittla - The Fatal

2009-04-07 22:36
2pac, biggie smalls
mannen, jag är jag, hate or love

2009-04-10 15:17
Jag har ngt vagt minne av att Jin och TheSaurus faktiskt redan har battlat. Och jag antar att Jin förlorade.

2009-04-10 15:58
jay-z och crooked i alla andra suger kuk

2009-04-10 16:25
Jafari P21

han menade nog att jay-z och busta rhymes var det.. Sen är ju Vinnie Paz relativt mainstream inom hiphop
Blunted in stockholm

2009-04-10 19:28
Crooked I.

Han har hittat en perfekt balans mellan att vara en äkta lyricist och West Coast/gangsta-rappare. Helt ärligt har jag aldrig sett någon annan rappare som kan rimma lika bra som Crooked I och samtidigt stanna on point och följa den röda tråden i låten. Visst, det finns en del rappare som kan rimma jävligt tungt men det blir ofta nonsens och väldigt intetsägande när man försöker rimma för mycket. Crooked I å andra sidan hanterar detta perfekt imo. Sen älskar jag hans typ av musik etc. Hans vers på Slaughterhouse - Move On är något jag rekommenderar.

Sjukt bra motiverat Jeppehehe, och måste säga att jag instämmer till fullo! Så som Crooked I lägger det på Move On och if you ever hear me, så vill jag höra Crooked I. Den inlevelsen alltså.

Royce the 5 9 och Crooked I, jag tycker att de är bäst just nu. Levererar sjukt bra låtar och verser konitnuerligt.

Fuck it, vi tar med hela Slaugherhouse!

2009-04-10 19:50
Z-Ro , Scarface , K-Rino
RIP DJ SCREW