I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2008-12-09 19:51

Topp 5 2008

...även om EPMD och Ghostface inte har hunnit släppt än.






Jag kunde inte hålla mig, vill veta vad alla håller högt från detta år.
Lista låtar tror jag blir svårast för mig då det självklart finns mer än 5 bra, men tar sådana som jag inte har med i "topp 5 album" så tror jag får ut det rätt bra ändå.


Topp 5 Album

Reks-Grey Hairs
Man kan inte ha en lista från 2008 och inte nämna detta album, klassiker!

9th Wonder & Buckshot-The Formula
Enligt mig skivan som hade minst "dalar", man kan gå igenom den om och om igen. Klockren!

Termanology-Politics As Usual
Så länge som jag väntat på denna så vore det konstigt att inte tycka den är bland de bättre skivorna '08. So Amazing, How We Rock och Watch How It Go Down är låtar som spelar i en egen liga.

Nicolay & Kay-Time:line
Har lovordat denna skiva hela året så varför sluta nu?
Följ med på en resa som du kommer komma ihåg länge...

eMC-The Show
Var nere med den här rätt länge i den veva den kom ut men efter det har intresset svalnat lite.
Men hell, den har ju roligste "skit-spåret" i form av "Angry Mech. Guy".



Topp 5 Låtar

Fat Joe-That White
Ojoj, runt en hundra spelningar i iTunes och säkert det dubbla på 12":an.
Joey Crack visade vad han går för med denna....

Joell Ortiz-Air Y'all
Han släppte en hel del bra musik i somras men denna är enligt mig något vassare. Att den är proddad av Lord Finesse skadar i och för sig inte heller.

Cormega-Fresh (feat. DJ Red Alert, PMD, Grand Puba, KRS-One & Big Daddy Kane)
Kom denna ut någongång på 12"?
Hur som helst så räddade den sommaren ifrån Lollipop och liknande "club bangers"...

Pete Rock-Comrehend (feat. Papoose)
Oh, damn...
Gåshud hela låten igenom från första gången jag hörde den till idag (då den borde vara uttjatad). Pete Rock visar varför han har fans och Pap blir förlåten för att det inte kommer något album i år heller.

Statik Selektah-To The Top (Stick 2 The Script) (feat. Cassidy, Saigon & Termanology)
Fan att det inte har kommit från Saigon i år, jag är otroligt besviken...
Låten får vara med i min topp 5 för att han är med, annars hade jag tagit lil Daps "Watch Me Do" eller Cons "There Can Only Be One"...




Besvikelse
Att det kom så lite från Saigon....

Händelse
Jag tycker det var tämligen underhållande med Papoose vs. Fat Joe. Jag tänker då främst på ett YouTube klipp när Papoose står och slår på Remy Ma, fullt utrustad.
Jag hade en till nominering här men jag kommer inte på vad det var...återkommer.

Övrigt
Jag vill lyfta fram Ali Vegas mixtape "leader of the new school" som kom ut tidigt i år.



--
Så, nu vill jag se era listor och höra vad ni tycker om år 2008.

rip stephen perry
A.S.N.O.M