I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Madlib Vol 5 På stonesthrow.com

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-08-26 14:07

2008-08-26 16:17
Det skulle vara fantastiskt att läsa en intervju med Madlib om detta album.
Inte bara för att allt kring det är så sjukt jävla fint, allt från omslaget till vad som verkar vara tolkningar av olika faser eller inspirationer till de olika låtarna. Konceptet är ju känsligt så jag antar att det lite för mycket att släppa ett album dedikerat till Dilla och också förklara sig. Äh kanske bäst att bara låta det vara utan några jävla varförs och därförs.

Dil Cosby var namnet på ett Dilla beat tape, right? Eller finns det mer till albumtiteln?
Ååååh fatta va fint detta album ÄR! Inte för att jag annars är Ms.Do the right thang, men jag pallar inte ladda ned detta. Fan va aaaav att ha dedikaton till en av de bästa av en av de bästa i form av filer. Därför har jag bara lyssnat på de snippets som finns så jag vågar inte än jämföra med de andra beat konducta albumen men det låter ju amazing.

Groupie

2008-08-26 16:25
Det verkar riktigt lovande det här :) Jag ser fram emot King of the wigflip också.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2008-08-26 16:50

2008-08-26 21:36
finns fina grejer här hör jag på snippetsen...

2008-08-27 21:59
Otis är kungen..

Detta låter sjukt bra faktiskt, måste säga att jag beundrar Madlibs konstanta skivsläpp..
King of The Wigflip kommer bli galen!

2008-08-27 22:25
Anaugh, tror du tänker på Dill Withers (som iofs mer var en period i hans liv). Så vitt jag vet finns det inget Dillarelaterat som hetat Dil Cosby.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-08-28 03:32
Överraskande bra faktiskt.

2008-08-29 11:33
etna.

nu googlade jag för bätter fakta kring det hela. Hittade inget men det stod det här nånstans

I was listening to an interview on rhapsody(http://www.rhapsody.com/jdilla/inmemoriamjdillatherhapsodyinterview)
and Egon said "Dil Cosby" was the name of a beat tape/cd Dilla passed around to friends.

Samma sak som du sa stod på stonesthrows messageboard och jag kunde inte lyssna på den där intervjun så det här får förbli ett mysterium. Men vad var den perioden om?

2008-08-29 12:19
Jag är så jävla taggad. Undvikit alla snippets och väntar bara på att LP'n ska dunkar ner på posten så jag kan spela sönder musiken.
Keep crushin'!
Producent

2008-09-17 10:02
får kika när man kommer hem från skewlan
http://www.soundcloud.com/luegoods