I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lil Wayne på bussen

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-11-08 17:45

Lil Wayne på bussen

vad heter låten som de rappar på i bussen?
tack på förhand

2008-11-08 19:22
låter som fab ? :S
Hageby In The Building ! www.myspace.com/Latincity

2008-11-08 21:13
Ja, det låter som fab. Tror inte att det är Wayne
Bullet holes filled with dynamite sticks, thats if hoes and pricks try with tricks - Dr. wbb12 (Willie BB).

2008-11-09 00:09
okej tack men ingen som vet låtnamn och så?

2008-11-09 11:57
Det är Curren$y aka Spitta aka Mr month after month och han är också med på bussen.
Skulle inte förvåna mig om låten var menad för hans skiva på Young Money.

Allt för många sover på Curren$y! Sju mixtapes på sju månader. Kolla in vartenda ett..

Fin...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-10 12:34
De är Currency och Mack Maine som kör, har letat, ej hittat, fet jävla låt...
"Italian stallion" 10 years of Connection!
Poet

2008-11-10 13:27
Lil Wayne - One Night Stand (Feat. Curren$y & Mack Maine) från the leak 5 verkar det vara..
"life's a garden, dig it."
Redaktionen

2008-11-10 13:33
Balhoo, har du den möjligtvis som mp3a? vore ju utomordentligt trevligt om du lr nån annan kunde slänga upp den på zhare lr nåt liknande..
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Poet

2008-11-10 13:36
har den tyvärr inte, har bara lyssnat genom stream, men den går nog att hitta som mp3'a med lite google skillz. verkar dock inte finnas i nån vidare kvalité :/
"life's a garden, dig it."

2008-11-10 15:25
Curren$y är fan the next big thing. Hans mixtapes håller så sjukt hög och jämn klass.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Redaktionen

2008-11-10 19:48
Balhoo, så sant som det är sagt. Däremot har jag tidigare både frågat här efter andra låtar som spelats i "on tha bus"-videos men har varken lyckats googla fram nåt lr kunnat få hjälp av nån snäll själ här.

C-Line, indeed. har iofs inte tagit mig igenom alla dom mixtapes han släppte i rasande fart här för ett tag sedan, men mkt av det jag har hört är straight fire. haru nån koll på när han släpper album och vad det är tänkt att heta`?

2008-11-10 21:28
Rec: Har faktiskt ingen aning. Han är ju som sagt med på senaste Lil Wayne mixtapet men vet inte hur mycket det betyder. Han och Mack Maine har ju gjort en del låtar tillsammans genom tiderna ändå. Han var ju på omslaget på XXL med flera andra "young guns" som Ace Hood, Sawty Lo och Corey Gunz så det är väl inte helt otänkbart att han kan släppa en skiva sent nästa år. Men har man en gång haft trubbel med en release så verkar det hålla i sig.

2008-11-10 22:34
Ere så, ja har nog tyckt att snarare tyckt att han fallit av och hans tåg redan gått..
Så länge han hållt på utan att få någe större genomslag o den här nya Lupe Fiasco, skate stilen...njae tack
"Pregnant pussy is the best you can get-
Fuckin the bitch while her baby`s suckin dick-"

2008-11-10 23:37
Sju mixtapes på sju månader.

och precis som alla andra rappare som spelar in ett dussin låtar om dagen och ett par till när dom sover så kunde han förmodligen ha släppt en hyffsat jämn och bra skiva istället...hatar hela mixtapegrejen

Redaktionen

2008-11-11 02:18
Demento, precis som du tkr jag att många mixtapes är riktigt dåliga och tyvärr lider många rappare av åkomman att spotta ur sig 90% skit, 5% lyssningsbart och 5% riktigt bra material.

MEN, mixtapes och annan 'modern' marknadsföring av sin musik är vägen att gå om man i dagsläget ska försöka slå sig in i branschen och göra sig ett namn. Att då faktiskt släppa mkt material och så konsekvent som Curren$y visar att han sitter på sin grind och anstränger sig för att få folk att åtminstone lyssna på nån låt och förhoppningsvis digga hans musik.

Lil Wayne är väl ännu ett bra exempel. Han släppte väl mellan 300 och 400 låtar på olika mixtapes mellan Carter II och Carter III just för att skapa en buzz kring sig själv, få fler fans för att sedan släppa en fullängdare som skulle visa sig sälja 1 miljon första veckan.

Sen tror jag att 'mixtapegrejen' är bra för många rappare. Säg att man spelar in 2 låtar i ett halvårs tid, då har man ett brett urval av låtar och låtidéer att bygga vidare på. Kanske plocka lite hej vilt ur låtarna, arbeta om beats och texter, för att sedan kunna släppa ett jämnt album. Sen är det ju upp till varje rappare att satsa allt på skivan lr släppa "extramaterialet" i form av mixtapes..

2008-11-11 08:29
Sen så var den här grejen med 7 mixtapes på 7 månader lite av ett experiment. Lil Wayne tex släppte ju bara massa låtar här och där medan Curren$y mer har en plan. Men jag tror definitivt att båda vinner på att arbeta så här. Sen ska man också ha i åtanke att Curren$y slutade rappa ett tag och att det kan tyckas vara längre tid än vad det egentligen är som han inte slait igenom.

2008-11-11 12:50
Rec P20
ja alltså jag är ju inte farfar Ove 75 år som inte förstår VARFÖR det ser ut som det gör, min poäng var bara den att jag som lyssnare föredrar mer genomarbetade/genomtänkta släpp

tycker inte heller att det är så kul om rappare släpper album som sen visar sig innehålla till 90 % sånt som mer eller mindre är dom guldkorn som man var tvungen att vaska fram bland det mediokra på deras mixtapes. det är inte min grej riktigt men jag har full förståelse för att folk kan tycka annat.

Redaktionen

2008-11-11 13:52
cool cool. jag tkr iaf att det är kul med mixtapeprylen just för att hiphopen känns ganska ensamt om det. lyssnar inte särskilt mkt på annan sorts musik och det är ingenting jag ser till att läsa om, kolla nya släpp osv men det känns ju som att i princip alla rockband enbart släpper singlar/album och aldrig mixtapeliknande prylar. jag kan ju ha fel men då känns det mer troligt att man köper sig en bootleg av nåt rockband man gillar..

2008-11-11 14:07
Vad heter den första låten de kör på part 1?
det finns en chat! missa inte den...

2008-11-11 15:44
Det roliga med mixtapes är ju att man får en helbild av artisten i fråga. Hur versitale(?) han eller hon är osv.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-12 20:41
Ingen som vet?
det finns en chat! missa inte den...