Hiphop Quiz Vol. I
Har varit sånna här uppe på whoa tidigare, kunde vara roligt med lite intressanta fakta om olika MC's, DJ's etc.. När frågorna e besvarade får någon annan ställa nya frågor! 1. Kanye West rappar på Through the wire "If you knew how my face felt, you would know how Mase felt" Många tror att Kanye säger mace (tårgas) så är inte fallet, han syftar på Bad Boys Mase, som blev boxad i ansiktet i en klubb i New York. Vem boxade Mase? 2. På Nas - Stillmatic finns en låt som heter "You're the man" där just dom orden upprepas i refrängen, samplingen säger egentlingen inte "You're the" vad säger artisten som gjorde låten? 3. RZA blev introducerad för samplern/trummaskinen SP1200 sent under 80-talet, vem introducerade honom för denna maskin, och även lärde honom grunderna? 4. Vilken rappare var statist i Method Man's video till Breaks ups 2 Make ups? 5. Vilken rappare blev avsugen av en transa, och i vilken låt rappar denne om incidenten?
Steve Rifkind must of been sniffing!
Producent
2008-11-01 14:04
3. Marley Marl.......en vild gissning! 5. Fatlip ifrån Pharcyde
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
2. Sugar man 3. Easy Mo Bee 5. Fatlip - Whatup Fatlip?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1. Ghostface 2. Sugar man 3. ? 4. ? 5. Fatlip - What's up Fatlip
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
5. Pharcyde - Oh Shit
http://www.myspace.com/choysmusic
Andra ronden 1. Vem är rapparen som medverkar i Gorillaz låtarna "Clint Eastwood" och "Rock the House" och vilka grupper är han med i? 2. Vem förlorade Supernatural mot i en battle som fick honom att ändra sin filosofi ang. freestyle och battle rap? 3. Skriv in det som fattas i raden "Ass so fat that you could --- -- ---- --- -----" 4. Han har gjort remixer på kända låtar som "Drop it like it's hot", "Wanskta" och "Put it on", med en liten touch svensk dansbandsmusik, vem pratar jag om?
http://www.myspace.com/choysmusic
1. Del the funky homosapien, med i grupperna Deltron 3030 och Hieroglyphics 2. Juice? 3. "...see it from the front!" 4. Per-Arnez?
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög Den skulle vara ny, men skylten ljög
nya frågor då... 1. Tame One sägs vara kusin till en känd rappare, vilken? 2. Omslaget till Nas' Illmatic är en bild av honom som liten, men hans första idé till omslaget var något helt annat som skivbolaget inte ville tillåta...vad var det? 3. Hur många barn sägs det att Ol Dirty Bastard hade?
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög Den skulle vara ny, men skylten ljög
1. Redman
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
3. 11 barn ... eller ?
2. Nas tog strypgrepp på Jesus eller nått, minns inte exakt.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
1. "The Carter III" sålde över en miljon exemplar första veckan. Vilket hiphopalbum var det senaste att göra detsamma? 2. AZ slog igenom på Nas "Life's a bitch" men redan två år tidigare kunde man höra honom på en av Nas demo-låtar, vilken då? 3. Vilken låt öppnas med raden "Real cool.. cause Brooklyn's cool!" 4. Tupac Amaru Shakur föddes med ett annat namn, vilket? 5. Gruppen Atmosphere var en duo som blev en trio och sedan en duo igen, men vilka två grundade gruppen?
4. Lesane Parish Cooks känns om att det går bättre ifall man väntar med att komma med nya frågor tills dom innan är besvarade...
3. 3rd BASS - Brooklyn Queens
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
nya omgångar, inga svar, styr
CasOne
5. Atmosphere var väl Spawn och Slug först. Slug var väl DJ till en början?
3 - Rätt 4 - Rätt 5 - Rätt 1an och 2an kvar
01. 50 Cent - The Massacre 02. Understanding
01. Sålde inte kanye west en miljon?
your heart pump project kool-aid
Sålde inte 50's nyaste (nu kommer jag inte ihåg vad den heter) en mille EFTER kanyes? Isf är det ju den!
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
Jag har för mig att senaste var The Massacre, även Understanding är rätt. NYA FRÅGOR! =)
elem Nej, han sålde strax under en miljon.
Okay, nya frågor; 1. I Immortal Technique's låt Creation & Destruction rappar han över en väldigt känd låts beat, vad heter låten respektive bandet? 2. Låten "Gangsta's Paradise" av Coolio är en "omgörning" av en låt av världens troligtvis mest kända soul-artist, vad heter denne, och vad heter orginalversionen av låten? 3. Mos Def är en mycket känd rappare och "sångare", men vid sidan har han också en karriär som skådespelare! Vad heter Mos Def's rollfigur i filmen "Liftarens Guide Till Galaxen" 4. I gruppen D12 är nog Eminem mest känd tillsammans med den numera döde Proof, Proof blev mördad den 11:e April 2006 utanför klubben CCC club i Detroit av ett pistolskott, var blev han träffad? 5. Många känner nog absolut till rapparen Slick Rick och den kända låten Children Story av undertecknad, Gruppen Black Star har gjort en version av samma låt som handlar om en liten pöjkspolning som börjar sno beats (om jag inte missminner mig), hursomlhelst, Vilka två rappare utgör gruppen Black Star?
1. Notorious BIG - Long Kiss Goodnight (Eller menar du orginalet kanske?) 2. Stevie Wonder - Pastime paradise 3. Ford Prefect 4. Huvudet? 5. Mos Def & Talib Kweli
Congratafuckinglations, jag tänkte på LA, LA och CnN, men jag är kanske helt ute och cyklar! Nya frågor!!!
El Presidente får langa 5 nya :)
1. Jay Z och Fat Joe e "bittra" fiender, då och då lägger dom in smyg dissar till varandra på olika låtar, varför e dom osams? 2. RZA var mistänkt för mord tidigt 90-tal, men klarade sig från fängelse, vem var RZA's advokat? 3. Pete Rock + Nas var en fantastisk kombination, likaså DJ Premier + Jeru the Damaja, ingen av de 2 "lagen" gör låtar ihop längre, varför? 4. The Pharcyde ringer upp Q-Tip inför deras andra skiva "Labcabincalifornia" för att få några beats, Q-Tip har inte riktigt tid med det just då, men rekomenderar en annan kille för The Pharcyde, vem? 5. Vem kallades för "The Human TR-808" och vilket crew var han med i?
1. De började väl tjaffsa efter att Terror Squad-laget slog Roc-a-fella-laget i en basketturnering i Rucker Park? 2. 3. Pete Rock låg med Nas flickvän. Jeru/Premier vet jag inte. 4. The one and only Dilla! 5. Hehe en gammal favorit! D-Nice från Boooooooogie Down!
4. Jeru blev greedig och tyckte att Preemo tog för mycket pengar eller liknande medans Primo säger att han gav beats gratis till Jeru eftersom dom var tighta polare.
Keep CD alive
Okej, där e nog många olika svar på alla frågor men det jag var ute efter var: 1. Jay Z ville inte ge ifrån micken på någon sorts open mic grej på nån bar i New York, då kom Fat Joe med Big Pun upp på scen o började bråka. Jay Z boxade Fat Joe, därefter fick han en flaska i huvudet av Big Pun. (Det jag har hört, självklart) 3. BearC hade rätt om Pete Rock + Nas, Jeru + Premo var nästan detsamma, bara det att Premier låg med Jerus syster istället. Kom nu med nya frågor för fan!!
Och 2:an också självklart, missade den. RZA försvarade sig själv i målet. Så han hade ingen advokat!
Allierade fetton v.s pantad bondlurk