I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

50 cent VS Officer "Ricky Lost"

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-02-06 10:55

50 cent VS Officer "Ricky Lost"

Hah alltså Rick ross borde sluta i musikbranshen... Det är ingenting för honom. Han skryter att han är "bossen, streets voice bla bla", fuckin punk har jobbat som vakt på fängelse osv... Och nu så försöker han slå fifty... alltså ta ditt liv allltsåååå! Vem tycker ni är mest " real", 50 eller Officer "Ricky Lost"

Och vem vet hur många skivor Lazee sålde?! floppa skivan eller var det kassasuceé?

2009-02-06 11:47
Rick Ross är ju så dum! Rick Ross har byggt hela sin rapkarriär på streetcreed. Och att han är värdens största knarkaffär! Och nu när folk har nästan börjat att strunta i att han inte har sagt ett enda ord som är sant. Så börjar han snacka ännu mer skit. Och då om 50 Cent. Hur många karriärer har han slutat?Game skrattar åt det här och håller för första gången på flera år på fiffty.

Ska bli kul å se om Ross överlever! Khaled kanske kan skrika att det är på riktigt och att dom är bäst!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-06 11:58
Ricky är fucked, och han är ju en stor förolämpning till den riktiga Rick Ross som fortfarande sitter inne.

Jag är inget 50 cent fan, men han har ju i alla fall levt ett kriminellt liv.

Men det som är riktigt skumt är ju varför rappare fortfarande gör låtar med han(inga som jag lyssnar på men ändå).

2009-02-06 13:24
Rick Ross image är byggd på allt som kommer så långt ifrån sanningen som möjligt.
Det har kommit fram sen en längre tid tillbaka att han har jobbat som fängelsevakt och ska ha fått väldigt bra "" betyg för sin insatts. I låten "Hustlin" så droppar han lyrics om att han hade ett tajt vänskapsband med knarkgudarnas gudfader, Norieaga. Drogbaronen blev dömd till 40 års fängelse i början på 90-talet, och då satt han i Miami. Rick ross hemstad. Så en del tidningar påstår då att det kanske finns någon chans att Rick Ross faktiskt hade kunnat vara hans homie. Men ju mer tiden går verkar detta visa sej vara en utav Hiphopens sämsta bluff någonsin, och Rick Ross är clownen.

Så jag sattsar mina pengar på 50 cent. Han påstår också att Rick Ross ska ha fått munkavel av Def Jam så att fifty inte ska kunna sabba hans karriär snabbare än vad folk väntar sej.
Och anledningen till att de han sagt till honom att hålla käften är ju för att hans skivor säljer.
Han slog Tha Doggfather som folk trodde skulle kamma hem första platsen.
Men Rick Ross 62 000 ex mer än Snoops nya skiva Ego Trippin.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-06 15:25
grejen med att rick ross va en fängelsvakt är ju inte det stora problemet. Det är ju att han förnekar det och snackar mer tjurbajs. Om han hade sagt det är jag på bilderna jag jobbade där, hur tror ni jag fick mina connections? Och varför är han så dum och ger sig på 50 Cent. Shit det är ju som att be om att ta slut på sin karriär!
Om han inte hade gjort det så kunde han faktiskt ha fortsatt å göra det han gör bäst, musik... För Rick gör grymt sköna låtar och har två riktigt stabila album.

2009-02-06 18:37
Alla tycker ju olika, men förutom att han är en stor bluff så kan han ju inte rappa.

2009-02-06 19:43
Att locka in 50 Cent i en beef när man ljugit om sitt påstådda kriminella förflutna + att det finns bildbevis, är som att ställe upp i en tennismatch utan rackett.

2009-02-06 23:04
Ja verkligen!

Tycker 50 gör ganska trist musik nuförtiden men han är en smart affärsman och duktig på att jävlas med andra rappare han har "beef" med.

2009-02-06 23:09
Fresh2Death
Jag håller med dej. Men det jag undrar mest över är hur fifty kommer att sabba hans karriär. Dvs kommer han att tillägna en stor tid till att spotta ut en massa dissar eller kommer han att välja en annan väg?? Eftersom på kingsizemagasin.se kan man se hur fifty intervjuar Ricks fd. flickvän. Och hon baktalar honom osv. så bjuder fifty ut henne och köper skor, och någon jävla minkpäls ät henne mm. Jag tror tillochmed att han "bazzade" henne med ken ring heeh ;)
Iaf så kommer det att bli intressant...

2009-02-06 23:57
50 är inte smart vem som helst kan göra det 50 gör , intervjua hans ex och släppa en halv bra disslåt , sen var ross en officer så det är ett plus för 50. Nu tänker alla abooo va 50 gjorde hahaha han säppte bara en tecknad film om oss som polis och intervjuade hans ex det skulle T.O.M JAG KUNNA göra. ross sa till honom att komma med en bättre diss och det tror jag inte 50 kan för att HAN INTE KAN RAPPA bara PRATA

2009-02-07 02:03
BBKing berätta för omvärlden varför du e arg...
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2009-02-07 12:40
BBKing P21 fiffty är kanske inte den bästa eller mest tekniska rapparen. Men om du ska jämföra honom med Rick Ross vem som har mest skillz på mic'en. Så är det ganska självklart vem som är den bättre av dom två...

2009-02-07 21:45
BBKing P21
För att bara kunna prata så har han ju rätt bra sales.
Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/50_Cent_discography

Kommer dock bli intressant att se hur Wayne reagerar på vad 50 säger. Kan sätta 100 på att vi inom kort kommer få se en låt med Dj Khaled ft. Wayne, Ross & Fat joe.

2009-02-07 23:54

50 Cent Releases Episode 2 Of His Cartoon Going At Rick Ross Called "How Officer Ricky Got Signed"

Länk till http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshh095jIiHOtW5brp0V

Lyricist

2009-02-08 11:52
hahaha det här e ju bara roligt xD
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-02-09 21:00
jag tycker inte att rick ross ska vara en rappare jag vill inte de
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-02-11 21:54
jag skrattar åt det hela hahaså jävla roligt av fifty,i fuck you life up for fun hahahaha...pallar ine Fifty men big up för att han mörda ngn karriär typ..
http://soundsof051.com/

2009-02-12 15:46
Ross är jävligt fet (no pun intended) men hade nog behövts mer som MLB i Dolphins nuförtiden, han hade nog tjänat mer pengar också ..

Rätt weaka bars i denna dissen dock...
You niggas are gaaaay not as respected as red cafeeee

You look like a monkey, you're an orangutang they call you changalang (wtf?)

aja off to the tellie för att se en real g @kanal5
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2009-02-12 16:43

2009-02-12 17:49
rick ross tappade allt när det kom fram..han är inte ens en särskilt bra rappare i vilket fall men detta tog allt ifrån honom! Riktigt patetiskt!

Skiter i vad fifty gör nu...han är en bättre rappare än rick ross och har gjort mkt fetare låtar genom tiderna!

2009-02-12 19:03
50 kommer få kulor i sig för det där .. det är jag 100 på
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-02-12 19:45
hehe ja shit för rick ross och hans homies är så bulla

2009-02-12 20:33
satt och läste i en tråd om det här när det var en nyhet och då var det en snubbe som tyckte det var jävligt märkligt eftersom ricky har rappat sen(Rick ross är född 70-75?) 93-95 tillsamans med en grupp (som jag givetvis har glömt namnet på) som tydligen är erkännt tunga snubbar.

Desutom påpeka han att dom som "styrde" kokainhandlen eller iaf hjälpte till med den var just plitarna iom den stora målen efter det glada åttio-talet och att alla satt inne. Jag vet inte hur mycket bull snubben snacka men han har i vilket fall som helst stor insyn i södernsrapscen.

Är det någon som vet vilken grupp jag menar?

Till beefen så förstår jag inte var Rick sysslar med, trodde han att han skulle komma undan? Men dock sparkar 50 in öppna dörrar lite enkelt ungefär som när han kalla fat joe tjock...
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2009-02-12 20:35
Afropolack
Han har redan tagit 9.. så en och en annan bullet till klarar han väl. Barnlek.

2009-02-13 07:54
Länk till http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.6738/title.50-cent-tia-told-me-rick-ross-dj-khaled-diss

En till låt.
Reffen e rolig.. OOFFIIICEEER RIICKEEEYYYEEEEYYYYY hahahaha

2009-02-13 08:20
att outa khaleds mossa så där .. om det nu är hon .är jävligt lågt
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-02-13 08:21
å jag har hört att rick ross säljer med solo än vad akon gör ..
then he cant be that bad right ?
hoes over broes ..

2009-02-13 12:38
BEEF MANNEN BEEEEEFFFFF

2009-02-13 15:03
hur borjade allting??

tycker pinsamt for alla artister som latit ricky gasta deras platta.
I be around, just out of sight

2009-02-13 16:31

2009-02-13 18:12
vad fan har Banks att säga om detta,helt wack ju
http://soundsof051.com/

2009-02-13 18:49
Wow banks låt, mördade Ross helt och hållet.

2009-02-15 11:14
lloyd banks later knas, kanns som jag maste fokusera fett hart for hanga med pa vad han sager ibland...
tung diss i ovrigt.

2009-02-15 12:32

Tredje videon ute hahahahaha

2009-02-16 13:40
Tycka vad man vill om 50 men här måste väll t.o.m. alla "50-hatare" aka "det är hiphop att hata 50cent" hålla med om att han käkar officer rickyyys karriär.

Bara det att Ross avslöjats som C.O. efter att ha byggt upp en karriär på att rappa om vilken drugdealer och hur mycket street han är borde få folk att tappa respekten för honom. Det värsta var ju t.o.m. att han förneka det och sen när han verkligen avslöjades så erkände han. Sen att vara så dum att man går emot 50 cent efter allt detta förstår jag fan inte. Sen har det kommit fram att de juveler och bilar som han "äger" inte är hans. Att hans första Benz köptes av hans mamma. Om man nu varit en sån drugdealer måste man ju ha råd att köpa en bil iallafall!!!

En än gång, tycka vad man vill om 50, men den mannen kan göra slut på ens karriär innan den ens startat. Killen har makt!

Att säga att 50's dissar inte varit så bra, kan jag acceptera, även om jag inte håller med. Ross dissar är ju inte mycket bättre. Och om vi nu ska snacka "on wax" så blev ross iallafall ägd av Lloyd Banks (som dessutom kom med något så bra som jag inte hört från honom på ett bra tag).

I denna beef måste väll ändå 50-hatarna oxå vara på 50's sida, annars är man bara en "hater" i mina ögon.

Sen har 50 oxå gett sig på Khaled (eller hans mamma iaf)

Och här tycker jag att 50 går lite för långt. Även om jag stör mig sjukt mycket på Khaled så anser jag att detta är ett dumt "move". Hur rik och mäktigt 50 än är så kan alla människor beröras. 50 lär öka antalet livakter.

Det sjukaste är änså anledningen till att ross började. Han menar att 50 cent gav honom en kostig blick på BET awards. 50 svara med att han inte ens sett eller minns ha sett Ross där.

Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2009-02-16 20:40
Hahahaha!. Jag tycker att 50 dödade Rick med roliga rader, medans Banks slaktade honom med flow, och punchlines.

2009-02-16 20:52
50 la upp videon på Khaleds mamma pga att Khaled hade klippt in 50's sons huvud och ersatt det med apans huvud och kallat honom ful eller något.
hold your hands in the ayer!

2009-02-17 13:25
Gillar Rick Ross tycker han ser rolig ut, och har gjort långt mycket mer intressant musik än t.ex. 50 på sistånde. Synd att han ljög, men annars tycker jag inte det gör så stor skillnad, är väl ingen som tror att någon är "äkta" längre. Alla populära rappare spelar sina roller bara.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-02-18 18:29

U THE LOST GENERATION

2009-02-18 21:47
^^Vad har den låten med det här att göra?

2009-02-19 01:35
som eminem sa till benzino som sammanfattar alla fittiga rappare som rick ross...

att han borde halla sig till att vara drugdealer om han nu tjanade mer pengar pa det an pa rap...

rick ross har gjort vissa bra latar, bra musik ar bra musik, men detta skitet om vem som ar hardast gangster ar played out..

2009-02-23 02:14

Ye this my shit hahha

2009-02-23 09:14
haha asså serien är för bra
SKU - SKU - SKULASON!

2009-02-23 13:21
Haha asså ricks leende där i slutet e så jävla kul

2009-02-24 08:24
50 cent lever på att dissa andra rappare .. ALLA andra rappare !
hoes over broes ..

2009-02-24 12:07
Det är inte så att han är dålig på det :)

2009-02-27 14:39

50 är för rolig

2009-02-27 21:25

2009-02-28 02:06
huh?
BAHA!

2009-02-28 14:51
rick ross är så jävla desperat, ska bli kul o se hur mycket hans album säljer.

2009-03-15 11:36
Haha vet inte om jag får länka till detta men radera isf.

Nyheten finns på t.ex. RGF
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers