I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Q-Tip - The Renaissance

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-11-04 20:42

Q-Tip - The Renaissance

Länk till http://www.hiphopdx.com/index/reviews/id.1040/title.q-tip-the-renaissance

De som har lyssnat på albumet, passa på att skriva era intryck:)

2008-11-04 21:06
Jag ska lyssna igenom den imorgon på jobbet. Är jävligt glad att den där Go New York inte låg på skivan, för den var ju totalt värdelös.

Hoppas på en bra skiva, om inte så har jag ändå Gettin Up att glädja mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef

2008-11-04 23:00
Den är inte dum. Tycker det är bra att han nöjde sig med 12 låtar. Ingen superplatta, men det hade man väl inte förväntat sig heller. "Gettin Up" är solklart bäst och är väl den låt som känns mest A.T.C.Q. "Dance On Glass" och "Believe" (med D'Angelo) har lite av dom vibbarna också. Annars gillar jag "Move" och "Won't Trade" bäst, efter "Gettin Up".

Köper man UK-versionen så får man med låten "Feva" också.

Skönt att han äntligen är "tillbaks" :)

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-11-05 21:52
Verkar klart lovande! Alltid en njutning att höra hans röst. Hur är det med ATCQ då, har de nån ny platta på gång eller har jag missuppfittat det? Märkte ni hur jag krängde på ett ord där och fick in ett snuskigt ord mitt i det istället? Det var roligt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef

2008-11-05 23:02
Dom hade en platta på gång men Phife Dawg blev sämre så dom sköt upp den. Nu har ju dock Phife genomgått sitt njurbyte så går läkningen som den ska kanske vi kan se dom i studiobåset tillsammans om ett halvår/år? :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-11-05 23:22
>>BazookaTooth

Lustigkurre!
2009

2008-11-06 09:41
Det jag har läst om och som verkar vara nästa projekt för Q-Tip är en platta tillsammans med Common i en ny supergrupp. Tänk om Dilla hade varit vid liv! En sån platta hade varit något för honom att bita i.

Peace!
"As boys, they said they would die for eachother. As men, they did!"

2008-11-06 12:15
ok skiva, lite trist, men skönt att höra qtip's röst. wont trade har jag lyssnat på en del.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2008-11-06 17:36
har inte lyssnat igenom alla låtar men den med d'angelo är min favorit, sjukt skön.

2008-11-09 20:17
Q-tip levererar som vanligt. Spinnaproducerade Feva som Benji-B spelat i ett par år nu är helt galet fet! (bonusspår på brittiska utgåvan)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2008-11-09 20:34
grym skiva! i love it... verkligen nice vibe över hela den. precis som en atcq album ska vara.

2008-11-12 16:31
Gillar den verkligen! Finns ingen dålig låt på den, finns nog en eller två låtar som inte håller samma nivå som de resternade, men dåliga är de verkligen inte! Kan nog säga att det är, hittills, årets skiva!

2008-11-12 21:08
Definitivt bra! Jag kissade inte direkt på mig av chock för nåt var utmärkande bra men värt att köpa för det känns som den 'håller i längden' , jag så säger jag med brist på annat.

men är det bara jag som saknar festen? Vafan är festen? Hatar att jämföra men lite Breathe and stop eller vivrant thing skulle inte skadat. Nu fanns ju den där med Amanda Diva men nej det räknas inte

2008-11-15 12:13
funky fresh!
labyrint living!