Kanye West - 808's & Heartbreak
Skivan släpps ju snart.. Har lyssnat igenom lite, känns ganska enkelspårig. De flesta låtar låter ungefär likadant. Gillar Heatless, men är lite less på denna autotune, vocoder skit som aldrig verkar upphöra.. Vad tycker ni om skivan, flip eller flop?
jag hoppas värkligen han går tillbaka till sitt gamla sound
Kanye har själv sagt att det här ska vara mer som än pop-platta än en hiphop-platta. Jag hoppas att alla har det i åtanke när de lyssnar på 808's and Heartbreak . En ny hiphop-platta med Kanye kommer 2009 enligt honom själv.
•pave paradise•
Jag gillar typ alla låtar utom Love Lockdown.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
jag diggar namnet på skivan som fan men det jag har hört har inte fallit mig i smaken...
Keep CD alive
lyssnade precis igenom, fyfan vilket skräp. love lockdown tycker jag är skön, resten va bland det sämsta jag hört på flera år.
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy." - Alessandro Nesta
Har bara hört låtarna som läckt men Amazin' är ju sjukt grym!
Vad gör detta i hiphop forumet? En f.d. artist som har börjat göra popmusik är inget som är värt att diskuteras ens.
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
Det är bara en skiva som ska vara pop för tillfället. Det har han själv sagt. I över ett halvår nu.
•pave paradise•
ni borde checka när han kör dessa låtar (med autotune) live hahaha, hopeless men whatever han e kändis.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
galet dåligt album, det är inte hiphop.. en skiva full med autotune sång!
Tråd dödadar!
Haha...ännu en...
•pave paradise•
Riktigt grymma beats!
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
ni borde checka när han kör dessa låtar (med autotune) live hahaha, hopeless men whatever han e kändis. Haha, såg honom på The o2 Arena i London och som sista-låt körde han Love Lockdown men autotunen hade fuckat så han fick börja om 2 eller 3 gånger och blev mer och mer irriterad, haha.. sista gången blev han arg som fan å skrek något om att "that sounded FUCKED!" men sanningen är att det lät bättre utan den skiten.
För övrigt tycker jag skivan känns jävligt välproducerad, många feta beats, som tyvärr förstörs av hans sång.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bra beats men inge bra album
I'm Rich Bitch
Amazing är galen!
your heart pump project kool-aid
riktigt bra skiva, props! kan ngn förklara vad 808 betyder i titeln?
slip: Namn på en Roland-trummaskin som tillverkades på 80-talet.
•pave paradise•
Kanye skapar en helt ny genre med den här skivan skulle jag vilja säga. Riktigt jävla bra är den också.
your heart pump project kool-aid
Det jag har hört är jävligt fett men ser mer fram emot T-Wayne skivan som lär gå på ett liknande spår.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
hiphoppare hatar det, radiolyssnarna kmr älska det jag själv tycker att kanye e geni som nyss gjorde auto tune till en egen genre.. blir lite småkär i soundet men ändå lite besviken, skivan e dyster på nåt sätt.. men känslorna som skapas av beatsen e sjuka o jeezy hur fan eka han med på skivan.. lack man blir
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
Skapar en egen genre...haha, det var fan dagens bästa. Han gör ju bara helt vanlig, rätt så emo, electropop.
Nä vad ska man säga.. Det förvånar ju inte en att han har tagit sig an ett sound som detta, bra för alla som diggar, men *GÄÄÄÄÄSP* för min del.. försökt att se fördelen med astråkiga beats, värdelösa texter och autotune (dålig sång), det känns inte som en möjlighet. En sak som jag verkligen vill veta av någon erfaren är hur mycket arbete det ligger bakom att autotune:a rösten..? om det finns någon dignity i att använda den skiten just let me know.
Jag tycker skivan är så jävla bra, kanye har gjort det igen. Han har ännu en gång bevisat hur han går sin egen väg och gör exakt det han vill göra och inte det han BORDE göra. Inte undra på att han är världens mest omtalade artist i dagens läge. Låtarna "heartless" "amazing" och den med lil wayne är ju 10/10 enligt mig. 808!!
heartless e den enda låten som e bra men jag vill HA den gamla kanye west kan alltid lyssna på t-pain om man tycker om sånt skit
Den "gamla Kanye West" återvänder nästa sommar.
•pave paradise•
"Han har ännu en gång bevisat hur han går sin egen väg och gör exakt det han vill göra och inte det han BORDE göra." det är väll just såhär han gör när han gör musik som man BORDE göra. precis vad mtv-fansen vill att det ska låta
http://www.myspace.com/loosecannonbv
Njaa, håller inte riktigt med dig. Ifall han ville göra en skiva för fansen så borde han väl isf gjort en ny collage dropout.
Precis. Känns inte riktigt som att 808 är skapad för att slå försäljningsrekord.
citat hiphopfans kanyefans radiofans mtv-fans slutcitat ursäkta om jag pissar i kyrkan, jag råkar avguda college dropout OCH gilla det jag hört från 808's.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
tycker alltid om artister som är innovativa och jag förstår också att detta inte är ett renodlat hiphopsläpp. men han ridar ju på t-pain med autotune grejen så jag vet i fan om han har skapat ngn ny genre?! går du tillbaks till 80 talet hittar du ju liknande saker á la roger zapp. lyssnade väldigt hastigt igenom detta släppet och det föll inte mig i smaken men det kommer säkert välkomnas varmt av övriga lyssnare.
Pinocchio Story och Welcome to Heartbreak e hur feta som helst!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Alltså ni som säger att det är t-pain med hela autotunegrejen och jämför med skivan. Visst sjunger Kanye med audotune hela skivan rakt igenom men det låter ju inte som T-Pains musik. Han har ju gjort någonting annorlunda med autotunegrejen. Så jag förstår inte varför man jämför med T-Pain. Lika relevant att jämföra med Kraftwerk.
Hur folk faktiskt tycker om den sortens musik som Kanye producerar i denna nya plastskivan är otroligt. Om man är van vid Kanye West College Dropout och Late Registration så har man rätt om man inte tycker att denna skivan är bra även om han har sagt att det bara en "popskiva" Tycker det är roligt att han går sin egen väg men diggade den inte alls. bleees
Skivan är helt klart det bästa Kanye släppt sedan Collage Dropout!
skivan är så kallat tung.
Tycker också beatsen var feta, men jag mår ganska illa av audiotune/vocoder grejen. Känns rätt så played out...
At the gates of Eternity...
lyssnade igenom de 5 första spåren igår och det lät ju bättre än väntat men känns som man får absorbera skivan i små doser i taget. snyggt och välproducerat men vocoder grejen funkar inte mer än på ett par spår i min mening.
Keep CD alive
hmm.. en besvikelse
http://thebobw.blogg.se - fet hiphop blogg =)
claaa7 : Det är ju snarare så att man kommer in i det enligt mig..
har inte lyssnat pa skivan men har hort singeln (Love Lockdown?) och fyfaaaaaaaaann vilken javla skit!!!! blir fan forbannad och nastan lite fysiskt illamaende sa daligt det ar.. maste byta kanal nar den kommer. det ar inte ofta jag tycker sa illa om en lat. Jag brukar ofta forsvara Kanye lite for jag tycker hans grejer haller battre kvalitet an det mesta man hor pa mtv och klubben, men nu kommer jag aldrig kunna lyssna pa honom igen haha. Sag just en intervju med honom med laten spelandes i bakgrunden, han sager: "I have realized my place in history, Im the voice of this generation" Och det i kombination med en av arets vidrigaste latar i bakgrunden gjorde mig sa javla forbannad aaaaarrggghhh!! Skulle vilja satta honom pa plats.. Vilken fitta han ar.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Lika relevant att jämföra med Kraftwerk. Har dom nansin kort med autotune eller?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Hade en diskussion med en vän där vi pratade om musiker med hög självgodhet. Kanye kom ju direkt in i bilden, men inte som en sådan man tycker är ok, utan att han är en person som har misstolkat det här med självförtroende. Det finns en del artister man klassa som egotrippande som man ändå accepterar för att deras artisteri skiner över deras egon. Däremot så har Kanye ej denna kvalité och står inte i possition att säga saker som "I have realized my place in history, Im the voice of this generation". Kanye är som bäst i enstaka låtar (som producent), men när man jämför det med mängden musik han har släppt (6 skivor på 6 år + en massa collabs) så blir man inte så imponerad.. Han har snarare kvantitet i låtar än kvalité. Tyvärr så följer alltfler artister samma exempel.
Argumenterar inte mot någon specifik person, just speakin out :o)
Fan vad jag hatar Kanye West. Värdelös jävla nolla, men som nån sa: han är ju kändis. Han kan göra vad fan han vill. Och nej jag hatar inte för att detta inte är hiphop, jag "är" själv inte hiphop utan lyssnar bara på skiten, jag hatar därför att plattan är rätt och slätt piss som jag hade kunnat skapa en bakfyllesöndag.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Paranoid säger jag bara, vilken jävla låt! Tror det förblir min favvolåt från plattan. Måste säga igen att jag tycker skivan är riktigt bra och underhållande att lyssna på!
Coldest Winter, amazing love lockdown e ju så jäävla bra, speciellt Coldest winter!. Känns det inte som han gör den här skivan i och med att han och hans Baby boo gjorde slut för ett tag sedan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blaze: Jo det är en sak som är säker. Älskar när han droppar "Poor little LA girl. Your just a little LA girl".
Producent
2008-12-06 02:29
Amazing, Heartless och Welcome To Heartbreak låter hur bra som helst.....resten låter sådär......jag personligen har inget emot autotune, men det som stör mig e att artister börjar bli för lata....dom använder en effekt som blivit en trend vilket gör att dom glömmer av vad BRA PRODUKTION innebär, en sån här platta hade vilken whoa rappare som helst klarat av att göra utan problem, den saknar kreativitet.
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR