I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dr. Dre har runt 400 beats inspelade till Detox enligt DJ QUICK

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-10-12 14:37

Dr. Dre har runt 400 beats inspelade till Detox enligt DJ QUICK

haha det här är ju helt galet, han skulle kunna släppa en jävla massa album - hade varit fett med ett par instrumentala album dessutom. jag tror många av dessa produktioner är riktigt vassa men vi vet ju vilken perfektionist Dr. Drew är:

In a recent interview with Loud.com, Compton rapper and record producer DJ Quik revealed that he has been spending time with the legendary Dr. Dre.

“Nobody gets to say this, I’m gonna snitch. The man is getting piano lessons from Burt Bacharach and he’s reinterpreting Frederic Chopin symphony stuff. It’s crazy, he’s lost his mind. He’s got like 400 records. As a matter of a fact, I was there for like four hours, and I think I only heard maybe 60 songs. This man’s got like six or seven Detox records if he wants, it’s just crazy," Quik told Loud.com

“Another cool thing too that some of y’all don’t know, Snoop is now back in the studio with Dr. Dre. It’s about too crazy!"

Aside from working on various projects over the last several years, Quik also mentioned that he just recently finished working on a “Sliver" remix for pop rock band Maroon 5.

While Detox was originally slated for release in 2004, it is rumored that the album will be released before the end of the year.

J.R. Rotem, RZA, Scott Storch and Warren G, as well as others, are all said to be contributing to the new album.

Keep CD alive

2008-10-12 14:38
Keep CD alive

2008-10-12 14:52
Jag vill inte höra chopin, jag vill höra doktorns simpla slingor som gör det hela så tuuuungt.

Ni vet vad.. ..jag snackar om.

Men med runt 400 beats att välja bland så ska nog iaf. beatsen hålla hög nivå..
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-10-12 14:57
^^ jag är övertygad om att doktorn droppar en klassiker igen, ta bara en låt som "Imagine" från Snoop's album vilket visar att han definitivt inte slackar efter.
Keep CD alive

2008-10-12 15:24
Skulle i och för sig vara kul om alla beats var toppklass och han släppte plattan som en CD-box: Detox 40-disc limited edition ;)

Intressant med pianolektioner av Bacharach :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-10-12 15:38
^^^haha klassiker..
Keep CD alive

2008-10-12 19:01
kommer ju bli överfett....såklart!

2008-10-13 11:02
Som vit medeklassslyngel från sverige tycker jag det är rätt trist med chopin. Men det kanske blir bra. Har det inte varit snack om att han gjorde låtar med Bacharach tidigare? Jag menar, nog för att bacharachs karriär inte är på sin absoluta topp, men att han ska behöva jobba som pianolärare är väl lite väl?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Producent

2008-10-13 13:25
Klassiskt blandat med hiphop, västkust och funk... galet! Slingorna och uppbyggnaden av beatsen lär ju bli hur vrickade som helst tror jag.
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.

2008-10-13 14:56
Det beror väl på vad man tjänar som pianolärare åt dr.dre tror du inte det?

2008-10-13 15:08
Tycker det låter helt grymt.Ni tror inte Bacharachs och dre mer handlar om ett samarbete mer än direkta pianolektioner? Det vore grymt men bara spekulationer från min sida. Men det blir onekligen hur spännande som helst. Har inte riktigt litat på den här skivan men nu blir jag väldigt nyfiken
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-10-13 18:24
vem är den den barack obama pianisten? och vad är chopin?

Hur som hellst så blir inte Detox fett så har dre gjort bort sig....måste bli bra helt enkelt =))
BAHA!

2008-10-13 19:55
men hur fan kan han inte ha släppt ngt om han har 400 beats på lager? då borde han ju ha en platta med 20 tunga beats i alla fall, även om han är en perfektionist! jag tror på detta när jag ser det. hoppas ngt så innerligt på att detox kommer snart för snart orkar jag inte vänta mer. i vilket fall som helst kommer dre alltid vara bland de tyngsta och förhoppningsvis lever detta släpp upp till förväntingarna.

2008-10-13 21:01
ja h¨åller med dig, 400 låter lite mycket....
BAHA!

2008-10-14 12:57
IDIOT P22 passande namn om du inte vet vem gamle burt ær hehe :P

Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Burt_Bacharach

fan va pepp man blir på plattan, kommer han sælja a millie a millie a millie førsta veckan måntro.

Och vad hænder med Dj Quik føresten har han nåt nytt på gång eller?
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!

2008-10-14 17:19
Hans senaste släpp kom 99? Som producent bor man i studion så 400 beats låter inte helt orimmligt om man tänker efter.
Som claaa7 skrev ,imagine var tvärfet och jag tror Detox lär vara exakt lika bra som många hoppas på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-15 01:58
Dr dre ska ha fet cred för att han till skillnad från 99 % av hiphop eliten bara släpper när han har en HEL skiva med bra grejer. Inte en HEL skiva med EN HIT....
http://teachmesoul.blogspot.com

2008-10-15 09:56
Woorya P22

word!

kunde inte sagt det bättre själv
www.myspace.com/oscardvine
Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/
http://soundcloud.com/oscar-dvine

2008-10-15 11:13
nej det är klart. men är man så skillad borde man kunna släppa ett album oftare än var 7-8 år?

2008-10-15 11:18
prestationsångest?

klart han kan släppa fler album men han vill väl inte...

2008-10-15 12:34
Philip P23

Om du fortfarande kan ta upp kan ta upp "Chronic" skivan från 2001 och digga ihjäl dig, eller om du senaste gångerna du varit på klubb hört någon låt från Chronic så säger det nog allt....

Man har rätt till att vara kräsen när man ser sin musik som konst

http://teachmesoul.blogspot.com

2008-10-15 17:21

Woorya P22 chronic 2001 släpptes trots det missledande namnet 99.
:)
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!

2008-10-15 17:24
han släpper det 2009, 10 år.. det är ganska lagom
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/

2008-10-15 19:25
så RZA har vatt med o gjort nåt på albumet??

wow
http://www.myspace.com/deadlykanha

2009-05-11 18:32
När i helvete kommer skivan?
Highfive anyone, anyone?

2009-05-11 20:06
2015

2009-05-11 23:06
Skulle tippa på ungifär 1 år från nu...
Producent

2009-05-11 23:36
rapsodisk: det är inte dre som har gjort pianoslingan i still d.r.e. det är scott storch.

fett om han släpper så mycket musik, vilket han inte lär göra.. han jobbar på pensionen snarare :D och back in the studio med snoop dessutom detta kan bli sickness.

Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2009-05-13 16:35
2020 säger väl Eminem i några nya låtar? ;)

2009-05-13 16:47
Kunde han inte slänga över några av dom till Relapse och några till Bustas nya?
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-13 18:39
tror att han sparar dom bästa beats till detox varför ge dom till em och busta när han kan ha det på sin skiva. chronic och 2001 har skit feta beats dre är ett geni.

2009-05-13 19:10
Kommer han använda 400 beats till sin skiva tror du?

2009-05-13 19:51
nej han väljer nog ut 20 av de 400 bästa beatzen sen vet jag inte vad han ska göra med resten om han nu har så många beatz

2009-05-13 20:05
Haha.. dom resterande hade han kanske kunnat slänga över till Em och Busta?

2009-05-14 00:02
kvantitet borde ju ge kvalitet. så får han inte fram 20 feta låtar från 400 är det ju lite patetiskt.

2009-05-14 00:49
Innan alla öppnar käften, o säger "Ah El_Presidente, är du helt dum i huvudet eller?!" så måste jag säga att jag älskar Dr.Dre's skivor, chronic o 2001. Det e klassiker, top 10 album någonsinn kan man nog också säga.

MEN! Tycker att det är lite överskattat, allt pga den långa tids intervallen mellan skivorna. Tänk om tex. Dj Premier, Pete Rock, RZA, (eller valfri grym producent) Inte gjorde något på 7 år? Kanske släppte enstaka låtar, o bara höll på o göra beat efter beat tills dom kommit upp i 400-500 beats, för att sedan raffinera ner dessa 500 beatsen till ca. 20? Tror ni inte den skivan hade varit minst lika bra som 2001?

Det e en tunn linje mellan att vara musikaliskt geni, och att bara ha mycket tålamod. Men enorm respekt till Dr.Dre trots allt.
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-05-14 01:16
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-05-15 13:50
el presidente, jag tycker inte alls att du är dum i huvet eller nåt men tänk på det på det här sättet istället:

dre fixar nwa plattan (eller eazy e's om vi ska va petiga) - förändrar rapen och ger oss gangsta rap

En ganska så stor grej i mina ögon..

typ 10 år senare

dre släpper the chronic och snoop's doggy style, alla blickar riktas mot västkusten och efter det så är westcoast hiphop stort som fan i flera år.

mycket och många på västkusten hade ju sina storhetstider just då.

typ 10 år senare

dre släpper em's första platta och chronic 2001 och alla blickar riktas mot aftermath, shady eller något annat som kommer i kontakt med dom.

behöver väl knappast påminna någon om dre/em/50's totala dominans av hiphop marknaden runt sekelskiftet..

dr.dre släpper 1-2 plattor typ vart 10:e (roughly) år och när han verkligen släpper en fet platta så riktas alla blickar mot det dr.dre gör eller de som är i hans närhet gör.

now that's genius.

2009-05-15 14:21
the chronic släppte han ju bara något år efter NWA grejen, 2001 släppte han 7 år efter the chronic.. Nu har det gått 10 år sedan dess och vet fan inte om det kommer komma nån detox. Men håller med, varje gång han släpper något så blir det riktigt stort. Tyvärr tror jag detox (om den kommer) kommer floppa rejält. Han skulle släppt den för några årsedan istället, nu känns det som folk t.o.m. har tröttnat på hypen kring den
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/
Producent

2009-05-16 14:21
ja det är ju inte riktigt 10 år mellan varje släpp, men när dre släpper så förändrar han hiphopen helt.

jag tror bara det handlar om timing och dre vet mycket väl om detta. Jag tror han sitter och väntar ut autotune grejen och allt sånt. Plus att em's platta släpps nu osv..

Jag tror dock att det problemet dre har ställts inför är hur pass mycket mer internet är en major player i världen idag. När han släppte sist så var inte internet lika etablerat och hypen är tillgänglig på ett helt annat sätt än då.

Så jag kan förstå om folk tröttnar på allt snack om skivan.. :)