söker röj hiphop!
är dj o söker mkt bra hiphop..! mina absoluta favoriter att dra på är joe budden-pump it up house of pain-jump around skee loo- i wish just d-söta lilla flickan dizzie rascal- dance wiv me har ni något som är av liknande så fyll på listan tack.. (Inlägget ändrat av JahmalJr 2008-10-06 14:44:53)
Producent
2008-10-02 18:00
Dead Prez - Hiphop Gets the job done.
Producent
2008-10-02 20:08
Adam F Feat. M.O.P - Stand Clear!!!!!!!!!!!
Producent
2008-10-02 20:09
Eller M.O.P - Wolves Eller när man tänker efter... vilken som helst låt med M.O.P :)
är du dj och spelar sån musik (house of pain-jump around,skee loo- i wish, just d-söta lilla flickan) på cluben?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
non phixion / ill bill
http://www.myspace.com/loosecannonbv
Methodman & Redman - Da rockawilder
http://djneno.com <-- Lyssna på ny musik och lite annat bullshit
Fresh2Death: Vad ska man spela för musik ute på klubbar?
menade inte så. Men eftersom du frågade skulle iaf jag spela lite nyare skit som till exemple: Lil Wayne: Lollipop t.i. - whatever you like jay-z - jockin jay-z busta rhymes - don't touch me flo rida ft. will.i.am - in the ayer g-unit - rider pt. 2 Och mixa upp det med lite äldre typ: Missy Elliott - Work It DMX ft. Swizz Beatz – Get It on the Floor T.I. Bring Em out Nelly ft. Jazze Pha - Na-nana-na Neptunes & Busta rhymes - Light your Ass on fire och blanda med lite R&B och Pop här och där... Och skulle inte försöka med den där oj vad fräck och hiphop jag är och spela alla häftiga remixer och låtar som är så braaa... (Men nästan ingen har hört). Som så många verkar göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fresh2Death men du snälla.. va fan spelar de egentligen för roll vilken hiphop man lirar? om det är gammalt eller nytt? de viktigaste är ju att de låter bra och att de dansar.? eller?
Producent
2008-10-03 12:02
Fresh2Death Jaaa, spela dålig musik istället!
Har en asfet låt hemma hos pappsen; Ghostface Killah - Charlie Brown (Dj Mehdi Rmix ft. Mapei) aaaasfeet verkligen, vet dock inte om den går att få tag på utom tpb
FunkN P22 spelar kanske inte så stor roll... Men jag skulle hellre välja nyare musik som folk lyssanr på nu. Än ta något som är över tio år. Som de flesta som är utte och festar nu inte ens lyssnade på för tio år sedan. Så om det är fet musik spelar det väl ingen roll om den är ny eller gammal?? MEn det är ju bra om din publik kan relatera till det! Och du frågade om låtar! The_Donut P17 tyck vad du vill... Och lite off topic men känns bra att säga här av någon anledning. Men jag var på cluben och det var Forms Ones Dj, inge anning vad han hetter. Man hör gold digger (kanye) introt. Och det börja dra jätte många till dansgolvet. Men herr dj ska va så cool och visa att han har koll på läget och mixar skiten med en jay-z accapella. Visst det låt ju bra. Men folk började direkt att dra från dansgolvet. Och efter det spelade han Talib Kwelis - Get by. Och om du har hört intron (i been thinking about stop drinking blablabla) så är det inget du vill höra på en club. Låtarna är bra men på fel ställe... det är typ exemple på sånna missar mängder med djs gör. Kommer troligen få skit för det här. Men skiter i det!! frid. Du frågade efter låtar. Förresten rah digga - Party and bullshit freeway - flipside. är bra skit!
tack för tipsten med rah digga. sjukt bra! precis sån musik jag letar efter, när tempot är högre. de är därför ja mer än gärna INTE spelar Lil Wayne: Lollipop tillexempel.. mer tips på högre tempo hiphop please!
Producent
2008-10-04 20:49
Men samtidigt är det sällan man går ut och hör en bra låt man aldrig har hört förut. Dj's borde vara missionärer, men istället är de fega & spelar hellre det som är sönderspelat.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
dopeness- Fega? hur roligt är det att dansa till lollipop eller annat segtempo hiphop?! sönderspelat hiphop? nej de håller jag inte med om, visst är man tvungen att köra en gammal låt ibland men hela denna tråden handlade om att ja ville ha tips på bra UPP tempo hiphop som är bra! fan va alla verkar vara bittra å dryga när de skall svara på något.. TIPS på låtar var det enda jag ville.
Audio Two - Top Billin LL Cool J - Mama Said Knock You Out Public Enemy - Fight The Power Run Dmc - Run's House Notourious BIG - Party & Bullshit M.O.P - How About Some Hardcore Krs-One - Sound Of Da Police Onyx - Thangz Changed The Beatnuts - No Escapin' This Notourious BIG - Hypnotize Non Phixion - Rock Stars Papoose - I Get Gully CL Smooth - Smoke in the Air De hade jag velat röja till
Producent
2008-10-06 21:27
FunkN Det var inget personligt till dig, bara hur jag känner när man går ut.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
statik selektah&mop-for the city
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
En låt som välter festen: Tech N9ne - Einstein
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
http://youtube.com/v/f_h47ipBjYA Clipse - When the last time Clipse är riktigt bra oftast och Pharell produktioner är ju lite party sådär.
M.O.P. - Ante up är ju fan standard!
Just det: Maskinen - Alla som inte dansar är våldtäktsmän hehe ;)
V-Zilla - Head Banger Boogie Monster The Beatnuts - Hot feat. Greg Nice Method Man - Even If Apathy - It Takes A Seven Nation Army to HOld Os Back feat. Emilio Lopez Asher Roth - Roth Boys LL Cool J - It's LL and Santana (feat. Juelz Santana) Eminem, 50 Cent, Cashis, Lloyd Banks - You Don't Know Daddy Yanke feat. Lloyd Banks & YOung Buck - Rompe (remix) Busta Rhymes - I Love My Bitch Pharoahe Monch - Let's Go Mobb Deep - Put 'Em in Their Place Westside Bugg feat. Jayo Felony - Informant Busta Rhymes - Betta Stay Up In Your House Busta Rhymes - Match The Name With The Voice Busta Rhymes - Street Shit Busta Rhymes - This Means War!! feat. Ozzy Osbourne Busta Rhymes - Touch It Cypress Hill - Catastrophe Cypress Hill feat. Method Man and Redman - Red, Meth and B Ying Yang Twins - Drop Three 6 Mafia - Lolli Lolli (Pop That Body) Juelz Santana & Cam'Ron - Dipset Anthem The Game feat. Busta Rhymes - Westside Story (remix) DMX - Get It On The Floor (Swizz Beats) Fat Joe feat. Armageddon - Murder Rap Fatman Scoop feat. The Croocklyn Clan - Be Fatihful Henok - Million Dollar Baby La Coka Nostra - Fuck Tony Montana La Coka Nostra - That's Coke Ja Rule - Exodus (Intro) Jay-Z - Public Service Announcement Jim Jones - We Fly High Joe Budden feat. Busta Rhymes - Fire John Cena and Tha Trademarc - Bad, Bad Man (feat. Bumpy Knuckles) Kardinal Offishall Feat. Snoop Dogg & Will.I.Am - Keep Bouncing Kriss Kross - Jump Limp Bizkit - Rollin' (Urban Assault Vehicle) feat. DMX, Method Man and Redman Ludacris - Get Back M.O.P. - Ante Up Remix (feat. Busta Rhymes m.m) Mike Jones - My 64 (feat. Bun B & Snoop Dogg) Non Phixion - Rock Stars Onyx - Slam Harder R.A. The Rugged Man - Da Girlz They Luv Me Redman - Time 4 Sum Aksion Redman - Put It Down Tech N9ne - Boss Doggs Tha Alkaholiks & Crazytown - Only When I'm Drunk Trick Daddy - Sugar (Gimme Some) feat. Ludacris & Cee-Lo Westside Connection - Get Ignit Xzibit - Choke Me, Spank Me (Pull My Hair)
Xzibit - Get Your Walk On Paul Wall - How Gangstas Roll Ft. Crys Wall WC - If You See A Bad Bitch Westside Connection - Gangsta Nation Westside Connection - Lights Out Ft. Knoc 'Turn Al Ice Cube - Why We Thugs Turf Talk - In The Street Young Buck - Prices On My Head Ft. Lloyd Banks & D-Tay Lloyd Banks - I'm So Fly David Banner - 9mm Ft. Akon, Lil Wayne & Snoop Dogg Bubba Sparxxx - Heat It Up Master P - Them Jeans Lil Scrappy - Money In The Bank Lil Wayne - Fireman Gang Starr - Rite Where U Stand Ft. Jadakiss Three 6 Mafia - Doe Boy Fresh Ft. Chamillionaire Crime Mob - Rock Yo Hips Ft. Lil Scrappy The Game - Let's Ride Trick Daddy - Tuck Ya Ice Young Buck - Bonafide Hustler Ft. 50 Cent & Tony Yayo Method Man & Redman - Tear It Off Tech N9ne - That Box Ft. Kutt Calhoun, Big Krizz Kaliko, Snug Brim, Greed & Skatterman The Game - Ol' English Three 6 Mafia - When I Pull Up At The Club Ft. Paul Wall Nasty Nardo - Let's Get A Room Al Kapone - Get Crunk, Get Buck Lil Scrappy & Trillville - Headbussa Ft. Lil Jon Trillville - Get Some Crunk In Yo System Ft. Pastor Troy Lloyd Banks - Hands Up Ft. 50 Cent
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
tack ännu en gång för några nya tips på låtar.. MEEN, jag letar fortfarande efter högre tempo på låtarna. tex, ONYX-SLAM HARDER, MOP-ANTE UP, JOE BUDDEN&Busta - Fire Tips på dessa typer av låtar hade vart guld! är tyvärr säker på att publiken jag spelar för inte kommer dansa till allt annat. det är lite för crunk för dem.!
Fresh2Death : Jag håller helt med dig, folk dansar inte till saker dom inte känner igen, så enkelt är det... Folk orkar stå högst 2-3 låtar och dansa till låtar dom inte känner igen sen drar dom... Därför måste man blanda. Blandar man så fångar man in alla och du kan även få folk att tro dom gillar låtar dom hatar.. om du är duktig. Sen beror det självfallet på vilka ställen du spelar, spelar du endast på ett hardcore hiphop ställe så kan du självklart spela den mesta hiphopen, för hiphopare är korkade..haha..
Vikktorius P21 tack! eller vad man säger. Men kan inte gör annar än att hålla med! Och lite mer tips som kanske kan passa: Ludacris - Get Back Will Smith - Party Starter Juelz Santana Ft. Cam'Ron - Dipset (Santana's Town)
Vikktorious har helt rätt du måste spela Promiscuous Girl, Pussycat Dolls, Justin Timberlake och allt vad det är om det inte är en urban klubb. Här har du lite tips på låtar som alltid funkar. Will Smith - Miami Will Smith - Gettin Jiggy With It Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message The Sugarhill Gang - Rappers Delight 2 Pac - California Love Bubba Sparxxx - Twerk A Little Lauryn Hill - Doo Wop Puff Daddy ft. Ginuwine - I Need A Girl part.2 Sisqo - Thong Song Salt-N-Pepa - Whatta Man Snoop Dogg - Beautiful Mary J Blige - Family Affair Syleena Johnson ft R.Kelly & Fabolous - Hypnotic
your heart pump project kool-aid
Big L - Ebonics (DJ Premier Remix)
Keep CD alive
Sean Price - Boom Ba Ye Pharoahe Monch - Simon Said Lil John & Eastside Boyz - Get Crunk Ludacris - Move Get Out the Way Crime Mob - Knock if You Buck: 2nd look Jim Jones - Crunk Music
Hec-Tic / ImmOrTalbEAts
busta rhymes ft odb - woo-haa rmx outkast - b.o.b. outkast - ATLiens missy - gossip folks kano - p's and q's luda - stand up m.o.p. ante up
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
Onyx - Slam Harder
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Lyricist
2008-10-17 10:02
Inte riktigt mitt ämne kanske men nåt jag tror skulle funka (som du iallafall borde kolla upp) Cypress Hill - Another Body Drops Tech N9ne - Here Comes Tecca Nina Daz Dillinger - I'm From The Hood Kurupt - I'm Back
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Hillfiguz, 100X, Wolf D.O.M-Nation, Son A Bluntz, Killa Kidz, I-Power, Gunrunnerz, Pipers of Zion, Shadyville Allstars, Nitty Gritty Southside. Take a pick!
Jag tycker iaf inte att det finns några regler direkt när man spelar, så länge som du kan mixa en "fel" låt vid rätt tillfälle så kommer folk fortfarande att digga den, allt beror på hur du lägger upp ditt spelande... De e nog inget man kan lära sig så bara utan det är bara att läsa av publik och känna av, svårt att förklara :S
Swollen Members ffs
http://www.aktivdemokrati.se/
Nas - Hero Mobb Deep - Put em in their place Mobb Deep - Got it Twisted Mobb Deep - Burn Snoop Dogg - Who I Am Busta Rhymes - Put your hands so I can see Busta Rhymes - Touch it Dr. Dre - The Next Episode Eminem - Shake That Ass for me nåra exempel ;)
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
Blazin squad - Here 4 one
Method Man feat Busta Rhymes - What's Happenin' Subliminal Orphans feat. B-Real - Shut The Fuck Up Illestr8 - People Can Be That Way Halvblod - Där Vi Bor Henok Achido - Can I (Talk My Shit) Blackmilk feat. Royce Da 5'9 - Losing out/Royce Da 5'9 feat. Blackmilk - Let's Talk (Same song but different name, depends on whom's album you download it from) Wu-Tang Clan - Gravel Pit Redman - How To Roll A Blunt diggar du skiten jag posta precis så hit me back så får du fler förslag, aiight? cya!
http://soundcloud.com/ey-rainy-dayz/
Orkar inte kolla om nån har nämnt dessa, meeeeen; Politrikkks med Dead Prez! Pharoahe Monch - Simon Says!