I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Old School Hiphop vs. New School Hiphop?

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
Producent

2008-12-21 17:28

Old School Hiphop vs. New School Hiphop?

BRRRAAAAAP!!!

Ville ta över lite diskussioner om old school vs. new school hiphop. Allt fler klagar över hur musiken har ändrats, men har det verkligen ändrats och varför ser den så fel ut som det gör idag?

Jag vet att diskussionen har dykt upp chok ofta, men fuck that, gillas inte tråden så vet jag shiii vad som är hiphop i Sverige, haha. Som sagt, jag har kärlek till allt och alla, men nu till saken.

Allt fler old school artister har börjat göra sig redo för sina comebacks, sist såg jag EPMD, om jag inte missat nåt.

Men jag har även sett LL Cool J, KRS-One m.fl. Ice Cube har ju synts mycket på dom senare åren, Ice-T var det lite snack om sist. Fan, vilka har ni sett eller hört? Jag såg för ett tag sen Grandmaster Melle Mel t.o.m...

Nu till saken, vad lät bäst old school eller new school? På vilket sätt skiljer sig dom från sina åsikter och budskap, sin äkthet och hur skulle old school rapparna låta över dagens, moderna sound? Skulle det låta played out, eller skulle det låta som rappen idag, eller vad tror ni? Fan, let's start a big motherfucking discussion up in this BITCH!

Stay blessed. Peace.//A2K

Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.