Ill Bill - The hour of reprisal
Ute nu! Ni som inte fixat än, fixa på direkten. Jag tycker albumet var ganska fett, nådde mina förväntningar iallafall. "My uncle", "A bullet never lies" och "This is who i am" tycker jag var bäst. Synd bara att det var nåt halv lugnt beat på "A bullet never lies" med Vinnie Paz. Dom hade kunnat göra nåt riktigt tungt på ett beat med lite drag i, som Heavy metal kings.. Vad säger ni, tycker ni det är fett? :)
Plus + flera rimscheman + my uncle är shysst förutom beatet, som känns som han använt medföljande samples till nåt ljudredigeringsprogram + the most dangerous weapon beat och lryics är shysst Minus - produktionen av bill, t-ray(vem?) - han blir lite momoton efter några låtar -sånger av HR och everlast, och bill ska vara stenhård ..hmm njae han har gjort bättre saker, om du gillar bubbelgum beats gillar du detta..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
E de nåra hårdrocks-baserade beats på plattan, hatar det nämligen.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
2 som har lite influenser (metal) inget mer skulle jag säga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bra skiva, whats wrong with bill är dock betydligt bättre. Ill bill borde överlåta produktionen åt någon annan som exempelvis brorsan, Necro, hans egna produktioner är alldeles för ojämna.
My Uncle, This is who I am, Pain Gang, U.B.S, Coka Moschiach och Im a goon är tunga....
soundboy: så rätt ang produktionen!
fet jävla skiva
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!
ligger white nigger med pa skivan?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
ligger white nigger med pa skivan? Icke!
1. Babylon feat. Howard Jones of Killswitch Engage
2. Doomsday Was Written In An Alien Bible
3. Trust Nobody
4. A Bullet Never Lies feat Vinnie Paz of Jedi Mind Tricks
5. White Nigger
6. My Uncle
7. Riya feat. HR and Darryl Jenifer of Bad Brains
8. War Is My Destiny feat. Immortal Technique and Max Cavalera of Sepultura/Soulfly
9. Society Is Brainwashed
10. This Is Who I Am
11. Too Young feat. HERO and Slaine of La Coka Nostra
12. Pain Gang feat. B-Real of Cypress Hill and Everlast of La Coka Nostra
13. U.B.S. (The Unauthorized Biography of Slayer)
14. Coka Moshiach feat. Raekwon The Chef
15. The Most Dangerous Weapon Alive
16. Soap
17. I'm A Goon
18. Only Time Will Tell feat. Necro, Tech N9ne and Everlast of La Coka Nostra
5.White Nigger Inte?
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
5.White Nigger Inte? Oj, jag såg den ej först, skulle ändra det jag skrev. Men glömde väl: P My bad
SATAN vad tjockt det här är
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
t-ray är legendarisk hip hop producent. nere med soul assassins. lyssna på artifacts debut album between a rock and a hard place. hälften producerat av buckwild andra hälften av t-ray
asså jag vettefan tyckte det var rätt wack ärligt talat o jag gillar ill bill...beatsen håller inte riktigt
mmm....tankar nu! :D White nigger är fet!
Me = Toy, så nu slipper ni klaga ! :P
Nagra latar som paminner om bangers shitten pa "Whats wrong with bill" skivan?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Damn hehe detta är tuuuuungt
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Fuckin' briljant rakt igenom! Tunga och känsloladdade tracks i en minst sagt underbar symbios!
A bullet never lies, society is brainwashed klockrena alltså hahaha
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
digga "im a goon" och "coka moschiach"
uuh, ingen som tycker society is brainwashed är typ årets låt kanske? sjukt att så få verkar digga den alltså.
..
jag gillade texterna och bills prestationer överlag på micen men beatsen håller inte i närheten samma klass som de på whats wrong with bill.
Jag håller med.. hans texter är on-point men dom flesta av beatsen är under all kritik. Diggade ett fåtal låtar rakt igenom. Han hade sagt att det skulle va en The Future Is Now känsla på plattan men det här var allt annat än en klassiker.
ah det är några spår med bra beats men överlag är det inga kvalitetsbeats. hade gärna hört ett remix album på d etta.
Jag älskar My Uncle beatet, sicknature är the bomb.
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Måste ladda ner skivan när jag kommer hem.. Får droppa kommentar angående albumet då.
helt ok skiva, men man e van att höra bill på riktigt galna beats, typ premo o necro, hans egna beats känns mindre bra tycker jag allafall..
here goes everything
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
U.B.S. (The Unauthorized Biography of Slayer) är ju rätt rolig, och det är kul att han tjatar om att kerry king var med i megadef. men jag tycker nog skivan var lite trist ändå.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Skön platta :) Alltid kul med lite aggressiva rim med Herr Bill
asså fan albumet blir bättre efter varje gång man lyssnar igenom den... måste ge props till bill fan, tveklöst 2008's bästa i mitt tycke
jag gillade den mycket. Var 2-3 beat som var lite tveksamma, i övrigt jättebra. Gillar spec "My uncle"
Måste bara fråga.. Ni som diggar Ill Bill.. Va e det som gör honom så mycket fetare än vilken gangstarappare som helst i USA??? E det rösten eller rimmen?? Det kan ju omöjligt vara hans realness för han blev ju thug över en natt nångång i början av 2000-talet.. Detta är ingen diss så hata inte..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Hans unika stil på allt det han gör.
alltså FUCK vilket hemskt skit det här va.. fattar verkligen inte hur folk kan gilla detta :S
..
fofoyafoster Nä du ska nog fortsätta att lyssna på anton och affe :)
alldeles för mycket mixtapekänsla och allmänt ojämnt för min smak. coka nostra har ärligt talat varit förödande för ill bill. men åtminstone hälften var fett och trevligt med gamla bill-rösten över ett premier-beat. skönt att nästan helt slippa necros mediokra rap också.
Blev jävligt glad över denna skiva. Eftersom Black Metal skivan va riktigt kass :I Blir bättre o bättre varje gång jag lyssnar på den.
Bad man from the trashcan.
Riktigt riktigt fett album!
Ni som diggar Ill Bill.. Va e det som gör honom så mycket fetare än vilken gangstarappare som helst i USA??? E det rösten eller rimmen?? Det kan ju omöjligt vara hans realness för han blev ju thug över en natt nångång i början av 2000-talet.. Att han inte rappar om 22" rims och platinakedjor som alla andra jävla idioter som stämplar sig "gangstarappare" idag.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Conscious rappers bullshit, gangsta rappers are fraud!
Anledningar till hans fame: Var med i phixion som fick stor uppmärksamhet Är bror med en av de mer produktiva och mest provaktiva artister Är vit ( om man studerar det är en sådan synvinkel finns det inte många som gör det han gör) Kör ofta på populärkulturistiska teman vilket genererar lyssnare
Virre... Så det räcker att ta bort fälgar o halsband så e det lugnt?? Att tömma magasin i folks ansikte för "the fuck of it" känns mer berättigat?? Som sagt, jag hatar inte.. Gillar själv Ill Bills sätt att rappa men kan inte stå ut med produktionen, behövs mer gangsta beats för att matcha hans snack tycker jag..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Bill ska kicka så som han gör på Only time will tell
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
Only Time Will Tell och Society is brainwashed var bäst på skivan typ.
Gillar som fan.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
T2dafuckin Ill Bill är ju den bästa "Illuminati-conspirations-rapparen", allafall hans äldre grejer och Non fixtion grejerna. sen efter blev han mer gangsta iomed coka nostra grejen. Hans förra solo album är ändå en klassiker. o non phixion grejerna ännu mer, enligt mig allafall. shu
T2dafuckin: Gillar rösten och så brukar han oftast ha riktigt tunga beats och grymma texter. Sen att ungefär 90% av hans album är asfeta är ovanligt (enligt mig) finns få rappare som kan hålla en intresserad genom en hel skiva idag
För mig så är 5 boros 12an en klassiker men vi tillhör nog olika generationer
Han är ju i princip bara bra när han kör om konspirationer och illuminati. Gangstagrejen borde slopas helt.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb