I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ice Cube - Raw Footage

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-09-11 12:42

Ice Cube - Raw Footage

ser ingen topic om detta släppet..

vad tycker ni?
jag blir lika förvånad varje gång Cube släpper ett album, med tanke på hans skådespelar karriär... Han e fortfarande lika fet enligt mig och släpper jävligt gangsta musik... Blev lika förvånad över "Laugh now, cry later", som också var en sjukt fet skiva..

Sen är det klart, cube blir bull i längden.. Jävligt enformigt flow, enformiga rim osv, men få har delivery som cube, så det jämnar fan ut sig..

7/10

fetaste låten: "hood mentality" & "jack in the box"

saaaaaaaa

www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-09-11 15:30
fetaste låten är ju utan att blinka gangsta rap made me do it. skivan e okej inte några dåliga spår direkt men som du säger så är den ganska enformig.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-09-11 16:45
känns som han blivit sämre på att rappa dock .. .det e nursery rhymes varning på vissa låtar ... typ som att de e skrivna efter han lagt versen !? Game som exempel ligger ljusår före Ice Cube anno 2008. Men Ice Cube anno 1993 e fortfarande the shiznit
www.basementality.se - Underground Underdogs

2008-09-11 22:32
definitivt nursery rhymes eller vad du vill kalla det på vissa låtar, eller en hel del låtar, men hans delivery överväger det.. men jag håller med er båda, det jag menade var att han fortfarande är en extremt fet rappare vid sidan av skådespelar karriären...
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-09-12 13:42
ja instämmer på hood mentality o jack n box... do ya thang e rätt bumpig oxå..
A.C.A.B

2008-09-12 13:46
Hood mentality är lätt skivans fetaste. Annars tycker jag det känns som man hört det mesta innan. Både possitivt och negativt. Men han leverar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-12 15:58
Dåliga beats på många spår. Stand Tall är nog min favoritlåt.

2008-09-12 17:09
En stygg och arg Cube, tunga beats och för det mesta bra gäster. Young Jeezy, Game och WC gör riktigt bra inhopp. Bästa låten kan jag inte sätta tummen på, tycker den är jävligt jämn faktiskt, inte bästa skivan i världen men det är ingen låt som är riktigt dålig eller jobbig. Helt klart en av årets skivor tillsammans med RZAs och Håkan Hellströms.
njut

2008-09-12 17:48
ice cube har aldrig vart bra
Vila I Frid Tony Snow