Elzhi - en av de bästa idag?
tänkte starta en diskussion om det, för er som inte känner till elzhi, han är från detroit och är medlem i gruppen Slum Village, han gick med gruppen och tog J.Dillas plats kan man säga. Men iallafall tänkte be er som ej har hört honom att lyssna på följande: Europass The Preface (Debut albumet) Värt att nämna är att de flesta beatsen i de här två albumen är producerade av Black Milk Det är några av hans bästa beats de är klassiska. Ni som lyssnar för första gången lämna gärna en kommentar och säg vad ni tyckte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om jag ska vara ärlig så gillar jag honom bättre som en del av Slum village. När han kör solo är hans flow inte lika imponerande och jag tycker inte heller att han är en särskilt bra storyteller.
Han är ju lät en av dom bästa. Inte många som matchar Elzhi när det kommer til lyricism. Kolla också upp hans Witness My Growth mixtape.
Så sant som det är sagt min hjärna är sågspån/ min indkomstkälla rimblok, penna och tågrån/ Chords
har precis lyssnat igenom,det kan nog växa !
Save Ya från senaste The Preface är så galet fet. Älskar Elzhi!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Elzhi är nog bäst i världen.
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
nitram13 : Ja jag tycker faktiskt han är den bäste mc'n levande idag. Sjukt begåvad kille han är fan helt sick tillsammans med Black Milk. Witness my growth är en riktigt bra mixtape med grymma beats dessutom. Soulamazin : Ja Save Ya fanns med i Europass också, sjukt grym låt med T3. Vad tycker du om "Growing Up" och "Yeah Ft. Phat Kat"?
Producent
2008-09-28 23:52
Han är lugnt en av dom bästa, om inte DEN bästa just nu. Jag lyssnar på en Elzhi-vers på ett helt annat sätt än de flesta rappare. Det är bara sjukt stimulerande. Genialiskt hur han bygger upp sina galna rimscheman med avancerad rytm och flow, samtidigt som textinnehållet och temat håller sig intakt och utan att fylla in med särskilt mycket nödrim. Som flera av oss sa i Preface-tråden så tycker jag dock inte att han borde jobba så mycket med Black Milk. Beatsen e tunga men kvalitemässigt når det inte upp till den nivå Elzhi förtjänar.
Elzhi : Jo jag vet, men eftersom The Preface är den mest aktuella för tillfället så valde jag att nämna den :) Growing Up och Yeah är båda bra låtar. Favoriterna är ändå Save Ya och Transitional Joint. Vågar nog säga att The Preface är årets bästa skiva hittills. Vilken låt på skivan är bäst enligt dig?
soulamazin : Ja håller med dig fullständigt, albumet är faktiskt årets bästa och de kommer nog bli oslagbart året ut kan jag tro. Haha vet ärligt inte hur jag ska komma på vilken låt som är den bästa tycker alla är grymt bra, men de jag bumpar mest e Growing up, Yeah, Save Ya och Fire Remixen, gillar elzhis vers i remixen haha.
Royce
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Royce Da 5'9'' är bättre.. Märktes på "Royal Flush".
Bäst
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Elzhi gör skönare musik än Royce. Den saken är iallafall klar.
Helt ok, långt ifrån den bästa idag.
Gillar honom, riktigt duktig. Preface är riktigt bra än så länge, 'Yeah' är riktigt grym, liksom Motown 25, Save Ya, och Fire Remix.
2009
Vet att ni kommer protestera, men jag säger att Save Ya är årets låt! Barnsligt förälskad i den.
Elzhi är ruggigt begåvad på det han gör, tycker dock han saknar mångsidigheten som får en mc att stå ut ur mängden, grymt begåvad ordvrängare men saknar fortf rätt mycket när det kommer till att skriva texter med innehåll, varierar heller inte speciellt ofta sitt flow, en sådan som Royce tex (för att nämna en annan D mc) trampar sönder Elzhi.
Japp Royce är också grym. Men ska vi inte bara vara glada för att två av dom bästa gör skiva ihop! Hoppas bara den kommer snart!
Så sant som det är sagt min hjärna är sågspån/ min indkomstkälla rimblok, penna och tågrån/ Chords
Riktigt soft platta, Preface alltså..
Både Europass och Preface e fantastiska. That's That One måste va årets låt, galet bra Black Milk-prod + galet bra Elzhi-rap
Han är juh grym, no doubt. Men den bästa? Utvidga vyerna känns det som jag vill säga åt er som tycker så, men smaken är som baken.., haha, fridens-
hmmm. någon sa att elzhi inte va en bra storyteller. det håller jag inte speciellt mycket med om. tycker att Audio Cinematic från europass är en av skivans bästa låtar. beatet är förövrigt helt sinnesjukt jävla galet tungt.
life is still a bitch.... but sometimes to unwind she lets me feel her tits.
-Magical- P22: jag kan arligt talat inte komma pa allt for manga rappare som ar lika skillade som Elzhi. Sen som du sager: smaken e som baken, vilket kanns lite som en annan femma. Finns manga rappare som jag hellre lyssnar pa.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
har talang, duktig MC. Men en av de bästa idag? då tar du fan i rejält
jag pumpade Motown 25 med royce en del i sommras
Hur länge ska folk tycka att det är aaasfett med smurfbeats...
Royce, Budden och Crooked I är bättre, i min mening. Men Elzhi är jävligt tung han också.